Šta je novo?

Tramvaji

Od Cvetka do Ustaničke tram.baštice se "prirodno" koriste kao saob. trake. Pogotovo u delu kod Mite Ružića. Mislim da su pre 4 god. sem obnove saob. traka sređivali i baštice u tom delu bulevara. Novi Caf-ovi bi loše prošli na tom delu. Tu su manji sudari česti.
 
Уторак, 23. фебруар 2010.

Трамвај звани Београд – туристичко разгледање уз пратњу водича

Ради унапређења понуде и увођења нових програма разгледања града, Туристичка организација Београда је са ГСП „Београд” осмислила туру разгледања трамвајем за време Универзијаде, на којој су гости града сазнали нешто више о историји, култури, традицији и великим манифестацијама које се одржавају у Београду. Након позитивног искуства, Туристичка организација Београда наставља са овим програмом разгледања, који ће бити реализован од фебруара до октобра.

Маршрута је следећа: полазак са окретнице код Зоолошког врта, затим улицом Тадеуша Кошћушка, стајање код Калемегдана, Пристаниште, Карађорђевом улицом поред Железничке станице, Немањином, Ресавском, Булеваром краља Александра до Вуковог споменика, улицом Краљице Марије, Џорџа Вашингтона, Цара Душана до „Бека”.

Трамваји ће саобраћати петком од 19 до 20 часова уз водича који говори на српском језику, те од 20 часова до 21 сат уз водича који се путницима обраћа на енглеском језику.

Суботом ће тура на српском језику бити од 15 до 16 часова, а на енглеском од 16 до 17 часова. Обилазак траје сат времена, а број путника ограничен је на 35. Пријављивање се обавља у Туристичко-информативном центру у Кнез Михаиловој улици 6, од 9 часова до 21 сат, сваког дана осим недеље. Вожња трамвајем је бесплатна.

1378684_tramvaj_v.jpg


Kako je prijatna plava farba za oci!
 
nikola32":22z9bdhj je napisao(la):
Od Cvetka do Ustaničke tram.baštice se "prirodno" koriste kao saob. trake. Pogotovo u delu kod Mite Ružića. Mislim da su pre 4 god. sem obnove saob. traka sređivali i baštice u tom delu bulevara. Novi Caf-ovi bi loše prošli na tom delu. Tu su manji sudari česti.
Te se trake "prirodno" koriste uglavnom samo kada je neka veca guzva ili zastoj zbog nekog sudara ili nevremena, i slazem se da je tada katastrofa. Inace koriste tu traku autobusi, sto je i OK, jer "bastica" potpuno nivelisana sa ulicom.

Mozda si mislio na to da se iz tramvajske trake skrece npr. u Mite Ruzica i Koste Trifkovica, ali to je zapravo tako predvidjeno, tj. iscrtana je traka sa sve strelicama preko sina.
 
Radilo se itekako od radio industrije do ustanicke tramvaj je dva puta iskocio iz sina mjenali su jednu sinu u duzini od 40m a novi tramvaji ce ici na linije 7,9 i12 na svaku po 10 tramvaja a sada uparenih 30 koji su rekonstruisani u gosi bice razdvojeni i voziti kao solo ;)
 
direktor":rwmmt04l je napisao(la):
Radilo se itekako od radio industrije do ustanicke tramvaj je dva puta iskocio iz sina mjenali su jednu sinu u duzini od 40m a novi tramvaji ce ici na linije 7,9 i12 na svaku po 10 tramvaja a sada uparenih 30 koji su rekonstruisani u gosi bice razdvojeni i voziti kao solo ;)
Eto direktor je sve reko sto nas je zanimalo.Bravo direktore :vops:
 
I sada neki od tih Gosa-remontovanih idu razdvojeni. A logicno je da ce novi ici na 7, 9 i 12. Medjutim, ne znam zasto ne i na 10, koja je korisna samo neredovna linija. Isto vazi i za 5, koja je doduse redovnija od 10.
 
hazard":2rfftd38 je napisao(la):
nikola32":2rfftd38 je napisao(la):
Od Cvetka do Ustaničke tram.baštice se "prirodno" koriste kao saob. trake. Pogotovo u delu kod Mite Ružića. Mislim da su pre 4 god. sem obnove saob. traka sređivali i baštice u tom delu bulevara. Novi Caf-ovi bi loše prošli na tom delu. Tu su manji sudari česti.
Te se trake "prirodno" koriste uglavnom samo kada je neka veca guzva ili zastoj zbog nekog sudara ili nevremena, i slazem se da je tada katastrofa. Inace koriste tu traku autobusi, sto je i OK, jer "bastica" potpuno nivelisana sa ulicom.

Mozda si mislio na to da se iz tramvajske trake skrece npr. u Mite Ruzica i Koste Trifkovica, ali to je zapravo tako predvidjeno, tj. iscrtana je traka sa sve strelicama preko sina.
Bukvalno sam tako mislio. Samo si ti ubacio detalje. Nadam se da će novi tramvaji bez one rude napred uspeti da prežive našu saobraćajnu "kulturu". Danas sam se prošetao do Kluza. Šine tj. tr. baštice nisu loše ali na raskrsnicama se raspadaju. Mada i to može za najviše 10-ak dana da se dovede u pristojno stanje.
 
shmeksi":3jpy6kgw je napisao(la):
Samo sam delimično bio u pravu.

http://i50.tinypic.com/29pang3.jpg

Tramvaj na glavnoj strani one brošure je delimično isečen i sa pantografom naknadno dodatim tako da deluje da se tramvaj isključuje iz bulevara, ali evo sada cele fotke gde se vidi da se tramvaj ustvari uključuje u u bulevar, a kao što rekoh, neko je prilikom izrade rendera za bulevar naknadno dodao pantograf sa katice na render tramvaja i pritom verovatno uklonio originalni pantograf sa rendera tramvaja.

No, meni je mnogo interesantnije što se na renderu nalazi tromodulna varijanta tramvaja, a Beograd je naručio petomodulnu. Sigurno grad dobija petomodulnu varijantu, ali bi bilo zanimljivo pitati Špance da li prave i tromodulnu pošto je odnos otprilike, petomodulna dužina = dve spojene katice, tromodulna dužina = jedna katica i nije da nema linija gde bi tromodulna varijanta mogla lepo da legne.

Komentar mi je bzvz, ali mi simpatično kako se neko malo trapavo igrao u photoshopu.
Ali tramvaj se zapravo isključuje sa Bulevara - što možeš videti po šinama za uključenje na Bulevar ka Lionu. Ono što je meni zabavnije je da je tramvaj dvosmeran! - ista kabina se nalazi napred i pozadi, sa sve retrovizorima. btw Jel si siguran da je naručena petomodularna varijanta, ja sam bio ubeđen da se naručuje normalna - kraća - tromodularna, koja je možda 5m duža od Katica, jer je dupla Katica u suštini predugačka za Beograd?
 
100% dobijamo petomodulnu varijantu dužine 33m dok je katica valjda dugačka 19m.

iako tako na celokupnoj slici deluje, sam render tramvaja je pravljen za prikaz desnog skretanje, a ne levog, a pantograf je naknadno dodat. stoji da je render dvosmernog tramvaja, ali znamo da ćemo dobiti varijantu koja će umesto dve kabine vozača, na zadnjem delu imati mesta za sedenje. meni je samo interesantno otkud tromodularna verzija na renderima, a sve vezano za priču nekih daljih nabavki gde bi tromodulna verzija isto lepo legla na neke linije.
 
Трамвај звани Београд – туристичко разгледање уз пратњу водича
Za ovakve stvari se koriste stari, dobro ocuvani tramvaji kao npr. u Zagrebu i Budimpesti, a ne Katica iz 1985. godine. Zato u depou stoje dva stara tramvaja (g.br. 27 i 81) sa tonom prasine na svakom. A o onoj skarabudzenoj nakazi pod g.br. 22 da i ne govorim. Necu mu pomenuti ni ime. Zato je rukovodstvo GSP-a pre vise od 20 godina iseklo sve stare tramvaje, pod izgovorom da nije bilo mesta za njihovo cuvanje :rant::notok: A sada hoce i da iseku i onu preostalu Bredu i Bika, kao i onu prikolicu sto stoji u depou. Pa secite p... jedne, od vas pocinje istorija.
Матеја Бељан":8notzrfs je napisao(la):
A logicno je da ce novi ici na 7, 9 i 12. Medjutim, ne znam zasto ne i na 10, koja je korisna samo neredovna linija. Isto vazi i za 5, koja je doduse redovnija od 10.
Slazem se za 10, linija je korisna i treba ju pojacati, dok za 5 nesto ne vidim potrebe.
 
Danas sam se napokon vozio onim remontovanim tramvajem (garažni broj 268) i mogu da kažem da sem dobre kolor šeme (sa izuzetkom vrata) na tramvaju ništa drugo ne valja i to u poređenju sa ostalim katicama. Vrata se neopisivo čudno otvaraju i imate osećaj kao da će da se zaglave prilikom rada, a tramvaj tako 'ebeno škripi po šinama da sam imao osećaj kao da je podleteo neki auspuh ispod i da ga sve vreme vučemo. Sve u svemu utisak je unutra vrlo loš.
 
Siniša":3qfpev02 je napisao(la):
Zato u depou stoje dva stara tramvaja (g.br. 27 i 81) sa tonom prasine na svakom. A o onoj skarabudzenoj nakazi pod g.br. 22 da i ne govorim. Necu mu pomenuti ni ime. Zato je rukovodstvo GSP-a pre vise od 20 godina iseklo sve stare tramvaje, pod izgovorom da nije bilo mesta za njihovo cuvanje :rant::notok: A sada hoce i da iseku i onu preostalu Bredu i Bika, kao i onu prikolicu sto stoji u depou. Pa secite p... jedne, od vas pocinje istorija.
Јеси ли ти сигуран да Бреда и Бик могу да се врате у возно стање, а да то не кошта као 30 CAF-ових трамваја? Што се тиче оног мутанта, сваки коментар је сувишан. :rant: Тако су и Фијатове и Гошине троле исекли, и онај прототип... Добро је да су оног Лејланда бар оставили.
 
Wile E. Coyote":6baoraqx je napisao(la):
Јеси ли ти сигуран да Бреда и Бик могу да се врате у возно стање, а да то не кошта као 30 CAF-ових трамваја?
Moze, ne verujem da bi toliko kostalo. Najzad Bik je tehnicki (postolje, motor) na Bredinoj osnovi. Bikovi u Zagrebu i dalje voze. Svestan sam da je to skup posao, ali ono sto je najrealnije za ova dva tramvaja je da se zastite od propadanja, ofarbaju i obnove za prvu ruku spolja. Bar neka budu spomenik, muzejski eksponat. To nije skupo.
 
Слажем се да их треба сачувати од пропадања, само би их требало довести у возно стање, па ако и кошта више, само да се то среди. А са Хрватима се можемо договарати, кад буду отписивали Бикове, да узмемо делове да би смо довели наш Бик у возно стање.
 
Siniša":1axujeat je napisao(la):
Slazem se za 10, linija je korisna i treba ju pojacati, dok za 5 nesto ne vidim potrebe.
Ja vidim potrebu za 5icom :D

5ica me najvise nervira mozda od svih linija. Dodju mi 2 za redom kada me bas briga koji ce da dodje (recimo idem od Cvetka do Vuka), ali zato kad god mi zatreba bas 5 (a desava se cesto), nikad da dodje!
 
'De ga nadje :lol:

79 je jos gori. Njemu je interval tipa 15-20 minuta, vikendom moz u 79 samo slucajno da upadnes ako ti prodje
 
Jeftinije je kupiti durane bika 101 i 201 modele iz zagreba u voznom stanju i nesto djelova i prefarbati u boje i to je to :kafa:
 
direktor":tfu43cjx je napisao(la):
Jeftinije je kupiti durane bika 101 i 201 modele iz zagreba u voznom stanju i nesto djelova i prefarbati u boje i to je to :kafa:
Није то то. То су онда загребачки, а не београдски трамваји.
 
GRAD BUDUĆNOSTI Iskustva praškog gradskog prevoza
Tramvaj glavno prevozno sredstvo
L. Gedošević - B. Vuković | 26. 02. 2010. - 09:30h | Komentara: 0

Velika sredstva i projekti nisu uvek neophodni da bi život Beograđana bio lepši i jednostavniji. Gradski prevoz u Beogradu daleko je od standarda u prestonici Češke, ali postoje sitnice koje se mogu "prepisati" i koje bi svakodnevno putovanje Beograđana učinile prijatnijim.


16415_bgbuducnost4_f.jpg


Prag ima približno isti broj stanovnika kao i Beograd. Glavno prevozno sredstvo u širem centru grada su tramvaji, dok su autobusi zaduženi za prevoz putnika po periferiji. Da javni transport bude što brži i ugodniji zaslužan je i metro, koji u Pragu postoji poslednjih tridesetak godina.
Tramvaji putnike prevoze svakodnevno od 4.30 do ponoći, uz intervale od najduže pet minuta. Takođe, ovo prevozno sredstvo funkcioniše i noću, ali na pola sata. Uz tramvaje u prestonici Češke postoji i autobuski prevoz, koji putnike vozi svakodnevno od 4.30 do pola sata iza ponoći.
U Pragu karte se mogu kupiti na stanicama metroa, u trafikama, informacionim centrima gradskog prevoza, hotelima, turističkim agencijama, tržnim centrima, odnosno na skoro svakom mestu u gradu. Takođe, one se kupuju i iz automata na stanicama metroa ili na autobuskim i tramvajskim stajalištima. Karta koja važi 75 minuta od poništavanja košta jedan evro (za decu od do 14 godina 50 centi), i koristi se za sve vrste prevoza u tom vremenskom periodu. Ovu kartu moguće je kupiti i slanjem SMS poruke i ona tada važi 90 minuta. Druga vrsta karte košta 70 centi (za decu 35 centi), važi 20 minuta, ali samo u vozilu u kom je poništena. Ona u metrou važi pet stanica. Pražanima su na raspolaganju i vozne karte koje koje važe sat vremena (3,8 evra), tri dana (12,6 evra) i pet dana (19,2 evra).
Kontrolu karata vrše uniformisani kontrolori u pratnji policije. Za one koji se voze bez karte kazna je 36,5 evra, ali ona iznosi 19,2 evra ukoliko se plati na licu mesta.
- Kontrolori su imali pomoć policije prošle godine, dok je MUP imalo raspoloživih ljudi. Međutim, od kad su kontrolori sami, imamo stalne napade, a pre neki dan je putnica ugrizla kontrolorku za ruku - pričaju u GSP „Beograd“ njihova iskustva u kontroli karata.
Kad je reč o aparatima za poništavanje karata, u Pragu su svi elektronski, i automat sam otkuca vreme kada je putnik ušao u prevoz i koliko karta traje. U svim vozilima gradskog prevoza postoje tasteri za otvaranje vrata na stanicama, a svako otvaranje i zatvaranje praćeno je zvučnim i svetlosnim signalom iznad vrata. U svakom tramvaju postoji displej na kome piše koja je trenutna stanica, dok zvučni automat putnike obaveštava i o trenutnoj i sledećoj stanici.
Direkcija za javni prevoz Beograda napravila je projekat kojim bi svako vozilo u gradu bilo opremljeno GPS sistemom, zvučnom signalizacijom, elektronskim aparatima za poništavanje karata, tasterima za izlazak iz vozila, a sva ona bi se pratila iz jedinstvenog centra. Takođe, projekat predviđa elektronsku kupovinu karata ali i postojanje karata sa vremenskim ograničenjem. Međutim, kako kažu, nedostatak sredstava koči realizaciju ovog projekta.
Na svakom praškom tramvaju jasno se vidi broj linije, dok na svakoj stanici postoji red vožnje i mapa trase određene linije. Interesantno je da retko koji tramvaj ima izlepljene reklame preko prozora vozila.
Kada je reč o Beogradu, u narednom periodu, GSP "Beograd" će zajedno sa Direkcijom za javni prevoz napraviti pravilnik o tačnim uslovima reklamiranja na vozilima javnog prevoza koji trenutno ne postoji.
Higijena u češkim tramvajima je na zavidnom nivou, nema prljavštine i smeća, niti ispisanih grafita. Mesta rezervisana za trudnice, roditelje sa kolicima i osobe sa invaliditetom svaki putnik poštuje, i ne zauzima ih ni kada su vozila puna putnika.
- To je stvar kolektivne svesti. Samo u prošloj godini imali smo 128 kamenovanja vozila GSP "Beograd", svakodnevno huligani razbijaju stolice, stakla, noževima cepaju tapacirunge na sedištima, bacaju smeće, ali i uriniraju po vozilima. Nadamo se da će kupovinom novih vozila, pre svega nabavkom tramvaja i autobusa, biti povećana svest građana da se svi vozimo u istom prevozu i da moramo da ga čuvamo. Kad je reč o prostorima rezervisanim za trudnice, osobe sa invaliditetom ili roditelje sa kolicima, to i pored mnogobrojnih obaveštenja i akcija, niko ne poštuje. To je osnovna kultura ljudi i to mi ne možemo da promenimo - pričaju u GSP „Beograd“



Najbrži prevoz metroom
Pored tramvaja i autobusa, u prestonici Češke odlično funkcioniše i metro. Mrežu praškog metroa čine tri linije označene slovima (A,B,C) i bojama (zelena, žuta, crvena). Metro radi od pet sati ujutru do ponoći, a interval između odlazaka vozova je „u špicu“ dva-tri minuta, a van „špica“ četiri do deset minuta.

www.blic rs.
 
Само још да направе прелаз да не мора да се обилази укруг цела раскрсница да би се прешло до блока 70а :rolleyes:
 
Пре неки дан се возим трамвајем Пожешком и не лези враже одједном мајстор отвори врата и објави да трамвај не иде даље. Шта је проблем? Проблем је што се покварио аутобус ГСБ те је остао на сред шина. Трамвајски превоз наравно паралисан. Мајку му зар је проблем био померити се лево ( блага низбрдица ) у десну коловозну траку па би шинама моги проћи аутомобили али и трамваји! Није за све крива беспарица ...
 
Vrh