Šta je novo?

Tramvaji

Беше Дивази не иду Дорћолом због паркираних мајмуна и бабама са цегерима и колицима код Бајлонија јер врата не могу да се затворе?

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
 
Eh da ima više Duwaga sa Banjice, ovako jako retko uhvatim nekog ako idem sa posla do grada, zna da naiđe i po 10 Katica u nizu na 9,10 i 14

Na 9 redovno nekoliko komada, upadnu sa vremena na vreme na 14.

Većinom radnim danom na 9 su duga vozila (švajcarci, španaca čoperci sinhron), ali ima 2-3 solo katice i kada ti zapadnu u špicu je*******o si ježa.
Na 10 takođe radi po koji čoperac sinhron, dok je 14 mešana salata.

Vikendom samo solo katice i španci.
 
Na 9 redovno nekoliko komada, upadnu sa vremena na vreme na 14.

Većinom radnim danom na 9 su duga vozila (švajcarci, španaca čoperci sinhron), ali ima 2-3 solo katice i kada ti zapadnu u špicu je*******o si ježa.
Na 10 takođe radi po koji čoperac sinhron, dok je 14 mešana salata.

Vikendom samo solo katice i španci.
Ima na 9 Duwaga, al znaju da idu jedan za drugim i zbog duge trase nekad ne možeš da ih uhvatiš sat i jače, pa onda kad vidim koliko su daleko odustanem od čekanja. Katice su baš dominantne na tom potezu i idu 2-3 Katice na jednom Duwaga ili Cafa. A na 14 mi u životu nije naleteo Duwag, video sam samo par slika.
 
Ima na 9 Duwaga, al znaju da idu jedan za drugim i zbog duge trase nekad ne možeš da ih uhvatiš sat i jače, pa onda kad vidim koliko su daleko odustanem od čekanja. Katice su baš dominantne na tom potezu i idu 2-3 Katice na jednom Duwaga ili Cafa. A na 14 mi u životu nije naleteo Duwag, video sam samo par slika.

Baš juče na 14.
20240521_143932.jpg


Sve 9tke idu jedna za drugom, zbog gužvi, ne može da se ispoštuje red vožnje.
Nekada zaređaju 5.
 
Беше Дивази не иду Дорћолом због паркираних мајмуна и бабама са цегерима и колицима код Бајлонија јер врата не могу да се затворе?

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
Divazi idu Dorćolom, često ih ima na 11-ci.
Ne vidim što bi taster-vrata bila problem za zatvaranje? I CAF i Divag imaju u osnovi isti sistem otvaranja/zatvaranja, redovno staju i pored Cvetkove Pijace i Pijace Đeram. Jedina teškoća za starije putnike sa kolicima bi mogla biti to što su Divazi većinom visokopodni, ali i sve Katice su visokopodne, a u njima vrata daljinski zatvara vozač iz kabine.
 
Iz koje su godine ti Divazi? Imam osećaj da su stari makar 60-70 godina. Nije mi uopšte jasno kako je moguće da su ti matori tramvaji i dalje u životu.
 
Više puta sam video kako vrata Divaga priklješte ljude koji ne znaju da su automatska pa bude svašta. Jednom se desilo jednoj Amerikanki sa detetom u kolicima.

GSP treba makar da stavi veća i upadljivija obaveštenja (sa simbolom) da se vrata zatvaraju automatski.
 
Više puta sam video kako vrata Divaga priklješte ljude koji ne znaju da su automatska pa bude svašta. Jednom se desilo jednoj Amerikanki sa detetom u kolicima.

GSP treba makar da stavi veća i upadljivija obaveštenja (sa simbolom) da se vrata zatvaraju automatski.
Tome sam pre par nedelja bio svedok na stajalištu Mostar, jedna baba je umalo priklještena ulazeći u Divag na liniji 12 i nešto je tada progunđala protiv žene vozača, na šta je ova ljutito istrčala iz kabine i jedno 5 minuta se raspravljala pred svim putnicima, kukala koliko sati dnevno provede u vožnji, čak je i demonstrirala kako se vrata automatski zatvaraju posle određenog vremena i da nije imala nameru nikoga da zgnječi. To je dovelo do kašnjenja tramvaja od 5 minuta na inače potpuno denivelisanoj pruzi duž Sajma, sva sreća što nije bilo povređenih i što nisam bio u žurbi.
 
Koliko se secam neki su'67. a neki '72.godište. Prikolice,bolje da ne znas 🙂
Znači bio sam blizu :) ma ja bi odmah sad na rashod. Eventualno jedan dva da ostave da budu muzejski primerci, ali da su za staro gvožđe, jesu. Em matori, em ružni, nema logoke da voze ulicama BG-a u 2024.
 
Divazi idu Dorćolom, često ih ima na 11-ci.
Ne vidim što bi taster-vrata bila problem za zatvaranje? I CAF i Divag imaju u osnovi isti sistem otvaranja/zatvaranja, redovno staju i pored Cvetkove Pijace i Pijace Đeram. Jedina teškoća za starije putnike sa kolicima bi mogla biti to što su Divazi većinom visokopodni, ali i sve Katice su visokopodne, a u njima vrata daljinski zatvara vozač iz kabine.
Мислим на Душанову од Баније до Калемегдана.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Dvojka, ovakvu sada[nju datira od 7. IX 1928. godine, kada je otvorena dvokolosečna veza kroz Beogradsu ulicu. Linija nije radila od 1941. godine, a ponovo je otvorena negde 1946. godine.
 
Više puta sam video kako vrata Divaga priklješte ljude koji ne znaju da su automatska pa bude svašta. Jednom se desilo jednoj Amerikanki sa detetom u kolicima.

GSP treba makar da stavi veća i upadljivija obaveštenja (sa simbolom) da se vrata zatvaraju automatski.
Jaka su vrata, a što kaže @direktor, ako preskoče stepenik, koji je kao klackalica okidač, velika je šansa da se doživi neprijatnost, ili daleko bilo čak i manja povreda. Možda bi papiri A4 formata malo pomogli u informisanju putnika, mada znajući naše ljude i njihovu sklonost da na bilo šta obraćaju preteranu pažnju. E sad da su stajala neka obaveštenja od prvih dana puštanja tih tramvaja u saobraćaj, većina bi verovatno do sad bila upućena u način rada vrata na Divazima.
Znači bio sam blizu :) ma ja bi odmah sad na rashod. Eventualno jedan dva da ostave da budu muzejski primerci, ali da su za staro gvožđe, jesu. Em matori, em ružni, nema logoke da voze ulicama BG-a u 2024.
Jesi li putovao negde nekad van Srbije? Jel stvarno misliš da je Beograd jedini grad sa i tako starim tramvajima? Nemali broj gradova u Evropi ima i starije, a nisu svuda tu zbog neke istorije i nostalgije. Jesam za nabavku novih, pa i za povlačenje Švajcaraca, al apsolutno ne mislim da je Beograd ne znam koliko poseban zbog starih tramvaja na ulicama. Veći problem je generalno gledano infrastruktura, kao i održavanje o kojem sam toliko puta pisao.
 
Švajcarci su već prestari i ima nekih koji su stari preko 50 godina i kao što si pričao, nema više delova za njih sto je veliki problem. Al mislim da Katice sa kraja 80ih i početka 90ih mogu da rade bez problema bar još 10 godina i verujem da za njih ima delova jer em postoji fabrika, em te tramvaje imaju mnogi gradovi u Evropi. Pričao je neko o Tram 2000 iz Ciriha i meni su ti travari stvarno zanimljivi, oni su sa početka 90ih i mogli bi da posluže bar neki period.
 
Svakako treba povući Švajcarce, al kažem nisu baš ruglo ovog Grada. U tom smislu sam pisao odgovor. Zbog održavanja ih najviše i treba povući, a naravno da je i niskopodnost bitna. Katice isto ne treba baciti sve, pogotovo čoperce, al pošto ovi vole sve preko kolena, svašta možemo da očekujemo u budućnosti.
 
Sve zbog toga što tu putnici nemaju potrebu da zgaze stepenik vec ga preskoče zbog visine
Jaka su vrata, a što kaže @direktor, ako preskoče stepenik, koji je kao klackalica okidač, velika je šansa da se doživi neprijatnost, ili daleko bilo čak i manja povreda. Možda bi papiri A4 formata malo pomogli u informisanju putnika, mada znajući naše ljude i njihovu sklonost da na bilo šta obraćaju preteranu pažnju. E sad da su stajala neka obaveštenja od prvih dana puštanja tih tramvaja u saobraćaj, većina bi verovatno do sad bila upućena u način rada vrata na Divazima.
Nema veze sa stepenikom, u oba slučaja bilo je opterećenja na stepeniku pa su se vrata zatvorila.
 
Pa ako se ostvari nabavka od 125 komada, sve osim Cafova ide na otpad i to je sigurno. Daleko od toga da su Duwag tramvaji ruglo grada, čak su i jako interesantni spoterima koji iz inostranstva dolaze u Beograd da bi ih slikali i vozili se u njima. Uz to su jako udobni tramvaji i imaju odlično grejanje. Ja bih sačuvao par komada koji bi išli sa onim niskopodnim prikolicama i još ako bi nam Bvb dao neke prikolice ako ih povuku u skorije vreme.
 
Dvojka, ovakvu sada[nju datira od 7. IX 1928. godine, kada je otvorena dvokolosečna veza kroz Beogradsu ulicu. Linija nije radila od 1941. godine, a ponovo je otvorena negde 1946. godine.
Vraćena je 1945, a nekih godinu dana radila je samo na potezu Dorćol - Vukov spomenik - Glavna železnička stanica, dok nije popravljena (sada sporna) pruga pored Kalemegdana.
 
Vrh