Šta je novo?

Tramvaji

Та кружна линија преко оба моста би била одлична, таман какву заслужује нова аутобуска станица. Једино фали трамвајска стајалишта на Савском тргу за трамваје који не скрећу у Немањину.
 
Добра идеја, али замисли изађеш из воза, хоћеш до сајма трамвајем, кад оно мораш да чекаш код механе. Није баш оптимално. Да ли је могуће да се организује тако да један машиновођа изврти Х кругова након чега прави паузу а колега га мења следећих Х кругова или постоје неке препреке?
 
Али са том трасом се нпр. брже стиже до Ушћа где могу да се остваре преседачке везе ка Земуну, центру и Карабурми. Није неопходно да то буде тројка, али нпр. да имамо линију Раковица-мост на Ади-Ушће-Калемегдан, да се повежу Раковица и пословне четврти на Новом Београду дуж Милутина Миланковића и Mилентија Поповића. Мислим да реално све мање људи има потребе за кретањима ка Сајму и Савском тргу, док су кретања ка НБГ већа. Линија од Раковице преко оба моста је чак кориснија од нрп. линије Блко 45-Раковица која од пословног дела НБГ качи само блок 42.
Neki novi 1 (kec)?
Deluje zanimljivo. Stari kec je vazda bio prazan.
 
Зато што ни Раковица ни Дорћол нису више места са пуно радних места као што је то било у прошлости. Од десетина фабрика и предузећа на траси бившег кеца (Беко, фирме у Кнезу, Савско теретно пристаниште, фирме у Савамали, железничка станица и транспортна предузећа около ње, БИГЗ, млин поред њега, Југошпед, фабрика Рад, ИМР, Рекорд, 21. мај, ливница...). Данас је већина радних места на Новом Београду и у Добановцима.
 
Ja mislim da je njima jedina poenta da jedan tramvajski koridor ne bude samo sa jednom tramvajskom linijom. Vaznije im je da pored sajma idu dve linije, kroz Milentija Popovica dve linije, preko mosta na adi dve linije. Mislim da im je to jedina logika. Ne vidim zasto ne bi uveli liniju 4, kruznu, most Miladina Zarica, NBG, most na adi, sajam, savski trg. Mislim svakako imaju visak tramvaja a i linija 3 ne radi pa visak i tramvajdzija. Sa 4 tramvaja dva u jednom smeru, dva u drugom i taktom od 20 minuta mislim da bi super funkcionisalo. Odmarali bi na gospodarskoj mehani

Та кружна линија преко оба моста би била одлична, таман какву заслужује нова аутобуска станица. Једино фали трамвајска стајалишта на Савском тргу за трамваје који не скрећу у Немањину.
4 vozila na 20 min? Da nije to malo veliki razmak? Evo i 36 saobraća na 20 minuta, u proseku, pa je opet više prazna nego puna.
Drugo, oznaku 4 bih ostavio za Rakovicu, a stavio da ova kružna linija ima oznaku 8.
Treće, stajalište kod Savskog trga, u Savskoj ulici, je neophodno da bi linija funkcionisala u punom obimu.

Добра идеја, али замисли изађеш из воза, хоћеш до сајма трамвајем, кад оно мораш да чекаш код механе. Није баш оптимално. Да ли је могуће да се организује тако да један машиновођа изврти Х кругова након чега прави паузу а колега га мења следећих Х кругова или постоје неке препреке?
Tako ti je bilo i sa dvojkom, pa je opet funkcionisalo.
 
Функционише двојка али је њој прекид на мање критичном месту, али свакако мислим да би било боље без.
Чекање код Господарске механе ми је као да двојка чека време на Славији.
 
Није претерано критична Господарска механа.
 
Sole nisi me dobro razumeo, 4 tramvaja na liniji, dva u jednom pravcu, dva u drugom. Sto se tice nekoga ko je dosao na ZS Novi Beograd i hoce na Savski trg, a ne zeli pauzu kod Gospodarske mehane, onda ceka tu liniju u pravcu usca...
 
Bolje je uvoditi normalne radijalne linije (i poboljsati rad postojecih) nego kruzne. Veza nove autobuske stanice sa svim mogucim stajalistima nove kruzne linije vec postoji, tj ne bi se dobilo nista novo. Samo bi se besmisleno trosila radna snaga i vozila, umesto da se pojacaju npr 7 ili 11.
 
Ne slazem se sa tobom. Kvarovi i nezgode su jako cesti u tramvajskom saobracaju. Ako je npr protest ili sudar u Nemanjinoj, linija 4 (8) ne bitno funkcionise. Ako je kvar u jednom smeru, obicne linije trpe u oba pravca jer se tramvaji nagomilaju. U ovom slucaju drugi pravac funkcionise. Ta linija bi povezivala velika presedacka mesta (Sava Centar, Usce, Savski trg, Mostar, Sajam, Petlja Radnicka) i uvek bi imala putnika, narocito onih kojima prevoz treba samo da se pomere par stanica. Trenutno Usce nema vezu sa sajmom i mostarom, kao ni buduca autobuska stanica i ZS Novi Beograd.
 
Buduca autobuska stanica i ZS Novi Beograd su sa Sajmom i Mostarom povezane linijom 11. Svakako bi, cak i da postoji ta kruzna linija, 11 bila brza, s obzirom da vi pricate o stajanju kod Gospodarske mehane.
Ako se desi protest ili sudar, tramvaji mogu da budu preusmereni/skraceni itd.
Lakse je organizovati konstantan interval na jednoj ili dve linije, nego imati gomilu linija koje idu retko, sve u isto vreme, smetaju jedna drugoj na okretnicama...
 
11 i ta linija bi se medjusobno dopunjavale. Drugo ta linija kod gospodarske mehane moze da se skloni u okretnicu i ne smeta drugima.
 
Nije problem u smetanju drugima, nego u besmislenosti sa stanovista putnika. Zasto bi bilo ko od novog BAS do Sajma zeleo da putuje sa pauzom na Gospodarskoj mehani?
Zasto je liniji 11 uopste potrebna dopuna?
Cemu sve ovo?
 
Ne mora da ceka, izadje kod gospodarske mehane i odmah ima stanicu autobusa. Linija 11 ide na 25 minuta i naravno da joj je potrebna dopuna jer tako nepouzdanu liniju nece niko da ceka. A sto se tice da se pojaca 11 mozda nisi znao ali kod nas je mreza u Jurija Gagarina toliko slaba da taj pravac ne moze da podnese pojacanje linije 11. I sta treba da postoji retka i nepouzdana veza buduce glavne autobuske i sekundarne glavne zeleznicke stanice sa mostarom i sajmom dok tramvaji besposleni stoje u pogonu, ili da se kako tako iskoriste ta pouzdana ekoloska vozila. Evo moze da se zove i 11L.
 
A sta treba da se radi u drugom smeru, kada autobusi kod Gospodarske mehane ne staju? Ponovo je 11 bolja opcija.
Dodatno - moguce je presedanje i na Radnickoj, kuda prolazi i 13.
A sto se tice broja 11L, odlicna ideja za zbunjivanje svih, i Beogradjana, i turista koji ne umeju da citaju cirilicu. Dobro da nije 11L4.
 
U drugom smeru imaju stajaliste Ruska. Jel citas ti, pravac u Jurija Gagarina nema vise kapaciteta za pojacanje 11. Ne mogu trafoi da obezbede struju za dodatne tramvaje, trenutno je maksimalna iskoriscenost mreze. Bas me briga za turiste koji ne znaju da citaju cirilicu, vidim da su se u Moskvi, Kijevu ili Sofiji mnogo uzbudili zbog toga i uposte nemaju turiste iako im je bas sve na cirilici.
 
Kad kucaš na forumu na latinici, onda si mrzitelj ćirilice, a kada spomeneš oznake linija na ćirilici, onda si mrzitelj latinice i stranaca. :rolleyes:
 
Добра идеја, али замисли изађеш из воза, хоћеш до сајма трамвајем, кад оно мораш да чекаш код механе. Није баш оптимално. Да ли је могуће да се организује тако да један машиновођа изврти Х кругова након чега прави паузу а колега га мења следећих Х кругова или постоје неке препреке?
Nije stajanje zbog pauze vozaču, već zbog poštovanja vremena. Negde se mora napraviti presek i poštovati red vožnje kako bi se očuvao interval. Nwkad je, ne znam kako je sad, 2 to radila na Pristaništu.
 
И данас то ради на Пристаништу, знам да путницима смета то. Можда да прави паузу у депоу Сава као што је некада то радила двојка у Централи?
 
U drugom smeru imaju stajaliste Ruska. Jel citas ti, pravac u Jurija Gagarina nema vise kapaciteta za pojacanje 11. Ne mogu trafoi da Bas me briga za turiste koji ne znaju da citaju cirilicu, vidim da su se u Moskvi, Kijevu ili Sofiji mnogo uzbudili zbog toga i uposte nemaju turiste iako im je bas sve na cirilici.
Svakako: zasto bi bilo ko prelazio ulicu, isao 11icom do Gospodarske mehane i tamo cekao ponovo? Opet isti problem.
Ja nemam problem sa novom linijom, samo mislim da je ova prica sa kruznom linijom, a posebno Gospodarskom mehanom, losa ideja i za vozace i za putnike.

A sto se tice Kijeva i Sofije, nisi bas dobre primere izabrao za poredjenje.
Tamo je sa brojevima i celom mrezom linija totalni haos.

U Moskvi je u toku sveobuhvatna reforma mreze linija, i u toku nje sve linije dobijaju logicne brojeve koje mogu da razumeju i stranci.
Slova bez logike izbegavaju svi sistemi javnog prevoza. U Budimpesti se npr “A” koristi za skracenu varijantu obicne linije. U Moskvi i Berlinu “M” oznacava glavnu liniju koja saobraca cesto. Beogradski 860BL i ostala slova, bez obzira na pismo, svakako zbunjuju i ovdasnje ljude, a kamo li one koji dolaze na autobusku stanicu iz drugih gradova i drzava i taj prevoz treba da koriste.
 
Nije stajanje zbog pauze vozaču, već zbog poštovanja vremena. Negde se mora napraviti presek i poštovati red vožnje kako bi se očuvao interval. Nwkad je, ne znam kako je sad, 2 to radila na Pristaništu.
Aha, mozda bi mogli na neki drugi nacin, imaju Busplus i mapu, pa moze dispecer da im javi da uspore ili ubrzaju (mislim da tako u Londonu rade, gledao sam davno neki dokumentarac). Manji bi im problem bio interval kada bi na semaforima tramvaji imali prioritet.
Razumem sto postoji cekanje ali sigurno postoji nacin da se resi to, a i vise bi ljudi koristilo tramvaj.

Sent from my SM-G981U1 using Tapatalk
 
Прво и основно ознаке и линије требају да буду разумљиве и јасне локалном становништву који га издржава и који омогућује дневне миграције. Колико схватам, ми имамо тај проблем нерешен.
Странци који долазе у Србију нису зубати папани да немају две чуке у глави. Данас много света говори енглески.
 
Pa bolje onda tramvajska linija ka Zemunu direktno ili u najgorem slučaju okretnica oko Ušća. Nema potrebe trpati tramvaj ka Kalemegdanu, ako kreće sa Rakovice i cilj mu je Novi Beograd.
Да, управо у томе јесте квака. Разумем да су предлози у суштини списак жеља, за нешто што нам је и технички и финасијски доступно. Али, ако желиш, жели до краја. Да ли смо ми толико сиромашни да не можемо продужити трамвај од Блока 42 макар до Општине Нови Београд? Да ли смо толико сиромашни да не можемо појачати пар подстаница? Да направимо директну везу са моста на Јурија Гагарина, да макар са Новобеоградске стране не кружи "Шарганска осмица"?

Не нисмо толико сиромашни.

Ако бисмо о токовима путника, поставимо неколико циљних зона на левој обали у односу на Мост на Ади, и на десној обали. На левој обали 1) Савски блокови 2) Бежанијска коса 3) централни Нови Београд 4) Земун. На десној обали 1) Баново брдо 2) од Жаркова до Петловог брда 3) Раковица и Канарево брдо 4) Железник, Умка, Остружница и Сремчица. Ово су грубе зоне, које свака појединачно вуче 15-30% кретања, али хајде да кажемо по 25%. Када правимо скупу издвојену трамвајску трасу преко најскупљег моста у Београду (био би најскупљи и да смо изабрали најјефтиније функционалне варијанте), очекује се трамвај који ће да повуче 50+% кретања јавним превозом. Са линијом Баново брдо-Блок 45 вучемо 1/16 токова (грубо), или до највише 3 пута више ако додамо и преседаче. Суштину добијамо тек када трамвај продужимо до Земуна, или Земунски парк, или Земунски кеј за почетак, а са друге стране до Видиковца.

Приближавају се избори, а у изборној години актуелна власт, која је инфраструктурно осакатила најбржи и најмасовнији од постојећих система превоза у Београду, не предвиђа никакво ширење система електричног јавног превоза за ову годину. Да ли макар опозиција предлаже нешто у том правцу? Паметним улагањем се удео електричног превоза у Београду може повећати на 40% у наредних 4 године.
 
Што је најгоре, у односу на многомилијардни посао метроа, проширење трамвајске мреже на Новом Београду није ни приближно скуп, ни захтеван (нема експрорпијације) па самим тим ни дуготрајан. Дакле, резултати видљиви брзо, могу да се саморекламирају до смрти...

Али очигледно није циљ да се решавају проблеми на ситно...
 
Vrh