Šta je novo?

Tramvaji

@Vinča307
Stoji sve to za jednostavnost i funkcionalnost naših Katica, pogotovu znače veliki klizni prozori, al opet treba da uzmemo nešto daleko modernije, i od onih proverenih proizvođača, tipa CAF, Bombardier, Stadler, Siemens, Škoda, pa možda i od Pese ili čak i Končara. U odnosu na sve pobrojane, zasigurno je Tatra Jug inferiorian, jer nema šanse da je na nivou izvornih tramvaja ČKD-a. Čak i da jeste, tramvaji su dosta ozbiljna stvar, i treba da rade barem 30 godina. Ne treba uzimati nešto što je vreme, realno, odavno pregazilo. Da su bar one Katice iz Praga sa niskopodnim srednjim modulom, modernim dvokrilnim kliznim vratima, na primer, dosta ergonomičnim enterijerom itd. Čak i za današnje vreme izgledaju lepo, iako ne moderno svakako.
 
ukinuta 1939 kada i devetka. Ovom prilikom sam dužan da ispravim prethodni post o ukidanju 9ke gde sam napisao da je ukinuta 1938, a zapravo je ukinuta 1939.
9ka je ukinuta 8 avgusta 1939 i zamenjena autobusom. 7ica je ukinuta 22 aprila 1940 i zamenjena autobusom koji je odmah spojen sa autobusom koji je zamenio 9 i nastala je kružna 27. Ne znam da li je autobus nosio broj 27 i dok je išao samo trasom devetke.
 
@Aleki37
Hvala na dopuni. Ja sam sve vreme milio da je sedmica ukinuta nekoliko dana ranije od devetke. Razlog za ukidanje ove dve linije su bile jednokolosečnost i stari tramvaji na liniji 9 i jednokolosečna pruga kroz Svetogorsku ulicu što se tiče 7ice. Ali čini mi se da je na Novo groblje 1940 produžena 14.
 
FB_IMG_1712341747374.jpg
 
Danas oko 13 popodne, Katica lipsala na najnezgodnijem mogućem mestu, tačno na raskrsnici Nemanjine i Kneza Miloša. Ceo tramvajski i autobuski saobraćaj na ta dva pravca je bio paralisan ko zna koliko dugo, šteta što se nisam setio da je slikam.
Onda do besvesti priče, ne treba nam metro, može i tramvaj umesto metroa, zbog te anahrone logike nam se ovakve stvari i dešavaju maltene svakodnevno. Kada se metro garnitura pokvari u tunelu, ona blokira samo svoj izolovani podsistem. Kada tramvaj crkne nasred ulice, on blokira i sve ostalo što se njome kreće.
 
^^^Samo što metro obično bolje održavaju da ne bi oštetili potencijalno milione budući da se problem prenosi sa jedne linije na drugu i na ostale umrežene podsisteme.

Može da im se desi par puta ali veliki je uticaj. Sa druge strane ono što štetan stav "to je samo jedan tramvaj" izaziva nije jedan lokalni poremećaj već potencijalno čitava serija u relativno kratkom roku dovoljna da uzrokuje pad pouzdanosti u više delova grada bez kolapsa čitavog sistema. Kada se to ponavlja redovno može dovesti do frustracija i osećaja da ceo sistem neadekvatno funkcioniše. Dešava se i u Londonu da grad bude paralisan zbog par linija metroa, ali ovde je nedoslednost usluge izazvana nemarom posledica šireg problema upravljanja javnim prevozom.
 
Danas oko 13 popodne, Katica lipsala na najnezgodnijem mogućem mestu, tačno na raskrsnici Nemanjine i Kneza Miloša. Ceo tramvajski i autobuski saobraćaj na ta dva pravca je bio paralisan ko zna koliko dugo, šteta što se nisam setio da je slikam.
Onda do besvesti priče, ne treba nam metro, može i tramvaj umesto metroa, zbog te anahrone logike nam se ovakve stvari i dešavaju maltene svakodnevno. Kada se metro garnitura pokvari u tunelu, ona blokira samo svoj izolovani podsistem. Kada tramvaj crkne nasred ulice, on blokira i sve ostalo što se njome kreće.
Železnica pre metroa zato svakako, žalosno je da u glavnom gradu železnicu koristi 5% građana, a po meni je najbolji vid prevoza, naročito je dobar za prigradska naselja. Metro treba da bude rešenje, ali ne ovakav kakav se planira i po ovako bolesnoj ceni, gde režimska bag** mora da se ugradi.
 
Железница је имала већи потенцијал са станицом у Савском амфитеатру, посебно за приград.
 
Danas oko 13 popodne, Katica lipsala na najnezgodnijem mogućem mestu, tačno na raskrsnici Nemanjine i Kneza Miloša. Ceo tramvajski i autobuski saobraćaj na ta dva pravca je bio paralisan ko zna koliko dugo, šteta što se nisam setio da je slikam.
Onda do besvesti priče, ne treba nam metro, može i tramvaj umesto metroa, zbog te anahrone logike nam se ovakve stvari i dešavaju maltene svakodnevno. Kada se metro garnitura pokvari u tunelu, ona blokira samo svoj izolovani podsistem. Kada tramvaj crkne nasred ulice, on blokira i sve ostalo što se njome kreće.

Nije crkla, bio je prekid zbog nesreće na raskrsnici.
 
Železnica pre metroa zato svakako, žalosno je da u glavnom gradu železnicu koristi 5% građana, a po meni je najbolji vid prevoza, naročito je dobar za prigradska naselja. Metro treba da bude rešenje, ali ne ovakav kakav se planira i po ovako bolesnoj ceni, gde režimska bag** mora da se ugradi.
Železnica je bila relativno najbolji vid prevoza dok je išla na 15 minuta i dok nisu krenula masovna otkazivanja i defekti na infrastrukturi od 2018. naovamo. A ni tada nije bila bez mana, jer svojom trasom naširoko zaobilazi centar. Bude li BG Voz imao prednost nad metroom, sve što nije u krugu od 500 metara oko njegovih stanica će još decenijama biti raspad na nivou Trećeg Sveta. Kakve bih vajde od BG Voza ja imao danas, kada mi je udes sa Katicom zaustavio sve autobuse, tramvaje, elektrobuseve i trolejbuse na Savskom Vencu, sve i da taj BG Voz ne ide ređe od antibiotika i sa garniturama starim 50 godina? Da postoji prva faza M1 koju su naprdnjačke oje***e obećavale još za 2021. godinu, ja bih samo lagano odšetao nizbrdo 300 metara do najbliže stanice Savski Trg, spustio se dole i u roku od 10 minuta bio kod svoje kuće. Ovako sam morao da pešačim 3 kilometara uzbrdo, pošto je bukvalno sve što saobraća kroz Kneza Miloša i Nemanjinu bilo stopirano.

Mafija i bratija se ugrađuje u sve i svašta, na to smo već svikli za ovih 12 godina. I sa metroom ne da će se ugraditi, nego će se razvaliti, to je jasno ko dan. Apsolutno svaki njihov projekat je hiperlopovski, samo je razlika što će od nekih i običan svet imati kakav-takav usputni benefit(metro, brze pruge, autoputevi), eto slučajno se potrefilo, a od većine neće imati ama baš nikakav(jarbol, gondola, Nacionalni Stadion, Ekspo, mafijaška stanogradnja na svakom koraku).
 
Vrh