Šta je novo?

Tramvaji

Usput, danas sam se vozio CAFom i podsetio koliko je to smeće, bar ovi naši.

Po običaju, kao što znamo, rukohvata nigde, tesni prolazi, loša cirkulacija i dalje od vrata i uz vrata. Sedišta katastrofa, najgore od oba sveta (tapacirung da upija prljavštinu, a ispod njega tvrda daska).

Na sve to na uglu Nemanjine i Resavske stavili su one kretenske cik-cak krivine tako da kada se neiživljeni vozač zaleti malo jače, istrese celu dužinu tramvaja.

Neka stajališta su isto veliki problem, jer koliko god bila velika (naspram autobuskih) ne mogu da prime i obrade sve putnike i presedače. Recimo stajalište u Bulevaru kod Vukovog spomenika je krcato. Naravno, bilo bi manje krcato da su i p(r)olasci češći...
 
već su tu moderniji Tatra Sud (valjda se tako zovu, ne znam ko ih pravi)
Tatra-Yug iz Ukrajine.
To su novi visokopodni tramvaji, 15 naručenih. Düwage više ne koriste. Inače, Aleksandrija ima zapravo sve mreže: običnu gradsku tramvajsku mrežu (Al Madina tram) i prigradski tramvaj (Al Ramlh tram). Na ovoj prigradskoj mreži koriste japanske Kinki Sharyo tramvaje iz kraja 70ih, od kojih su šest dvospratana. Prema wikipediji, u pitanju su prikolice sa upravljačkim mestom.
 
Tatra-Yug iz Ukrajine.
To su novi visokopodni tramvaji, 15 naručenih. Düwage više ne koriste. Inače, Aleksandrija ima zapravo sve mreže: običnu gradsku tramvajsku mrežu (Al Madina tram) i prigradski tramvaj (Al Ramlh tram). Na ovoj prigradskoj mreži koriste japanske Kinki Sharyo tramvaje iz kraja 70ih, od kojih su šest dvospratana. Prema wikipediji, u pitanju su prikolice sa upravljačkim mestom.
Jedan od lepsih novih modela tramvaja koje sam video.
 
Ima i gorih od nas, Aleksandrija je jedan od sve ređih gradova širom sveta koji nemaju metro, a veći su od Beograda. U našoj ligi su i Kabul, Karači, Kazablanka, Pnom Pen, Jangun, Montevideo, Okland, Melburn, Havana, Hjuston, Bagdad, Damask, Aman, Bejrut, Kartum, Johanesburg. Neki od ovih gradova nemaju čak ni tramvaj.
Melburn ima metro.
 
Више има разгранат БГ воз него метро. Тако треба и Београд, а не да пушта француску играчку кроз подводне тунеле.
Имају и највећи трамвај на свету. Браво за Мелбурн.
 
Tatra-Yug iz Ukrajine.
To su novi visokopodni tramvaji, 15 naručenih. Düwage više ne koriste. Inače, Aleksandrija ima zapravo sve mreže: običnu gradsku tramvajsku mrežu (Al Madina tram) i prigradski tramvaj (Al Ramlh tram). Na ovoj prigradskoj mreži koriste japanske Kinki Sharyo tramvaje iz kraja 70ih, od kojih su šest dvospratana. Prema wikipediji, u pitanju su prikolice sa upravljačkim mestom.
Odličan tramvaj za nas, jednostavan i sa puno prostora za stajanje, samo da je malo đuza verzija.
 
Ćuti ne prizivaj😁 Šta će nam budževina takve vrste u 2024. godini. Ne samo što je kratak, nego je i visina poda problem. Katice koje je Berlin poslao svukuda po istočnoj Evropi, najviše poljskim gradovima, izgledaju daleko modernije i savremenije. Posebna priča je što se ipak pravi u jednoj Ukrajini. Ima i te kakvog osnova da kvalitet bude pod velikim znakom pitanja.
 
Oдгледао сам сад овај супер видео. Који промашај смо направили са Славијом, Булеваром ослобођења, и потезом Вук-Богословија. Да је трамвајска пруга померена на тим саобраћајницама у једну страну и да по Славији иде само дуж обода ближе Немањиној и Краља Милана ван коловоза, имали би смо неупоредиво ефикаснији систем.
 
Odličan tramvaj za nas, jednostavan i sa puno prostora za stajanje, samo da je malo đuza verzija.
Код нас се трамваји провлаче кроз тесне улице због тога имам уске кутије трамваја.
А уски колосек због малих радијуса скретања.
 
Oдгледао сам сад овај супер видео. Који промашај смо направили са Славијом, Булеваром ослобођења, и потезом Вук-Богословија. Да је трамвајска пруга померена на тим саобраћајницама у једну страну и да по Славији иде само дуж обода ближе Немањиној и Краља Милана ван коловоза, имали би смо неупоредиво ефикаснији систем.
Trebalo bi i u Milentija Popovića prebaciti tramvaj u stranu.
 
Ево прво за Земун, дуж булевара Николе Тесле трамвај треба да иде по ободу са десне стране уз парк, то би био прави мали метро.
Онда и дуж улица Јурија Гагарина, Милутина Миланковића и булевара Антифашистичке борбе, исто би боље било да је трамвај са леве стране гледано у смеру ка блоку 45. Десна скретања комотна, за лева (Омладинских бригада, Агостина Нета, Гандијева, Нехруова ка Сави) дуплирати траке.
 
Melburn ima metro.
Melbourne Metro Trains je zapravo igra reči, to je u suštini gradska železnica a ne metro. Jedini grad u Australiji sa pravim metro sistemom je Sidnej. Melburn ima BG Voz, samo ne ide na sat vremena, ne zaobilazi centar grada i ne otkazuje mu se svaki drugi polazak.
Тако треба и Београд, а не да пушта француску играчку кроз подводне тунеле.
Имају и највећи трамвај на свету. Браво за Мелбурн.
Najveće tramvajske sisteme u Evropi imaju Budimpešta i Pariz, verovatno su i najuspešniji, ali postavlja se pitanje da li bi sam tramvaj tako dobro funkcionisao da metro u tim gradovima ne postoji u kooperaciji sa njim?
 
Melbourne Metro Trains je zapravo igra reči, to je u suštini gradska železnica a ne metro. Jedini grad u Australiji sa pravim metro sistemom je Sidnej. Melburn ima BG Voz, samo ne ide na sat vremena, ne zaobilazi centar grada i ne otkazuje mu se svaki drugi polazak.

Najveće tramvajske sisteme u Evropi imaju Budimpešta i Pariz, verovatno su i najuspešniji, ali postavlja se pitanje da li bi sam tramvaj tako dobro funkcionisao da metro u tim gradovima ne postoji u kooperaciji sa njim?
Naravno da bez metroa nema pravog rasterećenja saobraćaja, laki metro/ brzi tramvaj je rešenje za Novi Sad i Niš.
 
IMG-20240401-WA0000.jpeg
 
Jedna predratna slika ulice 27. marta sa Majora Ilića. Dvokolosečna pruga je na levoj strani ulce, gledano ka Vuku. Takođe, i kroz Majora Ilića je išao tramvaj, bivša sedmica od Kalemegdana ka Novom groblju, ukinuta 1939 kada i devetka. Ovom prilikom sam dužan da ispravim prethodni post o ukidanju 9ke gde sam napisao da je ukinuta 1938, a zapravo je ukinuta 1939. Greška u kucanju koju nisam primetio.
EUhR23yXYAACo9c.png
 
Poslednja izmena:
Боље да су оба колосека са стране унутрашњег обода дуж целог круга двојке.
 
Више има разгранат БГ воз него метро. Тако треба и Београд, а не да пушта француску играчку кроз подводне тунеле.
Имају и највећи трамвај на свету. Браво за Мелбурн.
Сву у свему има развијен и функционалан систем градске железнице на којима пише метро.
 
Ćuti ne prizivaj😁 Šta će nam budževina takve vrste u 2024. godini. Ne samo što je kratak, nego je i visina poda problem. Katice koje je Berlin poslao svukuda po istočnoj Evropi, najviše poljskim gradovima, izgledaju daleko modernije i savremenije. Posebna priča je što se ipak pravi u jednoj Ukrajini. Ima i te kakvog osnova da kvalitet bude pod velikim znakom pitanja.
Verovatno nije kvalitet na vrhunskom nivou, ali mi se sviđa ovaj raspored sedišta, isti kao u starim katicama, što se kod nas najbolje pokazalo, jedan red sedišta sa obe strane i to je to. Takođe su i ovi veliki klizni prozori top, a ne da se ugušiš kao u Cafovima ako ne radi klima, a i kad radi zna da bude slaba, ako nisu menjani filteri što je uobicajeno za prevoznike u Beogradu. To je lagan posao koji je moglo da radi održavanje gsp-a, ali je posao dat trecem licu.
 
Vrh