Šta je novo?

Tramvaji

Gde si Bendere, dugo te nema na temi.

P.S. U moje vreme u Amsterdamu (a i bogami danas), okupe se ljudi na Dam-u, na 2-3 metra su od šine, tram ide normalno, svako je odgovoran za svoju glavu. Dešavalo se da tram ide iza protestne kolone lagano na 2-3 metra. Moglo je do 19h sve lepo da funkcioniše, posle se obustavi i kraj, al misaona imenica za Srbiju jbg. 🥱

P.S.S. Bio mnogo lep protest!
@Bender Rodriguez
Sećam se baš 09.08.2020. sam bio u Belorusiji u centru grada Bresta. Tada su bili "izbori", na kojima je navodno pobedila Svetlana Tihonovska. Navodno zato što ne postoje dokazi o njenoj pobedi, kao ni izbornoj pobedi drugoj strani. Napominjem da je u pitanju žalbeno otvorena tehnokratija sa diktaturom na nivou onog malog dela društvenih delatnosti koje su u nadležnosti političkih partija. Odnosno, za razliku od Srbije i Ukrajine zona igre sa pravilima. Recimo, batine nećete dobiti od ćelavca ili crnokapuljaša koje policija ignoriše, nego isključivo od organa reda i po nekoj proceduri. Taj policajac ako na tebe podvikne zbog saobraćajnog prekršaja, ili nečeg drugog nepolitičkog sam može da bude kažnjen.

Konkretno vezano za gradski transport, demonstranti se okupljaju u Knezu, na Terazijama i Trgu ne ometajući glavnu ulici kojom idu trolejbusi. Policija kod Kalemegdana, Londona, Zelenjaka, Trga Nikole Pašića preusmerava sav motorni saobraćaj osim autobusa i trolejbusa. Policija na trgu pegla demonstrante, ni demonstranti ni policija ne ometaju trolejbuse. Kako su išli tako i idu. Iako sam tada bio u Holandiji, nisam ispratio kako se odvijao javni prevoz dok je na +2 policija vodenim topovima ganjala demonstrante protivnike policijskog časa. Po rečima holandskih novinara, te demonstracije su bile nelegalne i po zdravlje opasne. Nije mi bilo interesantno, u to vreme sam se spremao da napustim Holandiju. I pored mnogih zamerki, ipak su to društva koja su za razliku od Srbije pismena.
 
Ovde to nikad nije bila praksa, niti u nekim drugim zemljama. Recimo u Americi ili Nemačkoj. Mogu da zamislim to u nekim gradovima gde je ravno, gde je usporen saobraćaj, gde su ulice sa mešovitim saobraćajem, pešačke zone i slično.

Sve zavisi i od konfiguracije ulica, širine, prometnosti, nagiba ili odustva nagiba, vrste samih vozila, prostora na kome se održava protest...

Na onom trgu Bana Jelačića u Zagrebu mogu da zamislim protest koji sporadično pušta tramvaje. U Beogradu u Bulevaru oslobođenja kod Hrama, Infektivne i Veterinarskog ne mogu. I ne bih želeo da se s time eksperimentiše.
 
Vrh