Šta je novo?

Tramvaji

Studentski Grad generiše mnogo putovanja, i ne mora tramvaj kroz samu ulicu Tošin Bunar koja je dosta uzana na tom delu. Može jedan krak da se odvoji iz Bulevara Milutina Milankovića kroz Španskih Boraca sa tramvajskom estakadom preko autoputa do Arene, a odatle kroz Bulevar Zorana Đinđića pravo do Studenjaka gde bi mu bila okretnica. Tom delu NBG baš-baš fali direktna veza sa novobeogradskom železničkom stanicom i novim BAS-om. To bi mogla biti nova tramvajska linija 4, Studentski Grad-Tašmajdan preko Novog Savskog Mosta kada se izgradi, u tom slučaju bi moglo da se uradi i račvanje kod Merkatora sa tramvajskom prugom kroz Bulevar Umetnosti, Nikole Tesle i dalje duž obale kao u Budimpešti sve do Keja Oslobođenja u Zemunu, tu bi mogla da se uvede vrlo korisna tramvajska linija 8 Kej Oslobođenja-Kneževac preko Novog Beograda i Mosta na Adi, ako se vladajući slepci ikada smiluju da završe BPP.
Tu bi mogla da terminira i linija 1 Zemun/Kej Oslobođenja-Omladinski Stadion svojom zasebnom trasom pored Ušća i preko Novog Savskog Mosta, još bolje ako bi se tramvajska infrastruktura na Paliluli proširila do Rospi Ćuprije. Prigradski putnici sa poteza 700 bi u Zemunu time dobili mogućnost presedanja na tramvaj do severoistočnog Beograda, kao što već odavno imaju svi ostali prigradski potezi 100, 200, 300, 400, 500 i 600. Linija 1 bi posle prelaska Save mogla ići i duž Pristaništa, Kalemegdana i unutrašnjim Krugom Dvojke do Ruzveltove, čime bi se pojačala veza između Savskog Trga sa Knez Mihajlovom i zapadnim Dorćolom gde trenutno direktno vozi samo 11-ca na 20+ minuta i EKO-2 koji kruži kao Šargan okolo-naokolo.

Praktično ceo Beograd ima gustinu naseljenosti koja opravdava i tramvaj i metro, ali svakako ima mnogo više smisla širiti tramvaj po prostranim i ravnim bulevarima zapadno od Save nego po raznim čukaričkim, zvezdarskim i voždovačkim brdima i sokačićima.
Slažem se u većem delu teksta, samo da dodam da niko i ne predlaže širenje tramvaja čukaričkim brdima, već vrlo prostranim pravcem od Banovog brda do faktički pred samu Orlovaču. Potez za tramvaj bukvalno izmišljen. I opet nemojmo od svakog brdašca praviti nepremostivu prepreku za tramvaj. Prag je već više puta pominjan, ne treba nam lisabonski fazon, al tramvaj slobodno može da savladava i neke da kažem srednje teške uspone.
 
Улице у центру којима иде јавни превоз нису уске. Краља Милана уска? Теразије уске? Трг републике узан? Булевар Краља Александра од Ташмајдана до Трга Николе Пашића узан?
Кнеза Милиоша уска, Немањина уска... Београд има шире улице у центру од Рима и од Лондона (заслуга је Кнеза Милоша, па се и по тој основи с пуним правом Милоша Великог улица по њему зове - после су дошли знатно тупљи људи).
 
Нашем центу града (са уским улицам) који није захвалн за аутомобиле и препун аутобуса само још фали трамвајски систем шине и мрежа. Шта ће на Тргу трамвај, има превише саобраћаја, чему служе троле онда? Боље њих обновити на пример. ТРАМВАЈ НА БРАНКОВ МОСТ АУ 😫
Какви природни кордидори налазимо се скоро у четвртни 21. века, а не на почетку прошлог века. То у Земуну може бити више атракција да повеже тај део шеталишта од Венеције до Ушћа на пример, ал мислим да би било лепо увести и неки речни градаки превоз уз обале наших река који су толики потенцијал.

БГ Воз апсолутно, први бих чешће ишао са њим (да буде бар на пола сата од 6-18). Људи аман шта ће трамвај у Тошином Бунару. Таман су га проширли сад само фали да се ту створе још шине. Земуну и Новом Београду не треба трамвај, камоли Бежанији. Евентулано нека линија кроз Булевар Николе Тесле (ал опет није прометна улица) и Булевар Милутина Миланковића (као ни ова тренутно и ако се отворио БАС). Схватите да на Новом Београду нема гужви (сем мостови) и да је довољно трамвај онолико колико их има због вечике фреквенције људи из тог дела. То што сви желите ширење мреже у тренутку где се постојећа мрежа не може назвати одрживом и за пример, а да не помињем возни парк то нема смисла. Маштарије су једно, а наша реалност нешто друго.

НАПОМЕНА: МЕТРО ЈЕ РЕШЕЊЕ АЛИ И ТО ВЕЛИКО АЛИ УЗ ОДЛИЧАН СИСТЕМ ТРАМВАЈА КОЈИ ТРЕНУТНО НЕМАМО У ЦЕЛОСТИ (ВЕЋ ЗНАМО МАНЕ ВОЗНИ ПАРК ПРЕ СВЕГА) И НАПРЕДОВАЊЕ (ВОЗНИ ПАРК + РЕДОВНИЈИ РЕД ВОЖЊЕ ПРЕ СВЕГА) И ЕВЕНТУАЛНА ШИРЕЊА МРЕЖЕ БГ ВОЗА.
Ti zapravo apsolutno nemaš pojma kako funkcioniše javni prevoz i to se vidi iz posta u post. Nije problem ne znati nešto, ali si toliko napadan u tim nekim stavovima da je bolno. Zato i kažu da si bot. Spusti loptu malo.
 

Pisali smo o mostu na Adi i koloseku baš na ovoj temi, jednostavno je potrebno redovno održavanje regulisanje / podbijanje koje nije imao još od otvaranja, iako su elementi koloseka zdravi (šine / pragovi) sam kolosek se izdeformisao od upotrebe i sada "baca" tramvaje pri većoj brzini. Nije se razmišljalo da treba da se nabavi oprema GSP-u za održavanje takvog tipa koloseka (Plug, podbijačica) tako da je dodatno zakomplikovana stvar.

Inače, lep klip i pregled
 
Studentski Grad generiše mnogo putovanja, i ne mora tramvaj kroz samu ulicu Tošin Bunar koja je dosta uzana na tom delu. Može jedan krak da se odvoji iz Bulevara Milutina Milankovića kroz Španskih Boraca sa tramvajskom estakadom preko autoputa do Arene, a odatle kroz Bulevar Zorana Đinđića pravo do Studenjaka gde bi mu bila okretnica. Tom delu NBG baš-baš fali direktna veza sa novobeogradskom železničkom stanicom i novim BAS-om. To bi mogla biti nova tramvajska linija 4, Studentski Grad-Tašmajdan preko Novog Savskog Mosta kada se izgradi, u tom slučaju bi moglo da se uradi i račvanje kod Merkatora sa tramvajskom prugom kroz Bulevar Umetnosti, Nikole Tesle i dalje duž obale kao u Budimpešti sve do Keja Oslobođenja u Zemunu, tu bi mogla da se uvede vrlo korisna tramvajska linija 8 Kej Oslobođenja-Kneževac preko Novog Beograda i Mosta na Adi, ako se vladajući slepci ikada smiluju da završe BPP.
Tu bi mogla da terminira i linija 1 Zemun/Kej Oslobođenja-Omladinski Stadion svojom zasebnom trasom pored Ušća i preko Novog Savskog Mosta, još bolje ako bi se tramvajska infrastruktura na Paliluli proširila do Rospi Ćuprije. Prigradski putnici sa poteza 700 bi u Zemunu time dobili mogućnost presedanja na tramvaj do severoistočnog Beograda, kao što već odavno imaju svi ostali prigradski potezi 100, 200, 300, 400, 500 i 600. Linija 1 bi posle prelaska Save mogla ići i duž Pristaništa, Kalemegdana i unutrašnjim Krugom Dvojke do Ruzveltove, čime bi se pojačala veza između Savskog Trga sa Knez Mihajlovom i zapadnim Dorćolom gde trenutno direktno vozi samo 11-ca na 20+ minuta i EKO-2 koji kruži kao Šargan okolo-naokolo.

Praktično ceo Beograd ima gustinu naseljenosti koja opravdava i tramvaj i metro, ali svakako ima mnogo više smisla širiti tramvaj po prostranim i ravnim bulevarima zapadno od Save nego po raznim čukaričkim, zvezdarskim i voždovačkim brdima i sokačićima.
Е ово је добар предлог на пример и добра идеја за две тамвајске линије. Ал чисто да напомен да Студењак користи и више би корстио БГ воз (кад би био редовнији) од Тошиног Бунара до станице БАС, док сада корсите линију 600. Ја бих увел кроз Милутина Миланковића шине и да се ту на крају улице окреће бар једна линија.
Улице у центру којима иде јавни превоз нису уске. Краља Милана уска? Теразије уске? Трг републике узан? Булевар Краља Александра од Ташмајдана до Трга Николе Пашића узан? Не знам шта је теби центар, можда сплет сокака по Врачару којима се провлаче 24, 25 и 26?

Шта ће на тргу трамвај? Па из истог разлога из ког су ту аутобуси и тролејбуси.

Нема везе који је век, људи желе да са периферије до центра дођу праволинијски, линије Звездара-Трг и Вождовац-Трг су природни коридори. Неприродно је што се на Славији преседа са трађваја на 31, и што се код Ташмајдана преседа са трамваја на 27.

Трамвај у центру Земуна би био добар за преседање. Наравно и Земун пати од закржљале инфраструкруре, и ту фали ширење Тошиног бунара, Угриновачке са директном везом са БМП. Са тим проширеним улицама би могао да се оформи бољи систем.
Мајсторе нема где да се прошири тај део Тошиног Бунара. Друга ствар и да се прошири и сруши све около то није довољно јер опет мора да се шири доста улица да би прошао кроз Земун, трамвај једнио може бити опција од Кеја ослобођења, па Булеваром Николе Тесле ка Ушћу.

2. Све улице што си навео, једва да су у шпицу довољне за саобраћај. Ако већ желиш трамвај до Трга Републике или чак боље на пример до Студентског трга онда укинути троле у Београду које би на том делу заменио ефикаснији трамвај.

НА крају ме занима, шта ти значи трамвај до трга Николе Пашића и где би он окртао?
Ti zapravo apsolutno nemaš pojma kako funkcioniše javni prevoz i to se vidi iz posta u post. Nije problem ne znati nešto, ali si toliko napadan u tim nekim stavovima da je bolno. Zato i kažu da si bot. Spusti loptu malo.
Није тачно само неке идеје немају везе са мозгом, пролазим кроз те улице и знам како фукнционишу, свидела ми се горе идеја човека што сам и написао. Не треба гурати трамвај по сваку цену свуда треба нешто да им смисла и да буде сврсисходно, али опет и да буде усклађено са остатком саобраћаја. Ти што причају да сам бот, само их боли истина што сам за неке ствари у праву и то сами знају, само неће себи да признају. Београд нема места за трамваје свуда евентулано још две до три линије, ал превасходно треба унапредити постојећу мрежу и шински возни парк, као и БГ ВОЗ (редовни плус већи број нових возова за почетак).
 
Ти што причају да сам бот, само их боли истина што сам за неке ствари у праву и то сами знају, само неће себи да признају.
Žao mi je, ali uopšte nisi u pravu. Molim te proputuj malo po gradovima sa razvijenim tramvajskim podsistemom, jer očigledno ne razumeš tematiku koju površno komentarišeš.
 
Žao mi je, ali uopšte nisi u pravu. Molim te proputuj malo po gradovima sa razvijenim tramvajskim podsistemom, jer očigledno ne razumeš tematiku koju površno komentarišeš.
Шта имам да путујем, они су своје градове градили плански, ми прво дигнемо блокове или зграде што пословне што стамбене, па се сетимо да треба да се прошири улица, уведу линије, трамвајска мрежа итд... То не иде тако. Да не помињем да немамо култру вожње трамвајом и генерално јавним превозом, доста људи у Београду на то гледа као нужно зло и зато је све више аутомобила на улицама и такси предузећа. Метро нећемо изгради у наредних 15 година, који опет не би решио ништа ако овај остали систем јавног превоза не буде перфектан.
 
Шта имам да путујем, они су своје градове градили плански, ми прво дигнемо блокове или зграде што пословне што стамбене, па се сетимо да треба да се прошири улица, уведу линије, трамвајска мрежа итд... То не иде тако. Да не помињем да немамо култру вожње трамвајом и генерално јавним превозом, доста људи у Београду на то гледа као нужно зло и зато је све више аутомобила на улицама и такси предузећа. Метро нећемо изгради у наредних 15 година, који опет не би решио ништа ако овај остали систем јавног превоза не буде перфектан.
Београд се гради плански дуго таман колико и Париз, до у деценију (Пожега, Бајина Башта, Лозница... дуже од Париза, отприлике као Пешта).
 
Tvoja logika je kao "Ljudi ne vole tramvaj, hajde onda da se ni ne trudimo da ga zavole."
Ниси резумео, не мислим на трамвај само. Ја га на пример најчешће користим на делу од Ауткоманде до Франша јер једино он функционише у шпицу и нуди ми могућност да преседнем на БГ ВОЗ, који би било идеално да је чешћи.
 
Realno, tramvaj može na NBG u Zorana Đinđića, Milutina Milankovića, Bulevar umetnosti, Nikole Tesle, da se uradi kroz Belvil pruga i još jedan smer u Bulevaru Crvene armije. Zatim most NBG-Pariska. Zamislite da iz Bloka 45 kreću 7, 9, 11 i 13. Recimo da 7 ide sadašnjom trasom, 9 i 13 da idu kroz Belvil i na Most na Adi, 11 kroz novi podvožnjak, Milutina Milankovića pa preko novog mosta ka Pariskoj i onda kroz Uzun Mirkovu do samog centra grada. Tu da bude i neka nova linija sa Brda ili iz Rakovice (4) kroz Bulevar umetnosti ka Zemunu i jedna kroz BZĐ ka B. kosi (8). Skroz nova slika tramvajskog sistema i mnogo funkcionalnija nego sada. Plus što Pantograf negde reče, linija preko mosta u Pariskoj iz centra grada do Zemuna. Gde bi nam bio kraj.
 
Мајсторе нема где да се прошири тај део Тошиног Бунара. Друга ствар и да се прошири и сруши све около то није довољно јер опет мора да се шири доста улица да би прошао кроз Земун, трамвај једнио може бити опција од Кеја ослобођења, па Булеваром Николе Тесле ка Ушћу.

2. Све улице што си навео, једва да су у шпицу довољне за саобраћај. Ако већ желиш трамвај до Трга Републике или чак боље на пример до Студентског трга онда укинути троле у Београду које би на том делу заменио ефикаснији трамвај.

НА крају ме занима, шта ти значи трамвај до трга Николе Пашића и где би он окртао?

Није тачно само неке идеје немају везе са мозгом, пролазим кроз те улице и знам како фукнционишу, свидела ми се горе идеја човека што сам и написао. Не треба гурати трамвај по сваку цену свуда треба нешто да им смисла и да буде сврсисходно, али опет и да буде усклађено са остатком саобраћаја. Ти што причају да сам бот, само их боли истина што сам за неке ствари у праву и то сами знају, само неће себи да признају. Београд нема места за трамваје свуда евентулано још две до три линије, ал превасходно треба унапредити постојећу мрежу и шински возни парк, као и БГ ВОЗ (редовни плус већи број нових возова за почетак).
У плану је рушење десне стране Тошиног бунара скроз до Сенског трга. Погледај тему на форуму.

Трамвај само да прође од блокова до центра Земуна и дуж Николе Тесле до центра, значајно би се побољшао превоз.

Краља Милана ка Теразијама и булевар Краља Александа ка Николе Пашића нису закрчени. Од Николе Пашића би трамвај ишао на Теразије па на Трг републике. Трамвај и тролејбус не искључују један другог и могу да деле трасу, посебно ако су аутономни чему се тежи.

Постојећа мрежа је саката са једним краком на НБГ и кружењем око строгог центра уместо да пролази кроз њега.
 
Ја се уопште не слажем да има смисла завршити трамвајску пругу на Сенском тргу. То је слепо црево. Трамвај мора да уђе у насеља; дакле, ту да продужи правцем Угриновачке (реконструисане у озбиљан булевар).

А најбоље да уз Угриновачке иде трамвај из правца Општине Нови Београд, а да овај из Тоше Апостоловића уђе у тунел испод Ћуковца и Гардоша и мостом пређе на леву обалу Дунава... са 1+1 друмским тунелом+мостом који би се градио приватним капиталом, путем концесије.
 
Moje mišljenje:
Nove deonice: Kalemegdan - Terazije - Slavija, Terazije - Tašmajdan, Terazije - Brankov most - Bulevar Nikole Tesle/Mihajla Pupina (može i oba da jedan služi kao pomoćna deonica) - Glavna - Zemun, Bulevar umetnosti, Banovo brdo - Vidikovac, Bulevar Zorana Đinđića - Tošin bunar - Bežanijska, parče do Prokopa gde god odluče da ga smeste, Omladinski stadion - Rospi Ćuprija, Ustanička - Mali Mokri Lug.
Linije:
1 Kalemegdan - Terazije - Banjica
1L Kalemegdan - Terazije - Prokop
2 ista kao sada
2L Kalemegdan - Prof. Mihajla Đurića - Prokop
3 Tašmajdan - Kneževac
4 Blok 45 - Most na Adi - Kneževac
5 Kalemegdan - Dorćol - Rospi Ćuprija
5L Rospi Ćuprija - Prokop
6 Kalemegdan - Terazije - MML
6B Kalemegdan - Dorćol - MML
6L MML - Prokop
7 Blok 45 - Savski most - MML
8 Gospodarska mehana - Ušće (kružna)
9 Blok 45 - Savski most - Banjica
9L Banjica - Prokop
10 Kalemegdan - Vidikovac
10L Banovo brdo - Prokop
11 Kalemegdan - Savski most - Blok 45
11L Blok 45 - Savski most - Prokop
12 Omladinski stadion - Vidikovac
13 Blok 45 - Most na Adi - Vidikovac
14 MML - Terazije - Brankov most - Zemun
14L Zemun - Brankov most - Prokop
15 Zemun - Bulevar umetnosti - Most na Adi - Vidikovac
16 Zemun - Savski most - Rospi Ćuprija
17 Zemun - Tošin bunar - Zorana Đinđića - Savski most - Banjica

Dopunite slobodno.
 
Poslednja izmena:
Da li bi tramvaj mogao i kroz tunel Ekonomski-29. novembra pa dalje kroz Višnjičku?
 
Da li bi tramvaj mogao i kroz tunel Ekonomski-29. novembra pa dalje kroz Višnjičku?
То би тражило други пројекат.

Помињали су да ће, као, тим тунелом да иду експресни градски аутобуси - не знам колико је то паметно. Баш не би ваљало да се доле запали градски аутобус (да, виши су стандарди безбедности после катастрофа испод Монблана и Санкт Готарда, али опет... још аутобуси на батерије...).
 
Moje mišljenje:
Nove deonice: Kalemegdan - Terazije - Slavija, Terazije - Tašmajdan, Terazije - Brankov most - Bulevar Nikole Tesle/Mihajla Pupina (može i oba da jedan služi kao pomoćna deonica) - Glavna - Zemun, Bulevar umetnosti, Banovo brdo - Vidikovac, Bulevar Zorana Đinđića - Tošin bunar - Bežanijska, parče do Prokopa gde god odluče da ga smeste, Omladinski stadion - Rospi Ćuprija, Ustanička - Mali Mokri Lug.
Linije:
1 Kalemegdan - Terazije - Banjica
1L Kalemegdan - Terazije - Prokop
2 ista kao sada
2L Kalemegdan - Prof. Mihajla Đurića - Prokop
3 Tašmajdan - Kneževac
4 Blok 45 - Most na Adi - Kneževac
5 Kalemegdan - Dorćol - Rospi Ćuprija
5L Rospi Ćuprija - Prokop
6 Kalemegdan - Terazije - MML
6B Kalemegdan - Dorćol - MML
6L MML - Prokop
7 Blok 45 - Savski most - MML
8 Gospodarska mehana - Ušće (kružna)
9 Blok 45 - Savski most - Banjica
9L Banjica - Prokop
10 Kalemegdan - Vidikovac
10L Banovo brdo - Prokop
11 Kalemegdan - Savski most - Blok 45
11L Blok 45 - Savski most - Prokop
12 Omladinski stadion - Vidikovac
13 Blok 45 - Most na Adi - Vidikovac
14 MML - Terazije - Brankov most - Zemun
14L Zemun - Brankov most - Prokop
15 Zemun - Bulevar umetnosti - Most na Adi - Vidikovac
16 Zemun - Savski most - Rospi Ćuprija
17 Zemun - Tošin bunar - Zorana Đinđića - Savski most - Banjica
Dopunite slobodno.
Mislim da treba ići na jači takt i presedanje, do eventualno jedna ili dve linije na okretnicama, nego na ovoliki broj linija. Po tvom planu sa okretnice na Kalemegdanu bi išle 1, 1L, 2L, 5, 6, 6B, 10, 11 i sl. Bolje je imati jednu ili dve krštene linije sa jakim taktom tako da se omoguće presedanja, npr. 7 (Mali Mokri Lug - Blok 45) i da ima još jedna linija, na primer (Kalemegdan - Mali Mokri Lug) i da idu češćim taktom, nego imati hrpu linija gde će vozila ići na 25-30 minuta. Ako već postoji jak i pouzdan tramvaj do Bloka 45, znači da 13 ne mora da ide do tamo, već se može kod nove autobuske stanice susresti sa 7 da omogući presedanje i da produži u neki deo grada koji nije pokriven tramvajem.

Naravno, sve su ovo maštanja.
 
Ako se ikad napravi tramvajski most umesto Starog mosta, zar ne mislite kako bi bilo sjajno, da direktno sa mosta tramvaj udje u tunel i izbije u Despota stefana i zatim pravo preko (sada nepostojeceg) mosta u Borcu?
Jednom mi je pricao jedan saob. inzenjer.
Po nailasku na reku sobracaj treba najkracim putem prebaciti preko reke, posle prelaska reke, vozila najbrze moguce skloniti od reke.
 
Па не би било нимало сјајно ако не би имао подземну станицу испод центра. А то је баш оно што треба да се прави, већ ево деценијама, али се, ето, не прави.
 
Зато узети аутономна возила.
Prvo, tramvaj može da bude autonoman a da se usled nekog kvara opet ukopa u mestu i da ne može da se mrdne.
Drugo, ne znam koji će đavo i trolejbusi i tramvaji na toj istoj trasi kad ne bi imali ni gde da okrenu, a ni gde da manevrišu po tim uskim ulicama u centru.

Preterujete, zaista. Smanjite doživljaj.
 
Vrh