Šta je novo?

Tramvaji

uz tramvaj i ova mreza trole
1744099025903.png
 
Jedino, to što kaže i @Bender Rodriguez ne treba ni preterivati. Na primer, šta će tramvaj dole u Rupčinama, a pored ravne i široke Trgovačke i dalje Ibarske, ovo za Šumice isto ne znam dal je pametno. Više za trolejbus. Takođe, po mom mišljenju trolejbuse ne treba slati preko mostova ka Novom Beogradu i Zemunu, jer taj potez se najviše treba osloniti na šinske sisteme u budućnosti. Do Zemuna bi mogao i dvosmerni tramvaj, jer ni tamo dalje od centralnog dela Zemuna nema baš mnogo ulica za tramvaj. Trolejbuse treba slati na jug Beograda, u brda kojih na toj strani ima na pretek.
 
Gde bi šestica mogla da okrene na Terazijama ili Trgu Republike? Ta linija može biti funcionalna samo do Trga Nikole Pašića i da ima normalan prostor za okretnicu, ako bi išla sve do Trga Republike morala bi da se ukopa u tunel ispod Doma Sindikata.
A kako stići do te okretnice kroz zagušenu Dečansku ili Terazije? Gužve na tim saobraćajnicama su jezive veći deo radnog dana, nedenivelisani krivudavi tramvaj ih može samo pogoršati.
Ulica koja već sada ima (Kolarčeva) 2+2 trake, drvored i trotoar prima 1+1 traku za javni prevoz bez problema, uključujući i mogućnost da u tih 1+1 za javni prevoz bude i tramvaj.

Ima nekoliko varijanti:
1) Dvosmeran tramvaj, slepi terminus kod Pozorišta na Terazijama. Tehnološki najskromnija varijanta, ako baš nismo u stanju da kombinujemo tramvajsku i trolejbusku kontaktnu mrežu. Tramvaj sa Voždovca preko Resavske.
2) Produžavamo tramvaj preko Terazija, Trga republike, Studentskog trga preko Uzun Mirkove do Kalemegdana. Tramvaj sa Voždovca preko Kralja Milana. To je ako umemo da kombinujemo tramvajsku i trolejbusku kontaktnu mrežu. Tada je važno da bude veza Kralja Milana-Trg Nikole Pašića, što zbog pravilnije raspodele tokova, što zbog slučajeva manifestacija u strogom centru.
3) Produžavanje tramvaja preko Terazija i Trga republike na Francusku, Žorža Klemensoa, i dalje preko Mosta Dorćol-Kotež na Dunavski venac. Francuska bez problema prima 1+1 javni prevoz 0+1 kola, pri čemu se za drugi smer za kola rezerviše neka od paralenih: Dositejeva, Dobračina, Knjeginje Ljubice.
4) Podzemni tramvaj za strogi centar, dosta varijanti
5)
E a ja bih i jednu okretnicu na Terazijama oko česme. Izračunao sam metodom odokativno da može tramvaj da okrene oko toga bez problema. Ali još važnije od svega - meni bi to bilo romantično i to je jedino što me zanima. 😌
Mogu reći da imaš dobro oko. Na najširem delu Terazije su široke 56 metara, a za okretanje tramvaja treba 45 metara. Uz to, rešenje sa kružnim tokom sa tramvajima omogućava kvalitetnije upravljanje javnim prevozom sa mogućnošću okretanja baš na mestu prelamanja tokova, ne samo za tramvaj, nego i za autobus i trolejbus. Naravno da je jedan od preduslova za uspešnost čitav sistem sabotaža prilaska kolima sa kojima se taj kružni tok nikada ne bi zagušivao kolima. Odnosno, u tom starom rešenju sa kružnim tokom oko česme vraćene na centar Terazija osim pomenute romantičnosti ima i mnogo praktičnosti.
 
Svakako levoj obali mora da se ozbiljnije pristupi, preduslov su novi mostovi, barem dva bi tu napravila ogromnu transformaciju, kako za saobraćaj, javni prevoz, tako i za bici i pešačke veze (jer su sada praktično nepostojeće, što je nenormalno ako taj deo smatramo deo istog grada). Jedan u nastavku Cvijićeve (uz denivelaciju svih tih glavnih raskrsnica ka Dimitrijali-Dunavska, Poenkareova, BDS), a drugi Ada Huja gde je i planiran (sa nastavkom SMT ka petlji Lasta).
 
Svakako levoj obali mora da se ozbiljnije pristupi, preduslov su novi mostovi, barem dva bi tu napravila ogromnu transformaciju, kako za saobraćaj, javni prevoz, tako i za bici i pešačke veze (jer su sada praktično nepostojeće, što je nenormalno ako taj deo smatramo deo istog grada). Jedan u nastavku Cvijićeve (uz denivelaciju svih tih glavnih raskrsnica ka Dimitrijali-Dunavska, Poenkareova, BDS), a drugi Ada Huja gde je i planiran (sa nastavkom SMT ka petlji Lasta).

Za sve novo na Levoj obali ima nešto pre da se uradi, da bi se realizovalo.
 
Е а то већ нема ко да ради. Много компликовано бре.

Испројектовати, затворити за сабораћај, изградити. Па то нико бре не може да уради колико је компликовано.... А и зашто, доста ИМ је.

Е па то је наш највећи проблем:

За власт, наро је "ИМ"
За народ власт је "ИМ"
 
Прекопирајмо само тај леп призор у паркић испред стакленца :)
Tašmajdan i Bulevar Kralja Aleksandra su daleko pogodniji za okretanje tramvaja od tog parkića koji se još nalazi i na priličnoj strmini, a zglobni busevi 27 i 43 ga već koriste kao okretnicu na svakih 5-10 minuta. Prevelika gužva na premalom prostoru i u prekratkom vremenskom razmaku, da automobile i ne računamo. Na mestu Staklenca treba biti ulaz u metro stanicu, sa tom širinom saobraćajnica podzemni 100% nezavisni metro bi bio najfunkcionalniji vid prevoza za Trg Republike i sve što mu gravitira.
 
Tašmajdan i Bulevar Kralja Aleksandra su daleko pogodniji za okretanje tramvaja od tog parkića koji se još nalazi i na priličnoj strmini, a zglobni busevi 27 i 43 ga već koriste kao okretnicu na svakih 5-10 minuta. Prevelika gužva na premalom prostoru i u prekratkom vremenskom razmaku, da automobile i ne računamo. Na mestu Staklenca treba biti ulaz u metro stanicu, sa tom širinom saobraćajnica podzemni 100% nezavisni metro bi bio najfunkcionalniji vid prevoza za Trg Republike i sve što mu gravitira.
Ташмајдан нема смисла ако се мора до центра даље на 27 и 26, зар не?
Не би окретница сметала аутобусима 43 и 27. Није ни стрмина страшна.
Улаз у метро станицу боље да буде са друге стране трга, испред дома штампе, али није проблем ни да буде на средини окретнице.
 
Jedan komad je početkom 90-ih pristigao u Sarajevo, imao sam priliku tada se provozati - bio je baš dobra mašina. Jedino je bilo besmisleno što je imao vrata sa obe strane, a korišćen je kao jednosmerni. Da li je još funkcionalan ne znam.
2 kom su bila i inace originalno bila namenjena severnoj koreji ako se ne varam
 
Vrh