Šta je novo?

Tramvaji

Okej, ali nigde u celoj rubrici Beograd, gde stoje sve stare i arhivirane vesti, nema prethodne vesti o iskakanju.

Evo linka, ja sam proverio tri puta i ne vidim?


Inače ne treba to da čudi od Bljuca, oni već dugo primenjuju "neću ' se zameram režimu" politiku kad se radi o prenošenju istine u Vučićevoj Srbiji. A otkako su krenule blokade, postali su i otvoreno partijsko glasilo, sa sve opanjkavanjem blokada i protesta i sejanjem SNS hvalospeva o uspehu ovom, uspehu onom, Vučićeve odvale ove, odvale one, itd... (mislim za mene su odvale, za njih je Sveto pismo)

I znate šta? Čak i takve stvari nerviraju ljude, militarizuju ih, okreću ih još više protiv vlasti i države i čine ih još većim skepticima i cinicima. Jer s jedne strane te svakog dana bombarduju lupetanjima o Srbiji koja obara sve rekorde i kojoj zavidi pola sveta, a onda gledaš kako useravaju sve što taknu. Raskrsnice, tramvaje, nadstrešnice, železničke stanice, semafore... Sve što dotaknu, unište.

Ne umeju ničime da upravljaju, ne umeju ništa da naprave. Kamen bi im uginuo, jer su glupi i pokvareni do srži.



Na ovo prethodno ću posle da odgovorim, samo da pročitam.
To ne treba ništa da čudi. Mi nemamo nezavisne medije. Svako od njih izveštava onako kako im je rečeno, a zavisi u čijem interesu izveštavaju.
 
Nezvanično, do iskakanja je došlo zbog “kontaminirane” skretnice na Autokomandi koja se ne koristi u svakodnevnom saobraćaju. Reč je o tehničkoj okretnici oko Autokomande preko koje ko zna koliko dugo nije prošao ni jedan tramvaj. Ekipe GSP-a redovno obilaze i čiste skretnice na delovima pruge koje koriste aktivne linije, ali očigledno ne i ove. Neko je pustio Božanu u probnu vožnju da okrene na komandi bez prethodne provere stanja pruge koja nije u svajodnevnoj upotrebi.
 
Poslednja izmena:
, па гледаш унатрашке у току вожње.

Још увек не могу да схватим тај ментални склоп одбијања донације најбољих Швајцараца из Базела зарад турских кршева. Довољно је само видети те Швајцарце које смо одбили како изгледају изнутра, и схватићеш и сам колико је Швајцарац испред Турчина. Ти трамваји су стари 40 и кусур година и модернизовани, а изгледају кô лимузине и свемирски брод заједно, с лакираним дрвеним ентеријером и тапацираним седиштима од квалитетне штављене коже. Још су били нископодни! Сад замисли какви су најновији у којима ће се ове године возити.

Pogledajte prilog 247635
Pogledajte prilog 247636

Ово смо одбили. Стварно нисмо нормални, и пре него што ми неко каже како је добро што се не возимо у старим трамвајима више, погледајте Немачку у којој се Швабе још увек возе у Катицама.



Pogledajte prilog 247647

На улицама Берлина. Сад замислите да су наше Катице такве да се одржавају.
Pogledajte prilog 247650
Pogledajte prilog 247655
Pogledajte prilog 247659
Немачка, која је ванземаљска држава за Источни блок, а највише за данашу јадну Србију, више води рачуна о њима него ми. Немци имају Сименса, који је највећи произвођач најсавременијих трамваја, тако да им није тешко да их отпишу, али неће то да ураде, као ми. Жао ми је и Швајцараца које ће ускоро да отпишу, а могу да се реновирају.
Писано је у овој теми да је један од разлога одбијања одсуство резервних делова на дуже стазе. Они су требали да дођу са резервним деловима али после, колико сам схватио, немаш ништа, нико их не производи. Такође је то проблем и са овим постојећим швајцарским трамвајима код нас, прегазило их је време и то јако отежава одржавање.

КТ-4 ће доћи на замену из истих разлога. Исто тако, лако је Немачкој и Швајцарској да реновирају и преправљају возила када имају развијену машинску индустрију и капитал, нама је то неизводљиво.
 
@Bender Rodriguez
Ja se apsolutno slažem s tobom što se tiče tih hvalospeva kod takozvanih režimskih medija, a oni su opet diktirani moguće i naspram ovih koji nisu režimski, al se služe apsolutno istom metodologijom, samo pljuvanjem bukvalno svega, kao suprotnim od hvalospeva naravno. Jedni od glavnih krivaca za trenutno stanje u državi što se društva tiče. Mislim i jedni i drugi.

@Kobalt
Nešto od odgovora si već dobio. Ne znam kako misliš da štaviš to kvalitetnije, a još i renome u tendersku dokumentaciju u vidu uslova za dobijanje posla na istom. Turci se šire zadnjih 10 i više godina svuda po Evropi, a tek Kinezi preko električnih autobusa. Misliš i ti renomirani sve tendere dobijaju pošteno, a upravo Siemens i Alstom teški evropski aferaši kako dobijaju poslove, pa nikom ništa.
@Hitachi
Otprilike si u nivou sa pisanjem kao i mnogi portali kod nas, prepuni tekstova iza koje stoji višegodišnje istraživačko novinarstvo.

Prvo, veliko je pitanje dal je baš Šapić odbio donaciju, a ako i jeste na svoju ruku, verovatno uz veliko odobravanje struke iz GSP-a. O tome sam već pisao nekoliko puta, al aj da ponovim. Schinderi namenjeni za otpis, mislim otpad pa ko ga uzme, jesu stari preko 40 godina, to si u pravu, i da apsolutno u vrlo lepom stanju, ovako vizuelno, spolja, unutra, čuvani, nema tu šta. Jesu doduše stariji i od nekih naših Katica al nema veze. Elem, klimatizovani nisu, samo vozačka kabina, koliko i na slici uspevam da vidim, a nije to za Bazel presudna stvar kao za Beograd, niskopodni nisu takođe, samo srednji modul, a na kraju što ih Švajcarci menjaju kad su toliko superiorni još uvek? Ajde kroz prost primer da ti objasnim, a i da ti dam predlog kako najlakše da shvatiš ovo što sada pišem. Hipotetički, kad bi imao pare, uzmeš Citroën DS iz 1970 godine, na primer, i uzmeš potpuno nov Citroën C3. Zadatak bi ti bio da ih voziš svaki dan. Za dve godine najmanje da pređeš 100000 kilometara. Da vidimo šta bi te bolje služilo. Pošto vlada opšte mišljenje da je sve staro mnogo bolje i kvalitetnije, mogao bih da se opkladim da će ti DS, ma u kakvom stanju da je, zadavati mnogo veće muke i glavobolje od C3-jke. Prvo, delovi, drugo, majstori za njega, to niti hoće, niti ume svako da radi. Tako ti je i sa tramvajima, spolja gladac, a unutra jadac. Svi ti Schindler-i bi bili dobri prvih šest meseci do godinu dana, posle kuku lele i kuku majko šta sa njima. 50 tegova za papir, pa u prvih tri godine otpišeš negde oko trećine zbog delova, pa onda praviš gužvu u Depou sa industrijskim otpadom, a Grad pa šta hoćete, jer ste dobili 50 tramvaja, ne može i novo sad. Strpite se, kao i prethodnih 20 godina. Ništa novo. Delova nema, dijagnostike nema, farbike nema itd. Prave valjda pokretne stepenice, liftove, al tramvaje više ne koliko znam. Imaju Stadler za to. Imaš sliku lepotana, isto Schindler iz vremena kad se rodila moja majka, tamo 60 i neke, pa eno glumi gomilu divnog gvožđa u Depou posle vrlo kratke vožnje u Beogradu, a bio bukvalno muzejski primerak. Samo bog otac nema da ga opravi više. No dobro, hoće ga Švajcarci nazad svakako. I neka ga nose. Samo je lep kao lutka i ništa više od toga.

Ovo što si kačio slike iz Nemačke, jedna ti je mislim iz nekog njihovog muzeja, a ovo za Berlin, barem koliko ja znam, BVG je odavno svoje Katice donirao gde je kome i kako stigao. Poljacima najviše. Čak se i Beč ratosiljao svojih Düwag-a. Ne znam dal da pitamo vozače i one koji treba da održavaju tramvaje, dal bi nove Turke, ili ulickane Švajcarce stare 40 i kusur godina. Šta misliš šta bi izabrali. Dokle bre više sa starudijom. Šta smo mi, skupljači sekundarnih sirovina. Ovo je možda i jedina šansa sad da uspemo da stvarno zanovimo vozni park posle toliko godina, pa makar delimično i Turcima. Novo je novo, trajaće i te kako duže od bilo kog Schindlera iz vremena kad smo još bili Jugoslavija u punom sastavu, i to još ihahaj da potrajemo. GSP valjda treba da održava te neke polaske, pa čime? Ima da kupe novo i kraj, pa kako god. Za to se najviše zalagala i struka u GSP-u.
 
Reč je o tehničkoj okretnici oko Autokomande preko koje ko zna koliko dugo nije prošao ni jedan tramvaj.

Skretnica verovatno i jeste uzrok, ali ovo da se okretnica ne koristi mi deluje kao jeftin izgovor za neodržavanje, barem jednu ili dve nedelje vidim na Komandi kako se neka vozila okreću, često zbog sudara i prekida u VS, ali i nekada iz saobraćajnih razloga, kraćenja ili zamene vozila na 10 ili 14.
Inače, jako nezgodna okretnica.
 
Писано је у овој теми да је један од разлога одбијања одсуство резервних делова на дуже стазе. Они су требали да дођу са резервним деловима али после, колико сам схватио, немаш ништа, нико их не производи. Такође је то проблем и са овим постојећим швајцарским трамвајима код нас, прегазило их је време и то јако отежава одржавање.

КТ-4 ће доћи на замену из истих разлога. Исто тако, лако је Немачкој и Швајцарској да реновирају и преправљају возила када имају развијену машинску индустрију и капитал, нама је то неизводљиво.
Не шири овде режимске лажи. Од кад то овај град и ГСП брину за делове возила? Не маре за делове нових шпанаца и већ су их 5 канибализовали али зато маре за делове бесплатних возила које могу да канибализују колико хоће?!

И по тим лажним аргументима се јасно види зла, лоповска намера.
 
Шапић је ономад нешто лупетао о логистици а видимо који је он маг логистике где нам у сваком тренутку 5-10% линија јгп-а не ради а пола центра блокирано због њихове шеме за јбне ивичњаке и гумени асфалт. Све редом нелегални радови без дозволе и пројекта.

Притом, толико су организовани да су буквално дан пре почетка испоруке исту одбили а после смо и са фијаском на тендеру за 100 трамваја видели шта су мотиви.

Видимо ко то овде и брани.

Све јасно.
 
@Kesha
Kod nas izgleda postoji neki strah od odrzavanja. Slicno razmisljaju kod mene u firmi,kupe nov viljuskar i dok je garancija sve super,posle dok radi radi a kad treba neka veca investicija od filtera hidraulike odma' vatanje za glavu. Valjda je zato kod nas rasprostranjeno to 'novo je novo'.
Dalje,imam slucaj da su novi viljuskari istog brenda totalno nepouzdani sto ne bih pripisao 'decijim bolestima' vec padu kvaliteta. Razocaranje,da ne poverujes bolje,nas sluzi onaj koji ima 20000 rh nego onaj sa 2000. Uglavnom,najskuplja opcija u nabavci se pokazala najjeftinije tokom ekspolatacije. Jesu i Alstom( ne volem francuze) i Siemens aferasi,ali vise bi voleo njih da vidim na ulici nego ove nedokazane proizvode. Jos jedna stvar,gde nadje Citroen za primer,PSA u zadnje vreme ne ume da napravi ni benzinski ni dizel motor,turili kais u ulje i buuum.
Koji tramvaj zele nazad ?

Doduse,vama su zbog tog odnosa sa gradom bas vezane ruke.
 
Poslednja izmena:
Nije to strah od održavanja nego praksa. Nije stvar nabavke delova nego ih nema, nemaš od koga više da nabaviš određene komponente, a same fabrike više ne postoje, kao i serviseri, nego tamo neke specijalizovane radionice koje su radile delove za njih, odnosno za gradove odakle izvorno dolaze. Citroën sam namerno dao za primer, sve ti to što pišeš ja vrlo dobro znam, i za tanji lanac kod 1.5hdi, i za kaiš u ulju kod 1.2L, a isto tako znam da je to kod poslednje izvedbe 1.2 motora rešeno. I taj sa kaišem u ulju će uz povremeno pranje kartera, kao i zamenu kaiševa na kraćem intervalu zasigurno biti pouzdaniji od kola starih 50 godina. DS opet kao primer prave lađe za ono vreme, al prosto ne može da služi kao nov auto nema šanse. Pa valjda ih zato i koriste samo za vikend vožnje, ko ima zadovoljstvo da ih poseduje. Prosto nisu oni odavno za svaki dan, jer bi se brzo unuštili. I ti Schindler-i su na kraju karijere, zato se i doniraju, verovatno usled toga da su Švajcarci i Nemci uvek vrlo proračunati, pa gledaju šta im je isplativije, tj. bolje da ih poklone nego da ih sami rashoduju i recikliraju. Na kraju, ne plaćaju ni transport. Dovoljno govori što to retko ko radi od evropskih zemalja sem njih. Kad su toliko dušebrižni za nas, što nam za promenu ne kupiše makar 10 novih tramvaja. Ako su mogli Japanci autobuse (gospoda dali novo), što ne mogu Švajcarci tramvaje. Nego Srbi i Bugari kao najveći sakupljači sekundarnih sirovina i super. Grad, pa eto dobili ste tramvaje, to najveći broj ljudi ne razume. Sad gledajte šta ćete sa njima za narednih makar 10 godina. Bozankaya tek treba da se dokaže, CAF se dokazao i pokazao kod nas, i ne mogu da ponavljam istu priču stalno. Ko želi da razume on razume, ko ne želi šta da mu radim. Ja sam izneo neku argumentovanu priču, koja ako ništa ima smisla za razliku od čistog besomučnog pljuvanja. Kako je @Jelancha ovde pisao za Bozankaya-u, koriste kvalitetna vrata na primer, još neke delove, osnova mu je Siemens, jer Turci ga sigurno nisu projektovali od nule. Sa tehničkim karakteristikama je izgleda već ispred CAF-a, a ako bude bio i konstrukcijski na solidnom nivou, trebalo bi da služi ok, a za samu eksploataciju, mnogo će zavisiti od servisne podrške, koji CAF prosto nema, a za razliku od Solarisa i Higera. Jes da nas servisi kao treća lica deru bukvalno, al barem odrade posao i vozila ne stoje.

Za to da smo jako zavisni od Grada si 100% u pravu, kao i da novo ne znači uvek pouzdanije od starog. Auto industrija je danas jako kompleksna. U viljuškare se ne razumem, al u kola da, i znam da danas imaju neuporedivo više delova i sistema nego nekad, pa s toga ima i šta da se kvari, a sve im je to nametnuto raznim regulativama. Večito su pod pritiskom, pa je normalno i da greše, pa čak i jedna Toyota kao sinonim za kvalitet.

Hoće Schindler GB705 nazad. Žuti lepotan koji godinama čuči u Depou, nažalost. Barem je takva priča bila pre izvesnog vremena, ako se nešto u međuvremenu nije promenilo.
 
Не шири овде режимске лажи. Од кад то овај град и ГСП брину за делове возила? Не маре за делове нових шпанаца и већ су их 5 канибализовали али зато маре за делове бесплатних возила које могу да канибализују колико хоће?!

И по тим лажним аргументима се јасно види зла, лоповска намера.
To jeste realan argument, ali motivi odbijanja su čisto politički. Prosto, Šapić bi u medijima bio razaran i ismevan kao Tomašević u Zagrebu koji je uzeo daleko modernije i 15 godina mlađe tramvaje. Jasno je da je ova vlast loša, ali i opozicioni mediji jedva čekaju da ospu paljbu po vlasti. Šapić je prosto procenio da je pametnije da čeka novo i drže se ovih starih tramvaja, nego da uzimaju polovno staro 40 godina.
 
Vrh