Šta je novo?

Tramvaji

20250321_095727.jpg

Jutro bez tramvaja
 
Tramvajske imaju, osim Donjeg Grada i Pristaništa, ali ovde je radnja na liniji 12.
Gde god da sam išao, tramvajdžije su obično same spremale obrok ili već donosile, nikada nisam video da neko trči u pekaru.

Pritom neodgovorno je ostaviti takvo vozilo na dohvat ruke putnika, može da dođe do otmice.
Teško obično zakljucaju kabinu pogotovo na špancu na katici nemaju sta jer ni nema brave🤣
 
. To je samo kap u Videćemo hoće li se situacija bar malo poboljšati sa dolaskom novih vozila i da li će moderni dvodelni tramvaji biti brži od poluvekovnih izraubovanih Katica.
Videćemo trebalo bi da se stave nagazne semafore gde god mogu pa ti samo od palate pravde do tašmajdana imas 7 semafora koji jako dugo zadrzavaju tramvaje bar na savskom trgu ajde onaj u nemanjinoj ne može zbog kneza miloša ali ovi ostali mogu sigurno takođe nepotrebno je stajati na oba mesta na savskom trgu bar trenutno kad sve linije idu u pravcu sajma i obrnuto sem 11
 
Evo šta mi se ne sviđa kod tramvaja, bar u gradovima kao što je Beograd gde je sve pretesno i pretpano pa nekad nema mesta za improvizacije.

Danas oko 14h je bio manji požar u zgradi na početku Bul. Oslobođenja. Pošto je ulica pretrpana u smislu da je kolovoz širen a na trotoaru redovi parkiranih vozila, i još je tu blizu zone stajališta i nadstrešnice, vatrogasni kamioni su morali za vreme intervencije da stanu uz ivičnjake, odnosno na tramvajske šine. Zbog toga su svi tramvaji u smeru ka Slaviji morali da stanu i nagomilaju se do Hrama.

Naravno, nisam ostao da pratim ali verujem da je sve postalo prohodno čim je intrvencija završena. Verovatno se rešilo. Ali uvek mi je smetalo kod tramvaja to što ne mogu da zaobiđu prepreke, da se lako preusmere i što previše zavise od drugih faktora. Sad, niko nije kriv za to. Ni za to što kamioni moraju da intervenišu. Tako je pa je tako. Samo kažem da mi je to uvek bio faktor odbojnosti i da sam zato - što se Beograda tiče - uvek preferirao tramvaje u delovima grada kao što je Novi Beograd, a manje po starim i tesnim delovima.

I jasno mi je da se ta priroda tramvaja ne može promeniti, kao i to da požari duž tram. linija ne izbijaju svaki dan. Sve to stoji. Samo iznosim šta mi najviše smeta kod njih i zašto sam za njihovo širenje tamo gde i dalje ima prostora da autonomna vozila zaobiđu i prilagode se okolnostima, kad već tramvaji ne mogu da se mrdaju van šina.

Naravno, navijam i za smanjenje automobila u Beogradu, kao i generalno za smanjenje populacije i treće - za uvođenje reda. Ali ova i slične situacije nemaju veze sa ta dva već isključivo sa vezanošću za šine. Trolejbusi imaju zavisnost samo od mreže i struje u njoj, a tramvaji imaju i to i od šina.
 
Писао сам о овоме, јавни паркинг поред полупразан а од окретнице направили блатњави свињац. Некада је све то била лепа трава са јелкама и веверицама. Само треба да поставе стубиће на пар места и то је то. Али неће, надлежним болесницима је ово океј. На шта ово личи срамота и трагедија, колко код нас има стоке то је страшно.
 
Samo zakon i posledice kršenja i rešiće se. Ne volim da čujem to: ,,Ma mi smo narod-st***" i slično...Nisu ni Nemci, ni Česi, ni Slovenci, ni neki drugi kulturniji od nas, nego ih posledice koje bi snosili, ako ne budu takvi, teraju na to. U svojim zemljama su kulturni, a što ih ne sprečava da se ponašaju kao st*** kada dodju u našu zemlju, samo zato što za to neće snositi posledice, kao u svojoj zemlji.
 
A javna garaža preko puta i mesta koliko nećeš...

Ako će tu da ostane okretnica, treba je urediti, a taj divlji parking u sredini, a i ovaj izmedju krakova ukinuti...Kako? Pa kazne, pauk,...Ima rešenja. I izmedju krakova i u krugu zelena površina.
Pa neće niko da placa 200 dinara sat
 
To sa parkiranjem po zelenoj površini i generalno gde nije obeležen parking je za svaku osudu.
Kod nas je i svest problem. Najinteresantnije mi je kada vidim kada se neko u skupim novim kolima parkira u blato, i posle ima i cipele i kola blatnjava.
To je svest svinjca i obora.
Ja se nikad ne prakiram tamo gde nije parking. Ako treba da platim, platim. Ako mi je skupo, u gradski prevoz i kraj.

PS lepa je slika kada je puno pristanište tramvaja 🙃
 
To sa parkiranjem po zelenoj površini i generalno gde nije obeležen parking je za svaku osudu.
Kod nas je i svest problem. Najinteresantnije mi je kada vidim kada se neko u skupim novim kolima parkira u blato, i posle ima i cipele i kola blatnjava.
To je svest svinjca i obora.
Ja se nikad ne prakiram tamo gde nije parking. Ako treba da platim, platim. Ako mi je skupo, u gradski prevoz i kraj.

PS lepa je slika kada je puno pristanište tramvaja 🙃
Mislim da nema potrebe da o svinjama pišemo kao o nižim bićima.
Mi ljudi na ovakav način uništavamo svoju okolinu, nešto što želimo da nam bude lepo.

Svinja sa druge strane nikada ne bi unela otrov u svoje skrovište ako je divlja, ili u svinjac ako je domaća.
 
Mislim da nema potrebe da o svinjama pišemo kao o nižim bićima.
Mi ljudi na ovakav način uništavamo svoju okolinu, nešto što želimo da nam bude lepo.

Svinja sa druge strane nikada ne bi unela otrov u svoje skrovište ako je divlja, ili u svinjac ako je domaća.
Ne ne, lepo sam ciljao svinjac i obor potšo je njih čovek izmislio :LOL:
Svinja svakako spada u jedne od intaligentnijih životinja :)
Svako živo biće ima svoje mesto u ovom svetu bez koje svet ne bi postojao i trudim se (možda mi promakne) da nikog ne upoređujem sa čovekom.
 
Nema ovo veze sa građanima, parikirali bi se ispod spomenika knezu Mihajlu na Trgu republike. Oni koji održavaju površinu treba da postave stubiće. Možda su nemarni a možda imaju "razlog" što neće.
 
Nema ovo veze sa građanima, parikirali bi se ispod spomenika knezu Mihajlu na Trgu republike. Oni koji održavaju površinu treba da postave stubiće. Možda su nemarni a možda imaju "razlog" što neće.
Али опет не знам како некоме може бити прихватљиво да уништава зелену површину.
Замисли да неко чевеку који ту паркира дође у двориште и уништи травњак...
 
Po satu je cena 150 dinara, mesečna pretplata je 7,000 dinara za 07-021h, malo i jeste cena naduvana za mesečni nivo, ali ko ide tu kolima u centru, može valjda i to da isfinansira.

Inače, tako pre određenog vremena kada sam bio sa onim Nemcima da fotografišem na Pristaništu, bilo je tu malo na granici incidenta sa vozačima koji su parkirali, jer im je smetalo fotografisanje.
Ne baš lepa slika u svet, jelda.

Pumba je u pravu, GSP prvi ne želi da popravi stanje zato što i sam učestvuje u kršenju, prvo zbog servisnog vozila koje mora da bude tu, a drugo i zbog par automobila zaposlenih.

Ali nije ni to nerešivo, iza kućice otpravnika i osoblja, postoji brisani prostor u kojem je moguće izvući 5-6 parking mesta koja bi bila rezervisana za radnike GSP-a.
Svi ostali dole na samoj okretnici treba da lete.
1000052982.jpg
 
Danas sam se provozao u staroj ,,Katici" posle dugo vremena, ne ona rekonstruisana pre 20 godina, sa displejem, nego ona izvorna. Unutra skrsena, budžene neke stvari, neonke od kojih za divno čudo većina radi. Spolja gitovana, krpljena, farbana jedno bar 10 puta. Ako stizu ili ne stizu novi tramvaji, oni stari koji ostaju, zasluzuju valjanu rekonstrukciju.
 
Vrh