Šta je novo?

Tramvaji

Апсолутно делим твоје мишљење.

Шта више, двосмерни трамвај мора да буде висококапацитетан, брз, и максимално одвојен од саобраћаја. А у граду, где је тесно, овај наш систем, са уским колосеком и окретницама. Окретнице су минкако урбана тема. Баш за град - иако одузимају место. Али, са мало више труда, могу те површине и лепо да се искористе.

Двосмерни трамвај би по мени, требао да буде са нормалним колосеком и још са могућноћу коришћења железничке инфраструктуре - тј трамвоз.

У Београду би неки коридори могли да буду са два-у-једном. Милим да би то била права мера за наш буџет.
 
Jedan komad je početkom 90-ih pristigao u Sarajevo, imao sam priliku tada se provozati - bio je baš dobra mašina. Jedino je bilo besmisleno što je imao vrata sa obe strane, a korišćen je kao jednosmerni. Da li je još funkcionalan ne znam.
Nije više u saobraćaju, po ovom sajtu
Od Košica su kupili (ili dobili, ne znam) još četiri KT8, i to 301 (ex 506), 302 (ex 510), 303 (ex 502) i 304 (ex 511). Samo 302 i 304 rade.
 
Činimi se da se sa 7 & 12 brže stiže Slavijom nego Resavskom.
Moguće, Beogradska je ipak nešto šira od Resavske. Osim nedostatka baštice, najveći problem sa tom trasom je što linije 2, 10 i 14 nemaju nijedno stajalište od Slavije do Pravnog Fakulteta, preveliko rastojanje a vračarska gustina naseljenosti enormna. Skoro pa 900 metara između, a uzbrdica žestoka za šipčenje. Čak i onome ko se spušta nizbrdo treba previše vremena da zaopšija celu Slaviju i stigne do prvog stajališta u Kneza Miloša kada na putu ima toliko semaforizovanih prelaza. Potrebno je tu ubaciti još po jedno međustajalište Krunska ili Njegoševa, kao što 7 i 12 imaju stajalište RK Beograđanka u Resavskoj.
 
Poslednja izmena:
Ukinuli su tramvaje da bi se parkirali na tramvajskim bašticama u Bulevaru i Nemanjinoj.

🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬

1000054245.jpg
 
Da li je moguće očekivati ovako nešto od Siemensa na tenderu za dvodelne tramvaje? (Ako se javna nabavka uopšte sprovede i to na regularan način)
Pošto se većina tramvaja danas pravi na modularnoj platformi poput ove, da li bi od proizvođača mogli da ugovorimo da se kasniji lotovi isporuke izmene u trodelne ili petodelne jedinice?
*Long time listener, first time caller
1744880675254.png
 
Хвала Директоре на подсећању на ову трауму.

Јбт, и са слика имаш утисак да је квалитет бољи него код најбољих произвођача трамваја данас. Тонирана стакла, она бешумна врата са механизмом који делује да би могао да помери још 10х тежине истих, рукохвати од врхунског метала, чврста седишта, нечујан рад...То више немаш где да набавиш па и да имаш све паре овог света.
 
Poslednja izmena:

Nesuđeni bg švajcarci rado su dočekani u lalvovu
I ovi crveni iz Berna
Па шта ћеш њима су најпотребнији разорена држава док сад Београд у прилилици да поклања и донира другим срединама своја возила. Шалу на страну мислим да је најгора ствар коју је град урадио та што је одбио донацију
 
Хвала Директоре на подсећању на ову трауму.

Јбт, и са слика имаш утисак да је квалитет бољи него код најбољих произвођача трамваја данас. Тонирана стакла, она бешумна врата са механизмом који делује да би могао да помери још 10х тежине истих, рукохвати од врхунског метала, чврста седишта, нечујан рад...То више немаш где да набавиш па и да имаш све паре овог света.
Neće ovi naši pijani milijarderi polovno. To im je ispod časti, a nema ugradnje. Zato stižu Boznakaje i BMC. Možda su krševi, ali su novi, za promociju.
 
Јбт, и са слика имаш утисак да је квалитет бољи него код најбољих произвођача трамваја данас.

Dolazi iz vremena kada je Zapadna vagonogradnja bila na vrhuncu.
Ti Divazi iako za generaciju stariji od KT4 su bili daleko ispred konkurenta iz Istočnog bloka koji je kaskao u svemu.
 
Divag GT6 je počeo da se proizvodi krajem 50tih.
Naši su još i mladi, Konkretno Najstari su iz '67 (2603 - 2622), drugi deo iz '72 (2624 - 2658), BLT (2123 - 2143) su isto iz '72.
Praktično serija proizvedenih '72 je i poslednja iz porodice GT6, za to vreme (ne)srećni KT4 još nije ni postojao, proizvodnja je počela tek '77.

U Aradu, interesantno, još radi GT6 iz '56.
 
Neke prikolice kod nas su iz 1946. Ne znam dal su još u radu. Pa samom dizajnu se da prepoznati da se radi o vozilima s kraja 60-tih. Njih nije uspela lako da satre i jedna Aleksandrija.
Nema njih više u službi, jedan bleji u garaži, ali taj šine van garaže neće videti. Ovo što je ostalo je od 1965 pa do 1969-te.
 
Врхунски трамваји, добро би нам служили, али не може то код ових наших искомплексираних душмана. Нема уградње, нема лажног сјаја…
 
Vrh