Šta je novo?

Tramvaji

Ikoja je fora sa 7L do tasmajdana. Od 5
Tramvaja 4 odu do tasmajdana .. a ti čekaj onaj 5ti u redu.
Predaješ smenu na Bloku, a u kašnjenju si pola sata i onda te krate. Problem je u tome što se dosta smena verovatno završava u slično vreme. Nisu krivi ni otpravnici, ni vozači, nego sekretarijat za javni prevoz, koji daje bolesne turaže i taj ko ih pravi nije normalan. Da su turaže normalne, do takvih situacija bi dolazilo mnogo ređe, eventualno zbog neke blokade saobracaja.
 
Па чисто сумњан да постоји смена која се у 8 увече мења?
 
Па чисто сумњан да постоји смена која се у 8 увече мења?
Postoji i to, ali retko. Ipak moraju nekako da se uklope, jer ti ako kasnis 15 minuta i turaza ti je loša, ne možeš da stigneš vreme do kraja smene. Npr tako je meni na 65 nedeljom, dovoljno je da kasnim 5 minuta i već je gotovo i kasnim do kraja smene.
 
Sve te rekonstruisane betonske baštice su propale,ispucale i zrele za ponovnu rekonstrukciju.
Jedino što je izdržalo od baštica su štampani beton u Nemanjinoj i asfalt u rekonstruisanom bulevaru.Ruzveltova i Banovo brdo su uništeni.

Te betonske baštice su zlo i unistavamo autobuse po tim kraterima
Zato što je napravljeno za tramvaj sa 10 tona po osovini, a ne za prepunjene autobuse sa u praksi 13-14 tona po osovini. Logično puštanje autobusa u tramvajsku bašticu je kada je uloga autobusa dopunska, a ne glavna kao u te dve ulice. Eventualno se može rešiti privremeno i jačom markom betona. Ali i Ruzveltova i Požeška su poluizgrađeni pravci na kojima je tramvaj bio predviđen znatno dalje, i da povuče preko 60% transporta na tim pravcima.
 
Nije problem do betona ili marke betona,vec da beton nije uopste dobro resenje za bastice kao zavrsni sloj.Mozda je beton trebao biti ispod a gore kamene kocke za blazim reljefom,to bi bilo mnogo trajnije resenje tamo gde imamo saobracaj+tramvaj.Cela Ruzveltova vec danas mora da se kopa-razbija,unistena je.Ozbiljne pukotine su na svaki metar,one manje i na 50cm.
 
Taj beton se nije armirao kako treba bile su fotke prilikom rekonstrukcija ulica. ,,Armiran'' je samo u zoni dilatacionih spojnica. Tako da ništa drugo se nije moglo ni očekivati od njega budući da je tako ugradjen otporan gotovo samo na sile pritiska na sve ostale sile manje više kao takav ima slabu otpornost ili nikakvu. Beton je solidno i dugotrajno rešenje ukoliko se ugradi kako valja. Avionske piste i autoputevi sa prave od betona gde su konstatno izloženi raznim ekstremnim uticajima pa im ne fali ništa. U većini ulica koje su rekonstruisali nisu znali da odrade podlogu za granitne ploče kako treba i već se pola klati i raspada to je ,,tehnologija,, iz 12. veka.Tako da uopšte ne čudi što nisu znali kako se kvalitetno i pravilno radi betonska baštica za tramvaje i autobuse...
 
SO uništava beton,avionske piste se tretiraju drugim sredstvima protiv mraza.Armatura nije resenje,jer kako posle jednstavno da zamenis habajuci sloj-beton?
Beton za baštice nije dobro rešenje.Avion slece sa gumama na pistu,tramvaj nema amortizacioni element,cista tezina direktno na beton.
 
Ааааа, ево и првог сусрета Божане и мог објектива. Прво мало намештања фокуса и осе, док сам се снашао. А онда је испало свашта нешто занимљиво, кога занимају детаљи и фотофорензика:
PXL_20250930_140408130.jpg

PXL_20250930_140411094.jpg

PXL_20250930_140412008.jpg

PXL_20250930_140423137.jpg

PXL_20250930_140421942.jpg

PXL_20250930_140436676.jpg

PXL_20250930_140438055.jpg
 
Uspeo sam, doduše uhvatih u 18:50 1533 u Resavskoj na 12.

Vozio sam se samo do Vuka, kao što su mnogi već rekli, smrdi na jeftinu plastiku, što se vrata tiče iskreno mislio sam da su bučnija, nije toliko strašno, a i verujem da bi moglo da se našteluje.

Ali klima/grejanje je užasno bučna. Ono je nepodnošljivo.

Zanimljivo je da ima unutra ispisan gb na vratima vozačeve kabine. Jel su ovo prva vozila koja imaju unutra ispisan gb? Eventualno Japanci neki koliko se sećam.

Ovako u vožnji, nije toliko loše, jedino užasno sporo ide preko skretnice kod Vuka.

Da su jeftiniji, iskreno bi bili i solidna kupovina, možda i verziji sa tri modula za ove manje opterećene linije. Za jače, definitivno moraju, pogotovo za ovu cenu kvalitetnija vozila.
Juče sam se i ja vozio sa GB 1533 na liniji 12, dopada mi se gsp logo koji svetli unutra.
20250929_164203.jpg
 
Да, колико је ово културније у сваком смислу:
- Лого ГСП
- Нормалан г. број
- Нормалан грб града
- 1 уместо 2 грба

Наравно, није идеално уклопљено, али је свакако боље него ово новокомпоновано буџење споља са 2 орла и ружним фонтом.
 
SO uništava beton,avionske piste se tretiraju drugim sredstvima protiv mraza.Armatura nije resenje,jer kako posle jednstavno da zamenis habajuci sloj-beton?
Beton za baštice nije dobro rešenje.Avion slece sa gumama na pistu,tramvaj nema amortizacioni element,cista tezina direktno na beton.
Opet kažem beton se koristi i na autoputevima koji su dosta opterećeni i takvi autoputevi traju i po 40 godina i so im ne predstavlja problem.Postoje posebni premazi, i specijalne varijante betona(beton sa mehurićima vazduha). Armatura je i te kako bitna gotovo najbitnija jer beton nije otporan na smičuću silu ukoliko nije pravilno armiran. Kada je beton dobro odradjen armiran i premazan on ne mrda nigde. I kada mrdne negde nakon 20-30 godina, a ne 3 kao kod nas postoje metode reparacije i površinskog sloja i većih naprsnuća. U Aamerici se autoputevi od betona i grade u najsurovijim klimama Jute, Nabraske baš zbog ciklusa smrzavanja i odmrzavanja na koji je beton otporniji od asfalta. Ovde je problem u nedostatku kadra koji zna da kvalitetno odradi betonske podloge, a ne u samoj tehnologiji jer je ona odlična baš upravo za tramvajske baštice koje primaju velika opterećenja.
 
Niko nikada u Srbiji nije radio,niti ugradio pa odrzavao takav tip betona,zato su betonske bastice promasaj kod nas.Eventualno stampani beton je bolje otporan na so,i verovatno znaju da ga rade sa dobrim armiranjem.Bastice nisu isto sto i betonski put,drugacija je problematika,temelj i vibracije nisu isti.Povrsina nije iz jednog komada,sine su problem.
 
Poslednja izmena:
Ne umeju naši da rade kvalitetno, i to je jedno pola uzroka svih problema.

A i materijali su ovde sve sam škart. I ono što se uvozi i ono što se napravi ovde (bilo u fabrikama bilo na terenu tokom radova). Mi dobijamo sve najgore od materijala i robe.

Viđam po gradu privatno izlivene asfalte na trotoaru (dakle nema kola i opterećenja, samo pešaci i kolica) kako pucaju posle godinu dana. Cement na privatnoj parceli koji se raspada posle 6 meseci. Lepkove za pločice koji popuste posle godinu dana. Fuge u hodnicima (dakle unutar objekta) koje zinu posle par meseci...

Prosto loši kadrovi i loši materijali, i naravno da ništa ne traje duže od 2-3 godine maksimum. Naši kvalitetni radnici odlaze napolje, a od materijala ovde nama stiže uglavnom škart koji u EU nema gde da se proda pa nam uvale i prodaju ovde da ne propadne.
 
Бозанкаја 1532 на линији 12. Кренуо сам од Правног факултета у 19:38, стигли смо до Шумарског у 20:07. Не бих да претерам, али мислим да соло Катица ово извезе испод 20 минута.
 
Juče sam se i ja vozio sa GB 1533 na liniji 12, dopada mi se gsp logo koji svetli unutra.
Kako me vuče na nostalgiju kad je u visokopodnim ikarbusima stajao logo GSP i još garažni broj na sličnom mestu kao i sad kod plavušana. Baš su se sjajno setili da stave logotip i garažni broj unutra. Lepota.
Ааааа, ево и првог сусрета Божане и мог објектива. Прво мало намештања фокуса и осе, док сам се снашао. А онда је испало свашта нешто занимљиво, кога занимају детаљи и фотофорензика:

Super fotke, nema šta. Samo П81534, AAAAAAA ŠTO ME ŽIVCIRA. Kakvo bi savršenstvo bilo sa slikama da stoji četvorocifren broj i napred i pozadi. Nikakvo П i ovaj prvi broj 8.
 
Asfalt je najbolje rešenje, u zoni stajališta treba betonski da se odradi da bi se izbegli kolotrazi, na Savskom Trgu na raskrsnici gde se ukrštaju pruga i put posle stajališta je BNV prilikom rekonstrukcije stavio neku betončinu, alal im ćufte drži i dan danas posle 4 godine bez ikakvih oštećenja, barem vidljivih.
Štampani beton se isto dobro pokazao u Nemanjinoj, ali je podloga neprirodna za autobuse..

Treba i održavati nešto, u Vojvode Stepe 11 godina kako je puštena guma između šina se zbog stalnog stresa od drumskog saobraćaja iščupala, nije strašno, ali ignorisanjem popravke asfalt se polako kruni, voda ulazi u stroj, a kolosek se destabilizuje + pojačane vibracije za okolne lokale i stanare.
Meni interesantan podatak da su Slovenske železnice, odnosno SŽ ŽGP bile podizvođač za tramvajsku infrastrukturu u VS, nisam za to znao dok mi se nije pohvalio jedan Slovenac.. 🙂
 
shared image (7).jpg


Danas na Banjici. Bio je nekih 20minuta.
Izvinjavam se na lošoj slici, daljina + loša kamera...

PS sad nešto razmišljam, možda će ovo biti jedina katica koja će još duuugo voziti, sem ako ne kupe novo namensko vozilo xD
Ili španca pretumbaju na ovo...
 
Specijalni tramvaji Katice
2305, 2345, 2351, 2409 specijalne Katice

2305 peskara, već 10 godina
2345 unutrašnje nešto (Već par godina)
2351 grtalica, čistač snega baš baš dugo.
3409 zna se

Nije jedina specijalna -> 2305
 
Poslednja izmena:
Da li će biti i specijalna Turska baklavica,u stilu šlepa do prvog majstora? :ROFLMAO:
 
Vrh