Šta je novo?

Tramvaji

Ти што круже за паркинг и чекају по раскрсницама углавном троше своје лично гориво. Аутобус који стоји десет минута на окретници упаљен док чека полазак по реду вожње троши фирмино гориво плаћено из буџета. Зашто се не гасе? Ја сам чуо да наводно ако се угаси на окретници, аутобус тешко може да се упали, мада можда је то важило само за старије аутобусе.
 
Da, i ja sam čuo isto. I, ko je onda kriv za to? Dizel autobus i njegov proizvođač, ili GSP koji neće da ih održava?
I kako se to reši? Podizanjem kvaliteta održavanja, kao i odabira kvalitetnih autobusa... ili kupovinom električnih i gasnih?

A što se tiče ovih što troše gorivo u svojim automobilima - ovde i sada pričamo o ekologiji. A ja ti kažem da oni takvi potroše više goriva i zagade više dok se uparkiravaju u hodnik ili dok stoje na semaforu u mestu, nego svi autobusi dok stoje na okretnicama i voze do/od garaža.

Obrni okreni, opet se sve svodi na ono:
700 dizel autobusa
vs
skoro milion ostalih dizel vozila

* Tačni podaci se ne znaju, jer država i Partija neće da ih otkriju, ali procenjuje se da je blizu milion vozila u Beogradu.
 
Мислим да је акценат приче на предности трамваја више економичност него екологија.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=895159#p895159:33cc0m70 je napisao(la):
Pendolino » Pon Nov 01, 2021 9:17 am[/url]":33cc0m70]Tramvaj je užasno skup, ali jeste vrlo efikasan sistem prevoza velikog broja putnika.
U BG je na većini linija problem semafora gde se gubi vreme. Pruga stare trojke je bila primer vrlo brze linije na celoj trasi od Karaburme do stare železničke, a pogotovo dalje ka sajmu i Rakovici.
Sa druge strane, devetka je suprotan primer ubijanja brzine.
Kod nas su oduvek osporacane ideje o ukopavanju, ali recimo na NBG bi ukopana linija bila desetak minuta brža ili od Autokomande do Nemanjine ili gore u Bulevaru ka okretnici.
Mislim da su trole neopravdano zapostavljene.
Problem sa devetkom je u tome što su južno od Autokomande prilično uzane ulice, i tu nema prostora za odvojenu prugu, a raskrsnica i semafora ima stotinu. Tramvajska pruga do Kneževca je sagrađena kada je 80-tih bio aktuelan "Tramvaj za 21. vek", i bez obzira na svu anahronost celog tog projekta, uvođenje trojke se u praksi pokazalo kao dobro rešenje,jer je njena trasa u 90% dužine denivelisana,i minimalno se ukršta sa ostatkom saobraćaja.
Sa druge strane, tramvaj je preko Autokomande do Voždovca spušten još u vreme Kraljevine SHS pre skoro stotinak godina,i tada nije bilo ni potrebe za denivelisanjem, jer je broj automobila na beogradskim ulicama u odnosu na današnje prilike još uvek bio minoran.
 
Та пруга "јужно од Аутокоманде", дакле кроз Војводе Степе одлично функционише, у принципу у исто време стигну трамвај и аутомобил од Саобраћајног до Аутокоманде. Ако је нешто у Београду добро саобраћајно пројектовано, то је обновљена Војводе Степе, тако да ту проблема нема.

Проблем деветка има на Славији и после на НБ, на скретању из Миланковића ка бувљаку, као и услед лошег режима раскрсица у Јурија Гагарина. Е, то, на НБ, то је лоше саобраћајно пројектовање.
 
A propo gašenja vozila na okretnicama:Ugasili bi, kad bi bili sigurni da će opet upaliti. Dalje, okretnice su često na brdu, pa je motoru potrebno nekoliko minuta da se ohladi radom u mestu
 
Војводе Степе ће бити још боље кад се прошири као што је планирано кад се изгради још (јефтинија експропријација по квадрату), једино што су коловозне преуске, по плану да не би рушили неке глупости које су ионако огавне
 
Трамвај од Франша до Бањице супер функционише, као и на свим осталим праволинијским периферним правцима - од Вука ка Устаничкој и од Хиподрома ка Раковици. Проблем настаје са скретањима са главног правца, код Таша, тј. у Ресавској, затим у Немањиној и на делу између Ушћа и Савског трга. Ту трамваји губе пуно времена. Потребне су праволинијске трасе, од Таша до Теразија, од Славије до Теразија и на НБГ преко Бранковог моста па до скупштине како год може.
 
Једино решење за убрзање трамваја су делови траса испод тла. посебно у језгру, управо на правцима између моста и Скупштине, значи испод Теразија. То је и било предвиђано пре 4 деценије када је уместо метроа улетео трамвај за 21. век, али уместо тога добили смо много спорији превоз посебно на Новом Београду, где су, парадоксално, широки булевари као стрела прави, а трамвај успорен бројним семафорима који су се нанизали током времена и бесмислено кривудавом трасом.

Независне и много брже трасе трамваја су за наше услове боље решење од метроа, пре свега што постоји већ мрежа која обухвата многе делове града, што би извођење и употреба били могући за пар година уместо за неколико деценија и то неизвесних, наравно и мања цена.
И метро је користан, али у појединим деловима града, где је теже остварити независност трасе трамваја.
 
Губе време због малих милион семафора јер свака мала небитна уличица има излаз на огромну мимо сваког модерног саобраћајног правила управо из тих разлога. Семафори треба на 500 метара и ћао
 
Губе време доста и у Немањиној на семафорима, посебно код скретања за Ресавску, где нпр. 9 чека да 7 скрене а 7 пропушта возила која иду право од Славије, и док 7 скрене 9 стигне на црвено.
 
Ja ne gasim zato što nisam 100% siguran da će upaliti. :mrgreen:
Zeza me anlaser, i tako već 3 godine. Možda i odem kod majstora.

Neko je pominjao gašenje tramvaja po SFRJ.
Za Niš znam priču. Mreža je bila u raspadu, pruge većim delom jednokolosečne, a vozila stara i u nedovoljnom broju.

Po mom mišljenju, Niš i NS su idealni za tramvaj na glavnim linijama. U Beogradu bi išao drastičnije, ukopavanjem.
 
I u Subotici je tramvaj, bukvalno, izdahnuo, da su morali da ga ukinu 1974, iako je bila politika posle naftnog šoka da se to ne radi.

A zanimljivo, u Segedinu nije izdahnuo, nego su dodali i trole...
 
Za SU je već rađen projekat, plus, može delom da se iskoristi trasa tram-voza Subotica-Segedin.
KG podržavam, ali tu, izuzev ideje, nema projekta.
 
Возиће електрични воз кад се заврши обнова пруге, а у плану је да вози и сегедински трамвај(-воз), конкретно да се продужи једна од линија (шири се "Мађарски свет").
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=895504#p895504:3cx37szx je napisao(la):
Пантограф » Tue Nov 02, 2021 10:58 am[/url]":3cx37szx]Pa, i KG pre SU da uvede.
Suboticu ne poznajem dovoljno pa neću da tvrdim, ali KG sigurno nema liniju za tramvaj.
NS i Niš itekako imaju. Plan za NS nije loš, a u Nišu bi bilo glupo da vrate skroz do Banje. Sasvim je dovoljno do Stop šopa. Ima potencijala i na "Bulevaru" i još u nekim delovima. Nekih petnaestak kilometara pruge (ali sada dvokolosečne) bi sasvim odčepilo grad.
 
Не познајем ни ја довољно Крагујевац, али је Карло то истраживао и нашао је да на главном коридору иду аутобуси (са разних линија) на ваљда 6 минута, као и да се тај коридор солидно поклапа са пругом, па би он ту пустио трамвај-воз.

Иначе, промени се концентрација садржаја кад се направи квалитативно нов систем превоза - слило би се доста путника (и инвестиција, бизниса) уз трамвајску трасу. То је град величине Сегедина, а тамо има и трамваји и троле.
 
S tim što je Segwdin ravan kao tepsija, a Kg ima niz brda, bw velikih, ali ipak brda
 
У БГ трамвај ефикаснији по брдима него по равници.
 
Vrh