Šta je novo?

Tramvaji

20250321_095727.jpg

Jutro bez tramvaja
 
Tramvajske imaju, osim Donjeg Grada i Pristaništa, ali ovde je radnja na liniji 12.
Gde god da sam išao, tramvajdžije su obično same spremale obrok ili već donosile, nikada nisam video da neko trči u pekaru.

Pritom neodgovorno je ostaviti takvo vozilo na dohvat ruke putnika, može da dođe do otmice.
Teško obično zakljucaju kabinu pogotovo na špancu na katici nemaju sta jer ni nema brave🤣
 
. To je samo kap u Videćemo hoće li se situacija bar malo poboljšati sa dolaskom novih vozila i da li će moderni dvodelni tramvaji biti brži od poluvekovnih izraubovanih Katica.
Videćemo trebalo bi da se stave nagazne semafore gde god mogu pa ti samo od palate pravde do tašmajdana imas 7 semafora koji jako dugo zadrzavaju tramvaje bar na savskom trgu ajde onaj u nemanjinoj ne može zbog kneza miloša ali ovi ostali mogu sigurno takođe nepotrebno je stajati na oba mesta na savskom trgu bar trenutno kad sve linije idu u pravcu sajma i obrnuto sem 11
 
Na snimcima pogona nbg iz drona vidi se caf prekriven nekom trulom ciradom...verovatno ostecen.
 

Prilozi

  • 1000047816.jpg
    1000047816.jpg
    163 KB · Pregleda: 87
Evo šta mi se ne sviđa kod tramvaja, bar u gradovima kao što je Beograd gde je sve pretesno i pretpano pa nekad nema mesta za improvizacije.

Danas oko 14h je bio manji požar u zgradi na početku Bul. Oslobođenja. Pošto je ulica pretrpana u smislu da je kolovoz širen a na trotoaru redovi parkiranih vozila, i još je tu blizu zone stajališta i nadstrešnice, vatrogasni kamioni su morali za vreme intervencije da stanu uz ivičnjake, odnosno na tramvajske šine. Zbog toga su svi tramvaji u smeru ka Slaviji morali da stanu i nagomilaju se do Hrama.

Naravno, nisam ostao da pratim ali verujem da je sve postalo prohodno čim je intrvencija završena. Verovatno se rešilo. Ali uvek mi je smetalo kod tramvaja to što ne mogu da zaobiđu prepreke, da se lako preusmere i što previše zavise od drugih faktora. Sad, niko nije kriv za to. Ni za to što kamioni moraju da intervenišu. Tako je pa je tako. Samo kažem da mi je to uvek bio faktor odbojnosti i da sam zato - što se Beograda tiče - uvek preferirao tramvaje u delovima grada kao što je Novi Beograd, a manje po starim i tesnim delovima.

I jasno mi je da se ta priroda tramvaja ne može promeniti, kao i to da požari duž tram. linija ne izbijaju svaki dan. Sve to stoji. Samo iznosim šta mi najviše smeta kod njih i zašto sam za njihovo širenje tamo gde i dalje ima prostora da autonomna vozila zaobiđu i prilagode se okolnostima, kad već tramvaji ne mogu da se mrdaju van šina.

Naravno, navijam i za smanjenje automobila u Beogradu, kao i generalno za smanjenje populacije i treće - za uvođenje reda. Ali ova i slične situacije nemaju veze sa ta dva već isključivo sa vezanošću za šine. Trolejbusi imaju zavisnost samo od mreže i struje u njoj, a tramvaji imaju i to i od šina.
 
Vrh