Šta je novo?

Tramvaji

Pa onaj tanki bedni tapacirung u našim CAFovima nema nikakvu dobru svrhu, jedina svrha mu je da skuplja prljavštinu i da diže cenu sedišta pri kupovini.
 
Tramvaji danas bez struje na Novom Beogradu (oko 13:00)
IMG_1921.jpeg

IMG_1922.jpeg
 
Danas u 12:45 ,terminus Omladinski Stadion, CAF stoji na okretnici. Par minuta kasnije pristiže i drugi.
Oko 12:55 CAF sa brojem linije 12 i krajnjom stanicom Banovo Brdo na displeju (dakle, nije "za garažu") kreće sa okretnice, ali uopšte ne staje da pokupi putnike na njenom stajalištu, nego je samo protutnjio bez zaustavljanja i otvaranja vrata. Pop*zdeo sam.
Nekih 5 minuta kasnije, drugi CAF takođe kreće, ali se ovaj put normalno zaustavlja i prima putnike kao i uvek.
Zašto se ovakve stvari uopšte dešavaju?
 
Danas u 12:45 ,terminus Omladinski Stadion, CAF stoji na okretnici. Par minuta kasnije pristiže i drugi.
Oko 12:55 CAF sa brojem linije 12 i krajnjom stanicom Banovo Brdo na displeju (dakle, nije "za garažu") kreće sa okretnice, ali uopšte ne staje da pokupi putnike na njenom stajalištu, nego je samo protutnjio bez zaustavljanja i otvaranja vrata. Pop*zdeo sam.
Nekih 5 minuta kasnije, drugi CAF takođe kreće, ali se ovaj put normalno zaustavlja i prima putnike kao i uvek.
Zašto se ovakve stvari uopšte dešavaju?
Ubrzanje zbog kašnjenja. Primiće putnike tek od Taša ili Savskog trga
 
Nikad mi nije bilo jasno kad se načičkaju tako 3-4 vozila na okretnici i ni jedan neće da krene. Čekaju i po 10 minuta pa krenu svi u isto vreme...

Sent from my RMX3710 using Tapatalk
 
Ja sam juče popizdeo kad su mi dve zaredom 28-ice prošle, a vikendom 28 ide na 13 min po letnjem red voznje. Kako, zašto??? Sigurno nije bilo gužve i zastoja nigde, čist bezobrazluk
 
@direktor
A šta bi mu ti radio? Ako ne može da se osposobi, što da ne bude donor delova? Šta je tu toliko čudno i nenormalno, a pritom je tramvaj tipa iz 1969 godine. Otpisan verovatno odavno. Skidali su postepeno sa njega šta je moglo da se iskoristi, i sad ide pod presu. Prilično logičan sled događaja.
 
Taj je od početka uzet za delove, istekao mu je resurs verovatno.
Ako bi se nešto čuvalo, onda je bolji izbor tu svakako redovnjak sa 11ce 2658 koji je kompletan.
 
@direktor
A šta bi mu ti radio? Ako ne može da se osposobi, što da ne bude donor delova? Šta je tu toliko čudno i nenormalno, a pritom je tramvaj tipa iz 1969 godine. Otpisan verovatno odavno. Skidali su postepeno sa njega šta je moglo da se iskoristi, i sad ide pod presu. Prilično logičan sled događaja.
Ok je uzimati tzv po gsp terminologiji S delove
Ali način na koji rade rasturanje vozila pred brener to mi nikad bas nikad neće biti jasno pri tom se ne skinu stakla ne povade sjedista itd
Vec se prevrne na bok i onda lomi ...
 
Pa šta će tolika stakla, pa i ta sedišta. Kome to treba. Neće doveka raditi i ostali tramvaji iz tih serija. Kad se skida sa krševa, ne mora se skinuti baš sve, a ako je nešto predviđeno za presu, nema ni nekog posebnog smisla to nešto maziti i paziti. Koliko god to grozno nekad izgledalo, evo dobismo skoro i slike iz Švajcarske, gde sličnim principom otpisuju Schindler-e i iz nama ne poslate donacije.
 
Po meni je mnogo logicnije imati sedišta na gomili pa kad bg st*** neko isjece da se isto brze i lakše zameni nego da vozi sa pocepanim.
Isto mi logicno da imas odredjen broj sakala u rezervi nego neko vozilo da je van saobracaja jer su ga olupali vandali a nije da se nije dešavalo.
Iz svog do sadašnjeg načina rada ja nisam nikad stekao utisak da se u gsp posluje domaćinski.
Platis remont tramvaja pustiš da ti na njemu polupaju stakla nikad ne izadje u saobraćaj posle remonta.Dozvolis da ti pokradu bakar sa voliza u krugu pogona ...
 
Dovoljno dugo sam u firmi da nisam nešto zapazio da su nam vozila stajala zbog manjka stakala. Stolice i ok, al opet pašu na taj isti tip tramvaja. Moguće da je ostavljeno od ranije nešto sa strane, jer su i stara drvena sedišta isto tako ostavljali nekada. Nije da toga nije bilo, al nema po meni svrhe to skidati u nekim većim količinama, jer to se sigurno neće značajnije trošiti.
 
Evo malo fotki da se podsetimo fotke su iz 2020
Katica plava zadnji kraj pola sa reklamom je 420 imala sudar poslata u gosu na remont nikad nije izasla posle remonta u saobracaj.
Katica 294 imala sudar imam i fotke negde kad je mislim dovezena na labudici da remonta iz gose bila kompletna nikad u saobraćaj nije vraćena itd itd .
Divazi pored ograde i bodljikave zice i fto sluzbe i kamera isarani u pogonu
Sve je ovo po meni samo ne domacinsko poslovanje
20201217_121029.jpg

20201217_121043.jpg

20201217_120930.jpg

20201217_120855.jpg

20201217_120746.jpg

20201217_120951.jpg

20201217_121300.jpg
 
Kompletna Katica nikada vraćena u saobraćaj. Nikakve logike. Nemam taj info, i ne mogu to da komentarišem. Slike kao slike mi ne znače ništa, ako ne znam celu priču. Kompletno ispravno vozilo sigurno nisu ostavili da propada bezveze. Nešto je sigurno nedostajalo. Vidim da je na njima poskidano dosta toga, što znači da se uzimalo onoliko koliko je trebalo.
 
:Od svih njih su bar odlučili da spasu niskopodnu prikolicu 1484 koja je na 2650 a kasnije je tu stajala 1477 koja je bila potpuno porazbijena i kamenovana sa grafitima kasnije su je nekako ofarbali stavili stakla sa starih otpisanih prikolica i prenumerisali je u 1495 ona je na 2651 pa su je iz nekog razloga rotirali sa 1494 koja je bila na 2644
 
Poslednja izmena od urednika:
Vidi imam negde slike i kad su bili kompletni na dorcolu pa su prebačeni na nbg na ovaj umetnosti kolosjek plaćena je popravka 2 tramvaja u saobracaj nisu vraćeni
Mogli su onda odma da ih cerupaju za delove koji klinac su ih sali u gosu
Zato tvrdim da u gsp nema domaćinskog poslovanja odavno
 
Opet, slike samo po sebi ne znače ništa, ako nema priče da pokrije celu stvar. I to sigurno nije bilo skoro, jer se u Gošu odavno ne šalje ništa. Šta je kom vozilu falilo u tom trenutku, zašto su baš ti neki primerci slati, stvarno jako teško ovde i sad za utvrditi. Domaćinsko poslovanje mi je pomalo glup izraz sam po sebi, a pogotovu za javno komunalna preduzeća, ovde u Srbiji, odnosno Beogradu. Efikasnost poslovanja, po svim mogućim parametrima, prihodi/rashodi, kadrovska politka, ekologija, energetika itd., apsolutno je bez pravog plana, što kratkoročnog što dugoročnog, ako glavni motiv poslovanja nije profit. Sam sistem u startu ne valja, a činjenica je da se o mnogo čemu daleko više vodilo računa i onom starom komunističko/socijalističkom sistemu, nego li zadnih 30 godina. Prvo i osnovno gde su ti ruke vezane, jeste upravljanje kadrovima, jako velika ograničenost odabira istih, jer tržište nije homogeno, menja se konstantno, a državne firme su zaglavljene u prostoru i vremenu. Poslovati se ne može efikasno po pitanju kadrova, ako se ne odvoji žito od kukolja, a bez mogućnosti da se ljudi plate, nagrade, pa i adekvatno kazne, sve što možeš jeste da se vrtiš u nekom začaranom krugu. Ljudi na ti proizvodnim poslovima, mislim i na održavanje, realno su stalno u deficitu, jer mora da se shvati da u državnim firmama primena sile na zaposlene jako teško ide. Ljudi rade koliko ko može, ili koliko mu se može. Organizovati veće poslove gde treba da učestvuje više organizacionih jedinica, apsolutno nije lako. Trebaju ljudi i oprema, a svuda se kuburi da svime. Nije to tako samo u GSP-u. Treba obratiti pažnju kako vodovod krpači radove po Beogradu. Još od "Žutih" je krenuo sunovrat po državnim i komunalnim firmama, te zbog zabrane prijema, te zbog zarada koje su, barem ovde u Beogradu, drastično manje u odnosu na privatni sektor, iako treba uzeti u obzir i sve druge faktore, od broja stvarno radno angažovanih sati, preko prava na bolovanja, plaćena odsustva, i na kraju dosta duže godišnje odmore. Ako se želi kvalitetan kadar, da se privuku i mlađi, onda to mora da se plati, pa i stimuliše na neki način, najviše novcem, jer to je ono što 90% radno sposobnih očekuje. Za domaćinsko poslovanje treba mnogo šta da se menja, ne na nivou GSP-a, nego cele države. Večito velika očekivanja, a da se konstantno štedi, mulja, radi samo da bi se radilo, prosto to tako ne ide. Sami ljudi moraju znati za šta rade, i pritom tu ne podrazumevam samo plate. Ako se hoće više, mora više i da se da, jer profit na prvom mestu pokreće sve, a tamo gde ga ne može biti, mora se stvoriti mnogo efikasniji sistem, sa daleko većom menadžerskom autonomijom, a ne da tate i direktore glume predstavnici iz Grada, gradonačelnik ili privremeni organ kako god.
 
Vrh