Šta je novo?

Tramvaji

Јесу Катице маторе и лоше одржаване али су неупоредиво бољи трамвај од бозанкаје, и фали им клима с обзиром да су временски услови постали поремећени.
Katica-sedmica Tramvaj zvani želja:ROFLMAO:
tramvaj zvani zelja.PNG
 
Poslednja izmena:
Izgleda da je Španac izdahnuo na sred raskrsnice kod Vlade:

1758729862882.png


Kolaps je skroz do Skupštine.
 
Mogao bih, mada bi Iaşi bio još bolji primer za uporednu analizu, s obzirom da su i oni korisnici Bozankaye, a koriste isto uski kolosek..

Kod nas, jutros su izašli 1532, 1533, 1534, 1535. Kontam da im je 1531 testni tramvaj i on će se kasnije ukkjučiti.
Da kucnem u drvo, evo 1534 već 3. Dan radi bez problema na 10.
Nažalost, kako je krenulo uskoro će Bozankaye prešišati CAF-ove, jer ih je danas samo 8 na ulici..
Nije testni, nego su mu crkli motori pa čeka na zamenu istih. Pisano već više puta ovde.
 
Bas me zanima brzina zamene delova u garantnom roku,i da li je data bankarska garancija za dobro izvrsenje posla.Ugovor treba traziti na javni uvid, jer od gradske opozicije očigledno nema nikakve koristi,oni se već odavno ne voze tramvajima.
Zamislite samo da traže istragu povodom cene tramvaja,uslova tendera?
 
Poslednja izmena:
Negde početkom avgusta sam od oka imao utisak da je možda i 15 do 20 CAF-ova u saobraćaju, baš sam ih često viđao po gradu u odnosu na period od zadnjih nekoliko godina, i vikendom su izlazili masovno a sada deluje da su opet otišli u ofsajd sa imobilizacijom. Da li neko ima proverene informacije, jel bar neki od njih popravljen ili "repariran" što bi reko Gangula?
 
Poslednja izmena:
Ali idu i ne crkava im neko g***o od elektronike svaki dan. Pri tom su prezivele ratove, sankcije, neodrzavanje, lose sine, svakodnevnu prenatrpanost....tenkovi bukvalno...
То је тачно. Направљене су да буквално трају вечно. Невероватно је шта су све издржале. Замисли да имамо шине као Холандија или Немачка. Ишле би брже и лакше него сад.
 
Negde početkom avgusta sam od oka imao utisak da je možda i 15 do 20 CAF-ova u saobraćaju, baš sam ih često viđao po gradu u odnosu na period od zadnjih nekoliko godina, i vikendom su izlazili masovno a sada deluje da su opet otišli u ofsajd sa imobilizacijom. Da li neko ima proverene informacije, jel bar neki od njih popravljen ili "repariran" što bi reko Gangula?
Da ih nisu namerno sklonili sa ulica, da malo dominiraju Turci?
 
Mogao bih, mada bi Iaşi bio još bolji primer za uporednu analizu, s obzirom da su i oni korisnici Bozankaye, a koriste isto uski kolosek
Ја нисам против, само Јаши је подалеко, тамо скоро нико не иде (осим ако ти св Петка није крсна слава). Темишвар је ипак ближи и колико-толико упоредив с Београдом. Који ти град пре допадне
 
Danas kad sam se vraćao sa posla sam prošao Ulicom cara Dušana i u njoj ugledao 1532. Vozio je na liniji 2L i, interesantno mi bi, radili su mu svi unutrašnji displeji. Ne samo prvi, kao što je to slučaj u zglobnim autobusima.
 
Kako voze u Temišvaru, a ovde kao ne mogu?
Ugradili su se bar 900 hiljada po komadu, al opet tramvaji bi mogli da voze bez problema da imamo krštenu infrastrukturu.
Ovde su me mnogi napadali kad sam još pre par godina rekao da treba prvo da sredimo infrastrukturu, pa da onda kupimo nove tramvaje.
Mnogi zaboravljaju da je u Temišvaru širina koloseka 1435mm kao u većini sistema u svetu, naš kolosek je širine 1000mm. Tramvaji su prepravljani za naše šine i to je zasigurno uticalo na stabilnost.
Stabilnost u krivini zavisi od odnosa visine težišta i širine između točkova. Kada je širina razmaka točkova smanjena potreban je sasvim novi proračun.

Raspon od 1000mm je manji za oko 30% u odnosu na 1435mm na istu širinu tramvaja. Verujem da je i brzina pri kojoj bi tramvaj izleteo iz šina manja za 30% (ne verujem da je baš linearno manja, ali sigurno jeste u dobrom procentu).

Slično kao na autu, ako smanjiš razmak između točkova za 30% znatno će uticati na stabilnost u krivini. Naravno, nije ista paralela jer tramvaj je znatno niži i točkovi su na šinama ali je slična logika.

Pitanje je da li se neko bavio tim i u kojoj meri. Možda ovaj naš budženi tramvaj ima znatno lošije performanse na našim ulicama.
 
Заборавих да напишем. Јуче сам се возио Бозанкаром/Божаном/Бозанкаком/Баклавом/Богзнакаквом на 12 и радили су сви унутрашњи дисплеји и гласовна најава. Приметио сам да поред "бага" врата која се сва сама отварају и затварају целом ширином то исто раде само не много и одмах се затворе лупајући.
 
Mnogi zaboravljaju da je u Temišvaru širina koloseka 1435mm kao u većini sistema u svetu, naš kolosek je širine 1000mm. Tramvaji su prepravljani za naše šine i to je zasigurno uticalo na stabilnost.
Stabilnost u krivini zavisi od odnosa visine težišta i širine između točkova. Kada je širina razmaka točkova smanjena potreban je sasvim novi proračun.

Raspon od 1000mm je manji za oko 30% u odnosu na 1435mm na istu širinu tramvaja. Verujem da je i brzina pri kojoj bi tramvaj izleteo iz šina manja za 30% (ne verujem da je baš linearno manja, ali sigurno jeste u dobrom procentu).

Slično kao na autu, ako smanjiš razmak između točkova za 30% znatno će uticati na stabilnost u krivini. Naravno, nije ista paralela jer tramvaj je znatno niži i točkovi su na šinama ali je slična logika.

Pitanje je da li se neko bavio tim i u kojoj meri. Možda ovaj naš budženi tramvaj ima znatno lošije performanse na našim ulicama.
Да су нам шине и скретнице нормалне имали бисмо трамваје са обртним постољима. Да су Југотитине комуњаре размишљале на време не бисмо имали 1000мм колосек него 1435мм са нормалним скретницама и трамваје са обртним постољима због чега трамвај брже иде и стабилнији је.
 
Danas kad sam se vraćao sa posla sam prošao Ulicom cara Dušana i u njoj ugledao 1532. Vozio je na liniji 2L i, interesantno mi bi, radili su mu svi unutrašnji displeji. Ne samo prvi, kao što je to slučaj u zglobnim autobusima.
Opa!! Da li ovo znaci da Božana definitifno moze da savlada uspon na Kalemegdan i onaj radijus krivine od Pristaništa?
 
Moj utisak o novom tramvaju nakon kratke vožnje... daleko je to od usual kineskog i turskog dizajna i "kvaliteta" što se tiče unutrašnjosti. Vrlo slično CAF-u. Sem onih 1.5 sedišta i nesretnog novatronic displeja iz 19. veka, deluje kvalitetno i lepo. Koliko je zaista kvalitetno i izdržljivo u našim uslovoma, pokazaće vreme. Raspored sedišta je mnogo bolji ali jednokrilna vrata su kriminalno uska.

Treba im odati priznanje ako sa onoliko širokom kabinom i zadnjim delom može svuda da prođe. Mnooogo šire od CAF-a.

1534 je bio u pitanju, nema lupanja i škripanja ali njemu treba čitava večnost kad zatvori vrata i treba da krene, to traje i traje, kao da radi restart celog sistema.

Nema stop tastere ali ako stisneš taster za otvaranje vrata pre stanice, zasija dugme i vrata se sama otvore kad dobiju signal. Da li je to feature ili bug, ko zna. Možda i tako neka glupost pravi problem softveru pa blokira vrara.

Morali su nekako da opravdaju tu nenormalnu cenu pa su ugrađivali kvalitetnije komponente s kojima verovatno nisu do sad radili. 100 senzora, logo GSP na vratima kabine, led trake... kao auto kad kupuješ ful oprema pa kao 5000 eur skuplje ima led logo u kabini, taj rad. Koje elektromotore uopšte ima ovaj tramvaj? Škoda?
 
Vrh