Šta je novo?

Tramvaji

20230716_165250.jpg
20230716_165222.jpg

268
 
Eeee Dišo, taj i ovaj današnji "Želvoz" nemaju ništa zajedničko osim imena i hala, o kvalitetu bolje da ne pričam.
Koliko vidim ovaj je bio sređen za vreme kratkog Rumunskog mandata u Smederevu (držao ih Grampet).
Nakon što su Rumuni otišli (a i dok su bili u fabrici bilo je dosta problema) i poslednji kvalitetni radnici su ih napustili, danas jedva da imaju dovoljan kadar i za tekuće poslove, a neko ih politički gura.
Igrom slučaja i okolnosti znam sve o domaćim remonterima, nažalost sve je to slabo, šinska industrija i remonteri su uništeni sistemastski i lošim rukovodstvima dok je država bilo briga..:confused:

Imaš oko sokolovo, hvala na fotografiji, nisam znao da su ovi iz Želvoza obeležavali logotipom tramvaje nakon remonta.:)
 
I gosa je označila svoje imaće dva tram koja je gosa radila 420 i 394 misli da je drugi nakon sredjivanja od udesa nikad nisu izašlo u saobracaj st*** gsp je to isjekla nema ih u depo na nbg sto se tice zelj firmi država nije imala ni sluha ni volje ničeg imali smo
1.Gosu HK sa čini mi se 30 kompanija u sistemu
2.FVK koji je skoro uništen za kilo mesa mašine otišle za indiju njima dobre nama ne valjaju
3.Bratstvo subotica
4.Cuprija sinska vozila
5.Sinvoz
6.Zelvoz
7.Min nis
Mislim da sam 3 zaboravio da ih je bilo 10
Inace da je bilo sluha sve je ti moglo da radi uz reorganizaciju
Moglo je da se ima domaći EmV DMV svi tipovi vagona sto ne i tramvaja pa i loksa prvo remont i opravka postojećih pa razvoj nije da se nije pokusavalo
 
Čini mi se da si do sad već nekoliko puta postavio slično pitanje. I, ako se dobro sećam, odgovarao sam i sam na njih. Nemamo kapaciteta za to, jer to i nije posao koji se radi tek tako. Već smo više puta ponavljali da ih je solidan broj verovatno odslužio svoje. Periodični remonti su propušteni, uključujući tu i prilike za modernizaciju. Ima i dosta starijih, mada različitih tipova ČKD tramvaja, koji krstare evropskim gradovima, al su i prošli kroz neke ozbiljnije remonte i dorade. Budimpešta je uvek dobar primer, a tu nam je, jer su joj još uvek u radu preko 300 Tatri T5C5, a imaju oko 40 godina. Bile su i nešto modernije od naših još iz fabrike kad su izašle. Nemaju veze sa KT4 YUB, al eto primera gde su sve u vrlo dobrom stanju, i još pride sve u radu. E to zahteva periodična ulaganja uz prateće održavanje, plus i infrastruktura čini svoje. Još to nisu ni najstariji tramvaji u Budimpešti. T3 će još moći da se nađe u godinama koje dolaze, pa i ako ima novijih od naših tramvaja, ima vala i dosta starijih. Takva eksploatacija kod nas, jednostavno, nije moguća. Interni remontni kapaciteti su realno kilavi, zainteresovanost odgovornih još kilavija. Zato je za nas pre novo, i da teramo, pa valjda i uz neki remont koliko god bili neorganizovani i škrti sa parama, do tih nekih tridesetak godina predviđenog radnog veka za tramvaje.

hvala. Sta ce se desiti sa nasim KT tramvajima ako se uopste ne remontuju? Da li ce postati potpuno neupotrebljivi ili ce se i dalje koristiti uz pad kvaliteta usluge.
 
Pa u rashod, kako drugačije. Kad se jednom smiluju i doteraju nešto novo, ne možeš ni držati ne znam koliko vozila u inventaru bezveze. Sve što ne radi, samo propada od stajanja, i samim tim se gubi potreba da se drže i prave gužvu u depou. Bez pravog remonta, većina i ovako neće moći još ne znam koliko godina da radi.
 
Zar nije lakše za početak popraviti CAF tramvaje? Više od pola ih je van upotrebe. Koliko bi to koštalo zna li neko?
 
Zar nije lakše za početak popraviti CAF tramvaje? Više od pola ih je van upotrebe. Koliko bi to koštalo zna li neko?

Ne znam šta kome od njih konkretno nedostaje, al i svi da su na ulici, opet ih je malo. Mislim uopšte na iole mlađe moderne tramvaje. I njima je deset godina. Treba nam mnogo više od tih, sad već ni celih 30 tramvaja. Katice se bliže kraju svog puta. Düwag tramvaji tek. Većina je odradila dosta više od preporuke donatora. Ili opsežni remont, opet ne svih Katica naravno, a ni to ne rešava problem kad određen deo mora u rashod kad tad. Znači, bez novih tramvaja bićemo s vremenom u sve većem problemu.
 
Trenutno ima 115 Katica u pogonu, cak i kada bi se nabavili novi tramvaji, besmisleno bi bilo sve ih iseci. Mislim da bi bilo najbolje uzeti odredjen broj katica, i remontovati ih, i takve prikljuciti nazad floti.
 
Мора да се појача и инфраструктура, да се изграде нове пруге, за почетак најлакше би било на НБГ ка Земуну, и да се појача енергетска мрежа.
 
Trenutno ima 115 Katica u pogonu, cak i kada bi se nabavili novi tramvaji, besmisleno bi bilo sve ih iseci. Mislim da bi bilo najbolje uzeti odredjen broj katica, i remontovati ih, i takve prikljuciti nazad floti.

Pa sigurno da se neće sve rashodovati, al više od četrdesetak teško da će se remontovati, ako do tog remonta ikada i dođe. Treba biti realan. Treba nam barem pedesetak novih tramvaja, pa tek kad oni dođu, eventualno poslati nešto na remont. Prosto nije moguće ni slati vozila na opravke koje dugo traju, jer onda ne bi imalo šta da izađe na ulicu. A raditi tramvaje po sistemu kako remontuju trole, krajnje bi bilo neozbiljno, i trajalo bi tim tempom ko zna koliko godina. Pošaljemo po par komada na rad od više meseci, i tako godinama, te na kraju opet imamo šarolikost stanja i kvaliteta vozila. Ovo sa trolejbusima je smešno. Za godinu i više, ne znam dal ih je pet šest komada urađeno u Kordun metalima. Na stranu šta je rađeno, a u smislu da verovatno nisu svi pogonski sklopovi zamenjeni ili remontovani. No, i sređenih karoserija i enterijera, svakako su daleko pristojnija, a verovatno i bar malo pouzdanija vozila.
 
Vec su radili ovaj deo kod poste skoro, ne znam sto opet kopaju tu.
 
Ту ваљда праве трамвајска стајалишта за трамваје који иду из Савске у Карађорђеву пошто га немају од сређивања Савског трга.
 
U Srbiji od sredine 2010ih postoji nepisani zakon da u svakom trenutku makar 2 tramvajske linije moraju da budu ukinute, ili makar dobrano skraćene.

Nešto kasnije je isti zakon uveden i za trolejbuse.


Mi to ne možemo da razumemo, to je viša napredna matematika. Neki je zovu i SMART metoda.
 
Do 29-og septembra traju radovi kazu rade podzemne instalacije, krajnje bi vreme bilo da odrade i stanice za 11-icu, mislim trebali su odma kad su zavrsili Savski trg. Ne bi me cudilo da ni sad ne odrade ali se nadam da hoce. Svakako osakatili su trolejbuski saobracaj, tramvajski umesto da prosire stvarno vec sedam osam godina mreza nije radila punim kapacitetom ni u jednom momentu. Necu da ispadne da samo kritikujem i tako to ali to je nasa realnost, ne bih voleo da je tako ali je tako. Nesto sto je normalno i moze biti jako korisno za gradjane, gradski prevoz i njegov kvalitet a to je da se siri tramvajska mreza se ne desava. Sa ovakvima kakvi su na celu drzave i grada to mi je u domenu naucne fantastike, a sve sto je normalno i zdravorazumno ne ocekujem od njih i bilo bi pravo cudo da se desi i odradi. Ludnica.
 
Vrh