Jeste dilatacija, ali ona mora biti takva da izdrži brzinu za koju je predviđena i još malo više zbog sigurnosti.
Ako je 40 ograničenje, morala je da izdrži tih 60. A ako nije, onda je i tih 40 bilo previše.
Vozač je krajnji /prvi u lancu i na njemu se uvak lome kola. Svi će dupeta izvući i reći da je vozilo, pruga, mreža... bili u savršenom stanju. I da nije prekoračio brzinu, bilo bi da je trebalo da vidi da nešto nije u redu, da još uspiri, stane, obavesti... Jer, on je, zaboga, profesionalac. A šta ako su samo rasponi šina tu na gornjoj granici tolerancije se udružili sa pojedenim točkovima na tramvaju.
Taj voz u Španiji je drastično prekoračio brzinu. Ali je i ranije prolazio tako brzo, baš zbog izvesnog faktora sigurnosti. Brzina se ne ograničava na gornju bezbednu, već daleko ispod.
Dakle, ako je bilo ograničenje 40, morao je da prođe sa 60!
Mnogo sam puta video takve situacije. Srećom, prošlo je bez posledica. A da je i sa druge strane naišao tramvaj?