Express
Advanced
- Učlanjen(a)
- 05.11.2011.
- Poruke
- 2.339
- Pohvaljen
- 2.984
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=671510#p671510:21ri0xyq je napisao(la):Karlo del Ponte » 19 Oct 2019 08:09 pm[/url]":21ri0xyq]Гледам ред вожње трамваја и не верујем. Који је то мозак смислио да артеријска линија 12 иде на сваких 12 минута ван шпица, 10 у шпицу? Та линија би требала бити артеријска преседачима на приградске аутобусе, а некима од њих аутобуси иду сваких сат. Сада је још горе, јер од Савског трга до Бановог брда је сада само једна линија.
E moj Karlo, kad nadležni ne bi smatrali da su profesori Saobraćajnog Fakulteta tamo samo zalutali, a tek kad ne bi bili ubeđeni da kojekakve teče i strine imaju neki bogom dat talenat za organizaciju jlpp možda bi i mogli da se pohvalimo nekim racionalno korišćenim sistemom.
Ovako samo gomilaju linije sa ogromnim viškom kapaciteta (jer rezerva je preblaga reč) na sporednim tokovima iako realno nema putnika ni za pristojno popunjen minibus. Da hoće da napune tramvaj 89 bi završavao na B.Brdu radi presedanja na 13. Bilo bi kud i kamo više putnika i pored 85 koja inače vodi na drugu stranu.
Idealno, srednjeročno posmatrano upravo gradnjom tramvajske pruge od Đorđa Stanojevića Bulvarom Milutina Milankovića, dalje ka Zemunu i B.Kosi s tim da tramvaj 15 ide do Gornjeg Grada, a autobus od Keja ili Paviljona do Borče.
12 je totalno druga priča. Umesto da su je pojačali oni još redukovali van špica. Rezultat: rasterali putnike na preopterećene autobuske linije koje ili su nepouzdane premalog kapaciteta (pretvorene u solo) ili nešto pouzdanije ali redukovane. Gužva na sve strane a tramvaj mlati praznu slamu.
Do smo do skoro imali frekventnu šinsku vezu do železničke stanice a sada osakaćena dva pravca i stanicu do koje vozi autobus na 40min (ej, 40 min!) na koji neki mozak očekuje da presedneš. Druga opcija je da se voziš trolom unazad, trolom s kojom ne znaju šta će, malo, malo pa uvode autobuse. Ceop sistem nepouzdan.
Sad jedva dođeš do Mostara jer su redukovali 23 50% (ej, ne 5 već 50% iako brojali putnike pa rekli da prevozi više po km nego 95) još od 01.01.19, solo nepouzdan 37 pojačali pa stvorili iregularan takt uz nepodnošljivu gužvu veći deo dana.
Došao bio iz Niša na glavnu stanicu (Prokop) u 23:30, zastoj ko u 8 ujutru a trola nema. Čekao 20-ak min i "niotkuda" se stvori potpuno prazan 38A. Sišao jednu stanicu na puno stajalište Mostar da bi na jednoj nozi stajao naslonjen na vrata 3257 koja su mogla svakog momenta da se iznenada otvore dok je vozilo bilo u pokretu.
Knap na poslednji polazak, polazak koji je punio vršan i svaki Karaburmijn IK201. Neko je tačno isplanirao da 1% opterećen solo 38A sa Glavne Železničke Stanice u 21. veku (iste one predviđene i za dve linije metroa!, zamišljene od strane istih mislilaca a realizovane od strane onih čiji su slavni đedovi blejali s ovcama po dinarskim vrletima) doveze putnike na poslednji polazak koji obavlja takođe solo vozilo još manjeg kapaciteta opterećen 150%, a koji može biti i izostavljen sticajem nazovi "nepredviđenih" okolnosti (čuvena domaća turska vozila uz još čuvenije >ne<održavanje).
O da, pa sve su to naše pokojne babe smislile. Digle se iz mrtvih, rasterale ih jadne sa radnih mesta pa ceo sistem okrenule naglavačke za mandat i po. Ma ne daj Bože da su oni slučajno nešto izazvali.