Šta je novo?

Tramvaji

Okej, ali nigde u celoj rubrici Beograd, gde stoje sve stare i arhivirane vesti, nema prethodne vesti o iskakanju.

Evo linka, ja sam proverio tri puta i ne vidim?


Inače ne treba to da čudi od Bljuca, oni već dugo primenjuju "neću ' se zameram režimu" politiku kad se radi o prenošenju istine u Vučićevoj Srbiji. A otkako su krenule blokade, postali su i otvoreno partijsko glasilo, sa sve opanjkavanjem blokada i protesta i sejanjem SNS hvalospeva o uspehu ovom, uspehu onom, Vučićeve odvale ove, odvale one, itd... (mislim za mene su odvale, za njih je Sveto pismo)

I znate šta? Čak i takve stvari nerviraju ljude, militarizuju ih, okreću ih još više protiv vlasti i države i čine ih još većim skepticima i cinicima. Jer s jedne strane te svakog dana bombarduju lupetanjima o Srbiji koja obara sve rekorde i kojoj zavidi pola sveta, a onda gledaš kako useravaju sve što taknu. Raskrsnice, tramvaje, nadstrešnice, železničke stanice, semafore... Sve što dotaknu, unište.

Ne umeju ničime da upravljaju, ne umeju ništa da naprave. Kamen bi im uginuo, jer su glupi i pokvareni do srži.



Na ovo prethodno ću posle da odgovorim, samo da pročitam.
To ne treba ništa da čudi. Mi nemamo nezavisne medije. Svako od njih izveštava onako kako im je rečeno, a zavisi u čijem interesu izveštavaju.
 
Nezvanično, do iskakanja je došlo zbog “kontaminirane” skretnice na Autokomandi koja se ne koristi u svakodnevnom saobraćaju. Reč je o tehničkoj okretnici oko Autokomande preko koje ko zna koliko dugo nije prošao ni jedan tramvaj. Ekipe GSP-a redovno obilaze i čiste skretnice na delovima pruge koje koriste aktivne linije, ali očigledno ne i ove. Neko je pustio Božanu u probnu vožnju da okrene na komandi bez prethodne provere stanja pruge koja nije u svajodnevnoj upotrebi.
 
Poslednja izmena:
, па гледаш унатрашке у току вожње.

Још увек не могу да схватим тај ментални склоп одбијања донације најбољих Швајцараца из Базела зарад турских кршева. Довољно је само видети те Швајцарце које смо одбили како изгледају изнутра, и схватићеш и сам колико је Швајцарац испред Турчина. Ти трамваји су стари 40 и кусур година и модернизовани, а изгледају кô лимузине и свемирски брод заједно, с лакираним дрвеним ентеријером и тапацираним седиштима од квалитетне штављене коже. Још су били нископодни! Сад замисли какви су најновији у којима ће се ове године возити.

Pogledajte prilog 247635
Pogledajte prilog 247636

Ово смо одбили. Стварно нисмо нормални, и пре него што ми неко каже како је добро што се не возимо у старим трамвајима више, погледајте Немачку у којој се Швабе још увек возе у Катицама.



Pogledajte prilog 247647

На улицама Берлина. Сад замислите да су наше Катице такве да се одржавају.
Pogledajte prilog 247650
Pogledajte prilog 247655
Pogledajte prilog 247659
Немачка, која је ванземаљска држава за Источни блок, а највише за данашу јадну Србију, више води рачуна о њима него ми. Немци имају Сименса, који је највећи произвођач најсавременијих трамваја, тако да им није тешко да их отпишу, али неће то да ураде, као ми. Жао ми је и Швајцараца које ће ускоро да отпишу, а могу да се реновирају.
Писано је у овој теми да је један од разлога одбијања одсуство резервних делова на дуже стазе. Они су требали да дођу са резервним деловима али после, колико сам схватио, немаш ништа, нико их не производи. Такође је то проблем и са овим постојећим швајцарским трамвајима код нас, прегазило их је време и то јако отежава одржавање.

КТ-4 ће доћи на замену из истих разлога. Исто тако, лако је Немачкој и Швајцарској да реновирају и преправљају возила када имају развијену машинску индустрију и капитал, нама је то неизводљиво.
 
@Bender Rodriguez
Ja se apsolutno slažem s tobom što se tiče tih hvalospeva kod takozvanih režimskih medija, a oni su opet diktirani moguće i naspram ovih koji nisu režimski, al se služe apsolutno istom metodologijom, samo pljuvanjem bukvalno svega, kao suprotnim od hvalospeva naravno. Jedni od glavnih krivaca za trenutno stanje u državi što se društva tiče. Mislim i jedni i drugi.

@Kobalt
Nešto od odgovora si već dobio. Ne znam kako misliš da štaviš to kvalitetnije, a još i renome u tendersku dokumentaciju u vidu uslova za dobijanje posla na istom. Turci se šire zadnjih 10 i više godina svuda po Evropi, a tek Kinezi preko električnih autobusa. Misliš i ti renomirani sve tendere dobijaju pošteno, a upravo Siemens i Alstom teški evropski aferaši kako dobijaju poslove, pa nikom ništa.
@Hitachi
Otprilike si u nivou sa pisanjem kao i mnogi portali kod nas, prepuni tekstova iza koje stoji višegodišnje istraživačko novinarstvo.

Prvo, veliko je pitanje dal je baš Šapić odbio donaciju, a ako i jeste na svoju ruku, verovatno uz veliko odobravanje struke iz GSP-a. O tome sam već pisao nekoliko puta, al aj da ponovim. Schinderi namenjeni za otpis, mislim otpad pa ko ga uzme, jesu stari preko 40 godina, to si u pravu, i da apsolutno u vrlo lepom stanju, ovako vizuelno, spolja, unutra, čuvani, nema tu šta. Jesu doduše stariji i od nekih naših Katica al nema veze. Elem, klimatizovani nisu, samo vozačka kabina, koliko i na slici uspevam da vidim, a nije to za Bazel presudna stvar kao za Beograd, niskopodni nisu takođe, samo srednji modul, a na kraju što ih Švajcarci menjaju kad su toliko superiorni još uvek? Ajde kroz prost primer da ti objasnim, a i da ti dam predlog kako najlakše da shvatiš ovo što sada pišem. Hipotetički, kad bi imao pare, uzmeš Citroën DS iz 1970 godine, na primer, i uzmeš potpuno nov Citroën C3. Zadatak bi ti bio da ih voziš svaki dan. Za dve godine najmanje da pređeš 100000 kilometara. Da vidimo šta bi te bolje služilo. Pošto vlada opšte mišljenje da je sve staro mnogo bolje i kvalitetnije, mogao bih da se opkladim da će ti DS, ma u kakvom stanju da je, zadavati mnogo veće muke i glavobolje od C3-jke. Prvo, delovi, drugo, majstori za njega, to niti hoće, niti ume svako da radi. Tako ti je i sa tramvajima, spolja gladac, a unutra jadac. Svi ti Schindler-i bi bili dobri prvih šest meseci do godinu dana, posle kuku lele i kuku majko šta sa njima. 50 tegova za papir, pa u prvih tri godine otpišeš negde oko trećine zbog delova, pa onda praviš gužvu u Depou sa industrijskim otpadom, a Grad pa šta hoćete, jer ste dobili 50 tramvaja, ne može i novo sad. Strpite se, kao i prethodnih 20 godina. Ništa novo. Delova nema, dijagnostike nema, farbike nema itd. Prave valjda pokretne stepenice, liftove, al tramvaje više ne koliko znam. Imaju Stadler za to. Imaš sliku lepotana, isto Schindler iz vremena kad se rodila moja majka, tamo 60 i neke, pa eno glumi gomilu divnog gvožđa u Depou posle vrlo kratke vožnje u Beogradu, a bio bukvalno muzejski primerak. Samo bog otac nema da ga opravi više. No dobro, hoće ga Švajcarci nazad svakako. I neka ga nose. Samo je lep kao lutka i ništa više od toga.

Ovo što si kačio slike iz Nemačke, jedna ti je mislim iz nekog njihovog muzeja, a ovo za Berlin, barem koliko ja znam, BVG je odavno svoje Katice donirao gde je kome i kako stigao. Poljacima najviše. Čak se i Beč ratosiljao svojih Düwag-a. Ne znam dal da pitamo vozače i one koji treba da održavaju tramvaje, dal bi nove Turke, ili ulickane Švajcarce stare 40 i kusur godina. Šta misliš šta bi izabrali. Dokle bre više sa starudijom. Šta smo mi, skupljači sekundarnih sirovina. Ovo je možda i jedina šansa sad da uspemo da stvarno zanovimo vozni park posle toliko godina, pa makar delimično i Turcima. Novo je novo, trajaće i te kako duže od bilo kog Schindlera iz vremena kad smo još bili Jugoslavija u punom sastavu, i to još ihahaj da potrajemo. GSP valjda treba da održava te neke polaske, pa čime? Ima da kupe novo i kraj, pa kako god. Za to se najviše zalagala i struka u GSP-u.
 
Reč je o tehničkoj okretnici oko Autokomande preko koje ko zna koliko dugo nije prošao ni jedan tramvaj.

Skretnica verovatno i jeste uzrok, ali ovo da se okretnica ne koristi mi deluje kao jeftin izgovor za neodržavanje, barem jednu ili dve nedelje vidim na Komandi kako se neka vozila okreću, često zbog sudara i prekida u VS, ali i nekada iz saobraćajnih razloga, kraćenja ili zamene vozila na 10 ili 14.
Inače, jako nezgodna okretnica.
 
Писано је у овој теми да је један од разлога одбијања одсуство резервних делова на дуже стазе. Они су требали да дођу са резервним деловима али после, колико сам схватио, немаш ништа, нико их не производи. Такође је то проблем и са овим постојећим швајцарским трамвајима код нас, прегазило их је време и то јако отежава одржавање.

КТ-4 ће доћи на замену из истих разлога. Исто тако, лако је Немачкој и Швајцарској да реновирају и преправљају возила када имају развијену машинску индустрију и капитал, нама је то неизводљиво.
Не шири овде режимске лажи. Од кад то овај град и ГСП брину за делове возила? Не маре за делове нових шпанаца и већ су их 5 канибализовали али зато маре за делове бесплатних возила које могу да канибализују колико хоће?!

И по тим лажним аргументима се јасно види зла, лоповска намера.
 
Шапић је ономад нешто лупетао о логистици а видимо који је он маг логистике где нам у сваком тренутку 5-10% линија јгп-а не ради а пола центра блокирано због њихове шеме за јбне ивичњаке и гумени асфалт. Све редом нелегални радови без дозволе и пројекта.

Притом, толико су организовани да су буквално дан пре почетка испоруке исту одбили а после смо и са фијаском на тендеру за 100 трамваја видели шта су мотиви.

Видимо ко то овде и брани.

Све јасно.
 
@Kesha
Kod nas izgleda postoji neki strah od odrzavanja. Slicno razmisljaju kod mene u firmi,kupe nov viljuskar i dok je garancija sve super,posle dok radi radi a kad treba neka veca investicija od filtera hidraulike odma' vatanje za glavu. Valjda je zato kod nas rasprostranjeno to 'novo je novo'.
Dalje,imam slucaj da su novi viljuskari istog brenda totalno nepouzdani sto ne bih pripisao 'decijim bolestima' vec padu kvaliteta. Razocaranje,da ne poverujes bolje,nas sluzi onaj koji ima 20000 rh nego onaj sa 2000. Uglavnom,najskuplja opcija u nabavci se pokazala najjeftinije tokom ekspolatacije. Jesu i Alstom( ne volem francuze) i Siemens aferasi,ali vise bi voleo njih da vidim na ulici nego ove nedokazane proizvode. Jos jedna stvar,gde nadje Citroen za primer,PSA u zadnje vreme ne ume da napravi ni benzinski ni dizel motor,turili kais u ulje i buuum.
Koji tramvaj zele nazad ?

Doduse,vama su zbog tog odnosa sa gradom bas vezane ruke.
 
Poslednja izmena:
Nije to strah od održavanja nego praksa. Nije stvar nabavke delova nego ih nema, nemaš od koga više da nabaviš određene komponente, a same fabrike više ne postoje, kao i serviseri, nego tamo neke specijalizovane radionice koje su radile delove za njih, odnosno za gradove odakle izvorno dolaze. Citroën sam namerno dao za primer, sve ti to što pišeš ja vrlo dobro znam, i za tanji lanac kod 1.5hdi, i za kaiš u ulju kod 1.2L, a isto tako znam da je to kod poslednje izvedbe 1.2 motora rešeno. I taj sa kaišem u ulju će uz povremeno pranje kartera, kao i zamenu kaiševa na kraćem intervalu zasigurno biti pouzdaniji od kola starih 50 godina. DS opet kao primer prave lađe za ono vreme, al prosto ne može da služi kao nov auto nema šanse. Pa valjda ih zato i koriste samo za vikend vožnje, ko ima zadovoljstvo da ih poseduje. Prosto nisu oni odavno za svaki dan, jer bi se brzo unuštili. I ti Schindler-i su na kraju karijere, zato se i doniraju, verovatno usled toga da su Švajcarci i Nemci uvek vrlo proračunati, pa gledaju šta im je isplativije, tj. bolje da ih poklone nego da ih sami rashoduju i recikliraju. Na kraju, ne plaćaju ni transport. Dovoljno govori što to retko ko radi od evropskih zemalja sem njih. Kad su toliko dušebrižni za nas, što nam za promenu ne kupiše makar 10 novih tramvaja. Ako su mogli Japanci autobuse (gospoda dali novo), što ne mogu Švajcarci tramvaje. Nego Srbi i Bugari kao najveći sakupljači sekundarnih sirovina i super. Grad, pa eto dobili ste tramvaje, to najveći broj ljudi ne razume. Sad gledajte šta ćete sa njima za narednih makar 10 godina. Bozankaya tek treba da se dokaže, CAF se dokazao i pokazao kod nas, i ne mogu da ponavljam istu priču stalno. Ko želi da razume on razume, ko ne želi šta da mu radim. Ja sam izneo neku argumentovanu priču, koja ako ništa ima smisla za razliku od čistog besomučnog pljuvanja. Kako je @Jelancha ovde pisao za Bozankaya-u, koriste kvalitetna vrata na primer, još neke delove, osnova mu je Siemens, jer Turci ga sigurno nisu projektovali od nule. Sa tehničkim karakteristikama je izgleda već ispred CAF-a, a ako bude bio i konstrukcijski na solidnom nivou, trebalo bi da služi ok, a za samu eksploataciju, mnogo će zavisiti od servisne podrške, koji CAF prosto nema, a za razliku od Solarisa i Higera. Jes da nas servisi kao treća lica deru bukvalno, al barem odrade posao i vozila ne stoje.

Za to da smo jako zavisni od Grada si 100% u pravu, kao i da novo ne znači uvek pouzdanije od starog. Auto industrija je danas jako kompleksna. U viljuškare se ne razumem, al u kola da, i znam da danas imaju neuporedivo više delova i sistema nego nekad, pa s toga ima i šta da se kvari, a sve im je to nametnuto raznim regulativama. Večito su pod pritiskom, pa je normalno i da greše, pa čak i jedna Toyota kao sinonim za kvalitet.

Hoće Schindler GB705 nazad. Žuti lepotan koji godinama čuči u Depou, nažalost. Barem je takva priča bila pre izvesnog vremena, ako se nešto u međuvremenu nije promenilo.
 
Не шири овде режимске лажи. Од кад то овај град и ГСП брину за делове возила? Не маре за делове нових шпанаца и већ су их 5 канибализовали али зато маре за делове бесплатних возила које могу да канибализују колико хоће?!

И по тим лажним аргументима се јасно види зла, лоповска намера.
To jeste realan argument, ali motivi odbijanja su čisto politički. Prosto, Šapić bi u medijima bio razaran i ismevan kao Tomašević u Zagrebu koji je uzeo daleko modernije i 15 godina mlađe tramvaje. Jasno je da je ova vlast loša, ali i opozicioni mediji jedva čekaju da ospu paljbu po vlasti. Šapić je prosto procenio da je pametnije da čeka novo i drže se ovih starih tramvaja, nego da uzimaju polovno staro 40 godina.
 
Jasno je da je ova vlast loša, ali i opozicioni mediji jedva čekaju da ospu paljbu po vlasti.
Pa SNS je stvorio takav ambijent i mentalitet u Srbiji. To čuveno radikalsko srbendaško kromanjonsko plemensko "ili si uz nas, ili si protiv nas". Ovo što se dešava sada je samo reakcija i posledica 13 godina SNSovih akcija i dejstvovanja.

I nije to tako samo u javnosti, tako je i među ljudima. Ponavljačke uličarske smradine radikalske su i ljudima, pojedincima, usadili ili ako ne usadili onda 20 puta pojačali taj plemenski ratoborni mentalitet stalnog napadanja, svađanja, deljenja i ekstremizma.

Najveći deo krivice za sve to potiče od ove radikalske gamadi. Koji pritom čak ni nemaju neku jasnu politiku i opredeljenje, već im se sva suština i modus operandi svodi na zavađenje Srba, na prodaju i izdaju srpskih teritorija i ljudi, i na rafalisanje i režanje na svakoga ko ne misli kao oni i ne želi ih na vlasti.


Došli smo kao društvo do te tačke da kad izbije požar u Beogradu u poslovnom ili napuštenom objektu, da ljudi kažu i misle da je sigurno podmetnut i da neka investitorčina čisti teren za svoje zgradurine. I čak i onda kad je zaista nesrećan slučaj, ljudi misle da je podmetačina. Zašto? Pa zato što je prethodnih 19 zaista bila podmetačina, a država i nadležni ne reaguju i onda ljudi počnu da sumnjaju u sve i više niko nikome ne veruje. Opet, jer gamad radikalska samo tako zna da vlada i upravlja. Jer drukčije ne umeju. Jer su ponavljači i uličari s konopa i koca, i to uglavnom talozi koji su se slili u Beograd i Srbiju sa okolnih regija i bestragija.
 
Пишеш бесмислице јер мораш да их пишеш.

Као прво Шапић нема никакву политичку моћ. Он је параван за мафију која крчми овај град.

Као друго, још не сретох грађанина који није био задовољан и старијим трамвајима из Базела а ови су новији и у још бољем стању. Није било ни назнака негативне кампање.

И опет, све се видело са расписивањем и поништавањем тендера за 100 трамвај-играчкица.
 
@Bender Rodriguez
Ja se apsolutno slažem s tobom što se tiče tih hvalospeva kod takozvanih režimskih medija, a oni su opet diktirani moguće i naspram ovih koji nisu režimski, al se služe apsolutno istom metodologijom, samo pljuvanjem bukvalno svega, kao suprotnim od hvalospeva naravno. Jedni od glavnih krivaca za trenutno stanje u državi što se društva tiče. Mislim i jedni i drugi.
Što rekoh u postu iznad, akcija i reakcija na radikalski tribalizam i ekstremizam.

Nek se u Srbiju vrati istinsko višestranačje i demokratija pa će biti i manje ekstremizma u medijskom izveštavanju i javnom mnjenju. Neće se sve svoditi na A vs B ekstrem, nego će se rasporediti na više strana i neće biti 100% fokus na jednom konfliktu i rivalstvu nego će biti više manjih, "normalnijih" konflikta i rivalstava.

Ali jbg, pre toga mora da se smeni ova bagraa radikalska, ista ona koja je 90ih uletela u nekoliko ratova a pukla u svakom. Jer su ratovi jedino što umeju da smisle, bilo spoljni bilo unutrašnji. Jer su uličari i klošarčine.
 
То је ментални склоп лоповчине који зна да не може да се угради у донацији.
Нажалост, то је истина. Тако је већ 34 године.
Jesu li ovo klimatizovali katice?
Делује ми да су климатизоване, поготово ова жута. Види се по додатним деловима на крову које нису у склопу жуте Катице. Нека ме неко исправи, ако грешим.
Не шири овде режимске лажи. Од кад то овај град и ГСП брину за делове возила? Не маре за делове нових шпанаца и већ су их 5 канибализовали али зато маре за делове бесплатних возила које могу да канибализују колико хоће?!

И по тим лажним аргументима се јасно види зла, лоповска намера.
Нису водили рачуна о многобројним возилима које су купили од Шпаније и Икрабуса након доласка лоповске радикалске власти 2013. године. Све се радило траљаво и површно. @direktor је пре неколико месеци овде окачио слику Шпанца у којем цури расхладна течност из расхладног система. 50% Шпанаца је неисправно. Намерно запуштање ових возила је само повод да се оперу паре да би се куповали нови трамваји упитног квалитета.

Зашто се одрећи Швајцараца са којима смо имали позитивно искуство и никаквих проблема свих ових деценија? Паметније би било ремонтовати, а што се куповине нових трамваја тиче, имамо Крагујевачки Сименс за те потребе. Чак и Пољаци су оборили тај тендер и понудили своје трамваје бољег квалитета по нижој цени, али одбило се и то да би се куповало ово за које сумњам да ће се показати исплативим, поузданим, и продуктивним. За те паре које су се потрошиле на Турске трамваје, могли смо да покренемо МиН или Гошу да реновира ове старе, али се то није урадило.
@Kesha
Kod nas izgleda postoji neki strah od odrzavanja. Slicno razmisljaju kod mene u firmi, kupe nov viljuskar i dok je garancija sve super,posle dok radi radi a kad treba neka veca investicija od filtera hidraulike odma' vatanje za glavu. Valjda je zato kod nas rasprostranjeno to 'novo je novo'.
Dalje, imam slucaj da su novi viljuskari istog brenda totalno nepouzdani sto ne bih pripisao 'decijim bolestima' vec padu kvaliteta. Razocaranje, da ne poverujes, bolje nas sluzi onaj koji ima 20000 rh nego onaj sa 2000. Uglavnom, najskuplja opcija u nabavci se pokazala najjeftinije tokom ekspolatacije. Jesu i Alstom (ne volem francuze) i Siemens aferasi, ali vise bi voleo njih da vidim na ulici nego ove nedokazane proizvode. Jos jedna stvar, gde nadje Citroen za primer? PSA u zadnje vreme ne ume da napravi ni benzinski ni dizel motor, turili kais u ulje i buuum.
Koji tramvaj zele nazad?

Doduse, vama su zbog tog odnosa sa gradom bas vezane ruke.
Одржавање је наша највећа хронична бољка, што је једном @Дошљак написао кад се коментарисало о Генексу у Априлу пре четири месеца. Код нас се ништа не одржава. Џаба теби и најразвијенија машинска индустрија какву је Југославија имала или какву има данашња Немачка ако ти није урезано у главу да водиш рачуна о томе. Нисмо научени да негујемо и одржавамо наше ствари које смо произвели, или зграде које смо изградили. Немачка је најбогатија земља са замковима, дворцима и селима у Европи и свету. Све то датира из Пруске царевине и раније, али то се одржавало вековима, и зато су све њихове архитектонске вредности од историјског и националног значаја готово нове, јер су научили да то одржавају, док код нас се то оставља да пропадне. Код нас се гура тај наратив да се вечито јури за новим и шљаштећим, а да се старо запушта. Што би @Bender Rodriguez написао, мегаломанија.
  1. Јесу ли оставили Савски мост да пропада да би имали изговор да га уклоне? Јесу.
  2. Јесу ли оставили хотел Југославија да пропадне и да свако улази и износи његове вредне ствари из њега да би имали изговор да га сруше да би изградили оне стакленце за масне паре? Јесу.
  3. Јесу ли уклонили заштиту са Генералштаба и поклонили запуштену зграду касарне 7. пука коју су отели од војске да би изградили Кушнерове кулчине усред административног центра града, а поменуту зграду претворили у хотел? Јесу.
Дакле, ми смо проблем. Код Немаца је то друкчије; они све одржавају и зато им изгледа као да је јуче изграђено или произведено. Нису изградили и оставили да пропада да би срушили и изградили ново. Да су тако радили за својим дворцима и замковима из времена царевине, данас Немачка не би имала ништа. Проблем лежи у нама јер нисмо васпитавани да водимо рачуна о томе као што се то радило у другим државама са другим народима и нацијама. Ми морамо да порадимо на себи прво, и онда ће нам бити боље. Погледајмо Мађарску како уређује и реновира своје зграде, Немачку, бившу Чехословачку или Пољску, и видећемо где су они по том питању, а где смо ми. Проблем лежи у нама, и ако не порадимо на себи, нама неће бити боље. Не волим Немце, јер су нам нанели велико зло безброј пута, али им скидам капу, јер воде рачуна о свом наслеђу и оно што су створили, док ми не.

P.S. Приметио сам правописну грешку у мом претходном коментару, и једну реченицу која се дуплирала из другог претходног коментара о седиштима у аутобусима. Ух! 🤦‍♂️ То само мени може да се деси.

Мађарска:
E0jSDG9WUAErDLe.png
E0jSDG9WUAErDLe.png


Време је да се угледамо на њих. Но, да се вратимо на тему о трамвајима. Шта ће се урадити са новим трамвајем након овог инцидента код Аутокоманде? Да ли има вести о овоме или не? Шта се десило са овим?
 
Poslednja izmena:
Šestina voznog parka jedinih savremenih tramvaja je UNIŠTENA za malo više od 10 godina! Čak ne razmatraju da prilikom najavljenog remonta povrate barem dva od tih pet ( čak ni sa kombinovanjem delova) !!!

Prilikom skidanja reklama oštećen lak na preostalim - aktivnim savremenim tramvajima!
 
Šestina voznog parka jedinih savremenih tramvaja je UNIŠTENA za malo više od 10 godina! Čak ne razmatraju da prilikom najavljenog remonta povrate barem dva od tih pet (čak ni sa kombinovanjem delova)!!!

Prilikom skidanja reklama oštećen lak na preostalim - aktivnim savremenim tramvajima!
Видео сам Шпанца на Бановом Брду пре неколико недеља. Са даљине изгледа супер, али кад му се приближиш, види се да га не одржавају. Чак му је и фарба помало избледела.
 
Пишеш бесмислице јер мораш да их пишеш.

Као прво Шапић нема никакву политичку моћ. Он је параван за мафију која крчми овај град.

Као друго, још не сретох грађанина који није био задовољан и старијим трамвајима из Базела а ови су новији и у још бољем стању. Није било ни назнака негативне кампање.

И опет, све се видело са расписивањем и поништавањем тендера за 100 трамвај-играчкица.
Da moram, evo sve me naterali da pišem. Prosto ne možeš da porediš tu sitauciju u kojoj je Beograd i Srbija bila pre 20 godina i sa ovim danas. To što su nekad ljudi bili zadovoljni tim tramvajima, to ne znači da bi sad bili srećni, naročito što je većina ovih Šindlera starija nego što su ti Duwag tramvaji bili kad su stigli u Beograd. Slobodno pogledaj kakvu su reakciju imali sve mediji i ljudi na pristizanje tramvaja starih 27 godina u Zagreb, prosto ovde ne bi bilo ništa drugačije, a ovima je rejting najbitniji.
A kad smo kod 100 tramvaja, tendera će sigurno biti, samo ćemo videti u kom obliku.
Pa i prošli tender za 20 tramvaja je isto bio otkazan, da bi tek nakon 6 meseci bio raspisan ovaj tender koji je dobila Bozankaya.
Prosto su se malo zaigrali i za gasne autobuse i tramvaje, jer su mislili da će im tenderi tek tako proći i da neće biti nekih primedbi. Ipak, ovo su dva najveća tendera u našoj istoriji i radi se o ciframa koje su ozbiljne za sve proizvođače, pa će se uvek naći njih nekoliko koji će slati primedbe i oboriti tender.
 
Oguljeni su, odnosno da budemo precizniji, lak se oljuštio usled skidanja reklama sa njih. Zamazivanje ne dolazi u obzir. To nisu Katice. Još po skidanju reklama je bila priča da će se raspisivati tender za farbanje CAF-ova do kog naravno nije došlo. Stanje oplate spolja sa održavanjem nema nikakve veze. GSP ne može da farba te tramvaje. To ipak treba da se uradi profesionalno u komplet opremljenoj radionici. Sad se verovatno čeka pominjana reparacija 25 CAF-a, samo ne znam šta će sve podrazumevati pod njom. Nadam se da to neće biti samo farbanje u plavo.
 
Oguljeni su, odnosno da budemo precizniji, lak se oljuštio usled skidanja reklama sa njih. Zamazivanje ne dolazi u obzir. To nisu Katice. Još po skidanju reklama je bila priča da će se raspisivati tender za farbanje CAF-ova do kog naravno nije došlo. Stanje oplate spolja sa održavanjem nema nikakve veze. GSP ne može da farba te tramvaje. To ipak treba da se uradi profesionalno u komplet opremljenoj radionici. Sad se verovatno čeka pominjana reparacija 25 CAF-a, samo ne znam šta će sve podrazumevati pod njom. Nadam se da to neće biti samo farbanje u plavo.
Daj Bože samo da se reklame više nikad ne vrate i onaj ko ih priziva nije normalan. Unakazili su Solarise i Cafove sa tim ogavnim reklamama, a još unutra ne vidiš ni gde se nalaziš.
 
Ne želeti reklame je krajnjost, isto što je bila krajnjost lepiti ih na onakav sumanut način.

Treba urediti tu delatnost, znači da se zabrani lepljenje preko staklenih površina na prvom mestu, da firme imaju tačan obrazac skidanja i postavljanja i da postoje penali za nepoštovanje i oštećenja.
Odrediti tačan broj vozila, otprilike oko 40 zglobnih BMC-a od 200 koji će ih nositi, poželjno da to budu uvek isti GB.

Kao i za plaćanje karata, Grad nije imao rešenje i samo ih je ukinuo, a to nije najbolje rešenje, pogotovo za ekonomsku održivost prevoza.
 
Vrh