Šta je novo?

Tramvaji

Gde si Bendere, dugo te nema na temi.

P.S. U moje vreme u Amsterdamu (a i bogami danas), okupe se ljudi na Dam-u, na 2-3 metra su od šine, tram ide normalno, svako je odgovoran za svoju glavu. Dešavalo se da tram ide iza protestne kolone lagano na 2-3 metra. Moglo je do 19h sve lepo da funkcioniše, posle se obustavi i kraj, al misaona imenica za Srbiju jbg. 🥱

P.S.S. Bio mnogo lep protest!
@Bender Rodriguez
Sećam se baš 09.08.2020. sam bio u Belorusiji u centru grada Bresta. Tada su bili "izbori", na kojima je navodno pobedila Svetlana Tihonovska. Navodno zato što ne postoje dokazi o njenoj pobedi, kao ni izbornoj pobedi drugoj strani. Napominjem da je u pitanju žalbeno otvorena tehnokratija sa diktaturom na nivou onog malog dela društvenih delatnosti koje su u nadležnosti političkih partija. Odnosno, za razliku od Srbije i Ukrajine zona igre sa pravilima. Recimo, batine nećete dobiti od ćelavca ili crnokapuljaša koje policija ignoriše, nego isključivo od organa reda i po nekoj proceduri. Taj policajac ako na tebe podvikne zbog saobraćajnog prekršaja, ili nečeg drugog nepolitičkog sam može da bude kažnjen.

Konkretno vezano za gradski transport, demonstranti se okupljaju u Knezu, na Terazijama i Trgu ne ometajući glavnu ulici kojom idu trolejbusi. Policija kod Kalemegdana, Londona, Zelenjaka, Trga Nikole Pašića preusmerava sav motorni saobraćaj osim autobusa i trolejbusa. Policija na trgu pegla demonstrante, ni demonstranti ni policija ne ometaju trolejbuse. Kako su išli tako i idu. Iako sam tada bio u Holandiji, nisam ispratio kako se odvijao javni prevoz dok je na +2 policija vodenim topovima ganjala demonstrante protivnike policijskog časa. Po rečima holandskih novinara, te demonstracije su bile nelegalne i po zdravlje opasne. Nije mi bilo interesantno, u to vreme sam se spremao da napustim Holandiju. I pored mnogih zamerki, ipak su to društva koja su za razliku od Srbije pismena.
 
Ovde to nikad nije bila praksa, niti u nekim drugim zemljama. Recimo u Americi ili Nemačkoj. Mogu da zamislim to u nekim gradovima gde je ravno, gde je usporen saobraćaj, gde su ulice sa mešovitim saobraćajem, pešačke zone i slično.

Sve zavisi i od konfiguracije ulica, širine, prometnosti, nagiba ili odustva nagiba, vrste samih vozila, prostora na kome se održava protest...

Na onom trgu Bana Jelačića u Zagrebu mogu da zamislim protest koji sporadično pušta tramvaje. U Beogradu u Bulevaru oslobođenja kod Hrama, Infektivne i Veterinarskog ne mogu. I ne bih želeo da se s time eksperimentiše.
 
Ja sam mislio da su ti za Osjek, a ne za Zagreb.
Osiječki su beli i širi - 2500 mm (Osijek je jedan od retkih gradova koji na metarskom koloseku koristi i ČKD T3 model koji širine 2500 mm). I prvi tramvaj za Osijek sad se već primiče završnoj fazi montaže - u martu bi trebao biti isporučen. Inače u pripremi za podmlađivanje flote Osijek je rekonstruisao pruge, kontaktnu mrežu, rekonstruisao dve i izgradio jednu novu ispravljačku stanicu i zamenio kablovsko napajanje mreže, i za to povukao većinu novca iz EU kohezionih fondova.
 
Končar kao kompanija je uspela da održi proizvodnju i transformatora i druge VN elektroopreme, a Končar električna vozila je održao proizvodnju tramvaja i elektromotrnih željezničkih vozila (primarno EMV mada i dalje rade remonte lokomotiva, ali zasad nije viđen koncept neke nove lokomotive posle tiristorske s kraja 80-ih).
Sve u svemu - deonica Končara je zahvaljujući isporučenim uređajima i vozilima, i novim ugovorima u godinu dana sa cca 200 EUR otišla na današnjih 545 EUR po deonici i bila je jedna od najprofitabilnijih u godini. Porast u poslednje 4. godine je sa oko 65 EUR, na današnju cenu.
Neću više off-topic samo sam se nadovezao na gornju konstataciju.
 
Neverovatno, Hrvatskoj se isplati da ima fabriku tramvaja, a mi nećemo ni strane koji se prave u našoj zemlji...

Zato što nema ko u Srbiji. Jedva se osnovni remonti rade, a kamoli da se tramvaj pravi.
Pritom ni to sa Končarom ne funkcioniše baš najbolje, barem mogu da pričam iz železničkog ugla, "Somek" ima dosta problema u eksploataciji.
 
Zato što nema ko u Srbiji. Jedva se osnovni remonti rade, a kamoli da se tramvaj pravi.
Pritom ni to sa Končarom ne funkcioniše baš najbolje, barem mogu da pričam iz železničkog ugla, "Somek" ima dosta problema u eksploataciji.
Mi imamo stranu fabriku u Kragujevcu, ali ni te tramvaje ne žele da kupe.

To što nema ko ninrmeont da radi je slika našeg odnosa prema domaćoj industriji.
 
Tačno tako, našeg odnosa, došao je novinar i kupio Želvoz / Gošu. Država mu dala šansu (partijska linija), podizvođači su dali šansu, jer je njima bila u interesu da se konačno nešto pokrene, bivši radnici su dali šansu i šta je bilo? Zavrnuo je državu, jer izbacuje za IŽS, SV, SKG poluproizvode, podizvođači ga tuže za potraživanja, radnici ga polako napuštaju, jer se ne drži dogovora.

Možda je još gore jedino u MIN-u, "vinogradar" famozni vlasnik, totalno je pukao sa radnicima i podizvođačima da on više ne može da radi samostalno remonte već izlazi zajedno na tendere sa ovima na Želvoz i radi samo (elektro) motore sa još petoricom najupornijih radnika koji su tu.

Zato je Siemens velika šansa za našu zemlju, nadam se da će se ta priča još širiti i na vozna sredstava.
Takođe, čeka se rasplet tendera u CG za EMV te ako Stadlere pobedi postoji velika šansa da će otvoriti veliki centar u Srbiji, sličnom onom u Mađarskoj, šuška se i o proizvodnom pogonu u Srbiji duže vreme.
To su već oubiljne stvari, a ovo domaće, no comment, to niko više ne shvata ozbiljno..
 
U principu remonte bi u teoriji opet vršio Kragujevački pogon Siemensa.
Dobra stvar, definitivno najbolja, jeste što bi se tekuće održavanje radilo zajedno sa Kragujevačkim centrom, na osnovu zajedničkog ugovora i tako bi se izbegla situacija sa CAF-ovima.

Za treća lica su potrebne licence, a uslovi za sticanje thih licenca su rigorozni.
Neko se tako iz Želvoza napravio pametan i uzeo da radi remont delova Siemens Vectron lokomotiva, ubrzo je stigla dojava Siemensu i ovi su izašli na sud i presudu je dobio naravno Siemens mobility.
 

Bože, doslovno se hvale da su našli rupu u zakonu...

"Kako nam je rečeno u GSP-u, zbog ove izmene pojedine smene vozača tramvaja na ovim linijama biće produžene sa osam sati na oko osam i po sati. Ali, to, kako nam je pojašnjeno, ne znači da najveći gradski prevoznik krši zakon kada je reč o radnom vremenu, jer se na vozače tramvaja ne primenjuju iste zakonske odredbe koja se, na primer, primenjuju kada je reč o vozačima autobusa. Pitanja koja se tiču tramvajskog podsistema i rada vozača koji su angažovani za vožnju tramvaja regulišu akta koja se tiču železničkog transporta putnika, a u njima ne važi ograničenje od osam sati."
 
Baš je velika šteta što nema tramvaja na levoj obali, npr linija koja prolazi Zrenjanincem od Pančevca do Borče 5 ili bi mogla i do Kovilova. To bi bas rasteretilo gužvu u saobracaju.
 
Baš je velika šteta što nema tramvaja na levoj obali, npr linija koja prolazi Zrenjanincem od Pančevca do Borče 5 ili bi mogla i do Kovilova. To bi bas rasteretilo gužvu u saobracaju.
Права ствар за тај део града преко Дунава би био трамвајски мост код 25. маја, и гранање мреже у сама насеља уз Зрењанинац, прво до Котежа и железничке станице Крњача, затим кроз Борчу, и даље низ пут скроз до Падињака. Размотрити и крак ка Овчи (железничка станица) али обавезно депо у зони петље код Збега.
 
Samo su stariji remontovani. Rashodovani su sigurno 294, 322 i 351. Od poslednje serije rashodovan je 420 posle onog teškog sudara na Trošarini. Mislim da je i 401 završio posle požara ako se ne varam. Ne znam šta je sa 410 koji se stalno kvario dok je bio u paru sa 409, mada se ni solo nije proslavio.

Edit: Bilo bi lepo da neko ko je upućeniji postavi spisak Katica koje trenutno rade, to jest koje nisu rashodovane.
Da li to znaci da ima oko 40ak relativno zdravih katica? Da li bi mogao taj broj da se odrzi na duzi rok uz ponovni remont i kanibalizaciju ostalih?
Da li bi mogla barem dvojka da ostane heritage linija na duze staze?
 
Prijatelju kakav tramvaj na levoj obali. Ova vlast svesno ignoriše da je ta strana uopšte deo Beograda. Ne pamtim kada je nešto infrastrukturalno značajno napravljeno tamo od Shoppija i Metroa.
Bukvalno naselja rastu i razvijaju se sama od sebe, bas steta, a ima mesta za puno projekata.
 
Da li to znaci da ima oko 40ak relativno zdravih katica? Da li bi mogao taj broj da se odrzi na duzi rok uz ponovni remont i kanibalizaciju ostalih?
Da li bi mogla barem dvojka da ostane heritage linija na duze staze?
To će pre Kesha znati. Ali mislim da 40-50 dobrih ima sigurno.
 
Deonica Trojke od Careve Ćuprije do ŽS Topčider.

Od Careve do mostića je OK gornji stroj, potrebna je nova KM.
DSC_5793.JPG

DSC_5797.JPG


Od mostića do ŽS Topčider apsolutno više ništa nije upotrebljvo, mora kompletno ceo novi gornji stroj (on je totalno ostavljen atmosferskim uticajima i teško oštećen da se neka štap kanap popravka ne isplati) i KM.
20250203_163412.JPG

20250203_163408.JPG

20250203_163748.JPG

20250203_163751.JPG

20250203_163830.JPG

20250203_163925.JPG
 
Vrh