Katica-sedmica Tramvaj zvani željaЈесу Катице маторе и лоше одржаване али су неупоредиво бољи трамвај од бозанкаје, и фали им клима с обзиром да су временски услови постали поремећени.
Poslednja izmena:
Katica-sedmica Tramvaj zvani željaЈесу Катице маторе и лоше одржаване али су неупоредиво бољи трамвај од бозанкаје, и фали им клима с обзиром да су временски услови постали поремећени.
Nije testni, nego su mu crkli motori pa čeka na zamenu istih. Pisano već više puta ovde.Mogao bih, mada bi Iaşi bio još bolji primer za uporednu analizu, s obzirom da su i oni korisnici Bozankaye, a koriste isto uski kolosek..
Kod nas, jutros su izašli 1532, 1533, 1534, 1535. Kontam da im je 1531 testni tramvaj i on će se kasnije ukkjučiti.
Da kucnem u drvo, evo 1534 već 3. Dan radi bez problema na 10.
Nažalost, kako je krenulo uskoro će Bozankaye prešišati CAF-ove, jer ih je danas samo 8 na ulici..
Nije testni, nego su mu crkli motori pa čeka na zamenu istih. Pisano već više puta ovde.
То је тачно. Направљене су да буквално трају вечно. Невероватно је шта су све издржале. Замисли да имамо шине као Холандија или Немачка. Ишле би брже и лакше него сад.Ali idu i ne crkava im neko g***o od elektronike svaki dan. Pri tom su prezivele ratove, sankcije, neodrzavanje, lose sine, svakodnevnu prenatrpanost....tenkovi bukvalno...
Da ih nisu namerno sklonili sa ulica, da malo dominiraju Turci?Negde početkom avgusta sam od oka imao utisak da je možda i 15 do 20 CAF-ova u saobraćaju, baš sam ih često viđao po gradu u odnosu na period od zadnjih nekoliko godina, i vikendom su izlazili masovno a sada deluje da su opet otišli u ofsajd sa imobilizacijom. Da li neko ima proverene informacije, jel bar neki od njih popravljen ili "repariran" što bi reko Gangula?
Da ih nisu namerno sklonili sa ulica, da malo dominiraju Turci?
Slažem se, isto mislim.Nijedno štetočinsko ludilo od ovog režima već odavno ne može da me iznenadi, pa ni to.
Prvi mačići se u vodu bacaju....01 modeli su izgleda osuđeni na propadanje u garaži određeni period.
Beše i 1501, ležao u garaži godinama, nakon onog sudara.
- meni iznutra izgleda sasvim pristojno (moje lično mišljenje)
Ја нисам против, само Јаши је подалеко, тамо скоро нико не иде (осим ако ти св Петка није крсна слава). Темишвар је ипак ближи и колико-толико упоредив с Београдом. Који ти град пре допаднеMogao bih, mada bi Iaşi bio još bolji primer za uporednu analizu, s obzirom da su i oni korisnici Bozankaye, a koriste isto uski kolosek
Mnogi zaboravljaju da je u Temišvaru širina koloseka 1435mm kao u većini sistema u svetu, naš kolosek je širine 1000mm. Tramvaji su prepravljani za naše šine i to je zasigurno uticalo na stabilnost.Kako voze u Temišvaru, a ovde kao ne mogu?
Ugradili su se bar 900 hiljada po komadu, al opet tramvaji bi mogli da voze bez problema da imamo krštenu infrastrukturu.
Ovde su me mnogi napadali kad sam još pre par godina rekao da treba prvo da sredimo infrastrukturu, pa da onda kupimo nove tramvaje.
Да су нам шине и скретнице нормалне имали бисмо трамваје са обртним постољима. Да су Југотитине комуњаре размишљале на време не бисмо имали 1000мм колосек него 1435мм са нормалним скретницама и трамваје са обртним постољима због чега трамвај брже иде и стабилнији је.Mnogi zaboravljaju da je u Temišvaru širina koloseka 1435mm kao u većini sistema u svetu, naš kolosek je širine 1000mm. Tramvaji su prepravljani za naše šine i to je zasigurno uticalo na stabilnost.
Stabilnost u krivini zavisi od odnosa visine težišta i širine između točkova. Kada je širina razmaka točkova smanjena potreban je sasvim novi proračun.
Raspon od 1000mm je manji za oko 30% u odnosu na 1435mm na istu širinu tramvaja. Verujem da je i brzina pri kojoj bi tramvaj izleteo iz šina manja za 30% (ne verujem da je baš linearno manja, ali sigurno jeste u dobrom procentu).
Slično kao na autu, ako smanjiš razmak između točkova za 30% znatno će uticati na stabilnost u krivini. Naravno, nije ista paralela jer tramvaj je znatno niži i točkovi su na šinama ali je slična logika.
Pitanje je da li se neko bavio tim i u kojoj meri. Možda ovaj naš budženi tramvaj ima znatno lošije performanse na našim ulicama.
Opa!! Da li ovo znaci da Božana definitifno moze da savlada uspon na Kalemegdan i onaj radijus krivine od Pristaništa?Danas kad sam se vraćao sa posla sam prošao Ulicom cara Dušana i u njoj ugledao 1532. Vozio je na liniji 2L i, interesantno mi bi, radili su mu svi unutrašnji displeji. Ne samo prvi, kao što je to slučaj u zglobnim autobusima.
Strugali su asfalt na usponu kod Kališa, pretpostavljam da bi Božana mogla da prolazi.Opa!! Da li ovo znaci da Božana definitifno moze da savlada uspon na Kalemegdan i onaj radijus krivine od Pristaništa?