Šta je novo?

Tramvaji

Пантограф":c6a0clbn je napisao(la):
Пре сат времена сам из кола гледао дуплу једанаестицу (!), иде преко дилатације 5 на сат.
Pa nije lud vozač da ga okrive ako se ponovi da je divljao sa 41 na sat.
 
Počela demontaža tramvajskog koloseka od Topčidera prema Rakovici.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=667422#p667422:19hny99o je napisao(la):
hiavata » Pon Okt 07, 2019 12:29 pm[/url]":19hny99o]Jbg, stvarno razumem vozaca i idiotizam je sto je ogranicenje 40, ali ako pise, onda je 40...
Piše, prijatelju, i na bukvi...
 
Prenosim saopštenje Saveza ozbiljnih sindikalaca GSP-a - SOS sindikata čiji član je vozač tramvaja. Napominjem da je ovo mali nereprezentativni sindikat koji do sada nije imao nikakve afere niti je politički aktivan što ukazuje na njihov kredibilitet.

"Obaveštenje!!!

Danas, 3. oktobra 2019. godine oko 12.30 časova, došlo je do iskliznuća iz šina tramvaja marke "CAF" koji je saobraćao na liniji "13", na deonici Mosta na Adi u smeru ka Bloku 45.

Tramvajem je upravljao naš kolega, vozač Z.G. (1972), koji tom prilikom na sreću nije povređen, ali je vidno uznemiren i pod stresom. Nažalost, došlo je do lakše povrede jedne putnice, kojoj je ukazana pomoć. Na tramvaju je pričinjena manja materijalna šteta, što se bez sumnje može pripisati pribranoj i profesionalnoj reakciji vozača.

Na osnovu do sada prikupljenih informacija sa lica mesta i od vozača koji su redovni na linijama "11" i "13", u prethodnom periodu je uočeno ispadanje zavrtnjeva u zoni diletacije, o čemu je obavešten Sektor saobraćaja SP "Centrala", a što dokazuju i fotografije koje objavljujemo u prilogu. Od nadležnih u pogonu se već moglo čuti da je vozač okrivljen za nezgodu, uz tvrdnje da je "vozio znatno većom brzinom nego što je dozvoljeno". Ovakva reakcija rukovodstva u pogonu nije iznenađujuća, jer je uvek do sada u praksi vozač bio okrivljen, sve dok se sudskim putem nije dokazivalo suprotno.

SOS sindikat će pružiti pravnu pomoć kolegi koji je upravljao tramvajem i pomoći u prikupljanju svih relevantnih informacija i dokumenata kojima se na jasan i nedvosmislen način može utvrditi šta je doprinelo nastanku ovog događaja. Ne prihvatamo paušalnu ocenu da je vozač jedini odgovoran, bez prethodno sprovedene temeljne i opsežne istrage, utvrđivanja činjeničnog stanja na terenu i provere mogućnosti da li je stanje pruge i diletacionih spojnica moglo da utiče na bezbednost saobraćaja i mogućnost nastanka nezgode. U zavisnosti od dokaza kojima budemo raspolagali, ukoliko bude postojala i najmanja sumnja da su odgovorni u JKP GSP "Beograd" imali informacije o neispravnostima na tramvajskim šinama i da je to moglo da utiče na nezgodu, u najkraćem roku ćemo podneti krivičnu prijavu protiv odgovornih lica u SP "Centrala" i izvođača radova, s obzirom na garantni rok.

Ovim putem apelujemo na sve kolege da sva zapažanja od značaja za odvijanje saobraćaja istog dana upišu na poleđini putnog naloga vozila kojim upravljaju, posebno ono što može ugroziti bezbednost vozača, vozila, putnika ili ostalih učesnika u saobraćaju. Jedino pisani trag jeste dokaz da je nadležnima u preduzeću prijavljen problem, za koji su oni dužni da reaguju i preduzmu adekvatne mere. Sve drugo se, nažalost, završava "preko leđa" vozača, a rukovodioci prebacuju odgovornost uz tvrdnje da im niko od vozača nije ništa sporno prijavio.

Izvršni odbor SOS sindikata GSP "Beograd""

https://www.facebook.com/sosgsp/?__tn__ ... Q1vos1Fxs9
 
Ja sam lepo rekao na mom postu posle zavrsetka radova na Mostu na Adi da je posao odradjen ofrlje nekvalitetno uz ozbiljne malverzacije isto to se desilo i na Trgu Republike.Poceo sam da se plasim za svoju bezbednost u gradu ceo grad su raskopali a sve ce da odrade kako ne treba.Nedopustivo je da tramvaj na novoj pruzi na ravnom iskoci iz sina pri brziini od 60kmh.Jel to treba da znaci da tramvaj netreba nigde na celoj tramvajskoj mrezi da predje 40 na sat ?Sramota je sto je sva krivica spala na vozaca i sto niko u medijima nije reaogovo na ovu prevaru .
 
Postoji skretnica na Slavjij koja je u kvaru vec dve godine i niko ne reaguje na primer toga sam se setio.Takodje sine na Slaviji su vec sad u katastrofalnom stanju a relativno su nove sto je nedopustivo .
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=667522#p667522:29o6ho1h je napisao(la):
mvbg1 » Pon Okt 07, 2019 3:44 pm[/url]":29o6ho1h]Počela demontaža tramvajskog koloseka od Topčidera prema Rakovici.
Nadam se da nece da ukinu tramvajsku prugu do Rakovice.Ne vozi vec 2 godine .
 
Према пројекту булевара биће премештена на средину између два смера.
 
Ako tramvaj mora da vozi 40 preko mosta to prilično obesmišljava linije koje idu preko mosta. Jer trasa dosta kruži okolo + most je dugačak. Tramvaj može da ide 60, most je prav, šine su nove... I na kraju ograničenje 40. Što bi se reklo, džaba ste ga pravili.
 
2282
12055ce72681f43ece290a18329bd9b7.jpg


Sent from my Moto E (4) Plus using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=668340#p668340:3144v3b6 je napisao(la):
wk_ » Sre Okt 09, 2019 7:22 pm[/url]":3144v3b6]Ako tramvaj mora da vozi 40 preko mosta to prilično obesmišljava linije koje idu preko mosta. Jer trasa dosta kruži okolo + most je dugačak. Tramvaj može da ide 60, most je prav, šine su nove... I na kraju ograničenje 40. Što bi se reklo, džaba ste ga pravili.
Cista glupost i kruzenje oko mosta i brzina na isto a pritom se i na toj brzini trese ! Sjajno ! :bash: :grand:
 
Prošao sam tramvajem 13 preko mosta, pre nekih sat vremena. Posle ove hajke na vozača očekivao sam nešto sporiju vožnju ali je brzina bila odokativno bila kao u nekoj od predhodnih vožnji.
 
A koliko treba 13-ici od blokova do kraja, do okretnice?

Sent from my moto g(6) play using Tapatalk
 
Sad joj treba puno. Nakon iskakanja nedavno, prosečna brzina 13ice od Holiday Inna do Hipodroma je 20kmh... A trasa čista...
 
Razumem da je osobama u kolicima teško da funkcionišu u Beogradu, ali ovo je već bezobrazluk. Drugi incident ovakve vrste u poslednjih mesec dana.

Prvi:
Čovek u invalidskim kolicima iz revolta BLOKIRAO saobraćaj u centru Beograda (VIDEO)
https://www.blic.rs/vesti/beograd/ko-je ... -u/9dh8jlg

Drugi:
Kod novobeogradskog Bloka 42 ČOVEK U INVALIDSKIM KOLICIMA BLOKIRAO TRAMVAJE
https://www.blic.rs/vesti/beograd/kod-n ... ta/qybhjkf

Da u poslednjih 15ak godina nije urađeno MNOGO za olakšavanje života i pristupa invalidima, pa i da razumem ovakvo ponašanje. Ali mnogo toga se promenilo na bolje po tom pitanju. Ako ovaj očekuje da grad staje zarad njega svaki put kad bi da uđe u vozilo, onda očekuje previše.
 
Многи Срби се не опходе према инвалидима као према људима. Људи с посебним потребама називају се ретардима.
 
Možda jeste urađeno, ali formalno. Suštinski, malo.
Zašto se nabavljaju vozila sa rampom, ako one ne mogu da se spuste, ili vozač ne sme da napusti svoje mesto? Zar je teško povremeno je razraditi i podmazati?
Šta vredi rampa do zgrade, kad je pored parkiran auto?
Šta vrede parking mesta kad ih zauzmu bahati?
Kod nas se sve svodi na formu. O suštini malo razmišljamo. I oni su ljudi kao i mi, i oni imaju pottebu za prevozom. Možemo im bar obezbediti funkcionalnu rampu, kad smo je već kupili.
I treba grad da stane jer je pravo jednog čoveka ugroženo.
 
Ne mogu da se složim.

Prvo, svima nama se svakog dana ugrožavaju razna prava, među kojima su i neka koja se vode kao osnovna (ljudska prava). Pravo na slobodno kretanje, pravo na miran san, pravo na čistu okolinu, pravo na slobodu izražavanja, pravo na privatnost, itd... Pa ipak, mi ne blokiramo druge zato što nam se to dešava.

Drugo, obojici ovih ljudi je ponuđena pomoć od strane vozača i putnika na licu mesta. Dakle, ne radi se o tome da nisu mogli da uđu u vozilo. Radi se o tome da nisu mogli da uđu kako su oni zamislili. Da se desila situacija da su hteli da uđu, a da niko nije ni prišao da im pomogne, pa i da razumem revolt. Ali em ti bude ponuđena pomoć, em se još duriš na te ljude, em ih blokiraš ni krive ni dužne zato što Vesara, Skupslina i Nemanjina 11 ne rade svoj posao? Epa žao mi je, ali ne može tako.

Što nas dovodi do treće stavke - šta se tačno postiže ovakvim aktima? Ako je cilj dizanje prašine u medijima, odmah da kažem - od toga je slaba vajda. Ovakve vesti dođu i prođu. Dugotrajnog efekta, odnosno dugotrajne promene na bolje po osobe u kolicima nema. Ima samo smetnje po nedužne ljude, a neretko i kontra-efekat, jer se ovakvim aktima bude inat i netrpeljivost kod ljudi. Koji su već dovoljno nadrndani svakodnevnim zatvaranjem pola grada zbog Ladilišta, diplomata, pUšačkih vikenda, i sličnih Vesićevskih gluposti. Tako da stvarno ne vidim nikakav argument ni povod za ovakve akcije.

Teško im je... Razumem ja da im je teško. Al teško je i drugima. Samo što ne mora uvek da se vidi spolja, ali ne znači da nije tako. Teško je i nama koji vodimo bitke s mafijašima da bi mogli da ostvarimo pravo na san u sopstvenom domu. Teško je i ljudima koji svakog dana ispred ulaza mole migrante i goste divljih hostela da ih propuste do svog stana. Teško je i starima koji bi da dođu u posetu nekome u centru al ne mogu jer je sve večito zatvoreno. Teško je i ljudima kad moraju da nose građevinske materijale ili nameštaj golim rukama jer nemaju kako drugačije. Teško nam je svima. Pa ipak, ne blokira svako nedužne ljude zbog toga.
 
Što se tiče generalne situacije, sećam se odlično sredine 2000ih i kako je tada izgledao Beograd u smislu pogodnosti za slepe i fizički onesposobljene. Ovo sad, i ono tada, su nebo i zemlja. Svuda su rampe, svuda su oboreni ivičnjaci, sa većinski visokopodnih vozila za svega 5 godina prešlo se na većinski niskopodne. Liftovi u institucijama rade više nego pre. Kad ne rade, zaposleni se uvek ponude da pomognu osobi u kolicima. Parking servis, iako leglo korupcije i pohlepe, kad god dobije poziv od invalida da mu je blokirano mesto, izlazi na teren i nosi auto.

Urađeno je itekako mnogo za svega 10 godina. Pogotovu imajući u vidu naš standard i mogućnosti. Da se ne sećam, ne bih komentarisao. Ali sećam se odlično kako je bilo. I mogu reći da je mnogo toga promenjeno na bolje. Da li uvek može još bolje? Naravno. Ali ako neko misli da će ceo svet da se transformiše u toku jedne generacije da bi se prilagodio nekolicini ljudi, onda bojim se da će se razočarati. Ne zato što neko to ne želi, nego zato što je fizički nemoguće. I stoga iracionalno očekivati tako nešto. A još je iracionalnije iskaljivati nezadovoljstvo zbog toga nad nedužnim ljudima.
 
Ne shvataš suštinu: on, iako u kolicima, želi da se oseća kao čovek, želi da se, kao i ti, kao i svi mi, kreće po gradu sam, bez ičije pomoći. Zato odbija da ga unesu, zato odbija da bude bespomoćan. Od nas ne očekuje sažaljenje, možda ni iznuđenu pomoć, ali očekuje da ne smetamo i ne opstruišemo, da razumemo ljude slične njemu.
Čemu platforme ako ne rade, čemu rampe ako su na njima kontejneri i automobili, čemu staze za slepe, ako se na sred nađe bandera....
Niko od njih nije takav po svom izboru, a niko od nas ne zna kada se može naći u njihovom položaju. Zato, malo više razumevanja i empatije! Čovek je poželeo da bude ČOVEK!
 
Ali ljudi u tramvaju, vozač, i ostali koji su bili blokirani njegovim postupkom, nemaju nikakve veze sa njegovim problemom.
 
Гледам ред вожње трамваја и не верујем. Који је то мозак смислио да артеријска линија 12 иде на сваких 12 минута ван шпица, 10 у шпицу? Та линија би требала бити артеријска преседачима на приградске аутобусе, а некима од њих аутобуси иду сваких сат. Сада је још горе, јер од Савског трга до Бановог брда је сада само једна линија.
 
Pa sta bi rekao za 11 i 13? Kao hoce da ljudi preko novog mosta koriste i tramvaj a oni na po pola sata. Pa ko bi bio lud da ceka npr 11 kada mu mozda nece doci ni 35 minuta.
 
Тачно. Све што је преко 10 минута је бесмислено. Изузетак за поласке пре 6 ујутро, после 21 увече, недељом и празником, када 15 минута може бити условно прихватљиво.
 
Vrh