Šta je novo?

Tramvaji

ZG je nabavio 50 ili bese 51 komad KT4. ZET je jos davnih dana od GSP otkupljivao prikolice,postolja,svakojake lomove..od TMK 201. TMK 2100 je izradjen uglavnom na beogradskim postoljima.
ZET je kupio prikolice od GSP-a pred Univerzijadu 1987. Ima nešto i od njihovih rashodovanih tramvaja tipa TMK 200 (zglobni ĐĐ. jedan jedini). Na forumima samo pročitaoda su TMK 2100 zvali "Seronja", zbog čestih kvarova.
 
Нажалост мислим да је делом до техничке културе која је у Србији нажалост на нижем нивоу. ГСП је кроз своју историју од преко 110 година успео да сачува једва 4 трамваја и 1 аутобус што говори доста о односу према техничкој баштини. Од тог односа иде даље и однос према возилима уопште.
 
Нажалост мислим да је делом до техничке културе која је у Србији нажалост на нижем нивоу. ГСП је кроз своју историју од преко 110 година успео да сачува једва 4 трамваја и 1 аутобус што говори доста о односу према техничкој баштини. Од тог односа иде даље и однос према возилима уопште.
I upitno je da li će ti tramvaji preživeti napalmnjake....
 
Danas sam se vozio Dvojkom i za divno čudo, vozač nije stao i nije se zadržavao kod Pristaništa.

Još gledam u tom momentu, vidim ne usporava kod one crvene ograde, prolazi dalje i ja u fazonu:
michael-scott-steve-carell.gif

Elem, ovo potvrđuje da ta njihova stajanja i zadržavanja na Pristaništu nemaju veze sa propisima, nego je to stvar njihovog unutrašnjeg dogovora. Jer da je stvar propisa i zakona, stajali bi i kad žele i kad ne žele jer bi , jelte, morali to da ispoštuju. Takođe, nema tog pandura i inspektora u Srbiji koji bi se bavio time i pisao kazne i prijave za to. Ovde se GSPu dopuštaju mnogo gore stvari, a kamoli to. Briga baš muriju i inspekcije ili sekretarijat dal je neko odvozao tramvaj po centru BGa 8, 16 ili 24 km u krug bez pauze...

Nadam se da će da ustale praksu koja je bila nekad, da se tek pri svakom drugom ili trećem prolasku Dvojka zadržava na okretnici kod Pristaništa. Inače je baš bezveze, em je čekaš da dođe, em se vuče, em još posle treba da čekaš kod Pristaništa.


Takođe, nevezano za ovo, stvarno bi trebalo da podese semafore za tramvaje u gradu tako da imaju više prednosti i još bitnije - više vremena da prođu raskrsnicu. Nije normalno da svaki tramvaj koji dođe na raskrsnicu kod Savskog trga čeka 2 minuta na semaforu, pa se propusti jedan tramvaj, pa se zatvori semafor, pa se opet čeka 2 minuta, pa se propusti drugi, pa opet čekaj... i tako čekaš i po 4-6-8 minuta da prođeš jednu relativno praznu i nebitnu raskrsnicu...

To treba da izmene. Mada ne očekujem ništa, jer su ceo grad skembali otkako su menjali režime semafora i uveli i ove "pametne". A i mrzeće ih da menjaju bilo šta.
 
Poslednja izmena:
CAFovi nikad gore nisu izgledali, sada ima jedan kome su neki plavi delovi prefarbani u crveno, te je skoro potpuno crven...

Vecina je potpuno uništena skidanjem reklama, imaju mrlje, oštećenja laka i farbe...

Bio je neki tender za farbanje CAFova, uzaludno sam se nadao kompletnom i kvalitetnom farbanju...
 
U Zagrebu takođe, nema jedne jedine rupe kod šina, nema treskanja, škripanja, lupanj
Ne bih baš rekao bilo je incidenta kada su ploče poispadale i tramvaj ih je smrskao srećom nije ispao iž sina ali je imao oštećenje točkova,ali svakako sine u boljem stanju
 
Poslednja izmena:
Ako niko ne zna koji su troskovi pdrzavanja KT4, onda je sve sto je pisano na ovom forumu o tome kako se nabavka polovnih KT4 ne isplati samo spekulacija.
Ne znamo ni strukturu kvarova. Sta se najcesce kvari i sta se najcesce menja.
Sve se kvari u jednom trenutku su vikendom izvodili duple kt4 kao i duwage sa prikolicama samo jer nisu mogli da poprave toliko kvarova i nije imalo delova svakako se u tako stara vozila ne isplati ulaganje njihova konstrukcija je u nenormalno lošem stanju (trula) kao kod bkm trolejbusa
 
Poslednja izmena:
CAFovi nikad gore nisu izgledali, sada ima jedan kome su neki plavi delovi prefarbani u crveno, te je skoro potpuno crven...

Vecina je potpuno uništena skidanjem reklama, imaju mrlje, oštećenja laka i farbe...

Bio je neki tender za farbanje CAFova, uzaludno sam se nadao kompletnom i kvalitetnom farbanju...
Slazem se svaki ima lepak koji je postao crn po gornjem delu neki su cak i ogrebani od skidanja a na nekima se vidi da su krpljeni sprejem a taj skroz crben sa strane vrata je 1527 i nije mu farbana donja plava štrafta već je to folija koja je ostala od stare reklame za institut za transfuziju krvi i gsp je lenj taj deo folije stoji tako od kada je taj caf vraćen u saobraćaj...
 
Ne odstupaju od cilja sa kojim su počeli razvaljivanje Beograda.
Posle njih ništa neće biti isto.
Sve ćemo im pamtiti. Nasilničke tantrume, ponižavanje Beograđana, posebno stanovnika "kruga dvojke", koji im smeta i fizički, a posebno kao metafora, prilagođavanje cele gradske infrastrukture BW-u, krađa neviđenih razmera, neskrivena korupcija.
Samo neka se završi što pre
 
Traže da držači za ruke budu u RAL 5003.

Šteta što nisu tu boju stavili kao boju vozila, ako su već hteli plave, ova nijansa je hiljadu puta lepša i manje napadna od trenutne RAL 5001.
 
Ne odstupaju od cilja sa kojim su počeli razvaljivanje Beograda.
Posle njih ništa neće biti isto.
Sve ćemo im pamtiti. Nasilničke tantrume, ponižavanje Beograđana, posebno stanovnika "kruga dvojke", koji im smeta i fizički, a posebno kao metafora, prilagođavanje cele gradske infrastrukture BW-u, krađa neviđenih razmera, neskrivena korupcija.
Samo neka se završi što pre
Tacno.
Samo oni mogu da vladaju jos decenijama.
Nema dovoljno nezadovoljnih.
 
Traže da držači za ruke budu u RAL 5003.

Šteta što nisu tu boju stavili kao boju vozila, ako su već hteli plave, ova nijansa je hiljadu puta lepša i manje napadna od trenutne RAL 5001.
Ova šerpa-plava je RAL 5002. I da je 5001 bilo bi bolje nego ovo. A 5003 još bolje. :)
 
CAF-ovi izgledaju i zvuče kao da nisu imali pristojan servis pet godina. Pri malo većoj brzini čuje se tandrkanje i struganje, kočnice su isto veoma grube. Rasveta u tramvajima jedva radi, unutra je polumrak.
 
Кафови су добри трамваји само што су их одржавали баш лоше што сведочи да је свега пар њих тренутно у функцији.
Ima ih trenutno 16 koji su radili u poslednje dve nedelje, od toga 10 je radilo u prethnodna 2 dana što znači da su aktivni, dok je 10 komada van funkcije duže od 6 meseci.
 
Šinsko vozilo zahteva dosta više nege nego autobusi.
Eto, Strelini autobusi mogu da sede na livadi i svako jutro će upaliti, šinsko vozilo jok, kompleksnije je.
Imao sam tu (ne)sreću da obilazim železničke depoe po Srbiji, čemer i jad. Pogotovo npr u manjim mestima, sve štap na kanap sistem.
Kada železnica ne može najbolje da izađe na kraj onda su i očekivanja od GSP-a još manja.

Njima je sa CAF-ovima stigao i dobar deo novih mašina za održavanje, npr. Pokretni strug za osovine koji verovatno danas leži negde u garaži rastavljen..
Živo me zanima kako će ići sa Božakarama (namerno ovako napisano 🙂), pogotovo ta korisnička podrška koja je bitnija posle garancije kada istekne.

Zato sam je uvek bio uz Stadler (konkretno za tramavje sada bi tu Siemens sa pogonom i ekipom bio na raspolaganju ) oni su uradili veliku stvar za SrbijaVoz, osnovali ćerku firmu u SRB i uvek su tu kada nešto zatreba, samo ih cimnu. Ta podrška sa kooperantima i podizvođačima nema cemu, tu je CAF pao u Beogradu, jer su se praktično pokupili posle garancije. Em moraš da kupuješ skupe delove, em ti u većini slučajeva treba ovlašćeni serviser da radi sa vozilom.
 
Šta se sprema sa Bozankayom? Pa jedna katastrofa i i težak debakl. Kupovina takvih vozila je čisto bacanje para, nije to autobus pa da ga zamene posle 6-7 godina kao što planiraju sa Bmc i Higerima iz 2019.
Samo čekam kad im jedan bude planuo kao u Temišvaru, da li će naši vatrogasci reagovati kao u Rumuniji i spasiti tramvaj, pitanje je
 
Šta se sprema sa Bozankayom? Pa jedna katastrofa i i težak debakl. Kupovina takvih vozila je čisto bacanje para, nije to autobus pa da ga zamene posle 6-7 godina kao što planiraju sa Bmc i Higerima iz 2019.
Samo čekam kad im jedan bude planuo kao u Temišvaru, da li će naši vatrogasci reagovati kao u Rumuniji i spasiti tramvaj, pitanje je
Ima li negde nekih informacija o tom incidentu sa zapaljenom Bozankajom?
 
Uzork se ne zna? Može biti da je zablokirao. Pisao sam o slučaju CAF-a koji je zablokirao na Brdu, pa pošto ne može da se uradi ništa na licu mesta, u smislu da se ne može prići ničemu ispod tramvaja, vučen je satima i hlađen iz dva vatrogasna kamiona, pogotovu je bilo čupavo preko Mosta na Adi. Sve se odvijalo tokom noći naravno.
 
Vrh