Šta je novo?

Tramvaji

Nema tu nikakvog mozganja previše zašto Bozankaya sve više iskače, idu od tendera do tendera i daju najjeftiniju ponudu, ovo im posebno godi na tenderima koji se finansiraju iz EU fondova gde je tržište otvoreno za sve.
Pritom trenutni proizvođači su dosta bukirani, tako da ove manje lotove izbegavaju.

A trenutna referenca im je po meni više negativna nego pozitivna.
Južna Italija, Rumunija, još samo im fali Bugarska pa da to bude Trio fantastiko crne liste korupcije EU.
Ja im svakako želim sreću u osvajanju EU tržišta. Dobro je da jedan ne-EU proizvođač probija po Evropi i uzima klijente EU firmama. To će dati vetar u leđa i drugim ne-EU firmama da razmisle o proboju na EU tržišta.
 
Pa posao tog tima i jeste da prodaju muda za bubrege. :D Sećam se u Top Gearu pre sto godina, Džeremi i Džejms treba da urade reklamu za Scirocco TDI, pa idu u VW kod tih marketing stručnjaka. I dok su zgroženi da je u takvom automobilu dizel motor, ovi iz marketinga ih savetuju da to posmatraju iz ugla da je u stvari dizel motor poboljšan i "počastvovan" što je u sportskom kupeu. Tako radi marketing.
 
Samoubica se ubio s leđa. ;)
Разумем о чему причаш, и вероватно многи тако мисле.

И то се и дешава (имамо већ случајеве) када су новинари идеалисти и сматрају да је демократија нешто што се само по себи подразумева. Међутим, то није тако. То никад није било тако. То нигде није тако. Свака власт када осети да је угрожена (у случају Вучића стабилни пад рејтинга), могу да се примене удбашки методи.

Због тога, не треба тако. Треба мудро поступати, и не прозивати личности. Користити функције уместо имена. Фокусирати се на проблеме а не на људе који их стварају (јер понекад проблем је комплекснији).
 
U EU to nije moguće.
U nealbanoserbskom delu Evrope je nemoguće samo da neko pokuša da ukine nacionalnu železničku stanicu, a da ga ne pošalju u ludnicu. Pa i da je najbolji na svetu, u anglosaksonske zemlje maltene nikad neće ući nikakav sofisticirani, tehnološko složni i skup proizvod iz slovenske zemlje, muslimanske zemlje ili Kine. Tenderi će se obarati dokle god ne pobedi proizvod domaće industrije u većini slučajeva. Razlika u korupciji je što je maltene istrebljena na nižim nivoima, samo najveći mogu da se bave istom. Multinacionalne kompanije ponekad ucenjuju cele države. Za velike stvari, ekonomija je u velikoj meri dogovorna. Ali dok u EU to uglavnom dobro pokrivaju tenderima, u Belorusiji se bez tendera zvanično vodi planska nabavka domaćih vozila, po formalno, praktično i transparentno dogovornoj ekonomiji, samo u društvima tipa Srbija 12 godina bezstidno vodi politika "pobedite na izborima pa onda ćete imati pravo na kritiku, a do tada mi radimo šta hoćemo sa vašim sredstvima".
 
Само, после толико година на власти, та "наша" средства више нису наша, већ власт сматра да својим постојањем да средства њима припадају, да су их сами створили и да немају потебе никоме да се очитавају тј полажу рачуне.
 
Pa i da je najbolji na svetu, u anglosaksonske zemlje maltene nikad neće ući nikakav sofisticirani, tehnološko složni i skup proizvod iz slovenske zemlje, muslimanske zemlje ili Kine. Tenderi će se obarati dokle god ne pobedi proizvod domaće industrije u većini slučajeva.
Pa zato i mislim da je ocigledno Bozankaja dobar proizvod obzirom da se voze po EU i ocigledno sire biznis dalje po EU. Pa evo 2-3 EU zemlje ce ih biti, plus jedan od njih je jedna od najrazvijenih zemalja EU (Italija). Ako idemo logikom da je ne-EU jako tesko da se probije u EU, onda je stvar jasna za Bozankayu. Ocigledno je u pitanju proizvod sa vrhunskim odnosom cene i kvaliteta. Mozda cak i znatno boljim kvalitetom u odnosu na cenu cim su krenuli da voze po EU i ocigledno rade jak marketing na tom trzistu.

Ja im zelim srecu pre svega zato sto nisu EU proizvodjac i mislim da svakom ne-EU proizvodjacu treba pozeleti srecu, ako ne i skinuti kapu, kada krene da se pozicionira u EU. Kamo srece da smo mi mogli tako nesto da uradimo sa nekim nasim bivsim industrijskim proizvodima (Ikarbus, Gosa i to)... zato mi je izuzetno drago kada vidim ne-EU proizvode u EU.
 
Sve više i više sam stava da je Bozankaya očigledno malko podcenjen tramvajski brend ovde na forumu, jer kao što vidimo izgleda da baš dobro rade osvajanje EU tržišta (Napulj, Temišvat, Iaši, Zagreb...) ne bih se čudio da ih uskoro vidimo u još italijanskih gradova, pa što da ne i po Njemačkoj, Beneluksu, Francuskoj i dalje...

Želim sreću Bozankayi u osvajanju eu tržišta

Verovatno jesu best buy a verujem i da Bozankayin tim za prodaju i marketing kida, tj. radi dobro svoj posao.
Već ti je odgovoreno, ali i ja da ti odgovorim. Ne osvajaju oni ništa, jer je kriterijum za izbor ponude isključivo da bude najjeftinija ponuda. Kvalitet je upitan.
To je kao kada bi rekao da su Temu i Wish vrhunske online prodavnice jer su osvojile celu Evropu.
 
Kad Bozankaya isprojektuje.:ROFLMAO: Kažu da su sve plastike koje se nalaze pored vrata izdeformisane od udaranja vrata o njih.
1.png
 
Ne vredi, ne razumem zašto se raspravljate i dalje i nasedate svaki dan, kad je botu jedini cilj da se pokaže da SNS stvari nisu loše.
Vi ste čoveka @dejanbg88 nepravedno optužili. To što SNS gura relativno jeftinog proizvođača sa malo referenci ne znači automatski da bi bio sklopljen loš posao po automatici. Za sada imamo malo ili nimalo informacija o problemima sa eksploatacijom ranijih kupaca tog tramvaja. Jeftinoća takođe ništa ne znači, zato što su, recimo, jači kineski proizvođači transportnih sredstava u rangu zapadnih proizvođača za uglavnom 20-40% nižu cenu.

Kada je u opticaju bio Končar (TMK2200) lošim uslovima tendera je oterano mnogo dobrih proizvođača, a od preostala dva izavran je gori i po ceni, i po tehničkim parametrima, i po refernci u vidu količini proizvedenih do početka tendera. Končar je od samog početka, sa peglanjem tek par šahtova mogao na celu zagrebačku tramvajsku mrežu osim jednog delića, dok smo sa CAF imali mnogo problema koji proishode iz samih fabričkih performansi istog.

Voleo bih da vidim tehničku specifikaciju ponude, da opet ne kupimo tramvaj koji (za razliku od Končara) nema pogon na sve osovine, pretrpava sedištima, uska sedišta za kršne Balkance, nema hidraulični sistem umirivanja u krivini, ne može na lošu prugu, točkovi premalog prečnika, pantograf ne za lošu prugu (lomi kontaktnu mrežu pri ljuljanju pa Španac kaže mama mia).

Ako se tender namešta možda i ne najboljem proizvođaču, ima smisla ako se za uzvrat namesti neki veliki posao (recimo most, deonica autoputa) srpskim firmama u zemlji proizvođača tramvaja. Ako se za nameštanje poslova strancu ne namesti neki posao nama u inostranstvu, tada treba ići samo ka velikoserijskim proizvođačima tramvaja uskog koloseka: Pesa, Steadler, Bombardier, možda sam nekog izostavio.
 
Pa zato i mislim da je ocigledno Bozankaja dobar proizvod obzirom da se voze po EU i ocigledno sire biznis dalje po EU. Pa evo 2-3 EU zemlje ce ih biti, plus jedan od njih je jedna od najrazvijenih zemalja EU (Italija). Ako idemo logikom da je ne-EU jako tesko da se probije u EU, onda je stvar jasna za Bozankayu. Ocigledno je u pitanju proizvod sa vrhunskim odnosom cene i kvaliteta. Mozda cak i znatno boljim kvalitetom u odnosu na cenu cim su krenuli da voze po EU i ocigledno rade jak marketing na tom trzistu.

Ja im zelim srecu pre svega zato sto nisu EU proizvodjac i mislim da svakom ne-EU proizvodjacu treba pozeleti srecu, ako ne i skinuti kapu, kada krene da se pozicionira u EU. Kamo srece da smo mi mogli tako nesto da uradimo sa nekim nasim bivsim industrijskim proizvodima (Ikarbus, Gosa i to)... zato mi je izuzetno drago kada vidim ne-EU proizvode u EU.
A sto ne bi bio siemens iz kg sto da podržavam tursku ekonomiju....bezvezkaja
 
Ako se tender namešta možda i ne najboljem proizvođaču, ima smisla ako se za uzvrat namesti neki veliki posao (recimo most, deonica autoputa) srpskim firmama u zemlji proizvođača tramvaja. Ako se za nameštanje poslova strancu ne namesti neki posao nama u inostranstvu, tada treba ići samo ka velikoserijskim proizvođačima tramvaja uskog koloseka: Pesa, Steadler, Bombardier, možda sam nekog izostavio.
++++++++++++++++++++1
 
Voleo bih da vidim tehničku specifikaciju ponude, da opet ne kupimo tramvaj koji (za razliku od Končara) nema pogon na sve osovine, pretrpava sedištima, uska sedišta za kršne Balkance, nema hidraulični sistem umirivanja u krivini, ne može na lošu prugu, točkovi premalog prečnika, pantograf ne za lošu prugu (lomi kontaktnu mrežu pri ljuljanju pa Španac kaže mama mia).

Okej, Španac nije savršen, napravljene su neke greške, ali ne treba preterivati.
Bilo koji pantograf bi lomio onakvu lošu mrežu i infrastrukturu, mada za lom mreže krivicom Španca nisam čuo u skorije vreme.
Pogon na svim osovinama po meni nije velika mana, CAF-onje idu lepo nisam nikada video da postoji problem sa tim delom.
Točkovi, ok, moglo je drugačije, ali ako se razumno održava nema problema.
Što se tiče pristupa infratrukturi, pa budimo realni, bila je nedostojna tramvajskom sistemu u 21. Veku. Deo od Slavije do Banjice se raspadao, isto važi i za Resavsku/Nemanjinu/BKA koji su sređeni nešo ranije. Nije to problem proizvođača, već Grada, a eto na kraju se ne računajući deo oko Kalemegdana sve i sredilo, jer je svakako moralo.

Jedino validno jeste unutrašnjost, ali ni to nije neispravljivo, svakako će za manje od 10 godina morati da se uradi malo jače šminkanje, te eto šanse da se unutra izbaci čiatv red sedišta, doda tapacir i šipke.
Ali džaba i te izmene kada je narod "st***", prvo blejanje na vratima, pa zabijanje čitavog krda u jednoj sekciji dok ostale bleje prazne, držanje nogu na stolicama i itd itd... Možeš prilagođavati tramvaj koliko hoćeš, ako narod ne možeš promeniti to je sve džaba.

Mada za Španca npr od moje devojke čujem sve pohvale, prijateljima je simpatičan, majci malo problematičan zbog leđa i tako, nema nekih dubljih kritika.
Dobar tramvaj, nesrećno prilagođen, ali miljama ispred Končara, nemojmo se lagati zabadava.

A što se tiče napadanja, nema nikakvog napadanja, iznose se konstruktivne kritike.
Bozankaya već ima nekoliko projektantskih anomalija, da počnemo od gore okačenih vratiju.

Uostalom:
ZomboMeme 20062024064636.jpg
 
Evo informacija za sve koje interesuje gde će biti (i gde su trebala da budu) proširenja tramvajske mreže u Beogradu:
  • Žutom bojom je prikazana trenutna tramvajska mreža.
  • Ljubičastom bojom je prikazana mreža koja je trebala da bude izgrađena do 1990. godine.
  • Plavom bojom je prikazana mreža koja je u novom Planu detaljne regulacije šinskih sistema (P.D.R. Š.S.).
  • Crvenom bojom je prikazana postojeća mreža BG Voza.
Takođe, podelio sam KML fajl za sve zainteresovane. Možete ga pregledati putem sledećeg linka: https://earth.google.com/earth/d/1LAha7OakUCdOyDAM-9w4rW2D9SrDk1D9?usp=sharing
Snimak ekrana 2024-06-21 150448.png
 
Ma gde god da sam išao, tramvajski podsistem je miljama ispred našeg. I sama redovnost naših linija, mislim ne toliko i redovnost koliko intervali nailaska. Mora to mnogo bolje, a i mnogo češće da ide. 12-ica ide dosta retko spram trase. 10 isto. Dvojku čuvenu kad dočekaš, mada nije ni opterećena preterano. 7 i 9 jedino idu često, al često i ispadaju iz svakog mogućeg reda vožnje.
Čak i da "mudrac" na čelu grada kaže "vidi šta imate autobusa između Žarkova i Pančevačkog mosta", ne može da izostavi činjenicu da te zone upravo planira da pokrije metroom.

S tim u vezi ako tramvaj ne može da opravda zadržavanjem statusa quo tek neće ni metro (onaj koji maši sve živo već pokriveno zapuštenim, ruiniranim tramvajem), i zato me posebno iritira kada finansijski pristupačniji, ali iz istog razloga zapostavljen tramvaj vide kao povod manje za fundamentalne korekcije u organizaciji saobraćaja, odnosno na mreži linija koju je grad odavno prevazišao.

A dvojku upravo zahvaljujući planiranju metroa niti mogu da iseku radi "prekopotrebnih" širenja hijaluronskih pista, niti da ostanu u zabludi da razuman takt i dobro isplanirane veze sa metroom i vozom neće pozitivno uticati na patronažu.

A sto ne bi bio siemens iz kg sto da podržavam tursku ekonomiju....bezvezkaja
To. Ništa nas ne obavezuje bez adekvatnog reciprociteta (ne može se porediti tramvaj i junetina kao uvozni/izvozni proizvod), a i sa njim bi to bilo u znatno manjem obimu. Od odnosa malo tebi (povremeno Ikarbusa za IETT), malo meni (povremeno Otokara za ponekog Privatnika) ne bi bilo preterane niti dugoročne štete, ali ovde se vodi štetna politika sa negativnim posledicama po ceo vozni park (i sve ostale probleme koje isti može izazvati, očekivano ili ne) bez obzira na podsistem.

Na kraju krajeva,imajući u vidu dug radni vek šinskih vozila ne mogu se složiti da se i šinska vozila uzimaju naveliko od manje iskusnih proizvođača koji tradicionalno ne nude ništa više od cenovne konkurentnosti na tenderu.

Evo informacija za sve koje interesuje gde će biti (i gde su trebala da budu) proširenja tramvajske mreže u Beogradu:
  • Žutom bojom je prikazana trenutna tramvajska mreža.
  • Ljubičastom bojom je prikazana mreža koja je trebala da bude izgrađena do 1990. godine.
  • Plavom bojom je prikazana mreža koja je u novom Planu detaljne regulacije šinskih sistema (P.D.R. Š.S.).
  • Crvenom bojom je prikazana postojeća mreža BG Voza.
Takođe, podelio sam KML fajl za sve zainteresovane. Možete ga pregledati putem sledećeg linka: https://earth.google.com/earth/d/1LAha7OakUCdOyDAM-9w4rW2D9SrDk1D9?usp=sharingPogledajte prilog 202500
Sudeći po dosadašnjim aktivnostima i promenama planova aktuelne gradske vlasti biće realnije da bi program sahrane PGRŠS izgledao kao sistem bez 2, 3, 6, 12 i 13, sa 5 i 7 do Cvetka (samo 5 pojačana), pojačane 11 i 14 do Pančevca i (ako i samo ako grad bude imao više sreće nego pameti) 9 makar do Tošinog preko Ade ako ne dalje ka B. Kosi ili Zemunu.

Hijaluronska padina i BKA busodrom ne mogu izazvati ništa osim dubolog razočarenja u srpstvo i opšti pesimizam.
 
Evo informacija za sve koje interesuje gde će biti (i gde su trebala da budu) proširenja tramvajske mreže u Beogradu:
  • Žutom bojom je prikazana trenutna tramvajska mreža.
  • Ljubičastom bojom je prikazana mreža koja je trebala da bude izgrađena do 1990. godine.
  • Plavom bojom je prikazana mreža koja je u novom Planu detaljne regulacije šinskih sistema (P.D.R. Š.S.).
  • Crvenom bojom je prikazana postojeća mreža BG Voza.
Takođe, podelio sam KML fajl za sve zainteresovane. Možete ga pregledati putem sledećeg linka: https://earth.google.com/earth/d/1LAha7OakUCdOyDAM-9w4rW2D9SrDk1D9?usp=sharingPogledajte prilog 202500
Godinama samo mlate i mlate o proširenju tramvajske mreže, a pre koliko mesec dana su ladno odbili 53 niskopodnih visokokapacitetnih tramvaja koji su svi u boljem stanju od naših Katica i koji su nam bili ponuđeni gratis. Zbog neke navodne nabavke 100 novih vozila od koje pitanje da li će išta biti, a ako i bude neće biti ni izbliza dovoljno za održavanje postojećih linija + uvođenje novih do Borče, Vidikovca, Karaburme, Tošinog Bunara, Zemuna. Osim ako sve one ne budu imale takt današnje 11-ce.
 
Juče gledam ove naše CAFove i koliko im je unutra očajan raspored. Pored dobro poznatih tesnih sedišta sa tapacirungom koji je previše tanak da bude udoban a ima tekstil da upija prašinu i prljavštinu (dakle loše od oba, nijedno dobro), tesnih prolaza i nedostatka rukohvata... ono što mi je ovaj put zapalo za oko kad sam utrčao u tramvaj jeste pozicioniranje nekih sedišta tik uz vrata, bez ikakve pregrade, što vizuelne što fizičke i bez ikakvog razgraničavanja zone vrata od ostatka salona. Ako neko sedi skroz napred ne samo da prilikom otvaranja vrata može da vidi zemlju pored svojih nogu (što nije prijatno), nego i kako ljudi ulaze unutra, em što svi idu tim ljudima "u krilo", em što debilni tesni prolazi demotivišu deo ljudi da zađu dublje u salon. Tako da se sve završi nagomilavanjem oko vrata, tačno ispred faca i krila onih koji sede, uz povremena nenamerna gaženja po nogama tih što sede.

Teška glupost i promašaj od tramvaja, bar taj model i ta varijanta koju su naši odabrali I još jedna potvrda da ovde javne institucije i servise vode ljudi koji ih nikada ni ne koriste, niti razumeju.
 
Често читам критику на тапацирана седишта, као ето, то је непрактично.

Погледајте овај видео

Значи, да би се очистило једно седиште потребно је 5минута. Колико их им у трамвају? 40? Дакле, 200минута.
Радни дан од 7 сати садржи 420 радних минута. Дакле један човек, може у току једне смене да очисти седишта једног трамваја. И да се не претргне од посла.
 
Tapacirana sedišta imaju poentu onda kada je tapacirung dovoljno udoban i kada može da se redovno održava i čisti. Ovde kod nas se biraju takva sedišta i takav tekstil da sedišta ne postaju udobnija, a samo postanu još teža za čišćenje i održavanje.

Dođu političmari i upravnici "institucija", daju im se slike varijanti, oni vide varijantu sedišta sa malo tapacirunga preko plastike i vele "e super, može ovo, em će lepo izgledati na promociji, em smo prošli jeftinije nego onaj skuplji tapacirung ili glatki skaj (koji se samo prebriše)".I tako oni odlučuju i pazare stvari koje niti će koristiti, niti imaju blagog pojma o njima.
 
Nije tačno da nisu uopšte udobnija, sigurno su udbobnija bar 15-20%, dovoljno toliko da se ne ukočiš kad duže sediš. Ali prava tapacirana sedišta su ona koje su imali stariji Mazovi 203 iz 2010/11, to je bila milina za sedeti i ujedno sam čuo priče od nekih vozača da su im najudobnija sedišta na Mazu.
 
Vrh