Šta je novo?

Tramvaji

Pre bih rekao da je u pitanju namerno postavljena "plafon cena", i u slučaju konkurencije to bi bila dobra stvar.
No, ako se prijavi samo 1 konkurent ili 2, neće se to dobro završiti.
Baš o tome pričam sve vreme, kada stigne ponuda, onda mogu za visak novca da raspišu još jedan tender i uzmu dodatan broj tramvaja, sumnjam da je ovde pokušaj tolikog ugrađivanja u pitanju, jer da jeste, uslovi tendera bi bili namešteni za jednog proizvođača
 
Izgleda da se pokvario CAF kod tehničkih fakulteta pre skretanja ka Ruzveltovoj na liniji 12.
 
Ako sam ja dobro razumeo, mi već proizvodimo tramvaje u Kragujevcu... Kako je moguće da se ne priča o tome da treba da kupujemo domaće?!
 
Kolko kostaju sad spanski caf kao ove koje imamo? Zar se nisu dobro pokazali za ovih 13 godina a niko ih ne spominje?
 
CAF Urobos 3 je jedan od najboljih tramvaja u Evropi... Dovoljno je pogledati samo zavidan spisak mušterija kojima su prodali tramvaje posle nas (inače naša narudbina je u tom momentu bila najveća narudžbina tog modela travamvaja)...

Ja bih stavio samo primedbu, kad su naši u pitanju, na potpuno kretenski enterijer (1+2) ali to je već do naših zahteva a ne do proizvođača...
 
Ne proizvode tramvaje sa metarskim kolosekom koji nama treba.
Da, kapiram da Simens ne zna da modifikuje neki proizvod kako bi ga uklopili sa drugačijim uslovima.

Inače, i dalje je ostalo nepoznato kako se finansira ova nabavka. Direktno iz budžeta grada? Uglavnom se za ovako nešto diže neki kredit.
 
Da, kapiram da Simens ne zna da modifikuje neki proizvod kako bi ga uklopili sa drugačijim uslovima.

Inače, i dalje je ostalo nepoznato kako se finansira ova nabavka. Direktno iz budžeta grada? Uglavnom se za ovako nešto diže neki kredit.
Nije da ne zna, nego su rekli kako im srpsko tržište nije bitno za poslovanne, bukirani su sa nabavkama za narednih 10 godina.
@Zion Williamson spominju se, postoji šansa da i oni konkurišu na tenderu, ali je veliki broj proizvođača koji mogu da konkurišu na tenderu, pa se onda ne priča o svima.
 
CAF Urobos 3 je jedan od najboljih tramvaja u Evropi... Dovoljno je pogledati samo zavidan spisak mušterija kojima su prodali tramvaje posle nas (inače naša narudbina je u tom momentu bila najveća narudžbina tog modela travamvaja)...

Ja bih stavio samo primedbu, kad su naši u pitanju, na potpuno kretenski enterijer (1+2) ali to je već do naših zahteva a ne do proizvođača...
Pa kod nas se nije pokazao baš sjajnim. Više puta sam pisao o tome. Ne smatram ga nikako nekvalitetnim, već jednostavno neprilagođenim našim potrebama. Kupovali političari, a ne inženjeri. No, prvi su moderni tramvaji takvog tipa u Beogradu, pa se neki propusti prilikom nabavke i mogu progutati. Valjda će sad više obratiti pažnju na neke detalje. Inače, CAF kao proizvođač se apsolutno visoko kotira, ne bez razloga. Al pošto tramvaji nemaju privilegije jednostavnosti autobusa, mora im se posvetiti daleko veća pažnja pri odabiru konfiguracije i sa tehničke, i sa ergonomske stane.
 
Кешо, ако изуземо аутогол са интеријером, и чувеним конфекцијским скретницама, шта још код КАФа не ваља?
 
Bilo je priče o tome. Pogon valjda imaju samo na jednom postolju, onom na srednjem modulu. Sam tip postolja nije idealan za naše uslove kako sam shvatio. Ne razumem se u tramvaje kao u autobuse. Takođe, slabi su na spojevima modula. Pucaju na okretnicama što bi se reklo. Zbog konfiguracije samog tramvaja, dosta pate kočioni sistemi, i pisah već da su osovine predviđene za zamenu na svakih šest meseci. Nisu to loša vozila, al jednostavno su morala biti bolje konfigurisana za naše uslove. Opet da ponovim da je Končar ponudio za nas dosta bolja rešenja sa tehničkog aspekta. Bar je to još onda tvrdila struka. Imamo ovde forumaša, koji će sigurno imati i detaljnije informacije.
 
Bilo je priče o tome. Pogon valjda imaju samo na jednom postolju, onom na srednjem modulu. Sam tip postolja nije idealan za naše uslove kako sam shvatio. Ne razumem se u tramvaje kao u autobuse. Takođe, slabi su na spojevima modula. Pucaju na okretnicama što bi se reklo. Zbog konfiguracije samog tramvaja, dosta pate kočioni sistemi, i pisah već da su osovine predviđene za zamenu na svakih šest meseci. Nisu to loša vozila, al jednostavno su morala biti bolje konfigurisana za naše uslove. Opet da ponovim da je Končar ponudio za nas dosta bolja rešenja sa tehničkog aspekta. Bar je to još onda tvrdila struka. Imamo ovde forumaša, koji će sigurno imati i detaljnije informacije.
Ali je Konačar po kvalitetu daleko od Cafa, iako je i meni Končar zanimljiv. Ima slika Končara u Zagrebu gde se očigledno vidi kako ih jede korozija već posle 13 godina rada, plus se jako često kvare tamo, dok kod Cafa nema ni trunke korozije i jako retko se kvare.
 
Nemam uvid u to kako se Končar drži u Zagrebu, već sam se držao onog tehničkog aspekta. Moguće da nije ne znam kako sad Končar kvalitetan, al to koji se i koliko više kvari, nezahvalno je komentarisati, jer dosta i naših CAF-ova stoji. Ja sam jedan od retkih koji je CAF i branio na ovom forumu, kad je ne tako davno poprilično pljuvan, i to ne samo zbog enterijera. Svakako da je CAF daleko veće ime od CroTram-a. Verovatno je i kvalitetniji sveukupno, al to ne menja činjenicu da je bilo dosta promašaja među uslovima i zahtevima na tenderu. Na kraju krajeva, nismo ni mogli mnogo da biramo pošto smo imali samo dva već gore pomenuta učesnika.
 
Nemam uvid u to kako se Končar drži u Zagrebu, već sam se držao onog tehničkog aspekta. Moguće da nije ne znam kako sad Končar kvalitetan, al to koji se i koliko više kvari, nezahvalno je komentarisati, jer dosta i naših CAF-ova stoji. Ja sam jedan od retkih koji je CAF i branio na ovom forumu, kad je ne tako davno poprilično pljuvan, i to ne samo zbog enterijera. Svakako da je CAF daleko veće ime od CroTram-a. Verovatno je i kvalitetniji sveukupno, al to ne menja činjenicu da je bilo dosta promašaja među uslovima i zahtevima na tenderu. Na kraju krajeva, nismo ni mogli mnogo da biramo pošto smo imali samo dva već gore pomenuta učesnika.
Istina, meni su zamerke neudobna sedišta, to sto je dosta sporiji u odnosu na Katice i Duwage zbog vrata, ali to je danas slučaj kod svih tramvaja i to što je raspored sedišta loš i nema prostora za stajanje i protok putnika. Zato sam kvalitetom stvarno zadovoljan, uz Solarisa nešto najkvalitetnije što je kupljeno kod u poslednjih 20 godina.
 
Nije baš toliko sporiji od Katica i Švajcaraca, sve je to i malo do vozača.

A da budem iskren u većini slučajeva najduža vožnja mi je bila u Švajcarcima sa prikolicom, gledno i iz aspekta prosečne brzine, a i zadržavanja na stajalištu.
Katica tu jeste u prednosti, ali je i bezbednost manja!
 
Po meni je Caf najsporiji i desavalo se da sa Novog Beograda 7k čim idem 80 minuta do Ustaničke sto je kriminal.
 
Ne znam, možda u špicu, ali Švajcarac zna da bude noćna mora.
Često se ko leš vuče 20 km/h, a onda na stanici 100 miliona godina zatvaranja/otvaranja dok svaki kasni putnik uđe unutra.

Dok kod solo je malo drugačije, pogotovo na 11.😆
 
Kažu da ni CAF ne ispunjava uslove tendera:

 
Kažu da ni CAF ne ispunjava uslove tendera:

Mogu oni da se prilagode, ali nisu naveli uslov o najmanje 50 proizvedenih vozila u poslednje 3 godine, bez reklamacija i primedbi. Tu Bozankaya otpada, a verovatno i još neki proizvođači.
 
Posle kolovoznih traka, Šapić će pređe na proširenje i beogradskog tramvajskog koloseka.
Kod njega to sve ide vrlo jednostavno, kao i sa njegovom kućom😁 Sad će on to časkom, samo da prođe tender.

@Vinča307
Ako sam dobro pročitao bitno je da nema nerešenih reklamacija. Komercijalna vozila, pogotovo autobusi, trolejbusi, tramvaji, nisu isto što i kola, i teško, tj. skoro da nema šanse da prođu bez i jedne jedine reklamacije u garantnom roku, bez obzira na proizvođača. Solaris je imao nekoliko, većina je uvažena, Španci takođe. Prosto to su kompleksne sprave, koje rade nekad i preko 20h dnevno, pa će daleko pre ispoljiti neku anomaliju, nego li privatni automobil. Zato se i kaže dečije bolesti, i apsolutno svi moraju da ih preleže.
 
Vrh