Šta je novo?

Tramvaji

Da li neko zna koliko su dugacke dve katice zajedno i koliko je dugacak jedan cafov. Jedini problem na autokomandi moze biti ako ne moze ceo da stane u ono poluskretanje i ono ostro skretanje u vojvode stepe.

Doduse novi tranvaj ce tu ici tek nakon obnove, a u obnovi ce sve te greske ispraviti
 
Dve katice su duze od cafa,nema frke.Zato je i kapacitet jednom cafu manji nego u dve katice
 
Felix55":2uqv9kkl je napisao(la):
Naleteh na ovu staru fotografiju, deluje zanimljivo... U potpisu piše "Specijalni tramvaj za pranje ulica", snimljeno u Kralja Milana, navodno negde pre početka II sv. rata :)
Pre1945-SpecijalnitramvajzapranjeulicauKraljaMilana.jpg
Postojala su dva ovakva tramvaja, koji su dosli 1930. godine na ime ratne reparacije. Samo ne znam ko je bio proizvodjac, posto su oni dosli zajedno sa tri 4osovinska tramvaja Brown Boveri.
 
Izgledaju slatko sine tuda,rado bi video tramvaj tuda uz pretvaranje te ulice u pesacku sa terazijama,a recimo da tramvaj ima okretnicu na studentskom trgu i to podzemnu kada okretnicu trola presele na dorcol :)
 
+ za vucka! :) Ja bih voleo da umesto na Studentskom trgu, tramvaj nastavi Uzun Mirkovom do Kalemegdana. Ko zna na sta bi se sve naislo kada bi se ukopavala okretnica na Studentskom trgu. Ne znam koliko se secate, kad je obnavljan Studentski park, pronadjeni su ostaci rimskih zgrada. Verovatno bi i sa Studentskim trgom bilo slicno.

Zamislite turisticki tramvaj otvorenih prikolica kako ide od Slavije, pored Oficirskog doma (SKC), dvorova, preko Terazija i Trga Republike. :)
 
vucko":1wn4je3d je napisao(la):
Izgledaju slatko sine tuda,rado bi video tramvaj tuda uz pretvaranje te ulice u pesacku sa terazijama,a recimo da tramvaj ima okretnicu na studentskom trgu i to podzemnu kada okretnicu trola presele na dorcol :)
Ја бих радије видео метро... :kafa:
 
Druze njile i ja bi.Ali ako racunamo da cemo dobiti prvu liniju na ovaj ili onaj nacin i da znamo da ce ici duz bulevara do trga pa na nbg.Onda znamo da bi ovo bila zamena za trecu metro liniju i rasteretila bi deo od slavije do trga.Ja bih tako premestio 14icu-banjica-studentski trg ili beko :)
 
Metro je zakon!Svakog čuda 3 dana dosta pa i CAF Lrt tramvaja.. :cool:
 
Danas sam video da na potezu Delta City - Buvljak obrađuju ivičnjake.
 
Večeras smo ponovo imali LRT fijasko, oko pola 9 nekoliko parkiranih trojki u nizu u Topčideru, a nekoliko raznih u Nemanjinoj..
 
Čim poprska kišica raspade se sistem,uz to još i novi tramvaji su niskopodni..dovoljna je i najava kišice da se povuku u depo.. :cool:
 
U pariskoj rade sine an cetiri mjesta i to 4 krivine posto nagib nije odgovarajuci za kafoja pa to prepravljaju da nedere asvalt njuskom ima da ga ture na 2 :kafa:
 
Ne, nego na 13ticu, kada bude isla B.brdo, most preko ade, Sava centar, tramvajski most, Kalemegdan (beko). Na dvojku nece valjda dok ne srede cara Dusana.

Ovo je samo moje misljenje, mozda bude i drugacije.
 
Beograd: Obnova šina zbog novih tramvaja
N. V. BRKOVIĆ - I. D. LABOVIĆ | 30. maj 2011. 22:19 | Komentara: 0
Novi tramvaji iz španske Kompanije "Kaf" zbog niskog poda ne mogu da savladaju beogradske nagibe. Majstori koriguju šine u Pariskoj i Tadeuša Košćuška, kompletno rekonstruisane pre nepunih godinu dana
Majstori rade na lane obnovljenim šinama

Tramvaj "Španac" na testiranju
Stiže prvi španski tramvaj
TRAMVAJSKA pruga pored Kalemegdana već je na popravnom. Posle nepunih godinu dana od kompletne rekonstrukcije duž Pariske i Tadeuša Košćuška, majstori su ponovo povadili šine i trenutno rade - korekciju nagiba. Ovaj posao nametnuli su novi niskopodni tramvaji iz Španije, koji ovom, ali i na nekoliko drugih deonica u gradu, ne mogu da prođu. Novi radovi podrazumevaju i troškove, koje će na kraju platiti građani.

Radnici "Balkan gradnje" angažovani su 19. maja i od tada je potez od Pristaništa do Cara Dušana neprohodan za tramvaje na linijama "2", "11" i "13".

"Korekcija podrazumeva vađenje šina i "tesanje" asfalta. Predviđeno je da posao traje 15 dana, odnosno trebalo bi da završimo do kraja ove nedelje", kažu radnici.


STANDARD
NE postoji poseban standard za širinu pruge za tramvajski saobraćaj. Železnički standard je 1.435 milimetara i tu širinu pruge imaju mnogi gradovi u Evropi i svetu za tramvajski saobraćaj kao i za metro. Međutim, mnogi gradovi kao i Beograd imaju širinu koloseka od 1.000 milimetara. Uvođenje šireg koloseka u Beogradu zahtevalo bi veći prostor, kao i ogromna finansijska sredstva. Kada bi se gradila nova pruga veće širine, cena po dužnom kilometru zajedno sa mrežom i svim potrebnim instalacijama bi iznosila između pet i 10 miliona evra po kilometru. To znači, za ceo Beograd gde je ukupna dužina tramvajske pruge 55 kilometara, bilo bi potrebno između 300 i 500 miliona evra.
Projektantima ili izvođačima, se, prema svemu sudeći, potkrala "greška" ili su prevideli da su nova vozila niskopodna, te je sada, pošto je jedno "Kaf" vozilo već stiglo u Beograd, neophodno ispraviti propust.

U dispečerskom centru najvećeg gradskog prevoznika u ponedeljak su nam potvrdili da su u toku radovi zbog kojih je tramvajski saobraćaj u Pariskoj obustavljen, a da više informacija možemo dobiti u Agenciji za investicije koja je nadležna za ovaj posao.

Prema rečima Dragana Ivanovića, zamenika direktora Agencije za investicije, na delu tramvajske pruge u toku su manje korekcije na četiri krivine, jedne u Tadeuša Košćuška i tri u Pariskoj.

- Radovi se odnose na korigovanje nadvišenja tramvajskih šina, kako bi se osiguralo bezbednije kretanje novih vozila - kaže Ivanović. - Potreba novih tramvaja je da budu blaži nagibi i komfornije šine. Majstori će rešiti problem. Posao vodi GSP "Beograd", koji će i finansirati radove, ali dok ne bude završen ne znam koliko će korekcija da košta.

Zamenik direktora Agencije za investicije dodaje da se sve radi prema dinamičkim proračunima koje su uradili stručnjaci iz kompanije "Kaf". Oni podrazumevaju sitne intervencije na još nekim lokacijama, posebno kod pojedinih stajališta i popravku skretnica, što se trenutno radi u Karađorđevoj ulici.

"ŠVAJCARCI"

- KOMPLETNA mreža u Beogradu zahteva prilagođavanje, jer na našim šinama saobraća dva tipa tramvaja "Divag" i "KT4" - ističe Ivanović. - Zato je nemoguće kompletno prilagoditi šine samo jednom tipu vozila. Kada su stigli prvi "švajcarci" morali smo da prilagodmo pojedina stajališta. Dorađene su stanice duž Jurija Gagarina, jer je "zeleni" tramvaj bio širi od postojećih, pa je trebalo suziti stajališta.
Izvor:www.novosti.rs
 
Naravno,stajalista u Jurija Gagarina i Bulevaru Revolucije seckaju zbog svajcarca.Mislim,ja jesam lud,ali ne toliko da mi prosipaju te price.To se radi zbog CAF-a i direktno je grad odgovoaran za to,samo su bacili brdo novca na takve stanice a hvalise se da su napravljene za nove CAF tramvaje. :blah:
 
2012":11cejq5u je napisao(la):
...Potreba novih tramvaja je da budu blaži nagibi i komfornije šine. ...

- KOMPLETNA mreža u Beogradu zahteva prilagođavanje, jer na našim šinama saobraća dva tipa tramvaja "Divag" i "KT4" - ističe Ivanović. - Zato je nemoguće kompletno prilagoditi šine samo jednom tipu vozila...
Izvor:www.novosti.rs

Šta znači potreba novih tramvaja da budu blaži nagibi, pa valjda su u startu mogli reći ovima iz CAF-a koliki su maksimalni nagibi - pretpostavljam da su kritični zapravo "prelomi" između horizontalnih i strmih delova pruge - ali ipak je ovo malo neozbiljno.

A ovo "komfornije šine" mi deluje posebno kritično, šta bi to trebalo da znači - čini mi se kao da će u krivinama šine imati malo veću toleranciju kako bi točkovi manje "gulili" rubove šina i da se smanji mogućnost iskakanja, jer postolja nisu obrtna. Samo kako će se to onda odraziti na komfor vožnje i stabilnost KT4 (ne očekujem naravno velike probleme, ali u malo "slobodnijim" šinama "katice" će plesati).

I još ako ispadne da i pored svih ovih ublažavanj i modifikacija, 4 pogonske "osovine" (jer srednje postolje je bez motora) nisu dovoljne da savladaju uspone - onda su stvarno fenomenalno isplanirali tehničke karakteristike (potrebe).

Za poređenje - u Zagrebu su zadnjih 30-tak godina istovremeno vozili ĐĐ101, ĐĐ201, Duewag, ČKD T4+B4, KT4, i onda su došli i NT2200 i ovakvih budalaština sa rezuckanjem stanica nije bilo. Samo jako davno krajem 70-ih kad su došli prvi T4+B4, a i zbog ĐĐ201 su korigovane šine, ali samo u krivinama, kako bi se razmakli paralelni koloseci da bi ovi tramvaji mogli proći istovremeno kroz krivinu iz različitih smerova.
A i to se radilo kad se radi remont, a ne da bi se samo zbog toga rovalo.

A ovo sad izgleda po najavama da će čačkati celu mrežu - malo tu, malo tamo, a prevoz neka trpi dok se oni igraju. :bash:
 
Šta više reći?!

Još jedan dokaz da su i nabavku tramvaja kao uostalom i skoro sve ostalo u državi na sebe preuzeli ljudi koji pre toga nisu kupili ni hleb u svojoj kući ,ali eto izgleda da su se rodili sa darom da vode politiku i vrše velike nabavke.

Tu se struka mnogo ne pita već u prvi plan dolaze neki drugi interesi, a širokim narodnim masama se oči zamazuju suštinski ne toliko bitnim detaljima. Kao da je od najveće važnosti kakav je izgled tramvaja tj. prednje plastične maske nakačene na kostur tramvaja a koju za par meseci niko više neće primetiti (a ja verujem da će do tada biti i izlomljena ).

I naravno tu je i ta priča o niskopodnosti jer pobogu kako to da naši građani moraju da zakorače jedan ili dva stepenika pri ulasku u tramvaj kada bi to moglo loše da utiče na njihovu kilažu, a i nije više moderno.
Da me pogrešno ne razumete nisam neko ko zeli osobama sa otežanim kretanjem da onemogući ulazak u vozilo već obrnuto. Moglo je recimo da se reši tako da samo jedan od segmenata tramvaja bude niskopodan npr. drugi koji je viseći što je sasvim dovoljno za invalide i dečja kolica a za uzvrat bi dobili mnogo jeftinije vozilo pa samim tim i više njih (bar za pola) za isti novac.

Posledice niskopodnosti su nam eto i sledeće.
Nedostatak obrtnih postolja odnosno postoje fiksna koja će u krivinama praviti problem i jesti prugu.
Kad je reč o nadvišenju šina mislim da se ovde misli na nadvišenje spoljne šine u krivinama koje omogućava veću stabilnost vozila ( suprostavlja se centrifugalnim silama ) i posledično veću brzinu. Spuštanje ovih nadvišenja koja su pri rekonstrukciji rađena znači sporiji prolazak kroz krivine.
Kada se već mora ovoliko raditi na pruzi zašto nisu kupljena šira vozila? recimo od 2.5m pa bi onda i imalo smisla postaviti 2+2 sedišta u redu. Sa nabavkom širih vozila je samo trebalo isto što sada rade srezati nekoliko stanica i na nekim krivinama udaljiti bandere i eventualno dodatno udaljiti šine (iz 2 smera) međusobno. Ne zaboravite i da Beogradom i sada vozi jedan tramvaj širine 2.5m ( T4 ).

Kada se nema šta pametno reći kao u gornjem tekstu uvek je tu dobro došla irelevantna tema o širini koloseka.

Naravno da problem može da bude i pri prelazu iz ravnog na uzbrdicu/ nizbrdice na ravno kada će prednjim delom da češe podlogu.
Ono što je dobro je da više neće morati da se kosi trava u tramvajskim bašticama na Novom Beogradu i Savskoj jer će to sve tramvaj da saseče svojom niskom prednjom maskom. Sve što treba je da se uveče u depou ova trava očisti sa donjeg dela upravljačnice.

Tu je naravno i problem malog broja pogonskih osovina. Objašnjavano ja da zbog bolje adhezije pogonskih osovina ne bi trebalo da bude problema ali u sklopu ostalog rečenog ja sam skeptičan. Ako se npr zeleni, švajcarski tramvaji sa prikolicom oko Kalemegdana puštaju samo izuzetno zbog problema sa adhezijom zašto biti siguran da će sa CAF-om sve ići bez problema.


I da još jednom prenesem post sa rail serbia foruma od nekoga ko zna o čemu govori.

U stvari u osnovi ovog problema je činjenica da su kod nas tramvaji tj tramvajski sistemi već dugo potpuno neregulisani i za njih praktično ne postoje nikakvi, naročito tehnički propisi niti je i jedan državni organ nadležan za to. U Srbiji je ozbiljnija procedura propisana za čamce i motokultivatore nego za tramvaje. Čak i najmanji alski čamac na Dunavu ili Savi ili traktor morate da registrujete u nadležnoj državnoj instituciji za razliku od tramvaja kod kojih ništa slično zakonom nije propisano. Oni dobijaju samo garažni broj ali to je praktično samo inventarska oznaka vlasnika a ne odgovarajuća registracija koja garantuje da to vozilo ispunjava nekakve norme i standarde. Shodno toj situaciji ne postoje i nikavi propisi oko tehničkih uslova i procedura za puštanje vozila u rad verifikovana od bilo koje zvanične institucije. Dalje ne postoje nikavi zvanični pravilnici za tramvajsku infrastrukturu. Sve se svodi na neke (krajne nepotpune) interne dokumente GSP-a i na njihove komisije ali to nije odgovarajuća regulativa niti procedura koja obezbeđuje da se izbegnu ovakve situacije. Neverovatno je da je sa strane države rigorozniji postupak puštanja u pogon i kontrola ispravnosti lifta nego tramvajskog vozila. Zašto je to tako je malo duža priča ali je i činjenica da niko iz grada nikad nije od potencijalno nadležnih državnih institucija tražio da se uspostave makar minimalana pravila oko tramvajskog sistema. A kad kod tehničkih sistema nemate odgovarajuću regulativu ovakve situacije kao sa novim CAF-ovim tramvajima i infrastrukturom nisu za čuđenje već za očekivanje.
 
2012":h62fo1bb je napisao(la):
LRT FIJASKO-- :laugh: Epohalnih razmera... :shok:
Тотални. Ово ни најцрњи песимисти нису очекивали! :bash:
RockerSVK":h62fo1bb je napisao(la):
Па то је све намерно, крећу хитне преправке и ново крадуцкање :)
Мислим да овде чак ни то није било у питању, али, наравно, где год може да се мало угради...
miki_ns":h62fo1bb je napisao(la):
Za poređenje - u Zagrebu su zadnjih 30-tak godina istovremeno vozili ĐĐ101, ĐĐ201, Duewag, ČKD T4+B4, KT4, i onda su došli i NT2200 i ovakvih budalaština sa rezuckanjem stanica nije bilo. Samo jako davno krajem 70-ih kad su došli prvi T4+B4, a i zbog ĐĐ201 su korigovane šine, ali samo u krivinama, kako bi se razmakli paralelni koloseci da bi ovi tramvaji mogli proći istovremeno kroz krivinu iz različitih smerova.
Још ће испасти да је било боље узети хрватске трамваје. Бар су, ако ништа друго, могли да нам пошаљу примерак на тестирање. Али не, овде се све ради на невиђено.
vrlenija":h62fo1bb je napisao(la):
Još jedan dokaz da su i nabavku tramvaja kao uostalom i skoro sve ostalo u državi na sebe preuzeli ljudi koji pre toga nisu kupili ni hleb u svojoj kući ,ali eto izgleda da su se rodili sa darom da vode politiku i vrše velike nabavke.
Као и обично. Лако је располагати парама других. +1.
dziggy":h62fo1bb je napisao(la):
problem je sto je neko mnogo godina unazad posao tramvajem u 21 vek.
Поента свега. + бесконачно. После овога закључати тему. Џиги је све рекао.
 
Vrh