Šta je novo?

Tramvaji

ja mislim da su te ukrstene sine na 3-4 stanice preko potrebne Beogradu. Tramvaji su toliko nepouzdani zbog toga sto jedan stane pa svi moraju da stanu da je to vise strasno. Ovako bi mogli da zaobidju pokvareni tramvaj ili eventualno kvar na mrezi. Uz adekvatnu semaforsku signalizaciju koja bi u tom slucaju pustala i zaustavljala tramvaje naizmenicno jednim kolosekom sigurno bi bilo mnogo bolje stanje, bez obzira da li imaju upravljacnice na obe strane. Ovako i posle resavanja VD tramvaji jos barem sat vremena ne mogu da se vrate u normalan rad, jer su daleko od okretnice i sl.
 
Ja sam merenja vršio 2008 i 2012. Po njima su najjači uzroci poremećaja: 1) stajanje tramvaja u zastojima sa kolima (Resavska, Beogradska, Slavija, Stari savski most), 2) način vožnje, nedostatak dispečerskog upravljanja 3) loš signalni plan glavni uzroci poremećaja. Ako je po rečima: @prostorni planer "Tramvaji su toliko nepouzdani zbog toga sto jedan stane pa svi moraju da stanu da je to vise strasno." to znači da smo došli na godinu sankcija 1993. kada nismo imali rezervne delove. Za vreme "žutih lopova", to nije bilo među prva tri uzroka poremećaja saobraćaja.
 
Хтели су осамдесетих да купе из ЧССР Т5 широке два и по метра (то нема везе са ширином колосека), али су закључили да би тражило превелике преправке мреже и да нема смисла.

И ја мислим да нема; ако може Хелсинки и Цирих, може и Београд, није то страшно. Ајде само нек ради како треба.
 
Zar nisu hteli da kupe KT8, a za taj tramvaj su trebale prepravke na Slaviji, kod Pravnog fakulteta i Glavne železničke stanice.
 
I sad tramvaje koristim skoro nikad, a ako uzmu još 80 tih kontejnera, onda će stvarno biti nikad
 
Koliko god ne voleo "Turke", pa evo i novi Otokari, pa trepere svetla u salonu, ipak ne bih žurio da i tramvaje Bozankaya nazovem kontejnerima. Dvosmerni tramvaji su mi nešto što nudi daleko više mogućnosti, jer opet se moram pozvati na Budimpeštu, mada tamo i sa stajalištima menjaju stranu, što ume i te kako da olakša postavku infrastrukture na nekim lokacijama. Beograd možda ne bi imao odmah velike benefite od njih, al uz neka pametnija planiranja u budućnosti, dvosmerni tramvaj bi možda i mogao da bude krupniji korak u dobrom smeru. Cena jeste problem, al iskreno koliko su para bacili sad na sve ovo, koga više briga za to. U svakom slučaju, samo neka nabavljaju tramvaje i trolejbuse. Raduje me to, pa makar i od Bozankaya kad je već situacija takva. Samo neka se ti podsistemi održe, neka se koliko toliko ulaže u njih, jer smo definitivno na tamo možda i poslednjem mestu u Evropi po tom pitanju. A pored svega drndavog što imamo na šinama trenutno, neće ta Bozankaya biti korak unazad svakako. Da mi idu na nerve sa tim nabavkama idu mi strahovito, al bolje i to nego još ko zna koliko godina da muče ovu starudiju na ulicama. Katice, koliko mi god bile drage, stvarno većinom izgledaju, a i generalno jesu u dosta lošem stanju. Za Švajcarce sam više puta pisao. Održavati ih u saobraćaju nije nimalo lako.
 
Nije dobro izračunao koliko će sve to da košta, pa promenio priču. Možda je računao isprva u mungosima sa Galapagosa.
A nije se setio da se prvo raspita za cenu novih tramvaja pre nego što je onako bahato odbio donaciju 53 ekstra održavanih niskopodnih Šindlera iz Bazela? "Ne trebaju nama stari krševi iz donacije, nismo više sirotinja kao u vreme bivše vlasti", inače vlasti koju je on tada javno podržavao i učestvovao u Tadićevim i Đilasovim kampanjama. Snob malograđanski licemerni.

Inače je u režimskim medijima jedan od glavnih izgovora zašto nam ne treba 53 Šindlera na poklon tada glasio "kada budemo kupili 100 novih tramvaja, neće svi moći da stanu u depo". Problem je što ljudi ovde ne pamte ni mnogo krupnije stvari, a kamoli lokalno-komunalno političko pitanje od pre par meseci.
 
Poslednja izmena:
Од њих ни у сну не треба куповати тако битне ствари, зашто би Србија пумпала буџет ХДЗ режиму.
 
Од њих ни у сну не треба куповати тако битне ствари, зашто би Србија пумпала буџет ХДЗ режиму.
Pogotovo što se u Kragujevcu proizvode kvalitetniji tramvaji koji se već izvoze po svetu, a Gangula nije zainteresovan da ih kupi pošto sa Turcima može mnogo masnije da se ugradi. Koji maloumnik bi izabrao Krotram ili Bozankaju pre Simensa, pogotovo ako se isti pravi u njegovoj zemlji 100 kilometara od glavnog grada?
 
Pogotovo što se u Kragujevcu proizvode kvalitetniji tramvaji koji se već izvoze po svetu, a Gangula nije zainteresovan da ih kupi pošto sa Turcima može mnogo masnije da se ugradi. Koji maloumnik bi izabrao Krotram ili Bozankaju pre Simensa, pogotovo ako se isti pravi u njegovoj zemlji 100 kilometara od glavnog grada?
то је логика ове власти
 
Malo je naslov besmilsen - "dvostrukom vučom". Valjda dvosmerni ili sa dve upravljačnice.
Kako god, iako je jasno da je u pitanju nameštanje tendera, nije loše početi nabavljati dvosmerne tramvaje, i postavljati skretnice koje omogućavaju da se na nekim stanicama dvosmerni tramvaji prebace i krenu nazad po liniji. Može drastično da poboljša pevoz u uslovima zastoja, jer smanjuje deo mreže koji "ispada" iz saobraćaja zbog nedostupnosti okretnice. Osim toga, moguće je lakše proširivanje mreže, prosto se protegne trasa, jer ne morate planirati veliki prostor okretnica, bukvalno u samom središnjem ostrvu tramvaj prelazi na povratni kolosek, vrlo vrlo fleksibilno. I mnogo novijih sistema su stoga dvosmerni (Nica, Barselona,...), a i mnogi stariji (Budimpešta). Osim toga moguće je pravljene tzv. otočnih perona - gde je jedan veći peron između koloseka što smanjuje potrebni prostor za stanice, ali i omogućava jako lako presedanje na druge linije koje na toj stanici prolaze iz suprtonog smera. Vrata sa obe strane smanjuju broj sedišta u tramvaju, to je negativan efekat, ali je svakako pozitivinih više.
 
Vrh