Šta je novo?

Tramvaji

IMG-20240618-WA0008.jpeg
 
Ušao sam u Katicu danas, bio je neki zastoj kod Starog Savskog mosta, ta konzerva se tako ugrejala da smo nas nekoliko otišli do vozača i molili da nas pusti najbolje, jer jerbo ćemo pomreti od toplotnog udara. On brat u upr ima 2 ventilatora, zabole ga.

Svakog leta ista priča, kako se za sve ove godine nisu setili da instaliraju makar neke velike ventilatore unutra da razbijaju vazduh, neverovatno.
Otvoreni prozori imaju smisla kada je brzina konstantna npr 50 km/h, ali to sa tramvajem nije slučaj, čak štaviše donosi više štete nego koristi.
 
Vozio se danas Conectom 181 bez klime i jeste bilo pakleno, ali podnošljivo zbog mnogo prozora i otvorenih vozacevih vrata. Cirkulacija vazduha je itekako bitna kad nema klime, jer ako je nema, onda si kao u gasnoj komori, a to je u mnogim autobusima privatnika, ili gsp-ovim Solarisima.
 
Tačno, ali u autobusu pogotovo na prigradu je lako napraviti cirkulaciju, u gradskom režimu već teže, jer je vožnja kreni stani, prosečna brzina opada...
Dok sam putovao često Zaječar-Negotin vozom, uzmem svuda spustim prozore, na sunčanu stranu na svakom prozoru spustim roletne, brzina 60 km/h i rashladi se lako prostor.

Trebali su uzeti jedno 4 ventilatora (poput onih u kafićima) i rasporediti ih u putničkom prostoru katice, mnogo bi lakše bilo, bez zezanja.
A svakog leta situacija je sa vremenom sve gora i gora.
 
U Jašiu su početkom ove godine pobedili na tenderu za isporuku 18 kraćih tramvaja (21/22) metra, a vrednost posla je 28.4 miliona eura.
 
2.7 без ПДВ-а, 3.23 са ПДВ-ом за 25 комада.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
U zagrebu bi to onda bilo 1,83 bez PDV, 2,2875 sa PDV-OM za 20 komada (duzna cca 21m)

Ako kažemo da su u grubu Beogradski cca 50% duži i da za 50% povećamo radi toga njihovu cijenu to bi onda značilo:
1,83*1.5= 2,745 bez PDV-a
2,2875*1,5=3,43 sa PDV-om.
 
Мислим да у већини Шпанаца клима не ради како треба у потпуности а прозори не могу да се отворе, и то је онда пакао. Јуче у 12-тици је било зло, клима не ради прозори не могу да се отворе. Трамвај за искључење из саобраћаја.
 
Prozori mogu da se otvore, ali je potrebna "četvorka" da bi se otključali, a taj ključ imaju samo železničari i radnici GSP-a. 😃😃😃

Primetio sam da u pojedinim delovima seta jedinice ne rade, često skroz pozadi, dok je napred prijatno.
Tako da prođi celom dužinom trama za svaki slučaj.
 
Prozori mogu da se otvore, ali je potrebna "četvorka" da bi se otključali, a taj ključ imaju samo železničari i radnici GSP-a. 😃😃😃

Primetio sam da u pojedinim delovima seta jedinice ne rade, često skroz pozadi, dok je napred prijatno.
Tako da prođi celom dužinom trama za svaki slučaj.
Да прозори могу да се откључају са четворком, што у гспу никад не раде, не остављају ту могућност путницима да се отвори прозор. У преводу прозори не могу да се отворе. И ја сам приметио да негде јединице раде а негде не, мислим и кад лади често је то слабо, чисто да се не погушимо. У суштини ретко кад уђем у Шпанца да клима ради на свим јединицима и добром јачином.
 
Да прозори могу да се откључају са четворком, што у гспу никад не раде, не остављају ту могућност путницима да се отвори прозор. У преводу прозори не могу да се отворе. И ја сам приметио да негде јединице раде а негде не, мислим и кад лади често је то слабо, чисто да се не погушимо. У суштини ретко кад уђем у Шпанца да клима ради на свим јединицима и добром јачином.
Ima u svakoj prodavnici alata i gvožđari. Budite superheroji svojim saputnicima. :D
 
U aprilu 2023. Končar je u Zagrebu dobio natječaj kao jedini ponuditelj također za 20 kratkih tramvaja cca duljine 21m koji su sada u proizvodnji:
Ovo je bila ponuda:

Pogledajte prilog 202283
Nismo se razumeli, da li je na ovom tenderu bilo još ponuđača, osim Bozankaje i Končara? Izgledalo mi je kao da si samo hteo pokazati da je strana firma dala nižu ponudu od domaće firme.
 
U junu 2023. godine je na tenderu za osjek bila oovakva situacija. Tender je bio za 10 novih tramvaja + opcijskih 20 dakle ponude su date za ukupno 30 tramvaja širine 2,5m. I tu je Končar pobijedio sa ovim cijenama:

2138278428_Zapisnikojavnomotvaranjuponuda-1_Page_2.jpg.e5381125d7bf4a2d5d7656303f0c635c.jpg
 
Da u ovom tenderu iz aprila 2023 je samo Končar dao ponudu, nitko drugi se nije javio.
Opet se ne razumemo 😅 Da li je još neko osim Bozankaje i Končara poslao ponudu na tender, za koji su juče otvorene ponude?

U svakom slučaju, mislim da nam je jako bitna informacija to što je Bozankaja i u Zagrebu pobedila. EU država nabavlja vozila, ne iz bilo koje države, nego iz Turske.
 
Можда је проблем у ширини колосека?
Sarajevo je 15 Stadlerovih tramvaja košta 34mil eura što bi po komadu bilo 2,26 mil eura. Jedino neznam da li je to sa pdv-om ili bez. Ali činjenica je da su jeftini od dugačkih beogradskih ali isto tako radi se o normalnotračnim tramvajima pa možda i nije usporedivo.
 
Opet se ne razumemo 😅 Da li je još neko osim Bozankaje i Končara poslao ponudu na tender, za koji su juče otvorene ponude?

U svakom slučaju, mislim da nam je jako bitna informacija to što je Bozankaja i u Zagrebu pobedila. EU država nabavlja vozila, ne iz bilo koje države, nego iz Turske.
Samo su ta dva poslali ponudu i nitko drugi.
 
Vrh