Šta je novo?

Tramvaji

Klizaju se i plastična kad loše urade oblik i ne stave tapacirung.
 
Ne znam kako je u ovim novim tramvajima, ali ona ručke koje su okačene o šipke se u novim busevima klizaju čak i kada se dobro opterete. Potpuno su plastične i u slučaju naglog kočenja, svi bi samo skliznuli.

Isprobavao sam slična rešenja u evropskim gradovima i tamo već prim minimalnom opterećenju ne klizaju uopšte (jer naravno nisu toliko plastične, već ima tu i malo gume).
 
Реално, трамвају су возила у којима и не треба да се држиш, али због наших глупих цик цак кривина мораш..
 
radovati se glupostima i navijati da tramvaji ispadaju iz šina, i tome što se zapali autobus samo zato što je BMC nije baš normalno. A autobus se apsolutno nije zapalio zato što je BMC, kao što ni tramvaj nije iskočio iz šina danas zato što je Bozankaya. Ne tako davno KT4 je iz istog razloga iskočio na Slaviji, na primer. Ne znam šta je tačno u skretnicama problem, al prvi put nije da se dešavaju ovakve stvari. Ne bi trebale da se dešavaju, al se dešavaju. Uvek postoji i mogućnost greške vozača, iako je bio i instruktor sa njim na primer. Sasvim je sad to i nebitno, a tom vozaču svakako sad nije lako, jer nije to baš naivan stres. Meni je prvo žao njega, pa onda vozila, a na kraju mi je pre svega vrlo krivo što se takve stvari dešavaju, uglavnom zbog ljudskog faktora. Ništa tu tramvaj nije kriv, bio on Bozankaya, Stadler, Bombardier nebitno, isto bi se desilo svakom. Sama skretnica je neispravna iz nekog razloga, ne zakaže tek tako. A očigledno je da to apsolutno nije prvi put ni na toj lokaciji konkretno.​
A šta ako je do toga da je za ovo kriv i sam tramvaj Bozankaya i same šine na Autokomandi? Da šine nisu adekvatne za sam tramvaj, da jednostavno tramvaj i šine nisu kompatabilni na tom delu, da nešto na tramvaju nije kako treba da bi 100% bio za naše šine? Umesto da se poruči par komada pa da se ispita da li nam odgovaraju ili ne, šta treba menjati u specifikaciji za tramvaje a šta na samoj mreži.

Šta će biti ako se ipak ispostavi da ne može Bozankaya da ide preko Autokomande a oni zamislili da tuda saobraća nova - stara linija 8 baš sa novim tramvajima?​
 
2:45 У Амстердаму трамвај увек има приоритет на раскрсницама
13:00 Замишљам центар Бг-а (са проширењем мреже) без аутомобила 😮
32:52 Toронто исти Бг
 
2:45 У Амстердаму трамвај увек има приоритет на раскрсницама

Ако желимо исто, мора да се разбије систем са зилион линија на једном краку и уопштено је потребно више кракова него што их данас имамо.
Од новог реда вожње биће укинут трамвај 3 у Амстердаму, линија повезује Исток - Запад, у компензацији 25 са Југа ће ићи ка Истоку, а ка Западу ће ићи трамвај 12 (он долази исто са Истока, али другог дела града), за неке путнике ово значи да ће добити директне везе, неки ће изгубити и морати да преседају.

Предност адаптивног управљања семафорима за трамваје јесте чињеница да је могуће успоставити тачан ред вожње на траси, што значи да онда могу да се гарантују преседања, што је за Београд јерес, нпр то значи да у БКА морају да се укину 5 & 14, за Дорћол би се онда преседало код Вука, а за Вождовац на Правном.
Плашим се да такав систем у БГ-у никада неће бити прихваћен и да ћемо остати на тренутном.
 
A što ne izlazi onaj prvi što su ga pustili na 12 ? Bozankara koja je iskočila je vozila na 9-ki.
 
Vrh