Šta je novo?

Tramvaji

Tako je, bez toga svega je Prag platio 4.2 miliona po komadu i kad pogledam cene, ispada da je Škoda najskuplja, 52T se ne uklapa zbog širine od 2.5, a maksimalna širina je 2.4, ma da bi moglo da se uklopi nekako, ili da se uzme 15T.

имаш Шкода Арктик, односно модели 36-40Т и модел за Хелсинки. они су сви на метарском колосеку и 2.4 метара ширине
 
Škoda je recimo u Eskišehir isporučila tramvaje kakve GSP traži. Metarski kolosek, 30 metara dužine, 2.3 metra širine, 5 modula, 3 osovine, 41 mesto za sedenje, 176 za stajanje, 10 prolaza (1 prolaz=1 krilo vrata)...
1000031162.jpg

1000031163.jpg


1000031164.jpg


1000031165.jpg


1000031166.jpg
1000031176.jpg
1000031175.jpg
1000031174.jpg
1000031173.jpg
1000031171.jpg
1000031170.jpg
Izvor: skodagroup.com
 
@Student
Izgleda baš prostrano i funkcionalno, a prijatan je i za oko. Škoda ne pravi sama tramvaje ne znam koliko dugo baš, al je mnogo napredovala zadnjih petnaestak godina. Bilo je malo većih problema sa onom jednom serijom u Pragu, al rešavali su to u hodu. Imao ih je i Siemens na više serija, pa bože moj. Stvarno bi voleo da nam Škoda prokrstari našim gradom, a još kad bi uradili i trolejbuse. SOR, IVECO, Solaris nebitno je. Odlični su svi karoseristi, pogotovo posle BKM-a. SOR se kvalitetom i kod nas odavno dokazao, a vozila čisto gradskog tipa su im i te kako prostrana i funkcionalna.

@Vinča307
Nemoj mešati domaćeg muljatora iz Čačka sa eventualnim uvozom tramvaja od Škode. Iako nose isti amblem, deo su istog brenda, Škoda je ipak satkana od više različitih, kako to da nazovem nego prosto, fabrika sa izvesnom autonomijom. Na primer, ogranak koji radi železničke kompozicije se čak i imenom Škoda vagonka razlikuje, ako ne grešim. Rade bukvalno sve vezano za elektro pogon i šinske sisteme. Verovatno najači brend kad je ta konkretna delatnost u pitanju. Dovoljno govori što svojim mogu da nazovu i vozila sa i više nego očigledno tuđom karoserijom. Ako su i cenom jači, imaju i razloga za to. Koristeći skoro isključivo svoje komponente, troše i mnogo novca na njihov razvoj, a za razliku od mnogih koji dosta opreme kupuju od te iste Škode.
 
Па има и онај Аднан Штета, па је много урадио за јавни превоз Сарајево.
Него гледам фотке и видим да је овај трамвај негде у Турској. Тако да ни Турци не купују своје трамваје.
 
Па има и онај Аднан Штета, па је много урадио за јавни превоз Сарајево.
Него гледам фотке и видим да је овај трамвај негде у Турској. Тако да ни Турци не купују своје трамваје.
Kupuju Turci i svoje, al i uvoze kao i čitav ostali svet. Lako je njima kad su ogromni. Tržište im je stalno gladno za novim vozilima, tako da imaju oni dosta posla i za svoje, al kao što i izvezu svoje, tako i od drugih uvoze prema potrebi. Konkretno pominjana Bozankaya kad dođe i do jedne Italije, znači da ipak postaje malo ozbiljniji igrač, a rade i želežnike kompozicije, koliko sam video.

@branik
Nisu isto svakako, različiti ogranci pod različitim vlasništvom, al ipak su svi ogranci Škode pod jednim brendom. Mislim slične su priče i kod drugih, tipa Mercedes, Volvo itd.
 
Daj Bože da onda bude Škoda!
Ништа од тога, власт је у талу с Ауто Чачком, увозник аутомобила, не верујем да ће прећи на трамваје. Превелике циције да буду уствари похлепни ако мора јача инвестиција
 
Inače setite se da ova vlast već ima dosta dilova sa Škodom i da ovo ne bi bilo iznenađenje
Setimo se i da je propao dil sa Škodom po pitanju novih trolejbusa. ;)

Šta se ovde desilo?

Eto još jednog razloga zašto treba da pređemo na autobuse. Tada nam se ne bi palila kontaktna mreža, samo bi točkovi kosili pešake na trotoarima. :D
 
Zato su se sad obezbedili sa ovih 156 miliona da tender ne propadne, proizvođači bukvalno mogu da lupe cenu koju žele, pa ako se niko drugi ne prijavi, dobijaju tender
 
Može da bude i milijardu, ali ako budu zapustili ravne površine na osovinama kao na Špancima, džabe.

Ne znam šta se dešava, ali danas u 1522 točkovi toliko lupaju da sam se uplašio za svoju bezbednost i isti tramvaj napustio na sledećem stajalištu.
Toliku buku u svom životu na šinskom vozilu nisam čuo, tu ne da se vapi za obradom na strugu već za novim osovinama.
Na železnici bi komotno bilo napisano "defekt", da su uvalili tako nešto da vozi.

Što je najgore, svi Španci zveče, letos nije bilo tako, da li im je strug pokvaren ili nemaju novca za nove osovine, ne znam, ali valjda su svesni da ovako ne može zauvek, čak čujem ravne površine i na Katicama.

A tek kada bi onih 30% vozača ukapiralo da CAF nije predviđen u redovnoj eksploataciji da se ćera sa 100 % vučom & kočenjem, možda bi uticali na smanjenje potrošnje osovina, al ko o tome da misli..
 
Bilo kako bilo, vidim da ćemo, ako tender prođe i novi tramvaji postanu realnost u skorijoj budućnosti, reći: e, fala privremenom organu!
 
@Jelancha
Točkovi, tj. osovine na CAF-ovima bi trebalo menjati na šest meseci. Pitanje je dal bi kod tih konkretno primeraka strug išta pomogao. Verovatno opet nemaju osovine za zamenu.
 
Bilo kako bilo, vidim da ćemo, ako tender prođe i novi tramvaji postanu realnost u skorijoj budućnosti, reći: e, fala privremenom organu!
Ako prođe i ne bude Bozankaya, to će biti prva kupovina kvalitetnih vozila za gsp u 12 godina sns vlasti, dok je Djilas kupio 30 Cafova i 200 Solarisa za 4 godine na vlasti.
 
Na delu 25:35 se priča o tramvajima, drago mi je što se kritikuje nabavka Turaka, ali nije tačno da Bozankaye nema nigde u Evropi.
 
Ништа од тога, власт је у талу с Ауто Чачком, увозник аутомобила, не верујем да ће прећи на трамваје. Превелике циције да буду уствари похлепни ако мора јача инвестиција
Šteta...
 
Vrh