Šta je novo?

Tramvaji

Isto kao kod železnice, šinska vozila imaju peskare koje se pune peskom i u slučaju mokre šine ili već pak drugih otežavajućih uslova aktivira se peskara i ispred točka se izbacuje pesak radi većeg trenja.

One kutije na okretnicama služe kao depo za pesak, kod železnice obično se vuče džak na lokomotivama za svaki slučaj.
 
Pesak ima najvažniju ulogu zimi kad ima leda na šinama. Često se mogu videti proklizavanja točkova i pri polasku, a pesak se čak i češće pušta kad tramvaj kreće, nego kad koči. Bez peska na usponu, pogotovo ako ima i leda, teško da će moći da krene.
 
Чисто ради моје неке знатижеље, али да ли је технички могуће да проширење мреже обухвати и Устаничку до окретнице на Коњарнику? Једини велики проблем који ја ту видим је Аутокоманда, тј како направити скретање за Устаничку, али мислим да би то била добра идеја, занима ме сада мишљење форумаша :D
 
Da se dopunjavaju peskare na tramvajima koje posipaju neposredno ispred točka kada proklizava.
Na katicama možeš da vidiš cev ispred točka tik do šine kroz koju pesak sipi i povećava prianjanje kad treba - na kočenju ili kretanju. Vozač sa leve strane ima ručicu, nalik ručnoj i njenim povlačenjem posipa. Kad su vlažne šine (posebno s jedeni kada pada lišće zlatno) poslušaj zvuk tramvaja - klopara, a ne ide i čuješ motore, jer šlajfuje, a nizbrdo ume da prokliza tokom kočenja elektromagnetnom kočnicom motora, pa se čuje kao jaukanje. Tada može da stane ili posipanjem, ili aktiviranjem šinske koja je oštra i gruba.
 
Чисто ради моје неке знатижеље, али да ли је технички могуће да проширење мреже обухвати и Устаничку до окретнице на Коњарнику? Једини велики проблем који ја ту видим је Аутокоманда, тј како направити скретање за Устаничку, али мислим да би то била добра идеја, занима ме сада мишљење форумаша :D
Технички јесте, јаправи се скретање десног колосека преко целог булевара Ослобођења као што имамо прелазак левог (гледано у смеру Славија-Аутокоманда) и на зеленој површини дуж Бокељске улице се направи на стубовима пруга до раскрснице Устаничке и Јужног булевара, ту пруга са оба колосека прође дијагонално на разделни појас почетка Устаничке, и после да настави средином до краја, и да се аутобуси и стајалишта исто пребаце на средину као у Војводе Степе.
 
С' обзиром да је ту проток људи велик, трамваји би ту сигурно растеретили тај део. Мислим ја као љубитељ трамваја бих волео да их видим у што већем броју и на што више места нормално 😀
 
IJUUU, naravo da je još i jeres. Kako možeš tako nešto uopšte da napišeš.Pa šta će da rede Crnogorci i ostali snobovi kojma je krug dvoje svetinja u rangu svetog Save i šta ti znan čega ne. :ROFLMAO: Odmah bi bilo uništavaš tradiciju, dvojka je nastarija linija, bla, bla, truć.... Seti se koliko se se bunili zbog predloga da se skrati krug dvojke, zamislio šta bi bilo za ukidanje tek.
Šalu na stanu uz dobru organizaciju možda i ne bi bila potrebna u danšnjem obliku.
Циљ развоја друштвеног размишљања је добар - 2 укинути УПРАВО зато што би имало максималну реакцију код оних којих треба
 
Mada, ako se 2 ukine, vrati 1 (ukidanje 10) i 6 produži (ukidanje 5), neće ostati nijedan tramvaj na Dorćolu. U šta god da se dvojka pretvori trebalo bi da ostane na tom kraku.
 
IMG-20240330-WA0069.jpeg
 
Може онда тројка да продужи право поред Правног па да скрене лево код 27.3.
 
И шта је фалило таквом систему да се појави у Београду? И то на два главна правца:
Панчевачки мост - Савски трг главна (бивша) по постојећој траси са денивелацијом или у постојећим условима до Сајма
Савски трг до Аеродрома, код Бежаније новом трасом на стубовима

И даље где год је потребно, а и широм Србијице.
 
Aleksandrija je već postala dosta poznata, internet je čudo, po svojim starim Düwag tramvajima, davno došlih iz Kopenhagena. Mislim poznata po njihovom sjajnom stanju😁 Još imaju jednu kao trolnu motku sa sve kanapom umesto pantografa. Grad je faktički podeljen na dva dela. Onaj bolji, dal beše istočni ili zapadni nisam siguran, već i liči na nešto koliko toliko. Tamo nema ovih starih unakaženih Düwag-a, već su tu moderniji Tatra Sud (valjda se tako zovu, ne znam ko ih pravi), i nešto što još uvek izgleda sastavljeno, a liči pomalo na železničku kompoziciju. Eto, da se i mi malo utešimo😁 Ima i gorih od nas.
 
Ima i gorih od nas, Aleksandrija je jedan od sve ređih gradova širom sveta koji nemaju metro, a veći su od Beograda. U našoj ligi su i Kabul, Karači, Kazablanka, Pnom Pen, Jangun, Montevideo, Okland, Melburn, Havana, Hjuston, Bagdad, Damask, Aman, Bejrut, Kartum, Johanesburg. Neki od ovih gradova nemaju čak ni tramvaj.
 
Vrh