Šta je novo?

Tramvaji

Јесу. На овој слици се то види одлично. Невероватан јавашлук и глупост.

Имамо слике радова на ширењу и реконструкцији трамвајске мреже из 30их година прошлог века где се јасно виде нормалне кривине без ових равних сегмената.

Не зна се ко је већу штету направио овим примитивизмом. Да ли црвени током ширења мреже 80их или демократски црвени током реконструкције мреже 2000их када су просто поновили грешку.
 
Da li sam dobro čuo u Beorgadskoj hronici da je zvaničan odgovor povodom iskliznuća tramvaja na Autokomandi da je to normalno u fazi testiranja i da postoji šansa da se slična stvar desi prilikom testiranja ostalih tramvaja?

edit: jeste dobro sam čuo. To je GSP odgovorio. Na početku emisije, posle uključenja dve reporterke.
 
Poslednja izmena:
Evo sve je normalno, bez panike.....


 
Јбт, ГСП је заиста издао саопштење које се своди на ово:

Све је ово нормално

У питању је тестирање искакања из шина новог трамваја.

Извините што сам им дао идеју. Нисам знао да су баш толико малоумни и бахати. Мораће ГСП темељно да се прочешља кад ослободимо Србију.
 
После тога тестирање живаца корисника Бојнаказе где БМЊ пали сва 4 на шинама јер власник завршава нешто по граду а у трамвају клима не ради.

:bg4:
 
Ma boli ih Vučić, pa šta ako iskaču, koštaju samo 2.8 miliona narodnih evra po komadu! 🤣 Ako, nek testilaju i nek se iglaju deca, zdlavo je to! 🤣

a2t1uf.jpg
 
Evo sve je normalno, bez panike.....


"Упозоравају да ће у наредном периоду у Београд стизати још нових трамваја и да овакве и сличне ситуације могу да се понове."
Živiš u prizmelju, sediš kući, uživaš uz kaficu i samo ti odjednom kroz zide kuće bane Božana. Ali, pobogu, ona je na testiranju, pa normalno je da malo isklizne iz šina :)
 
Ma dobro je da uopšte priznaju da je došlo do problema, znači da napreduju. Ranijih godina je bila praksa da kad god se desi neka svinjarija samo daju izjavu da nemaju saznanja™.
Nemoj tako, bio je i onaj period gde saopštenje bude: "Incident je najverovatnije izazvan ljudskim faktorom, odnosno greškom vozača".
 
A bre samo se žalite. Napredak je da su izdali saopštenje i što ovako studiozno pristupaju testiranju. Čekamo i fine tunimg testove: Rad na 40 stepeni bez klime, rad na 150 kapaciteta i popunjenosti, Rad nakon kašnjenja od sat vremena, Rad bez najave i sa pokvarenim ekranima za liniju, Rad sa otvorenim zadnjim vratima, Rad sa cigom na spojnici, Rad sa vozačem koji telefonira...žonglira i jede pljeskavicu...

Sve to treba testirati.
 
Nemoj tako, bio je i onaj period gde saopštenje bude: "Incident je najverovatnije izazvan ljudskim faktorom, odnosno greškom vozača".
Ne, ne, bilo je odmah da izađe direktor GSP-a i kaže da je vozilo bilo 100% tehnički ispravno i da je SAMO greška vozača. Nije bilo u tim izjava prostora za mogućnost da je vozilo bilo tehnički neispravno.
 
Niko da pita GSP kada planiraju da uvedu AEDs u svoja vozila i na okretnicama. Nije to toliko skupo za grad, a spašava život. Možda se o tome i ne razmišlja.
 
Niko da pita GSP kada planiraju da uvedu AEDs u svoja vozila i na okretnicama. Nije to toliko skupo za grad, a spašava život. Možda se o tome i ne razmišlja.
Čak i da se nekad uvedu u vozila, neće ih uvoditi GSP, već neka druga gradska institucija. A posebno okretnice nemaju veze s GSP-om.
 
Aj što nemamo u vozilima, al zašto nemamo na ulicama, to mi nije jasno.
Ima na nekim mestima (danas je objavljeno u medijima, zato sam se i podsetio ovoga). Mada ja znam da ima na još nekim mestima (ali u čekaonicama bolnica). Ipak ništa organizovano. Sam postupak izbora mesta može da bude malo složen jer treba da se izaberu tačke na kojima će da se postave, ali sve to može da se reši. Onda treba obrazovati stanovništvo kako se koriste kroz medije i obuke. Nije neka astrofizika, aparat je vrlo lagan za upotrebu (pa da kažemo ovaj narod to nikad neće znati da koristi). Sve ti govori i vodi te sam kroz KPR (treba paziti na izbor modela). Malo mi je krivo da neke zemlje pokrivaju pomoću dronova celu zemlju sa AEDs, a mi ne možemo ni ovo. Nije to toliko skupo pa da kažemo oni imaju dosta para pa to mogu, a mi ne.
 
Tramvaji nam se raspadaju a i cela tramvajska mreza. Nazalost je situacija takva da nikad ne znate kada ce tramvaj da crkne i na kojoj stanici. Nadas se samo da ce to biti blizu nekog cvorista da mozes da uhvatis neki drugi prevoz :) Pre neki dan je crkao kod mostarske petlje(katica).
 
Takođe bas me nervira kod novih bmca od gspa napred ona 2 mala decija sedista,čoveče stavite u tenderu da moraju bar 2 obična i 1 dečije to je nekako prihvatljivo.U solarisu sednes kao čovek a i vise ljudi može sesti jer ima dovoljno normalnih sedišta...Ovo je bas bezveze a komotno ima mesta za 2+1
Kačio sam već bazelsku specifikaciju Fleksitija. Mogli su lako lako nešto slično da traže. Nije uopšte do proizvođača.

flexity_5.jpg


Motorna postolja=2+1
Trčeća postolja=1+1 sa džambo napred i pozadi obostrano (za ljude sa decom, stare sa stvarima, slabo pokretne bez kolica/u gipsu i gojazne 8/52 puna kapa)

Takođe, mislim da je za tramvaj koji znatno duže treba ostati u eksploataciji nepovoljno uzimati farbane ili vinil šipke koje se vremenom ljušte ili boraju, kao i da su drvena sedišta pun pogodak za evropski tramvaj sa brušenim šipkama.

Šipke u boji izazivaju problem s brendiranjem, što se može videti po autobusima. Uzeli su plave autobuse sa crvenim šipkama, a crvene sa univerzalnim metalnim koji će uvek isto i novo izgledati u bilo koju boju da ih prefarbaju, dok su tramvaje unificitali s plavim eksterijerom koji će biti kompletiran sve dok ga spolja ne prefarba neko drugi ponovo u žutu.

Autobuse ako žele da povlače na svakih 5 godina i da progledaš kroz prste, ali tramvaj nikako ne bi trebalo.

Sad ako isprave propust ponovo će fragmentovati specifikaciju istog modela što je loše, a posle 10 god neće imati kome da doniraju tramvaj kod nas, jer ni jedan drugi grad nema tramvajski sistem (i da otvori novi, verovatno bi bio standardnog koloseka).

Ovako me obradovala prostranost prolaza između točkova, kao i 0+2 raspored u ostatku vozila, jedino su preterali sa trodelnim staklima na vratima (umesto prvog stakla odozdo na zakošenju mogao je biti metal kao u madridskom metrou).
 
Vrh