Šta je novo?

Tramvaji

To i pre autokomande kad debili ulaze u tramvajsku traku odjednom ne bi li stigli sekundu ranije tamo gde su krenuli. Katastrofa.

Neverovatno kakvih sve idiota ima, evo pre neki dan u Bulevaru Zorana Đinđića na nesemaforizovanom pešačkom kod Merkatora samo usled moje reakcije da se izmaknem nije me pokosio neki manijak, pritom u tri trake 2 auta normalno usporila i zaustavila se da pređem ja i još neki stariji par, i ovaj lik u trećoj traci ih zaobilazi i proleće 100 na sat bukvalno na pola metra ispred mene (koliko sam ispratio to je po novim izmenama zakona za oduzimanje vozila). Znači imaš ludaka koji je spreman da ubije nekog zbog uštede od 15 sekundi, tako da tek kod ovih čukanja u saobraćaju ne gledaju ništa već samo da se proguraju po svaku cenu.
 
Neverovatno kakvih sve idiota ima, evo pre neki dan u Bulevaru Zorana Đinđića na nesemaforizovanom pešačkom kod Merkatora samo usled moje reakcije da se izmaknem nije me pokosio neki manijak, pritom u tri trake 2 auta normalno usporila i zaustavila se da pređem ja i još neki stariji par, i ovaj lik u trećoj traci ih zaobilazi i proleće 100 na sat bukvalno na pola metra ispred mene (koliko sam ispratio to je po novim izmenama zakona za oduzimanje vozila). Znači imaš ludaka koji je spreman da ubije nekog zbog uštede od 15 sekundi, tako da tek kod ovih čukanja u saobraćaju ne gledaju ništa već samo da se proguraju po svaku cenu.
Ovako je mene udario auto kod opštine NBG pre 5 godina sreća nije išao 100 na sat već 50 i stigao je da uspori da me ne udari jako.
 
Ljudi, 9 ide levo na pristanište a ne desno ka Slaviji i dalje ka Banjici? Čekam već 12 min i dve odoše levo ka pristaništu sa 9L.
 
Poslednja izmena:
Вероватно су неки радови. Ови дисплеји тзв. Трејдмаркови Београда су требали да буду са опцијом информисања о радовима, застојима и изменама трасе.
 
Вероватно су неки радови. Ови дисплеји тзв. Трејдмаркови Београда су требали да буду са опцијом информисања о радовима, застојима и изменама трасе.
Umesto svih linija koje se vrte gore, mogla bi da se vrte servisna obaveštenja uz zadržavanje datuma, vremena i temperature.
 
Sarajevski tramvaj je praktično neka vrsta LRT-a: standardni železnički kolosek, jedna glavna linija 3 Baščaršija-Ilidža prava kao strela, skoro bez oštrih skretanja, denivelisana svuda osim u najstarijem gradskom jezgru gde su ulice uže, stanice su relativno razmaknute čime se postiže poprilično ubrzanje, sada ima i moderna vozila većeg kapaciteta.
Lako je Sarajevu da sa ovakvim tramvajem uopšte i ne razmišlja o metrou, kada bukvalno ceo grad leži u ravnoj kotlini istok-zapad, dužina 12 kilometara, širina manje od 3.
Pogledajte prilog 190674

Kasnim dosta, ali da dodam da nije denivelisano. Ima svoju bašticu od Muzeja do Ilidže, ali i dalje stoji na semaforima. Ima još dve okretnice (zovu ih okretaljke) kod Avaza i Čengić Vile. Kružni tok na ilidži je rešen semaforima sa relativno kratkim intervalima pa tramvaj ne čeka dugo. Takt trojke je na svaka četiri minuta i prilično je pouzdana.

Vozni park je pravo šarenilo, ali se ne razumem u modele, znam samo da mi neki liče na zaobljene Katice, neki na malo deblje Švajcarce, a neki su mi potpuno nepoznati. Ima ih dvodelnih, trodelnih, četvorodelnih, ovi što liče na Katice imaju sedišta 2+1, a Švajcarci uprkos širem koloseku imaju 1+1 sedišta tako da ima baš puno prostora za stajanje. Novi Štadleri se još testiraju, načuo sam vozača dok je pričao sa nekim i oduševljen je automatizacijom, ali mu se čini da neće dugo preživeti "našu stoku" za razliku od starih.

Nedavno sam se vozio i oduševilo me kako je udoban, čak i u krivinama. Kod Muzeja šine prelaze iz sredine u krajnje trake kao kod Cvetka i ne oseti se ništa, skroz glatko prođe. Kod nas prelazak iz Savske u Nemanjinu razbaca ljude po tramvaju, a u Karađorđevoj ljulja kao čamac.

Mana u odnosu na Beograd je cena, košta 1,8KM (108 dinara), karte se kupuju kod vozača i ne važe u autobusima.
 
20240309_111524.jpg

20240309_111530.jpg
 
Donacija pocinje sa dolaskom od jeseni.ove.godine, do jeseni sledece,vec sam pisao o tome.Svajcarcima se zuri, ali.nasi nisu spremni, jos nije odabran ni prevoznik koji ce prevesti tramvaje do Beograda.
 
Samo da im ova donacija ne posluži kao smokvin list iza kojeg bi u medijskoj tišini odustali od najavljene kupovine 50 novih tramvaja. U gradskoj skupštini će pitanja opozicije ignorisati, a sami u studijima svojih medija će izjaviti da nikada nisu ni obećali nabavku, nego donaciju, to košta mnogo manje a oni su štedljivi, pogotovo prema običnom svetu koji putuje prevozom. Zato uništavaju i trolejbuse, jer oni "koštaju ko 3 autobusa", citat dr Gangule.

Verujem da su Švajcarci i kvalitetni i da solidno rade posle decenija eksploatacije, ali su opet stari i relativno malog kapaciteta u odnosu na novije modele. Dok se 7, 9 i 12 celodnevno, a 5, 10 i 14 tokom vršnog perioda na prebace na moderna vozila, CAF/Štadler/ Simens, eventualno ako baš mora Bozankaja, tramvajski podsistem u BG neće imati prelaznu ocenu. I da, dok se ne vrati trojka, ako se pod bandom naprdnih mediokriteta ikada vrati.
 
Ti tramvaji su top, ali ne mogu da se spajaju i nema prikolica za njih što jeste problem, ali su veći od Duwaga i neće biti toliki problem i da rade solo.
A Švajcarcima se zuri jer im stižu jer im stižu novi Stadler tramvaji dugački 45m.
 
Poslednja izmena:
Vrh