Šta je novo?

Tramvaji

hazard":1adegjpi je napisao(la):
Opis je dobar reljo, ali nije dobro kada se iz opisa izvodi da treba odustati od zvake, a seljake prihvatiti kao neminovne. Treba se seljaka otarasiti, a ne zvake.

Kada bi se rukovodili "nismo mi za to" logikom ne bi bilo nikakvog napretka nigde.

Inace mislim da se ovde vidi debilnost tramvaja koji ide kroz Resavsku umesto Kneza Milosa...suvise je to skarabudzeno. Ali moze da funkcionise ako nadlezni rade svoj posao...

Tramvaj je nekada i išao kroz Kneza Miloša, a i ispred skupštine i preko Terazija, i Prizrenskom, i do Zemuna. A onda je neko odlučuo da su trole bolje rešenje, jer je sve sovjetsko bolje.

Provlačenje kroz generala Ždanova je bilo iznuđeno 80-tih, kada se širila mreža i na NBG, čuveni Tramvaj za 21 vek i sahranjivanje metroa. Nije bilo druge ulice kojom bi se povezao Taš sa Železničkom stanicom. I lepo se vidi, kojim ulicama je tramvaj išao: Bulevar, Kneza Miloša, Beogradska, Bulevar JNA (kako li se zvao pre rata?), Vojvode Mišića... sve same široke ulice... Pre rata nikome ne bi palo na pamet da ga trasira kroz Resavsku. Loše rešenje iznuđeno lošim konceptom, i zato smo tu gde smo.
 
hazard":ylqnyyg5 je napisao(la):
Opis je dobar reljo, ali nije dobro kada se iz opisa izvodi da treba odustati od zvake, a seljake prihvatiti kao neminovne. Treba se seljaka otarasiti, a ne zvake.

Ne znam odakle zaključak da je većina protiv uođenja novih modela tramvaja.
 
tripko":1g9d55d2 je napisao(la):
Dobro je sa niko nije povredjen, meni je cudno sto je spanac daleko dogurao zadnjim delom van shina.
Moram da priznam da sam video snimak na youtube_u kako kamion udara zadnji deo tramvaja koji je skreta i kako je samo pokosio ljude na pesakom ili stanici tj ostrvu strasno. Dobro je ovde se nije sem stete i pretrpljenog straha nista obiljnije desilo. A i ovo je neka vrsta skole i obuke kad je u pitanju popravka i odrzavanje CAF tramvaja, mislim da ce im biti potrebna.
Evo slika oko 2000h.


NEVEROVATNI SMO LJUDI :(

Da li se od kada se proizvodi model Urbos 3 desilo igde nešto ovako?

STRAŠNO
 
Kada se malo bolje pogleda bilo čukanje i CAF tramvaj nije ništa "sam"uradio tj.iskočio iz šina.Ono što je čudno da ako tramvaj iz bilo koga razloga nije na šinama na bilo kom segmentu,ne postoji indikator ili alarm koji bi vozača upozorio na to ,te me brine kako će se pokazati na toboganu za Banovo B.
S obzirom da su laseri danas jednostavna stvar, predlažem da CAF ugradi lasere koji beleže svako odstupanje od kanala šina.Taj sistem je Siemens primenio na vagone Metro vozova u N.Y. E sad da li je to njihova inovacija a drugi proizvođači je nemaju to neznam. :kafa:
I da ne zaboravim da dodam arhivi još jedan LRT FIjasko!.. ;)
A isto se sinoć desilo i u Zagrebu..
http://www.vecernji.hr/slika-640x34...atoc-znaku-zabrane-izazvao-sudar-slika-404079
http://www.vecernji.hr/slika-640x34...atoc-znaku-zabrane-izazvao-sudar-slika-404082
Tramvaji su u našem regionu lake mete..
 
@Hazard niko ne osporava to da ima puno seljaka,i da gsp lose vodi racuna o vozilima,ja samo mislim da CAF nije za ove nase ulice,kao prvo mnogo je velik,kao drugo,u drzavi gde je prosecna plata 350e,kupovati 30 tramvaja od 3 miliona evra je previse,za te pare mogu da se kupe mnogo vise polovnih katica ili nekih drugih tramvaja a za ostatak da se prosiri mreza,ili da se popravi ova postojeca...
 
1502 i dalje vozi na 7ici.Videh ga danas.Vozac ga cuva kao malo vode na dlanu.Cim neki pesak u daljini pretrcava sine zvoni ono zvonce i.t.d.

Gradonacelnik ispituje LRT Fijasko

Srdjan Adamovic;84268726":2frwu1zf je napisao(la):
Bash je ostecen!:ohno:

elbelgrado-crashed-spanish-tram-1.jpg


elbelgrado-crashed-spanish-tram-3.jpg


elbelgrado-crashed-spanish-tram-4.jpg
 
Joj što ste dosadni sa tim polovnim nemačkim katicama....
Meni je baš drago da vidim da ovako neko novo vozilo vozi po ulicama umesto tih katica, pa nek košta i 30 000 000 jedan tramvaj, nov je, lep je, udoban...
Ništa onda ako se izgradi nekad metro ajmo da kupimo propale vagone od madjara, šta će nam novi vozovi...
 
Nije mi bas ok da kupujemo polovne tramvaje. Konkretno ti berlinski ne bi ni mogli da voze po Beogradu...
CAF ce opraviti, verovatno veoma brzo...steta je znacajna ali koliko smo do sada vozila otpisala zbog pozara npr. Nije ni to cifra za bacanje.

CAF je definitvno pozitivan pomak, korak napred sto bi se reklo. Da li smo uzeli najbolji tramvaj za te pare, da li bas CAF najvise odgovara Beogradu nikada necemo ni saznati ali da moze da vozi moze, pokazao je.
Dobar je i odnos ljudi prema tramvaju, ljudi su svesni da nije nimalo jeftin i da se to ne vidja cesto ni u mnogo bogatijim zemljama.

Zabrinjava samo diletantski odnos preduzeca kome je poveren. Ovo juce je bila ljudska greska, moglo je da se desi i nekom drugom vozilu. Da je u pitanju bila Katica sutra bi bila otpisana i niko je vise ne bi ni pominjao, kao uostalom i mnostvo druge tehnike kojom raspolazu.
Previse je propusta, previse je bahatosti prema javnim resursima, previse je nerada i nemara.
 
lukabeograd":25h17sbo je napisao(la):
@Hazard niko ne osporava to da ima puno seljaka,i da gsp lose vodi racuna o vozilima,ja samo mislim da CAF nije za ove nase ulice,kao prvo mnogo je velik,kao drugo,u drzavi gde je prosecna plata 350e,kupovati 30 tramvaja od 3 miliona evra je previse,za te pare mogu da se kupe mnogo vise polovnih katica ili nekih drugih tramvaja a za ostatak da se prosiri mreza,ili da se popravi ova postojeca...

Da kao sto smo kupili jeftine beloruske trole koje posle 5 godina pocnu da se raspadaju, i u kojima u novim novcatima ispada osigurac kada je klima ukljucena u isto vreme kada i nesto drugo (zaboravih vec sta).

Ono sto je sada jeftino je na duge staze skupo, jer ces ranije morati da ga menjas i popravljas. A mreza se i onako od 2000. cela popravlja i to ce se nastaviti pa ne vidim kakve to veze ima.
 
relja":1pkwz02o je napisao(la):
hazard":1pkwz02o je napisao(la):
Opis je dobar reljo, ali nije dobro kada se iz opisa izvodi da treba odustati od zvake, a seljake prihvatiti kao neminovne. Treba se seljaka otarasiti, a ne zvake.

Ne znam odakle zaključak da je većina protiv uođenja novih modela tramvaja.

Nisam reagovao na vecinu vecinu vec na onih 5-6 komentara koji se ovde odma pojavili kako novi tramvaji nisu za nas, kako treba raskinuti ugovor, bolje su polovne katice itd.
 
Па није фора у бројању коментара већ коментатора ;)
 
lukabeograd":3ml5e9ri je napisao(la):
za te pare mogu od Nemaca da kupe gomilu polovnih katica koje su u extra stanju,ne moraju da se prilagodjavaju nasim sinama,pouzdane su...tako bi se ustedelo mnogo para i dobilo se puno tramvaja...realno nije ovaj CAF za nas...

Morali bi da požurimo, Katice su već razgrabili :p
 
hazard":u55d8ijb je napisao(la):
relja":u55d8ijb je napisao(la):
hazard":u55d8ijb je napisao(la):
Opis je dobar reljo, ali nije dobro kada se iz opisa izvodi da treba odustati od zvake, a seljake prihvatiti kao neminovne. Treba se seljaka otarasiti, a ne zvake.

Ne znam odakle zaključak da je većina protiv uođenja novih modela tramvaja.

Nisam reagovao na vecinu vecinu vec na onih 5-6 komentara koji se ovde odma pojavili kako novi tramvaji nisu za nas, kako treba raskinuti ugovor, bolje su polovne katice itd.


kao i uvek kod nas, problem nije u nama, već u nekom drugom, neprihvatanje odgovornosti i novina su hronične boljke ovog društva, a i odlike nerazvijenih i primitivnih sredina
 
Meni je krivo to sto se desilo jer su se gradonacelnik i direktor gsp-a mnogo zalagali za nove tramvaje i ucinili nas ponosnim na njih. Ali dobro osiguranje ce isplatiti stetu i vozaci ce biti mnogo oprezniji.
Jedino me plasi da ovo uticati na novu narudzbinu tramvaja, jel bila je prica ako se dobro pokzau da narucuju jos 50! Mada pokazali su se i vise nego dobro, ipak je do ostecenja doslo zbog ljudske nepaznje.
 
relja":kqenxb53 je napisao(la):
Tramvaj je nekada i išao kroz Kneza Miloša, a i ispred skupštine i preko Terazija, i Prizrenskom, i do Zemuna. A onda je neko odlučuo da su trole bolje rešenje, jer je sve sovjetsko bolje.

Ovo ne stoji. Polovinom tridesetih godina XX veka kao regionalni lider u trolejbuskom saobraćaju pojavila se Italija. Italijani su prvi put predstavili trolejbus u Beogradu kao eksponat na sajmištu mislm 1938. godine. Uvođenje trolejbuske linije u centru grada uneto je u planove. Izbio je svetski rat da bi nakon toga 1947. godine bila puštena prva trolejbuska linija sa italijanskim vozilima Fiat i Ansaldo. Dakle beogradski trolejbuski sistem je funkcionisao 30 godina a da nije video sovjetsku tehnologiju, sve dok počev od 1980. nisu stigle trole ZiU-9, koje su naručene od tada najvećeg i najkonkurentnijeg svetskog proizvođača, a ne po ideološkoj liniji.
Dakle, crveni su uveli trolejbus u Beograd prepisujući ne od sovjeta, nego iz predratne dokumentacije. Čak ni crvena boja tramvaja i trolejbusa je standardna predratna boja i nema veze sa sovjetima.
Da su naši prepisivali od sovjeta, u periodu 1969-73. ne bi došlo do ludila ukidanja trolejbusa na Novom Beogradu i Zemunu, po ugledu na Rim, baš u poslednjim godinama pred svetsku naftnu krizu. Prepisivali su, dakle, sve vreme od Italijana i to sa zakašnjenjem.

relja":kqenxb53 je napisao(la):
I lepo se vidi, kojim ulicama je tramvaj išao: Bulevar, Kneza Miloša, Beogradska, Bulevar JNA (kako li se zvao pre rata?), Vojvode Mišića... sve same široke ulice... Pre rata nikome ne bi palo na pamet da ga trasira kroz Resavsku.

Opet netačno, konjski tramvaj je oko 1895. godine išao prvo Resavskom, pa je tek posle prebačen na Slaviju. Takođe pre I svetskog rata tramvaj je išao ulicom Rige od Fere (suludo usko i suludo strmo) pa je tek posle prebačen u Tadeuša Košćuška. Ili ako misliš da je samo između dva svetska rata bilo "zlatno doba pameti" kada se dobro planiralo, nije ništa bolje bilo ni u tom periodu: pre II svetskog rata imali smo jednokolosečne tramvajske pruge Makedonskom sve do Majora Ilića, zatim u najužem delu Karađorđeve prema Malom pijacu (u vreme kada je automobilski saobraćaj tu bio dvosmeran!), pa u despota Stefana (koja je i dan-danas u jednom delu 1+1 saobraćajnica!), pa ka Čukarici posred podvožnjaka čiji se 1+1 profil dan-danas koristi u sklopu Radničke ulice ka gradu, pa na Senjaku od Koste Glavinića preko Topčiderske zvezde do Drajzerove (sve 1+1 saobraćajnice sa sumanutim nagibima i krivinama, ta pruga je posle zadnjeg prevrtanja 1942. godine definitivno zatvorena kao opasna po život).
I konačno, u ta "zlatna predratna vremena" kad je trebalo dobro da se planira, beogradski tramvaj je zakucan na metarski kolosek (1000mm umesto standardnog 1435mm) što nam je ostalo kao teret do dana današnjeg, a jedan od razloga za takvu inicijalnu planersku odluku verovatno je bilo upravo to što su ga provlačili i uskim uličicama, suprotno tvom utisku da je išao samo širokim bulevarima.

Komunisti su čupali šine uglavnom iz dva dobra razloga: ili radi konverzije linije u trolejbus (11,14) ili zato što jednokolosečna tramvajska pruga nasred uske ulice nije imala perspektivu da primi budući obim saobraćaja. Dvokolosečne tramvajske pruge su ostavili ili čak dodavali drugi kolosek na mnogim ključnim pravcima (recimo Bulevar i Vojvode Stepe).
Jedino što im se ima staviti na dušu je čupanje tramvajske trase na potezu Terazije-Tašmajdan, što je urađeno početkom pedesetih prilikom izgradnje Trga Marksa i Engelsa. Tih 600 metara tramvajske pruge je jedino što je neopravdano uzeto Beogradu, a po sovjetskom uzoru.
 
Aleksandre nesto vise znas o katicama podjeli to sa nama nemo da nam idu zazubice.Nego koga ce DJido da zrtvuje zbog ovog cukanja da nece mozda direktora gspa :rant:
 
nombre":jetz2j17 je napisao(la):
Jedino me plasi da ovo uticati na novu narudzbinu tramvaja, jel bila je prica ako se dobro pokzau da narucuju jos 50!

Da li zaista veruješ u to?

stanislaw":jetz2j17 je napisao(la):
Ovo ne stoji. Polovinom tridesetih godina XX veka kao regionalni lider u trolejbuskom saobraćaju pojavila se Italija. Italijani su prvi put predstavili trolejbus u Beogradu kao eksponat na sajmištu mislm 1938. godine.

To je pretpostavljam ovaj :)
juce_001.jpg



stanislaw":jetz2j17 je napisao(la):
Uvođenje trolejbuske linije u centru grada uneto je u planove. Izbio je svetski rat da bi nakon toga 1947. godine bila puštena prva trolejbuska linija sa italijanskim vozilima Fiat i Ansaldo. Dakle beogradski trolejbuski sistem je funkcionisao 30 godina a da nije video sovjetsku tehnologiju
juce_002.jpg

istorijat_1940-1950_001.jpg

istorijat_1940-1950_003.jpg

Goša-Fiat, šteta što ga ne sačuvasmo :(
istorijat_1950-1960_003.jpg


Izvor:
http://www.gsp2.euromedija.rs/
 
lukabeograd":1gvvkxcq je napisao(la):
jel moze nekako taj ugovor da se raskine? za te pare mogu od Nemaca da kupe gomilu polovnih katica koje su u extra stanju...tako bi se ustedelo mnogo para i dobilo se puno tramvaja...

Матеја Бељан":1gvvkxcq je napisao(la):
To je jedan od razloga zašto je za uslove Beograda mnogo bolje modernizovati i održavati stare tramvaje. .

A zamislite koliko bi tek za te pare Beograd mogao da kupi ovakvih polovnih tramvaja... uštedeli bi jos više para... :rolleyes:
030906_034_Douglas_Horse_tram.jpg

Tramvaj%20s%20konjskom%20zapregom%20281110.jpg


A tek kolika bi ušteda bila ako bi nabavili ovakve polovne, u ekstra stranju, pa ih modernizovali malo...
horsetram1.jpg
 
Felix55":2vjixx09 je napisao(la):
uštedeli bi jos više para...
Не бисмо ми те паре уштедели јер ми те паре немамо, прецизније би било рећи да бисмо се мање додатно задужили и то је суштинска разлика.

За посластицу ево како то изгледа у Гетебургу, обратити пажњу како се на северу користе постојећи ресурси а ипак не бежи ни од модернизације
[video]http://www.youtube.com/watch?v=j67tt-KAz5k[/video]
 
stanislaw":s4w3pc0x je napisao(la):
relja":s4w3pc0x je napisao(la):
Tramvaj je nekada i išao kroz Kneza Miloša, a i ispred skupštine i preko Terazija, i Prizrenskom, i do Zemuna. A onda je neko odlučuo da su trole bolje rešenje, jer je sve sovjetsko bolje.

Ovo ne stoji. Polovinom tridesetih godina XX veka kao regionalni lider u trolejbuskom saobraćaju pojavila se Italija. Italijani su prvi put predstavili trolejbus u Beogradu kao eksponat na sajmištu mislm 1938. godine. Uvođenje trolejbuske linije u centru grada uneto je u planove. Izbio je svetski rat da bi nakon toga 1947. godine bila puštena prva trolejbuska linija sa italijanskim vozilima Fiat i Ansaldo. Dakle beogradski trolejbuski sistem je funkcionisao 30 godina a da nije video sovjetsku tehnologiju, sve dok počev od 1980. nisu stigle trole ZiU-9, koje su naručene od tada najvećeg i najkonkurentnijeg svetskog proizvođača, a ne po ideološkoj liniji.
Dakle, crveni su uveli trolejbus u Beograd prepisujući ne od sovjeta, nego iz predratne dokumentacije. Čak ni crvena boja tramvaja i trolejbusa je standardna predratna boja i nema veze sa sovjetima.
Da su naši prepisivali od sovjeta, u periodu 1969-73. ne bi došlo do ludila ukidanja trolejbusa na Novom Beogradu i Zemunu, po ugledu na Rim, baš u poslednjim godinama pred svetsku naftnu krizu. Prepisivali su, dakle, sve vreme od Italijana i to sa zakašnjenjem.

relja":s4w3pc0x je napisao(la):
I lepo se vidi, kojim ulicama je tramvaj išao: Bulevar, Kneza Miloša, Beogradska, Bulevar JNA (kako li se zvao pre rata?), Vojvode Mišića... sve same široke ulice... Pre rata nikome ne bi palo na pamet da ga trasira kroz Resavsku.

Opet netačno, konjski tramvaj je oko 1895. godine išao prvo Resavskom, pa je tek posle prebačen na Slaviju. Takođe pre I svetskog rata tramvaj je išao ulicom Rige od Fere (suludo usko i suludo strmo) pa je tek posle prebačen u Tadeuša Košćuška. Ili ako misliš da je samo između dva svetska rata bilo "zlatno doba pameti" kada se dobro planiralo, nije ništa bolje bilo ni u tom periodu: pre II svetskog rata imali smo jednokolosečne tramvajske pruge Makedonskom sve do Majora Ilića, zatim u najužem delu Karađorđeve prema Malom pijacu (u vreme kada je automobilski saobraćaj tu bio dvosmeran!), pa u despota Stefana (koja je i dan-danas u jednom delu 1+1 saobraćajnica!), pa ka Čukarici posred podvožnjaka čiji se 1+1 profil dan-danas koristi u sklopu Radničke ulice ka gradu, pa na Senjaku od Koste Glavinića preko Topčiderske zvezde do Drajzerove (sve 1+1 saobraćajnice sa sumanutim nagibima i krivinama, ta pruga je posle zadnjeg prevrtanja 1942. godine definitivno zatvorena kao opasna po život).
I konačno, u ta "zlatna predratna vremena" kad je trebalo dobro da se planira, beogradski tramvaj je zakucan na metarski kolosek (1000mm umesto standardnog 1435mm) što nam je ostalo kao teret do dana današnjeg, a jedan od razloga za takvu inicijalnu planersku odluku verovatno je bilo upravo to što su ga provlačili i uskim uličicama, suprotno tvom utisku da je išao samo širokim bulevarima.

Komunisti su čupali šine uglavnom iz dva dobra razloga: ili radi konverzije linije u trolejbus (11,14) ili zato što jednokolosečna tramvajska pruga nasred uske ulice nije imala perspektivu da primi budući obim saobraćaja. Dvokolosečne tramvajske pruge su ostavili ili čak dodavali drugi kolosek na mnogim ključnim pravcima (recimo Bulevar i Vojvode Stepe).
Jedino što im se ima staviti na dušu je čupanje tramvajske trase na potezu Terazije-Tašmajdan, što je urađeno početkom pedesetih prilikom izgradnje Trga Marksa i Engelsa. Tih 600 metara tramvajske pruge je jedino što je neopravdano uzeto Beogradu, a po sovjetskom uzoru.


Zahvaljujem na detaljnom objašnjenju.
Znam da je tramvaj pre rata saobraćao i uskim ulicama, a ako nije bilo dovono jasno, smeta mi to što je uklonjen iz tih širokih ulica koje sam naveo i što posle rata nije zaokružen tramvajski "prsten" oko jezgra.
 
Sta vas je megalomana ovdeeeeee !!!! ;)
Neki od vas mogu komotno u gradsku vlast :D

Salu na stranu drugari, ali razmislja li iko odakle nameravamo da vracamo ove silne kredite ???
Da na kraju zbog vracanja kredita ne bude da bankrotiramo. Prihodi Beograda su vec znacajno smanjeni, a kriza se nastavlja i produbljuje....
 
Ali zaista tramvaje imamo i u njih treba ulagati. Kupovina novih trola je bila opravdana, jer su stari bili zaista u lošem stanju, ali kupovina novih tramvaja nije, to je čisto pomodarstvo.

Inače, nije mi jasno, kako je moguće da prilikom rekonstrukcije šina nisu počeli da uvode neki normalan sistem za skretnice. Ovakav sistem je uzrokovao više puta iskakanje iz šina, najčešće tako što jedna strana blokira, ili se tu dogodi neki kratak spoj (nijsam upucen tačno kako funkcioniše taj mehanizam, ali je svakako primitivan). Zato je i skrenula 14 iznenada
 
Vrh