Šta je novo?

Tramvaji

I ne bio efikasniji po brdima kada nam trojka više ne radi nego što radi, NBG koridor ispresecan semaforima, a Dorćolski koridor okupiran raznoraznim radnjama i parkinzima uz tramvajsku bašticu.
 
Jeste tačno, ali Kg je tako konfigurisan da bi jedino imalo smila tramvaj voditi paralelno Lepenici, pravcem Čačak - Batočina, kroz obe ulice, sa eventualnom nekom poprečnom vezom. Za ostalo, nameće se pitanje kuda bi se provuklo, jer ulice baš i ne pucaju od širine. Osim, ako ova serija zemljotresa koja trenutno obilazi oko Kg, ne smisli neka nova urbanistička rešenja. Dalelo bilo!
 
Е, да, бокте, у вези с тим, пре једно месец дана чух да је државни дата центар грађен у Крагујевцу - из сеизмичких разлога... Морам да се распитам за детаље после овога.
 
Topčiderski tramvajki kolosek za istovar
https://www.google.com/maps/@44.7650995 ... 312!8i6656

tramvajski-kolosek-topcider.jpg
 
Stub kontaktne mreže i tramvajski most u Topčideru.
kontaktnamrezatopcider1637177342414.jpg

mosttopcider1637177342404.jpg
 
Овај колосек за истовар сад остаје ван функције?
 
Ima li informacija da li ce se vracati trojka do Topciderskog parka nakon pustanja saobracaja preko Savskog trga ?
 
То је био једини начин да се трамваји са железнице пребаце директно на мрежу? Додуше видим да сада и камионима довозе
 
Ja imam jedno dosta laičko pitanje, a u vezi je sa bezbednošću. Na pojedinim mestima u Bulevaru Kralja Aleksandra ispucao je asfalt između šina, a negde su se i šine prosto razdvojile. Kontam da je ovo drugo dosta ozbiljno, al me zanima koliku opasnost predstavlja taj loš asfalt? Jesu li te šine ikako pričvršćene, a da nije samo asfalt između njih?
 
Асфалт не представља никакву опасност, нити утиче на стање колосека. То да су се "шине просто раздвојиле" је вероватно у горњем делу Булевара, иза Цветка, и то значи да му је време за темељну реконструкцију, тј. замену (само се то одавно избегавало, јер се чекала реконструкција тог дела Булевара и пребацивање шина у средину).
 
А да, ни од Ресавке до Вука није реконструисано. И ту само повремено "пеглају", али и то је стари колосек, грађен по старој технологији и време му је за пензију.
 
Prošle godine ili možda na leto ove, su radili upravo tu raskrsnicu kod Pravnog.
 
То је само крпљење, зрело је за нову пругу као иза Вука.
 
Нове шине, али не и целу нову конструкцију као на обновљеним пругама, доњи строј, бетонске прагове итд. Ово ће брзо да се расклимата, а и није исти квалитет вожње.
 
Izgleda da su redovna stajališta za javni prevoz i numerisanje pojedinih linija u Beogradu uvedeni još pre Prvog Svetskog Rata, možda baš u trenutku kada je električni tramvaj potpuno zamenio konjsku vuču. Ovo je mapa beogradske tramvajske mreže iz 1908. godine, kružići sa brojevima duž svake od linija verovatno označavaju stajališta:
 

Prilozi

  • Tramvajska_mreža_Beograda_1908.jpg
    Tramvajska_mreža_Beograda_1908.jpg
    104,7 KB · Pregleda: 569
Godina 1908 je neka greška. Latinica je zvanično stigla u Srbiju za vreme Kraljevine SHS, tako da je mapa nastala nakon Prvog Svetskog Rata. Moguće da je neko pogrešio sa godinom i da je trebalo da piše 1928 ili tako nešto
 
Може ли неко на основу траса да предпостави годину?
 
Na šemi nema pruge za Topčider, a mislim da je ona probijena oko 1910.
 
Vrh