Šta je novo?

Tramvaji

GSP Beograd raspisao tender za kupovinu 25 novih tramvaja. Rok za dostavljanje ponuda 07.05. Procenjena vrednost nabavke oko 138 miliona evra.

Preko pet miliona po komadu🙄 I što samo 25 komada. Koliko se samo igraju i mlate sve oko toga. Ništa to rešiti posebno neće, mislim ako dođu i donacije hoće za neko vreme, al opet malo mi je skupo to da komad staje oko 5.5 miliona evra.
 
Jel moguće ovo ili se neko šali? Kakva mafija da je ovo neverovatno, a opozicija će da ćuti. Primera radi tender za 20 tramvaja prošle godine je bio 59 miliona evra. Rečeno je da imaju povoljniji način plaćanja, evo vidimo koliko je povoljno.
 
@Student
Traži se slična dužina i širina kao i za CAF, al minimalan kapacitet broja putnika 160. Svašta, pa mora biti barem 250. Klasičan zglobni autobus od 18m se registruje za 160 putnika, prema tržištu i potrebi svakako, što znači da je barem kod nas tako. CAF-ovi su koštali oko 2.2 miliona, ako se dobro sećam. Sve da uzmemo u obzir, i inflaciju i generalno rast cena svega mogućeg, al dati sad i više nego duplo po komadu je krajnje neozbiljno i diletantski. Sreća njihova, pa je vrlo malo onih koji su uključeni i upućeni u ovu tematiku. Sve može da im prođe. Neka barem onda uleti stvarno nešto dobro, kad se već toliko plaća.
 
Bozankaya je na 170, petodelna i sa 3 obrtna postolja, plašim se da nam se to piše..
A valjda neće baš oni. Možda im tramvaji i nisu tako loši, al svakako bi ih zaobišao. Dizajn mi je i ok, al gomila ovih glupih sedišta za jednu i po osobu mi nikakvog smisla nemaju. Svakako smešno mali kapacitet od 170 putnika za vozilo te veličine. Donekle to tramvaju uzima jednu od najvećih prednosti u odnosu na zgodni autobus.
 
Ma ovo mora da su sastavljali neki kompletni id***.
 
O kojoj Bozankaji je reč? U katalogu modela koji je na sajtu stoje karakteristike koje se već ne uklapaju u tender - dužina od 29-32m, širina do 2,40m, a Bozankaja je 32,7m dugačka i 2,60m široka.
 
Не секирај се. Специјално због нас ће да прилагоде спецификацију.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
ако сам добро разумео, ЕИБ даје паре, тако да можда и не буду Турци
 
Jaši u Rumuniji ima Boznakaje za kolosek 1000 mm. Jedino što sam od specifikacija za njih našao je da su petodelni, dužine oko 30 metara i imaju kapacitet 230 putnika.
1000031073.jpg
 
O kojoj Bozankaji je reč? U katalogu modela koji je na sajtu stoje karakteristike koje se već ne uklapaju u tender - dužina od 29-32m, širina do 2,40m, a Bozankaja je 32,7m dugačka i 2,60m široka.

Mogu da daju specifikacije prema tenderu, i da prave tramvaje posebno za Beograd, jer i ovako se najčešće izrađuju različito za svakog kupca kod većine proizvođača. Ne mora da znači da mogu napraviti verziju za nas, al samo kažem da nije tako neobično prilagoditi ponudu prema tenderu. Tramvaji zato i jesu skupi (mada je ovo i više nego skupo). Svakakve varijacije su moguće. Teši me ovo što @JohnnyLee napisao. Ako sredstva stvarno idu od EIB, onda bi trebalo da Bozenkaya otpada.

који су наши говнари и сецикесе говори и следећи податак: Сарајево је своје Штедлере платило 2.3 милиона по комаду у првој транши и још 2.9 у другој. исто је кредитирао ЕИБ
To je već i realna cena, pogotovo za Stadler. Naši muljaju na veliko, al opet kažem malo ko to može da vidi (ne mislim što nije dostupno), i samim tim i učini nešto.
 
сваки иоле озбиљан "новинар" може да их нагази због овога. сви подаци су јавно доступни, податак за Сарајево сам нашао простим гуглањем "sarajevo stadler". и тако може за сваки град да се нађе који је набављао скоро трамваје по коликој (оквирној) цених их је набавио и колико комада. имамо две олакшавајуће околности, ЕИБ кредитира (па можда стопира или боље контролише) и што је ово привремени орган, па тендер може да се поништи после избора (ако градску власт формирају тупандери који су то могли већ да ураде да нису тупави)
 
Da vas podsetim kakve tramvaje uzima Blt iz Bazela za 117 miliona, dugačke 45 metara. Okej je da se malo ugrade, ali ovo je lopovluk i bezobrazluk da nema dalje, ukrašće nam bar 50 miliona evra iz naših džepova, a opozicija će da ćuti i bojkotuje izbore.
 
Где сте нашли цену? Не видех у документацији (мада ја јесам ћорав). Могуће је да обухвата и одржавање и сл.
 
Da vas podsetim kakve tramvaje uzima Blt iz Bazela za 117 miliona, dugačke 45 metara. Okej je da se malo ugrade, ali ovo je lopovluk i bezobrazluk da nema dalje, ukrašće nam bar 50 miliona evra iz naših džepova, a opozicija će da ćuti i bojkotuje izbore.
Nama je najbolje da sačekamo 30ak godina da nam oni doniraju svoje.
 
HTM iz Haga uzima slične tramvaje od Štedlera, 56 komada 168 miliona evra (3,3 miliona po komadu).... I to će biti prvi Štedlerovi tramvaji u Holandiji... Pritom možete samo da zamislite kakvu su opremu i podršku su oni tražili...
 
Nama je najbolje da sačekamo 30ak godina da nam oni doniraju svoje.
Bolje i to nego da ovoliko plaćamo nove tramvaje, još verovatno Bozankaya iz Turske sa kojom uopšte nisu zadovoljni u Rumuniji. Prvo što uocim su ove glupe šipke kod vrata i staklo koje toliko smeta, da ne znam jel jedan krupniji čovek tu može da prođe uopšte, plus je enterijer jako ružan, bas izgleda kao pravi niskobudžetni turčin.
 
Vrh