Šta je novo?

Tramvaji

IMG_20240123_142936.jpg
IMG_20240123_142955.jpg
 
pa i nema šta da se seče. Sa žigom si maksimalno unakazio fotke, nađi balans, vidi druge forumaše koji imaju lepe slike i diskretan žig u uglu, uči malo od drugih dok ne stekneš reputaciju pa će posle biti sve lakše.
Заборавих да ти кажем да се жиг у углу најлакше исече. Исечеш само жиг и готово.
 
Meni i dalje nije jasno ko to i gde postavlja fotke autobusa bez navođenja autora.
 
Групе на фејзбуку и инстаграму, и можда некад неки медији, има сад брдо другоразредних портала, мада ни мејнстрим медији нису на вишем нивоу.
 
Te stvari sa neovlašćenim (bez navođenja autora) postavljanjem fotografija su postale normalnost (ne znači da se sa time slažem i da to podržavam, nego objašnjavam za one za koje znam da takve stvari po automatizmu pogrešno tumače), nevezano da li je gradski prevoz u pitanju ili nešto drugo. Na mnogim sajtovima koji se bave prodajom stvari sam viđao gomilu tuđih fotografija. Čak sve češće viđam, i kada se prodaju biljke (i kod par rasadnika) da se postavljaju fotografije odraslih biljki koje kruže internetom (a ne fotografije onoga što se zaista prodaje) ili pak fotografije od poznatih ljudi (uzgajivača). Znam da su jednom mom drugaru bonsaisti mrdnuli nekoliko fotografija njegovih biljaka sa njegovog sajta, ali sam isto tako čuo i da se to desilo u par slučajeva svertski poznatim bonsai majstorima (to mu dođe kao zvanje najvišeg reda u ovoj oblasti).

Uzgred, čak postoje i programi koji uklanjaju vodene žigove, ali to retko ko ume da koristi (to je neko moje iskustvo).​
 
Какво је ауторство ако си сликао нешто поред чега си прошао. Нити се штеливао нити чекао да уловиш кадар ниси радио и обраду, а усликао си на телефон који и тако имаш. Није те коштало ништа. И о каквим правима говоримо? О каквом "ауторству".
 
Zamisli sad prolaziš pored neke zgrade na kojoj jasno stoji obeleženo da je zabranjeno fotografisanje. Ti uzmeš i fotografišeš to i onda to objaviš negde. Neko to vidi i tuži te za neovlašćeno fotografisanje. Baš da vidim kako bi u tom slučaju "nepostojanje autorstva nad fotografijom" pomoglo. ;)
 
Јел излази викендом?

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Od septembra ove godine pa do oktobra sledece pocinje isporuka 53 tramvaja iz Svajcarske, svi sa prikolicom i klimom.Noviji modeli.od vec doniranih.Proverena vest, video svojim.ocima.ugovor o donaciji.Elem, jos kad bi se izgradila neka nova pruga, to bi imalo jos vise smisla.Prlika da se oslobidimo losih primeraka.Kt4 modela.
 
Tramvaji iz pravca ustanicke idu samo do vuka. Po recima vozaca nijedna linija ne ide preko tasmajdana. Samo 5 ide redovnom linijom. Nijedno obavestenje, informacija. Nista!
 
Od septembra ove godine pa do oktobra sledece pocinje isporuka 53 tramvaja iz Svajcarske, svi sa prikolicom i klimom.Noviji modeli.od vec doniranih.Proverena vest, video svojim.ocima.ugovor o donaciji.Elem, jos kad bi se izgradila neka nova pruga, to bi imalo jos vise smisla.Prlika da se oslobidimo losih primeraka.Kt4 modela.

Schindleri sa prikolicama koje imaju niskopodni modul, trebalo bi i da održavanje bude malo lakše, jer su dosta mlađi od Duwag-a.
Gledati da se oslobodimo solo Katica što više ovom donacijom, tipa da ostanu samo na 2, 6 & 11, sve ostalo da imamo visokokapacitetna vozila.
 
Koliko sam uspeo da nađem na internetu, sve Duewage su nam već poslali osim dva muzejska a svi noviji zglobni Schindleri su već u Sofiji i ima ih 28. Ono što postoji je 25 solo novijih Schindlera za koje nisam našao da su ih nekome dali. Sledeća su Siemens vozila iz 2000ih.
Edit: Ipak ima još tih novijih zglobnih šindlera ali kod prigradskog prevoznika BLT. Iskreno, nadam se da je vest tačna jer naše KT4 većim delom nisu nikad remontovane pa bi ih zamenila modernizovana vozila sa niskopodnim modulom.
 
Poslednja izmena:
Ima li slika tih tramvaja? Jel su niskopodni?

Ostaje žal što stručnjaci nisu u stanju da nabave i neka nova vozila, ali bolje i polovno, nego novo iz Turske.
 
Ima li slika tih tramvaja? Jel su niskopodni?

BLT-ovi jesu.


BVB-ovi imaju niskopodne prikolice, biće zanimljivo videti njihov raspored, jer su kratki, a Švajcarci su ih obično bacali u rasporedu: pogon + prikolica + pogon


Koliko sam uspeo da nađem na internetu, sve Duewage su nam već poslali osim dva muzejska a svi noviji zglobni Schindleri su već u Sofiji i ima ih 28. Ono što postoji je 25 solo novijih Schindlera za koje nisam našao da su ih nekome dali. Sledeća su Siemens vozila iz 2000ih.

Očigledno je da ćemo dobiti donaciju od BLT-a, sada ostaje pitanje samo za BVB, mada po broju vozila mislim da će biti samo BLT.
BLT trenutno obnavlja vozni park sa novim "Tina" tramvajima od Stadlera.
 
Jeste, evo baš i ja editovah da ih ima zglobnih kod BLT-a.
S obzirom na to da do sada nisu dolazila solo vozila, slažem se da verovatno uzimaju samo zglobne BLT-ove. Ima ih po Vikipediji 59 tako da to je to.
 
Da, svi dolaze sa prikolicom.To ce gsp da.kosta nesto preko.2 miliona evra,to je prevoz,carine, dolaze.uz.njih i pun.magacin rezervnih delova...nase.je da uradimo reviziju po dolasku,treba zameniti kuplunge, pogonske tockove i jos par sitnica.i to je to.
 
Koliko je ukupno potrebno tramvaja u Beogradu? Ako bi nabavili 50 novih tramvaja uz 59 ovih iz donacije i još 30 Španaca, da li to znaci da bi onda mogli da imamo sve klimatizovane tramvaje u budućnosti.
 
Pitanje dal će po tolikoj donaciji i kupovati nove tramvaje, i to mu dođe kao najveća mana dolaska ovih Schindler-a sa slika iznad. Za male pare dobićemo dosta dobra vozila, i to je veliki plus, al nadam se da će ipak raspisati i tender za kupovinu novih. Sa preko 50 doniranih vozila, kupovina i "samo" još 30 novih tramvaja bi baš dobrano zanovilo vozni park, pa i da nam taj mučeni podsistem konačno počne ličiti na nešto.
 
Možda i nije loša odluka da se odustane od kupovine tramvaja ako su planirane Bozankaye kao sto se priča. Moguće da je otkazivanje tendera zapravo zbog ove donacije, a ne zbog toga sto se može nabaviti više tramvaja. Tako je bilo priče da će se raspisati novi tender za trole nakon sto je prvi propao zbog previsoke cene Škode, ali na kraju novi nije nikada raspisan. Samo me zanima ako neko ima informaciju koliki je ukupan broj angažovanih tramvaja u Beogradu na linijama 2, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13 i 14.
Ali ovaj dolazak Schindlera je fenomenalna stvar i svaka čast onom ko je tu saradnju sa Svajcarcima uopšte pokrenuo 2000ih, jer u poređenju sa Hrvatima koji su uzeli onih 11-12 malih tramvaja po sličnoj ceni kao sto mi dobijamo 53 tramvaja i to sa dve prikolice, a još imaju i klimu zbog koje su ljudi iz Zagreba veoma nezadovoljni, jer ti njihovi nemaju klimu.
 
Vrh