Šta je novo?

Tramvaji

Тако је. Нископодност не дозвољава распоред седишта као кад је раван под.
 
Može da se napravi. Tramvaji se proizvode o narudžbi. Najzad Škoda je za Ostrovu napravila sličan tramvaj

U njihovom starom katalogu stoji da mogu za model ForCity Smart proizvesti u različitim dimenzijama
Forcitysmart1.JPG

Forcitysmart2.JPG
 
Ја не мислим на сличан дизајн споља и дрвена седиша изнутра ја говорим о овоме:
1667327112766.png

Због нископодности, колица су практично у салону и свако произвођач се труди да на тим местимабуде два реда седиша, а неки да се седи перпендикуларно на пролаз. Је рбез тога, само ће бити неискоришћена буџа. Код високоподних трамваја тога нема, повшина је равна. Отуд они имају већи капацитет за стајање при мањим спољним габаритима.
 
Ali Crotram ima 1+1 sedišta iako je 100% niskopodan.
Ја баш о томе причам. Колица су ту па су ту. Произвођачи се труде да максимално искористе те избочине па стављају седишта. Овај пример нит је седиште нит може да се седи. То је ваљда због чега је био критикован у хелсинкију да има мање места за путнике од конкуренције.

Шкода има фине трамваје. Разног дизајна, што би рекли, на свачији укус.
 
Itekako ima. Samo uporediti salon visokopodnih Katica sa salonom CAFova. Ne govorim o tome da je CAF veci pa ima i veci kapacitet, govorim o iskoriscenju prostora, koje je bolje kod Katica. Po ceni visokog poda odnosno penjanja.
 
Kako misliš šminkanje felera? Neće se sigurno zamazivati valjkom🙂 Jedino ako misliš na CAF-ove da su feler. Pričalo se puno o tome, pa da se ponavljam mnogo. Suština je da to nisu loši tramvaji, al su sa konfiguracijske tačke gledišta loše birani. Petlja se ko ne treba, a ne struka. Tako smo mogli dobiti gomilu nekih neproverenih "Rusa" (neka manja fabrika, Uralski zavod tako nešto), al sreća pa se od toga odustalo.
 
Sa današnje tačke gledišta je moglo tako, ali onda "Kragujevčani" nisu bili tu, nego u matičnoj zemlji.
 
Pričalo se već da je tada na tenderu bio samo Crotram i CAF. Takođe, argumentovano je zašto je Crotram bio bolji za naše uslove u tom trenutku. Moralo se mnogo više pažnje posvetiti svakoj pojedinosti pri nabavci tramvaja, al sad je gotovo. Biće valjda pametniji pri sledećoj nabavci, za jedno deset godina bojim se.
 
Нископодан, много света може да покупи, кондициониран... Савремен другим речима. Мислим ништа уникално, али у моменту тендера један од малобројних претендената.
Катастрофална конфигурација са неадекватним седиштима је наш лични непрофесионално избор.

Ај сад ти.
 
Ко то зна? Било пре десет година. Него да те ја питам јеси био у каналу и поправљао КАФа? Или макар овако: јеси ли се возио неким из те серије у протеклих седам дана?
 
Штета што се није одустало од куповине шпанских.
Šteta što se nisu opekli na stotinak Kombina s ispucalim šasijama. :ROFLMAO:Ne bi ih ni Sava ni Dunav oprali.

Zapravo Španci su jedni od najpovoljnijih po pitanju cene i kvaliteta, ali skupi za naše uslove bar što se tramvaja tiče. Škoda bi tu bila ako ne i najbolji izbor. Nemogućnost skretanja, puzanje preko skretnica, loš enterijer i tip sedišta nisu problem proizvođača (koji je brojnim gradovima ponudio drugačija vozila, čak i u komšiluku Budimpešti koja ih je nabavila umesto Simensa), nego naručioca. Da su tražili test vozila pa rekli e napravite nam takva, pošaljite i njih na testiranje radi fidbeka dobili bi odgovarajuć model. Mislim da se nije davalo dovoljno pažnje s obzirom na malu nabavku od 30 vozila. Eto dobili ste tramvaje, nije da nismo i tramvajski vozni park obnovili. To ti je standardna politička praksa koja uvek uprska stvar.
 
Vrh