Кад би цео трамвајски систем био споља, у жутој траци заједно са аутобусима, не би му ни требао нагазни семафор, нигде, и притом би био пун јер га нико не би избегавао као нпр код сајма и ветеринарског где сви чекају бусеве.
Просто је фасцинантно колико су људи на овој теми оперисани од београдске реалности, вечито инсистирајући на издвојеној и независној траци, иако је то главни узрок празних трамваја, и увек ће бити тако, чак и ако неким чудом успеју мало да их убрзају.
Трамваји и аутобуси треба да буду комплементарни, да се допуњују, а не да се међусобно ´мрзе` отимајући једно другом путнике и да вечито буде ситуација или-или, где највише губе путници.
Једноставно, оба система (трам и бус) имају своје предности и недостатке, а узимајући у обзир београдску конфигурацију терена и габарите улица и најлошије функционишу кад су одвојених траса или где један постоји а други не као нпр у бка и вој илића где би један бус добро дошао као алтернатива у случају колапса електричних система. Са друге стране, имамо гомилу аутобуских коридора, где се они распадају од гужве и где би трамвај због капацитета био одлична допуна (пупинов бул, омл бригада, зрењанинац, правац мостар-ада уместо бесмислене трасе мостар-хиподром).
А да би све то било тако, они морају да деле трасу, да не би добили ситуацију као у мишићевом и гагариновом бул где постоје оба система, али су у међусобној свађи. :laugh:
И опет, не може трамвај у краља милана, не можете у једну траку да стрпате и троле и аутобус и трамваје, просто не може. А не може ни због распале славије, каква би то само папазјанија од скретница била, и трамвајских и тролеЈбуских. :laugh:
А није ни нормално укинути 5-6 смислених линија, на коридору где може да се пусти само једна(!) смислена трамвајска (за вождовац), док би све друге евентуалне биле крааајње бесмислене. Плус, укидање трола зарад трамваја би довело до знатно већег броја свима мрских преседања.
Е сад, овај менталаћ весић је очигледно толико неурачунљив да је код њега и немогуће могуће, тако да ако ови јадни и напаћени тролеЈбуси успеју њега да преживе, не верујем да ће иком другом пасти на памет тако грозоморна идеја о трамвају у краља милана.
Та траса и кружење око белвила је жалосна сама по себи, која год варијанта била ту нема помоћи, 85 и 89 на нормалним крштеним трасама ту никад неће имати много помоћи од туристичко-обилазних трамваја, док они окруже око белвила и по оним шарганима на петљи радничка, ови други су одавно већ на чукарици.
Дакле другови, неће слонче у лонче, што пре извадите главу из песка са вашим љубљеним засебним трасама биће боље за све. Хоћете засебну трасу у пупиновом, теслином бул, поред толиких бусева, па опет сви да трче на њих, стварно се понекад питам јесу ли учесници на овом форуму озбиљни људи или нека деца што се по кући играју возића. А далеко од тога да се сматрам паметнијим од било кога, просто довољно је погледати стање на терену и решења се сама намећу: трамвај споља, заједно са бусевима, обавезна жута трака, само коси паркинг поред. Нема претрчавања и бежања на бусеве, нема успоравања и црвеног светла због левих скретања, нема свакодневних судара због забране левих скретања и нема потребе за давањам апсолутне предности која је, реално, у бг прилично неизводљива.
Али џаба ја све ово пишем, ви ћете и даље да терате по своме. :laugh: Али нека виде други да није баш све тако црно и бело како га ви представљате, и да не можете трамвај да форсирате баш толико, по сваку цену, и не обазирући се на све друго.