Šta je novo?

Tramvaji

Pa, još je gore ako to naprave nego ako nam samo mažu oči...

I sad se opet vraćamo projektovanju iz pretprošlog veka: tramvajska trasa Borča-Ada Huja ima smisla jedino ako bi tramvaj mogao da nastavi predviđenom trasom metroa do Ustaničke, što savremena tehnologija u potpunosti omogućava. Onda bi mogao da nastavi niz Ustaničku, sve do Autokomande. I dobije se savršeno korisna tangencijalna trasa: Borča-Autokomanda, premetroom na koloseku od 1.435 mm.

Ali, avaj, važna je dihotomija 'metro/tramvaj' i slične zaostale gluposti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=704739#p704739:31qu5x19 je napisao(la):
Гага » 03 Feb 2020 10:09 pm[/url]":31qu5x19]
Данас је Секретаријат за урбанизам и грађевинске послове, објавио рани јавни увид поводом израде "Плана генералне регулације шинских система у Београду, са елементима детаљне разраде за I фазу прве линије метро система", у коме је приказан и план проширења трамвајског система у Београду. Објављен је цео текст са приказаним новим трасама, а које је горе навео @Пантограф.

https://www.beograd.rs/cir/gradski-ogla ... istema-_2/

Текст
http://mapa.urbel.com/publish/PGR_sinsk ... /Tekst.pdf

Сви прилози
http://mapa.urbel.com/publish/PGR_sinsk ... ILOZI/PDF/

План предлога планиране намене шинских система
http://mapa.urbel.com/publish/PGR_sinsk ... istema.pdf
Pogledajte prilog 1
Увећао сам план предлога шинског система кроз Нови Београд. Посебно ме је интересовао део плана кроз Бежанијску косу и он ће ићи следећим улицама: из Тошиног бунара шине ће скретати десно у Николе Добровића па даље у Марка Челебоновића, па лево целом дужином у Др. Хуга Клајна и даље кроз целу Недељка Гвозденовића (моја улица), па лево у целом дужином будуће улице Срђана Алексића (где сад окрећу 70,74 и 75) па доле до кружног тока у Војвођанској, наставак у Др. Ивана Рибара и спајање са постојећим шинама у Јуриј Гагарина.

Iju. Tek sad videh ovo pa ajd' da karem reč-dve.

1. Dr. Ivana Ribara-Mileve Marić Ajnaštajn
2. Španskih Boraca-Tošin Bunar-Bežanijska Kosa-Dr. Ivana Ribara X (do B.Kose ok, spuštanje do Gagarinove za tako slabo opterećen periferni deo predstavljalo bi nepotrebno razbacivanje jer postoji autobus)
3. Sava Centar-Tošin Bunar X (isključivo u slučaju trase za Zemun koje ovde vidim nema, kao i u prethodnom slučaju postoji autobus)
4. Blok 42-Agostina Neta X (jeftinije i brže provući kroz Crvene Armije, posle ukinuti suvišno staro parče koje pokriva 95)
5. Slavija-Kalemegdan (pod uslovom da ne diraju 29 i 31)
6. Tašmajdan-Terazije naravno
7. Ruska-Resavska X (u planu metroa postoji varijanta preko Prokopa tako da bi u tom slučaju ova skupa devijacija tramvaja nepotrebna, mada tunel spaja samo Rusku sa Prokopom)
8. Ustanička-Partizanska
9. Omladinski Stadion-Bogu iza nogu preko Ade Huje svakako X (Omladinski stadion s Karaburmom spojiti preko stanice P.Most, dalje kroz novi deo grada budućim bulevarom paralelno s Višnjičkom ***Dunav premostiti u zoni Žorža Klemansoa-Francuske i to u vidu brzog tramvaja poput onog u Krakovu ili Amsterdamu***)
10. Banovo Brdo-Labudovo Brdo X (pomenuta deonica pogodna za metro krak M1B, kruženje nije moguće uz šta koridor Ace Joksimovića-Ratka Mitrovića može biti pokriven zglobnim fiderom 37 ***patrljak do B.Brda tako ostaje besmislen***)

Nastavak na temi o metrou.
 
katica-kt4-konjarnik.jpg
 
Bog iznenadno k****, drzi se za rukodrkače.
Sećam se kad su stizali novi tramvaji, ni dva dana nisu bili u saobraćaju kad su cela slova ili delovi slova bili ogrebani na skoro svim. Čak sam sumnjao da je to u garaži pre izlaska urađeno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=707305#p707305:2zj5ui7g je napisao(la):
Noki » Uto Feb 11, 2020 2:18 pm[/url]":2zj5ui7g]Ne naslanjajte se vrata su automatska.
Kad smo već kod tih smisalica sa nalepnicama, da prenesem jedan primerak koji sam videopre 15ak godina u onim Zijačama koje su stigle početkom 2000ih:

У случају хаварије
Исчупај гајтан и чекићем разбиј стакло


Pola sata sam se jedva suzdržavao da se ne cerebečim nasred trolejbusa. :lol:
 
Gradski urbanista Stojčić najavljuje vraćanje linije 1 od Kalemegdana do Slavije i da će se koristi Simens tramvaji koji su bili prisutni na toj liniji početkom prošlog veka kako on tvrdi.
 
Значи да очекујемо неке кич реплике старих трамваја. Уместо да пусте нормално линију до Вождовца.
 
Evo da bude i u ovoj temi, pošto se odnosi i na nju.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=709909#p709909:fqzqo0a1 je napisao(la):
Labud » 19 Feb 2020 10:01[/url]":fqzqo0a1]
file.php
 
Уместо нископодног аутобуса/тролејбуса са климом и капацитетом 150 људи, стотине хиљада људи ће се возити трамвајем из 19. века... Прелепо! :)
 
па када стари трамваји пиче Њу Орлеасном и Сан Франциском, не видим разлог да не буде и једна линија у Београду. мада бих ја увео само два возила да обављају поласке, типа два на сат, а остали поласци да буду регуларни трамваји
 
Ја не видим због чега се тамо инсистира на трамвају уместо тролејбуса. Ако може неко да ми објасни шта се тиме постиже, поготово заменом на музејску варијанту.

То је важан транспортни коридор и већ сада је тамо хаос са овиме што се ради, са овом играчком ће бити још горе
 
Мене чуди прича о расклопљеном Сименс трамвају у Нишу. А правити туристичку линију Славија-Калемегдан преко теразија је жешћа глупост. Што се тиче туристичких трамваја, боље да оспособе све музејске трамваје и да их викендом пуштају као посебне линије.
 
Ah čuvena kvazi-romantika i nostalgija...
Ako ćemo tako, mogu da puste i fijakere da služe od Kalemegdana do Slavije umesto autobusa.

Taman kad sam počeo da usvajam ideju o tramvaju kroz Kralja Milana i Vasinu oni naprave još veću glupost insistiranjem da treba nepraktične replike starih vozila da opslužuju hiljade putnika na tom pravcu.
 
Ово је стварно глупост, шминкерај и квази носталгија.
 
Буквално довољно је да их пусте да се врте као двојке и крај приче. Ево вам пример центра Варшаве, улица је резервисана искључиво за аутобусе (и то само радним данима, викендом је скроз пешачка) и од средине ове године на свим линијама које пролазе туда радиће само елекрични.

http://busphoto.eu/photo/298349/

И из ове улице може се стићи малтене до сваког дела града, и без обзира на метро, трамваје и све остало, аутобуске линије које саобраћају туда су веома популарне
 
Taчно тако, пусте лепо на 2 и евентуално неку скраћену 3 од Таша до Топчидера она три музејска трамваја и она два ункатна соло трамваја да возе са кондуктером.
 
Na tom potezu nam trebaju tramvaji normalnog kapaciteta, što im je i najveća prednost u odnosu na ostala drumska vozila. Toliki koridor koristiti samo i isključivo za neke replike tramvaja kojih se odavno više niko i ne seća, suludo je u najmanju ruku. Gradovi po Evropi imaju prave istorijske linije sa originalnim vozilima, ali ta ista vozila u tim gradovima rade u kontinuitetu koliko decenija unazad. U Beogradu koridorom od Slavije prema Kalemegdanu tramvaja odavno nema, tako da tu i ne može biti reči o nekoj nostalgiji. Svakako da sam za puštanje tramvaja tim koridorom, kao i da se isti poveže sa Bulevarom ako je ikako moguće. Tu nam ne bi bili višak ni tramvaji od preko 30 metara, a sa solo republikama kraćim od standardnih solo autobusa stvarno ne znam šta ćemo. Za njih ima mesta naravno, al ne na redovnim terasama sa velikim brojem putnika tokom celog dana. Za njih bi vikendi mogli biti pogodni na nekim linijama, kao što je već i predloženo. Trolejbusi mogu nesmetano raditi zajedno sa tramvajima, a o tome je već toliko pisano na ovom forumu. Primera ima u više gradova Evrope, a najbliži nam je definitivno Segedin. Prošle godine sam baš to spominjao nakon kraćeg zadržavanja u pomenutom gradu, a pre neki dan je i JohnnyLee to isto ponovio uz nekoliko fotografija.
 
Normalno. Ovde treba da voze tramvaji:

1: Banjica - Kalemegdan
3: Kneževac - Kalemegdan
4: Banovo brdo (Vidikovac) - Kalemegdan (prečicom kroz Resavsku)
6: Ustanička - Kalemegdan (preko Terazija)
8: Blok 45 - Most na Adi - Nemanjina - Resavska - Kralja Milana - Terazije - Tašmajdan.

Plus trole, plus 31.
 
Besmisleno je da ostanu i trole i tramvaji i autobusi. A biće i prekrcato.
Neće jedna Vasina moći da izdrži sve to. A bogami ni Kralja Milana pa ni Studentski trg. Za koji opet po ko zna koji put nadležnim ponavljam da je postao parking i stajanka za turističke autobuse. A koje oni opet po n-ti put ignorišu i zaboravljaju. :bash:

Mora da se nađe neko kompromisno rešenje, tj neki presek sva tri.
 
Našlo bi se rešenje. Ima dovoljno lufta u Kralja Milana i na Terazijama, za Vasinu se slažem da treba smanjiti opterećenje. Tu je Francuska, pre toga odvajanje ka Bulevaru.
 
Троле и аутобуси би продужили од трга до нове окретнице на Дорћолу, а трамваји би покривали Васину и Узун Миркову али у пролазу до Калемегдана без окретнице на Студентском тргу.
 
Vrh