Šta je novo?

Tramvaji

Платиће осигурање.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799130#p799130:1jnlg1xh je napisao(la):
Bender Rodriguez » 03 Dec 2020 01:06 am[/url]":1jnlg1xh]Da mene neko sad pita šta radi od tramvaja i gde koji ide, ja ne bih znao da mu kažem. Da me pita neki turista kako da dođe npr do žel stanice Topčider, ja ne bih znao da mu kažem šta tačno može da ga odveze do onde, i gde da ga sačeka.

Toliko je linija hronično osakaćeno ili ukinuto, već nekoliko godina unazad, i toliko se često to menja, da sam sebe nekoliko puta uhvatio kako uopšte ni ne uzimam u obzir tramvajski prevoz kad planiram putovanje u neke delove grada (osim BKA i ka Voždovcu). Sve je toliko rastureno da sam se nekako privikao da tramvajski prevoz u mnogim delovima Beograda više ne postoji, ili postoji na infuziji. Jer ne mogu više da pamtim silne 3L, 11L, 7A, 5A... i njihove rute u fazama 1A, 3D, IV-T... (do pristaništa, od pristaništa, preko depoa, oko depoa, preko Mosta na Adi, preko Male Krsne...)

Ko zna, možda to i jeste svrha... Svedoci smo nekih sličnih dešavanja i na polju trolejbuskog podsistema. A znamo šta njemu spremaju.

А, не: трамвају сада ВеУправа прориче велику будућност, а ја верујем... да ће све бити тако за 50 до 100 година.
 
Ал одува КАФ овај Дајц што ангажују на изградњи тролејбуске контактне мреже од Славије до Кнеза Милоша.
 
STRAVIČAN UDES zaista... Ljudi izginuše, povređeni zapomagaju, šteta u milionima evra... :roll:

Ah, glodUri naši vajni sa svojim naslovima... :roll: :bash: Toliko su vidim pametni i informisani da čak ne umeju da razlikuju neki tamo kamion od specijalizovanog vozila sa platformom za postavljanje mreže. :kafa:
 
ја помислих хорор када сам видео наслов. а оно обично чукање, каквих има скоро сваки дан
 
Krajnje je vreme da počneš da misliš svojom glavom. :D
Ko danas veruje u naslove, pogotovu novina i portala kao ovaj što je preneta vest, taj je idealna slika prosečnog glasača na izborima.
 
Bas nemaju srece. Kamion je usao u pravac kretanja tramvaja i tako je doslo do kontakta. Vozac tramvaja je imao srece sto je promasio banderu, da se zabio u nju a ne pored nje ovako, ne bi bilo bas svejedno..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799130#p799130:wir3380d je napisao(la):
Bender Rodriguez » 03 Dec 2020 01:06 am[/url]":wir3380d]Da mene neko sad pita šta radi od tramvaja i gde koji ide, ja ne bih znao da mu kažem. Da me pita neki turista kako da dođe npr do žel stanice Topčider, ja ne bih znao da mu kažem šta tačno može da ga odveze do onde, i gde da ga sačeka.

Toliko je linija hronično osakaćeno ili ukinuto, već nekoliko godina unazad, i toliko se često to menja, da sam sebe nekoliko puta uhvatio kako uopšte ni ne uzimam u obzir tramvajski prevoz kad planiram putovanje u neke delove grada (osim BKA i ka Voždovcu). Sve je toliko rastureno da sam se nekako privikao da tramvajski prevoz u mnogim delovima Beograda više ne postoji, ili postoji na infuziji. Jer ne mogu više da pamtim silne 3L, 11L, 7A, 5A... i njihove rute u fazama 1A, 3D, IV-T... (do pristaništa, od pristaništa, preko depoa, oko depoa, preko Mosta na Adi, preko Male Krsne...)

Ko zna, možda to i jeste svrha... Svedoci smo nekih sličnih dešavanja i na polju trolejbuskog podsistema. A znamo šta njemu spremaju.

Ja rekoh da je tramvajski podsistem takoreći u šok sobi. Pređe narod s 12 na 23, mada i pre VesićtrešaTM nije bilo bogzna koliko putnika, izuzevši krznene i pernate. I što kažeš možda 12 kroz reinkarnaciju B(e)lama pokušavaju da spasu jer im se verovatno ostale ni neće isplatiti na duže staze, obzirom na uplitanje s železnicom. Preveliki je to teret za grad izgleda.

Btw. biseri poput 7L1, 7L2 slučajno da se ne preskoče. :bash:
 
685px-KT-4_GSP_Beograd_2305_cargo_tramvaj.jpg
 
Zamislite reakcije ljudi koji ne barataju engleskim te ne znaju ni šta znači reč ''cargo'' ali su iz medija čuli za firmu ''Car:Go'' i onda ugledaju ovaj tramvaj s ovim natpisom. :mrgreen: Trebalo je GSP odmah lepo da farbom ispiše natpis ''Teretni tramvaj'' gore na vrhu šajbne i ne bi bilo nikakve potrebe za dodatnim objašnjenjima.


Express - slažem se, naravno.
 
Могли су се потрудити да ставе дисплеј и на њему по потреби да буду различити натписи - теретни трамвај, вуча трамваја, сервисно возило и тд. Једва чекам да поново крене овај теретни трамвај па да кренем у лов, нисам баш најзадовољнији како сам га овде уфоткао :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799311#p799311:3pui68r7 je napisao(la):
solecar » 03 Дец 2020, 14:47[/url]":3pui68r7]Krajnje je vreme da počneš da misliš svojom glavom. :D
Ko danas veruje u naslove, pogotovu novina i portala kao ovaj što je preneta vest, taj je idealna slika prosečnog glasača na izborima.

само сам листао нет када је то искочило. мислим, ја не верујем ни сликама, а не насловима, али ипак…
 
Невероватно ми је како се свака реконструкција улица ради јако споро овде буквално ни нема радова,свуда се пробијају рокови по више пута најопуштеније.Ово у Раковици је најгоре од свега што сам видео.Да се радило како треба до сад би било све готово или бар при крају,а да не причам да је могло бити готово упоредно с радовима трамвајске пруге код Моста на Ади још пре 2 године кад скоро годину дана нису возили трамваји за Баново Брдо и Кнежевац.Много краду,реконструкције улица су има сад главна фора за малверзације и крађе.Савски трг је нпр требао бити готов у Јуну а радови на Дорђолу у августу ја мсм.Страшно је шта се дешава и како све то пролази.
 
Uzastopni poremećaji izazvani loše organizovanim radovima na trasi samo su deo problema. Da bar obeležavaju vozila kako treba (recimo poput Varšave) ne bi bilo promašenih vožnji. Ove godine mi se desilo da sam trčao kao gepard za Japancem navodno na liniji 85 iako se radilo o 95-ici čija je trasa bila izmenjena. Naravno na displeju niije pisalo ništa o tome, a od odsjaja sunca na flip dotu, iako velikih dimenzija videlo se samo "5" zbog čega sam i pretpostavio da se radi o 85 a ne 95 koji je trebalo da skrene u Antifašističke Borbe. Da bude još gore nije imao zadnji displej, niti onu segmentnu tablu. Uleteo sam na zadnja vrata u poslednjem momentu da bi posle kružio 88-icom preko Gazele. Naravno da u žurbi nisam obraćao pažnju na garažni broj, niti primetio da je cela desna strana ulice bila zatvorena (video građevinske mašine kako kopaju pored ivičnjaka, ne nasred ulice). Da sam video garažni broj shvatio bi da nije 85. Na tramvajima obično zalepe papir sa natpisom štagodL i to je to pa ti obrati pažnju na neupadnjiv natpis sa još manjim fontom dok trčiš za vozilom.

Da ovde žive poljaci vozila koja saobraćaju na izmenjenoj trasi morala bi imati ispravan displej jasno označen kako je i propisano, ovako nekako (primer sa tri ispisa):

oznake.png


Ako očekuju da narod u svakom momentu zna šta se gde dešava onda moraju na svako stajalište da postave informacione displeje. Jednostavno je glupo da svaki put kad izlazim proveravam na kompu ili telefonu šta u ovom gradu uopšte funkcioniše normalno.
 
Апсолутно, аутобуси су боље били обележавани пре 50 година него данас, о стајалиштима при промени траса да не причам. Е то није ништа до пара или технике, искључиво јавашлук и неспособност менаџмента.
 
Kako ono što sam pominjao izgleda u praksi:

ZTM_foto_05182018_I_tura_035-scaled.jpg


Dvoredni ispis 503 BIELAŃSKA TRASA ZMIENIONA (sa sve simbolom devijacije desno). Ukoliko autobus vrši zamenu tramvaja piše ZA TRAMVAJ sa simbolom tramvaja desno kao što se može videti ovde: https://s26.flog.pl/media/foto/12845064 ... g-9812.jpg

Što se preglednosti tiče tu je veliki zadnji displej i nisko postavljen bočni brojni displej. Ovako izgleda: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... B09854.jpg
http://s1.busphoto.eu/photo/02/68/55/268559.jpg

Što se povezanosti sa elektronskim sistemom tiče to funkcioniše kao u Briselu. Dok vozilo stoji na terminusu displej pokazuje za koliko kreće. To se može videti ovde: https://www.wtp.waw.pl/wp-content/uploa ... 647185.jpg

Ukoliko vozilo čeka, ma koliko da čeka mora pisati za koliko polazi jer je na liniji, a priključen na server. U suprotnom mora se odjaviti i promeniti natpis u PRZEJAZD TECHNYCZNY.

Poljska je u poslednje dve decenije veoma napredovala po pitanju informisanja putnika. I sajtovi nadležne direkcije za javni prevoz su mnogo bolje izrađeni nego kod nas. Recimo WTP ne pravi listu kao SJP već pločice kao busevi.com, samo što dodaje znake upozorenja za poremećaje na trasi. Linije u crvenoj pločici upozorenje su na privremenu izmenu. Na takvim linijama vozila pokazuju natpis "trasa zmieniona". Na sajtu imaju i legendu sa objašnjenjima. Kako to izgleda možete pogledati ovde: https://www.wtp.waw.pl/rozklady-jazdy/
 
To sto pises sve je za temu o displejima ...i to ces se desiti gsp bg o kukovo ljeto...
 
#2417

PDzjVJY.jpg


#2653

jOXVONv.jpg


#1507 i sa leve strane primer skrivanja od "oka sokolovog", prosli su inace tuda dok sam fotkao..

IGrCfWu.jpg
 
Svaka cast za odlicne fotografije.
Ima na ovoj poslednjoj fotografiji jos nesto vrlo interesantno,ovaj MAN sa desne strane fotografije je ofarban u kameleon boju i menja boju iz ljubicaste u zelenu,pokusavao sam to u par navrata da snimim ali ni jednom nisam uspeo.
 
Vrh