Šta je novo?

Tramvaji

Primetio sam da kod autobusa, ovi proizvođači iz Azije imaju procentualno najbolje i najjače hlađenje.

Što se CAFova tiče, iz godine u godinu me sve više razočaravaju. Ne zbog starenja, nego iz drugih razloga.
 
Dosta zavisi kako je izvedena, vreme je iovako prebolesno i za ove naše kućne klime.

Možda bi neka zaštita kao na 666 dobro došla od direktnog udara sunca. Treba i servisirati klimu na vreme, takođe.
Pogledajte prilog 208325
Baš tako imaju veliki problem jer su im paneli klime na krovu čim je 40+ pregrevaju se klima otkaže ili ne moze da postigne zadatu temperaturu onda ih skoro sve povuku sve u garažu kao pre neki dan pa neki prolaze i kroz četke da bi "ohladili krov i klima proradila"
 
Gangula fura novo zatvaranje i izmene.

Screenshot_20240817_002835_Instagram.jpg

Screenshot_20240817_002844_Instagram.jpg
 
Iz znatiželje, merio sam vreme liniji 10 od Visoke Škole Elektrotehnike do Beka i rezultati su me prilično iznenadili u pozitivnom smislu.
Merenje sam izvršio u 20h kada je saobraćaj oprimalan, nema gužve, a nije ni baš pusto, tako da sam dobio dobar uzorak. Naravno, tada trčim uz reku pa mi je dodatno odgovaralo. 🙂

1. Deonica Visoka Škola Elektrotehnike - Trg Oslobođenja
Screenshot_20240817_231644_Gallery.jpg


2. Deonica Trg Oslobođenja - Trg Slavija
Screenshot_20240817_231928_Gallery.jpg


3. Deonica Trg Slavija - Palilulska Pijaca
Screenshot_20240817_232154_Gallery.jpg


4. Deonica Paliluska Pijaca - Beko
IMG_20240817_231445_474.jpg


Sveokupno, dodao sam i Banjicu, 8 minuta do Visoke škole, nije mereno, ali bi trebalo je da je približno tačno.
IMG_20240817_232957_900.jpg


Ovakvi rezultati zaslužuju svakako nekakvu analizu.
Hajde da uporedimo direktno kretanje od Banjice do Kalemegdana, putnik u ovom slučaju ima 2 najbrža načina, da se vozi direktno sa 10 ili da preseda kod Hrama i hvata 31.
Putovanje sa 31 bi trajalo negde oko 30 minuta do Kalemegdana, sa 10 je to 36 minuta. Iako sa 31 imate realno direktniju liniju kretanja, sa 10 i ne gubite previše vremena.
Tragedija nastupa u špicu, iako bi u teoriji tramvajski saobraćaj trebao bolje da funkcioniše i da najmanje gubi vremena, dešava se skroz obrnuto.
10tka u špicu putuje produženo do čak 20 minuta, to je skoro pa skroz duplirano putovanje, dok 31 ne gubi više od 5-6 minuta i to na celoj trasi od Ustaničke do Studentskog.
Ovo pokazuje koliko tramvaj u špicu kao prevozno sredstvo postaje nemoguće i nemoćno, što je apsurd!
Gledano deonicu po deonicu, svakako najsvetlija tačka je ulica Vojvode Stepe, od Trošarine do Trga Oslobođenja vožnja u optimalnim uslovima traje 8 minuta, što je za nekih malo manje od 5 kilometara dužine sasvum respektabilno vreme.
Na Banjici treba srediti semafor na ulasku u Bebelovu da detektuje tramvaje, s obzirom da sama raskrsnica nije toliko frekventna glupo je da tramvaji gube toliko vremena tu.
Od Trga Oslobođenje do Slavije stvari se komplikuju, iako je u pitanju skoro za duplo kraća deonica od prethodne tramvaj putuje čak i nekoliko sekundi duže.
Prvo tu je glupavi semafor za prestrojavanje, drugo velika gužva kod Hrama gde se svi guraju, zimi je tu na Autokoamandi i saobraćajac. Dve stvari se mogu odmah rešiti, semafor za prestrojavanje i saobraćajac da se nauči hijerarhiji.
Treća deonica od Slavije do Paliluske pijace odlikuju pokvarene skretnice na Slaviji i famozna Beigradska, crna tačka tramvaja u Beogradu, ovog puta je sve lagodno išlo, ali u špicu znamo kako to izgleda, nažalost dok se ne nađe alternativno rešenje ka Pančevačkom pravcu ne možemo staviti žutu traku u ovoj ulici, od stajališta Pravni Fakultet do Paliluske pijace semafori su okay.
Četvrta deonica kroz Dorćol je zaninlniva, ali ne i brza, prvo semafori baš nisu tram firendly, prekidaju tramvaje, da ne kažem da ih ignorišu, zaista zahteva se samo malo podešavanje ne vidim da je to toliki posao, ovih 11 minuta bi lako mogli da se skrate na 8-9 da semafori rade malo bolje. Brzina definitivno nije kao u Vojvode Stepe ni približno, možda je to do žute trake, a možda i do toga da tramvaj funkcioniše bolje u sredini.


Što se tiče radova, posetio sam obe lokacije, malo sam skrenuo redovnu trasu trčanja.

Brankov most:
Radove izvodi Beograd put, uspeli su za jedan dan da skinu neverovatnih 30 metara kocke.
20240817_212614.jpg

20240817_212642.jpg

20240817_212652.jpg

20240817_212706.jpg

20240817_212724.jpg

20240817_212728.jpg


Savska ulica nešto brže napreduje, šine su skinute u dužini cca 800 metara, polako se menjaju cevi, ovo ne radi Beograd Put. Napadaju lokaciju sa 2 strane, sa policijske stanice i sa strane Pošte.
20240817_213848.jpg

20240817_214000.jpg

20240817_213955.jpg

20240817_214007.jpg

20240817_214014.jpg


I sa strane policijske stanice.
20240817_214428.jpg
 
Pohvale @Jelancha za trud. :)

Ne mogu sada da se više posvetim ovoj diskusiji i analizi (možda ću kasnije) ali ono što odmah mogu da kažem je da režim i pravci na raskrsnicama Bulevara oslobođenja i Pasterove i Tiršove moraju da se menjaju. Ovako više ne ide. Tramvaji i autobusi se naređaju na stajalištu uz Hram, onda blokiraju ove koji bi iz Pasterove levo u bulevae (ali ne mogu, zbog glupe obaveze da idu pravo pa tek onda levo), onda oni dalje blokiraju bulevar.

Te dve raskrsnice moraju da se menjaju pod hitno. Ili da neki krak/pravac ode pod zemlju. Ovako više ne može.
 
Зашто скидају коцку у Карађорђевој? Ако нису направили функционално када су радили реконструкцију не морају сада да се труде да не буде бар естетски боље него пре.
 
Kada se bude radila revizija nakon nekih 20 godina rada, na ovim tramvajima treba skinuti 2. red sedišta i staviti više ručka za držanje, skinuti i red sedišta pred vratima. Nakon toga verujem da bi ih konačno i drugi putnici prihvatili.

Mada koliko je sada njih van stroja takav program bi mogao odmah da krene u saradnji sa CAF-om.
 
Vrh