Šta je novo?

Tramvaji

Dvosmerni imaju i nešto manji salon, zbog kabina na obe strane. I te kabine traže više održavanja. Kao što traže i dupla vrata na obe strane.

Ja lično mislim da Beograd na desnoj obali Save ima sasvim dovoljno pomoćnih okretnica za vanredne i skraćene linije. Ali pošto su vlasti i nadležni glupi i nesposobni, to se ne koristi kako treba nego se opet traže neke inovacije i revolucionarne promene. Tom preduzeću je najpre potreba reforma i konsolidacija, a tek posle toga prelazak na elektromotore, dvosmerne tramvaje, displeje ove one i šta ti ja znam.

Ne mislim da će saobraćajna situacija biti išta bolja sa dvosmernim tramvajima. Ne zbog samih vozila, nego zbog nesposobnjakovića koji upravljaju svim tim. Da im daš i sve pare sveta i sve tramvaje, opet bi sve uprskali. Jer su prosto nesposobni, glupi.


Takođe mislim da treba da rade na tome da bude što veći broj kraćih vozila (dužina 3 ili 5 kraćih segmenata) a ne da proređuju polaske a da zato šalju uparena vozila koja čim pređu most zakrče pola trasa na desnoj obali Save.
 
Poslednja izmena:
20240922_183354.jpg


Umesto Savske bolje da su ovde radili prugu.
Mada pored loše infrastrukture (brzina 25 km/h) Tramvaj šije autobus u Gagarina u špicu.
A i van mu lako parira, iznenadih se krenusmo uporedno sa 73jkom sa okretnice, ovaj brzo zavrnu u Gagarina i reko ode ovaj.
No malo po malo i kod Gandijeve ga prestigne tram i već kod Omladinskih brigada, de facto cilj trke jelda, ostvari se velika prednost u korist tramvaja.

Pored same brzine, imam problem i sa prilazom stanica, jer su raskrsnice živo zlo, umesto Šapićeve 4. trake treba uraditi neke pasarele do stajališta i olakšati pristup.
 
Pored same brzine, imam problem i sa prilazom stanica, jer su raskrsnice živo zlo, umesto Šapićeve 4. trake treba uraditi neke pasarele do stajališta i olakšati pristup.
Ја нешто не видим да је велика разлика у прилазу трамвајским и аутобуским станицама у Јурија Гагарина. Некад до аутобуса не мораш да пређеш улицу, али некад мораш на другу страну улице, што је дупло дуже него да идеш на трамвај. Још су аутобуска стајалишта удаљенија од раскрсница и семафора. На крају ти се сведе на исто. Мислим да је највећи проблем што трамваји дуго чекају скретања на семафорима од Бувљака до Хајата. Најгори је семафор код железничке станице Нови Београд (раскрсница Антифашистичке борбе и Милутина Миланковића). Још ако је напред 11 или 13, а иза 7 или 9, а упали се светло за десно ка Сава центру, то траје читаву вечност. За разлику од 95, они немају десну условну стрелицу већ морају дуго да чекају прилично кратак интервал зеленог светла.
Сличан проблем постоји и код Вука и на Савском тргу. Ваљда би могли семафори да се испрограмирају тако да преко Београд плус система добију информацију које линије наилазе па да отварају пролаз на семафору трамвајима који наилзе. Живимо у 21. веку, тако нешто не би требало да буде проблем.
На Бановом брду нема неке велике разлике између трамваја и аутобуса у самој Пожешкој, али трамвај доста заглави на скретању ка Хиподрому код Шумарског, а и доста споро вози испод моста на Ади због кривина и скретница док аутобуси шибају Радничком.
У суштини, београдски трамвај је добар кад ухвати правац. Чим треба да скрене, то је пакао и ту треба тражити простор за унапређивање.
 
Ја нешто не видим да је велика разлика у прилазу трамвајским и аутобуским станицама у Јурија Гагарина. Некад до аутобуса не мораш да пређеш улицу, али некад мораш на другу страну улице, што је дупло дуже него да идеш на трамвај. Још су аутобуска стајалишта удаљенија од раскрсница и семафора. На крају ти се сведе на исто. Мислим да је највећи проблем што трамваји дуго чекају скретања на семафорима од Бувљака до Хајата. Најгори је семафор код железничке станице Нови Београд (раскрсница Антифашистичке борбе и Милутина Миланковића). Још ако је напред 11 или 13, а иза 7 или 9, а упали се светло за десно ка Сава центру, то траје читаву вечност. За разлику од 95, они немају десну условну стрелицу већ морају дуго да чекају прилично кратак интервал зеленог светла.
Сличан проблем постоји и код Вука и на Савском тргу. Ваљда би могли семафори да се испрограмирају тако да преко Београд плус система добију информацију које линије наилазе па да отварају пролаз на семафору трамвајима који наилзе. Живимо у 21. веку, тако нешто не би требало да буде проблем.
На Бановом брду нема неке велике разлике између трамваја и аутобуса у самој Пожешкој, али трамвај доста заглави на скретању ка Хиподрому код Шумарског, а и доста споро вози испод моста на Ади због кривина и скретница док аутобуси шибају Радничком.
У суштини, београдски трамвај је добар кад ухвати правац. Чим треба да скрене, то је пакао и ту треба тражити простор за унапређивање.
Problem je i skretanje kod Hipodroma tamo blizu petlje Radnicka i tamo kod Djordja Stanojevica za 11 i 13
 
Savska ulica.
Očigledno da u Srbiji niko van Infrastrukture Železnice Srbija & ZGOP-a, ne zna da uradi kršteni var na šini.
Čak i na 2. Slici "obrađeni var" izgleda užasno, jedino pozitivno je to što ATM radi kontaktnu mrežu.

20240924_193232.jpg

20240924_193300.jpg
 
Znaci od 125 novih tramvaja i zamene kompletne flote, dosli smo do negde 100 tramvaja novih i modernizovanih...i sta se prica koji tip ce da modernizuju? Pretpostavljam katice opet?

Znaci imacemo nekih 30ak Cafova, 70 turskih sklepotina i nekih 20ak novo modernizovanih katica i isto toliko starijih gosinih...

Iskreno iako bih voleo da vidim potpuno modernu flotu ipak mi je jako drago da barem poverujem da ce katice pred svoj kraj karijere doziveti da u vecem broju budu u pristojnom stanju
 
Poslednja izmena:
Znaci od 125 novih tramvaja i zamene kompletne flote, dosli smo do negde 100 tramvaja novih i modernizovanih...i sta se prica koji tip ce da modernizuju? Pretpostavljam katice opet?

Znaci imacemo nekih 30ak Cafova, 70 turskih sklepotina i nekih 20ak novo modernizovanih katica i isto toliko starijih gosinih...

Iskreno iako bih voleo da vidim potpuno modernu flotu ipak mi je jako drago da barem poverujem da ce katice pred svoj kraj karijere doziveti da u vecem broju budu u pristojnom stanju
Odakle ti to? Rečeno je da se uzima još 80 tramvaja i uz ovih 25, plus Cafovi, to će biti 135 novijih tramvaja što je dovoljno da popuni sve.
 
Znaci od 125 novih tramvaja i zamene kompletne flote, dosli smo do negde 100 tramvaja novih i modernizovanih...i sta se prica koji tip ce da modernizuju? Pretpostavljam katice opet?

Znaci imacemo nekih 30ak Cafova, 70 turskih sklepotina i nekih 20ak novo modernizovanih katica i isto toliko starijih gosinih...

Iskreno iako bih voleo da vidim potpuno modernu flotu ipak mi je jako drago da barem poverujem da ce katice pred svoj kraj karijere doziveti da u vecem broju budu u pristojnom stanju
Šapić je rekao 20 cafova 10 je misteriozno nestalo jer kvarove ne žele i nemogu da poprave već 7-8 godina....
 
Poslednja izmena:
Odakle ti to? Rečeno je da se uzima još 80 tramvaja i uz ovih 25, plus Cafovi, to će biti 135 novijih tramvaja što je dovoljno da popuni sve.
Pa pise u najnovijoj objavi organa da ce biti nabavljeno i modernizovano jos 80. Dakle nece svi biti novi. Od najavljenih 100 novih dosli smo do verovatno jedva 50ak....
Neverovatna nesposobnost i nedostatak planiranja kao i obicno....verovatno su se setili trola u medjuvremenu...
 
Pa pise u najnovijoj objavi organa da ce biti nabavljeno i modernizovano jos 80. Dakle nece svi biti novi. Od najavljenih 100 novih dosli smo do verovatno jedva 50ak....
Neverovatna nesposobnost i nedostatak planiranja kao i obicno....verovatno su se setili trola u medjuvremenu...
Pa sto su onda odbili donaciju ako već ne mogu da kupe nove, neverovatno i neshvatljivo
 
Bolje zvuči prosečnom biraču "kupljeni novi tramvaji" nego "poklonjeni tramvaji stari 40 - 50 god".​

Nije njih briga da prodaju priču glasačima već ako ubace te polovne smanjuje se prostor za "njihov procenat" pri nabavci novih kod Turaka, to je jedino njima bitno.

Naravno da bi ti polovni značili mnogo, pa makar ih koristili i samo kao privremenu meru par godina da zamene trenutne tramvaje na izdisaju do nabavke većeg broja novih.
 
Nije njih briga da prodaju priču glasačima već ako ubace te polovne smanjuje se prostor za "njihov procenat" pri nabavci novih kod Turaka, to je jedino njima bitno.
Zašto onda nema više priče da se kupuju isključivo novi tramvaji, nego ide priča da će ići i remont i modernizacija starih tramvaja, kada je kupovina novih bolja za ugradnju?​
 
Možda uleteo neko sa boljim procentom za remont, a i očigledno se toliko rasipaju gradskim parama da nemaju za bitne stvari, pa onda idu propagandne priče a šta će od svega biti je veliko pitanje. Trenutno su samo onih 25 novih tramvaja sigurni.

Zašto onda nema više priče da se kupuju isključivo novi tramvaji, nego ide priča da će ići i remont i modernizacija starih tramvaja, kada je kupovina novih bolja za ugradnju?​
 
што се тиче двосмерних трамваја, ја сам за њих. нарочито у погледу неког будућег проширења трамвајске мреже, с обзиром да терминус двосмерних трамваја заузима много мање места од терминуса једносмерних трамваја, а може и да се стави да буде на сред разделног острва и брже се направи. а и све постојеће окретнице имају слепе колосеке, тако да је и тамо лако одмах поставити само додавањем једне скретнице
 
Pa sto ne naručise ovih 25 tako bice da bi onda koštali 100 mili evra
 
CAF, ČKD KT4 (Čoperci / Nečoperizovani), Duewag, prikolice za Duewag, Bozankaya i dok se ne nabavi ta famozna velika nabavka poslovođa magacina ima zadatak da ne izvrši harakiri.
 
Vrh