Šta je novo?

Tramvaji

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=671510#p671510:21ri0xyq je napisao(la):
Karlo del Ponte » 19 Oct 2019 08:09 pm[/url]":21ri0xyq]Гледам ред вожње трамваја и не верујем. Који је то мозак смислио да артеријска линија 12 иде на сваких 12 минута ван шпица, 10 у шпицу? Та линија би требала бити артеријска преседачима на приградске аутобусе, а некима од њих аутобуси иду сваких сат. Сада је још горе, јер од Савског трга до Бановог брда је сада само једна линија.

E moj Karlo, kad nadležni ne bi smatrali da su profesori Saobraćajnog Fakulteta tamo samo zalutali, a tek kad ne bi bili ubeđeni da kojekakve teče i strine imaju neki bogom dat talenat za organizaciju jlpp možda bi i mogli da se pohvalimo nekim racionalno korišćenim sistemom.

Ovako samo gomilaju linije sa ogromnim viškom kapaciteta (jer rezerva je preblaga reč) na sporednim tokovima iako realno nema putnika ni za pristojno popunjen minibus. Da hoće da napune tramvaj 89 bi završavao na B.Brdu radi presedanja na 13. Bilo bi kud i kamo više putnika i pored 85 koja inače vodi na drugu stranu.

Idealno, srednjeročno posmatrano upravo gradnjom tramvajske pruge od Đorđa Stanojevića Bulvarom Milutina Milankovića, dalje ka Zemunu i B.Kosi s tim da tramvaj 15 ide do Gornjeg Grada, a autobus od Keja ili Paviljona do Borče.

12 je totalno druga priča. Umesto da su je pojačali oni još redukovali van špica. Rezultat: rasterali putnike na preopterećene autobuske linije koje ili su nepouzdane premalog kapaciteta (pretvorene u solo) ili nešto pouzdanije ali redukovane. Gužva na sve strane a tramvaj mlati praznu slamu.

Do smo do skoro imali frekventnu šinsku vezu do železničke stanice a sada osakaćena dva pravca i stanicu do koje vozi autobus na 40min (ej, 40 min!) na koji neki mozak očekuje da presedneš. Druga opcija je da se voziš trolom unazad, trolom s kojom ne znaju šta će, malo, malo pa uvode autobuse. Ceop sistem nepouzdan.

Sad jedva dođeš do Mostara jer su redukovali 23 50% (ej, ne 5 već 50% iako brojali putnike pa rekli da prevozi više po km nego 95) još od 01.01.19, solo nepouzdan 37 pojačali pa stvorili iregularan takt uz nepodnošljivu gužvu veći deo dana.

Došao bio iz Niša na glavnu stanicu (Prokop) u 23:30, zastoj ko u 8 ujutru a trola nema. Čekao 20-ak min i "niotkuda" se stvori potpuno prazan 38A. Sišao jednu stanicu na puno stajalište Mostar da bi na jednoj nozi stajao naslonjen na vrata 3257 koja su mogla svakog momenta da se iznenada otvore dok je vozilo bilo u pokretu.

Knap na poslednji polazak, polazak koji je punio vršan i svaki Karaburmijn IK201. Neko je tačno isplanirao da 1% opterećen solo 38A sa Glavne Železničke Stanice u 21. veku (iste one predviđene i za dve linije metroa!, zamišljene od strane istih mislilaca a realizovane od strane onih čiji su slavni đedovi blejali s ovcama po dinarskim vrletima) doveze putnike na poslednji polazak koji obavlja takođe solo vozilo još manjeg kapaciteta opterećen 150%, a koji može biti i izostavljen sticajem nazovi "nepredviđenih" okolnosti (čuvena domaća turska vozila uz još čuvenije >ne<održavanje).

O da, pa sve su to naše pokojne babe smislile. Digle se iz mrtvih, rasterale ih jadne sa radnih mesta pa ceo sistem okrenule naglavačke za mandat i po. Ma ne daj Bože da su oni slučajno nešto izazvali.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=671494#p671494:34xidjnu je napisao(la):
branik » Sub Okt 19, 2019 8:06 pm[/url]":34xidjnu]Ne shvataš suštinu: on, iako u kolicima, želi da se oseća kao čovek, želi da se, kao i ti, kao i svi mi, kreće po gradu sam, bez ičije pomoći. Zato odbija da ga unesu, zato odbija da bude bespomoćan. Od nas ne očekuje sažaljenje, možda ni iznuđenu pomoć, ali očekuje da ne smetamo i ne opstruišemo, da razumemo ljude slične njemu.
Čemu platforme ako ne rade, čemu rampe ako su na njima kontejneri i automobili, čemu staze za slepe, ako se na sred nađe bandera....
Niko od njih nije takav po svom izboru, a niko od nas ne zna kada se može naći u njihovom položaju. Zato, malo više razumevanja i empatije! Čovek je poželeo da bude ČOVEK!
Kada bi smo međusobno imali empatije jedni prema drugima , sve bi bilo mnogo bolje. Kada bi se taj čovek u kolicima uljudno zahvalio i potom ne bi pravio scenu , niko se ne bi ljutio na njega. Više puta sam bio u prilici da prisustvujem scenama gde su vozači izlazili i ručno izbacivali rampu , ili ukoliko to nije bilo izvodljivo (zarđao šraf pa ne može da se otključa rampa) , uvek bi se našao neko ko bio pomogao da se unesu kolica. I nikad niko od tih ljudi u kolicima nije pravio scenu , nego su se većina njih zahvaljivali. E to je po meni normalna reakcija.
Ovde na forumu se pomalo i preteruje sa traženjem empatije prema svima. Ko god da uzme da blokira ulice , nađe se neko ko poziva na empatiju i razumevanje.
 
To što se nema empatije prema invalidima , nije jedini problem. Ja se lično nisam susretao sa time.
Ni prema mnogima drugima se nema empatije , jer se većini naroda smučilo svakodnevno "iživljavanje" , pa "nastrada" čak i onaj čiji je cilj zaista opravdan , a za koji se bori na način koji je kontraproduktivan. Izaći na ulicu i blokirati kolovoz , zarad postizanja nekog višeg cilja , je kontraproduktivno i ništa se nedobija time. Izuzimam one blokade za koje se jasno vidi da su najobičnije šarade.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=671494#p671494:1dghgf9s je napisao(la):
branik » Sub Okt 19, 2019 8:06 pm[/url]":1dghgf9s]Ne shvataš suštinu: on, iako u kolicima, želi da se oseća kao čovek, želi da se, kao i ti, kao i svi mi, kreće po gradu sam, bez ičije pomoći. Zato odbija da ga unesu, zato odbija da bude bespomoćan. Od nas ne očekuje sažaljenje, možda ni iznuđenu pomoć, ali očekuje da ne smetamo i ne opstruišemo, da razumemo ljude slične njemu.
Čemu platforme ako ne rade, čemu rampe ako su na njima kontejneri i automobili, čemu staze za slepe, ako se na sred nađe bandera....
Niko od njih nije takav po svom izboru, a niko od nas ne zna kada se može naći u njihovom položaju. Zato, malo više razumevanja i empatije! Čovek je poželeo da bude ČOVEK!

Bravo, pun pogodak! Ljudi slabo kapiraju dok ih ne pogodi lično.
 
Услови за нормално кретање инвалида, било у колицима било слепих је обесмишљено што уским тротоарима, што непрописним паркирањем, што разним препрекама типа баште кафића, рекламе, стубови на сред стазе, електро ормари, трафике, стајалишта, као и бројна степеништа (нпр. кретање дуж Шпанских бораца или Антифашистичке борбе преко ауто пута или слиазак на стајалиште Сава центар на аутопуту где само два степеника праве проблем, да не причам о Мостару или Аутокоманди).
 
O tramvajima mogu samo o izgledu, kada ne daj bože ispadnu iz šina ili osećaju kada sam u nekom koji se talasa kao Titanik pre kraha

Evo jednog tramvaja, uslikan juče u po belog dana. Jedina fobija koja me "slama" jeste fobija od insekata (kažu da je neizlečiva
500484114.gif
), a u ovako oblepljeno vozilo ne bih ušla čak i da moram, i ne zbog utiska "zatvorenog prostora" već što je preterano zakamufliran i kič.
 
@Ksenija
I meni užasno smetaju ove reklame, ne znam zašto to više nije kontrolisano, ranije nisu bila ovakve. Pogotovo iznutra, užasno smeta da se gleda kroz prozor, tj. rupice reklame. Ranije nisu bile takve, čini mi se da su i te rupice bile veće i da je bilo prihvatljivo da se gleda kroz prozor, a sada je katastrofa. Posle manje od minut osećam kako smeta mojim očima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=671740#p671740:itkn21e2 je napisao(la):
marrecar » Ned Okt 20, 2019 3:39 pm[/url]":itkn21e2]
I meni užasno smetaju ove reklame, ne znam zašto to više nije kontrolisano, ranije nisu bila ovakve. Pogotovo iznutra, užasno smeta da se gleda kroz prozor, tj. rupice reklame. Ranije nisu bile takve, čini mi se da su i te rupice bile veće i da je bilo prihvatljivo da se gleda kroz prozor, a sada je katastrofa. Posle manje od minut osećam kako smeta mojim očima.
Meni , za čudo , gledanje kroz te panoe nikada nije smetalo , niti mi je izazivalo mučninu , ali mi je bezveze njihovo lepljenje od poda do plafona , kao u svrhu bolje reklame , a u stvari samo prikriva istinu da ne izbije na videlo , jer ranije nisu bili toliko "gustog tkanja" , pa se mogla i videti unutrašnjost vozila.
 
Мени рекламе сметају јер од њих не можеш ни да видиш у шта улазиш! Треба их нарихтати мало вала.

Иначе, интригантно је то како у шпанцу на оним појединачним седиштима нема довољно места између ни ноге да стају, па један мора да се окрене наопако (сем ако је кепец). Па ја 44 носим број и не могу да ставим ногу једну испред друге
 
Dvojica drže, upalo to parče gume u skretnicu i dovelo do ispadanja tramvaja.
 
Mora da je majstor vozio 61 km/h :lol:

Nedavno sam bio u Varsavi i nisam mogao da verujem kojom brzinom idu tramvaji duz velikih ulica.
 
Ta brzina i lakoća njenog postizanja, uz kapacitet, najveća je prednost tramvaja.
Kod nas je veliki problem širina koloseka i greška koja je napravljena osamdesetih kad se pošlo "Tramvajem u 21.vek" u izboru koloseka, ali i trasa. Da je sreće, kroz J. GAgarina, preko mosta i kroz Topčider, tramvaji bi išli bez niskih limita. Da su izdvojeni od drugog saobraćaja gde god je bilo moguće, takođe. Šta bi falilo brzinama od 80-100, kad lako staju i još lakše ubrzavaju između stanica, da su izdvojeni. To je tada moglo lako da se uradi. Onda sad metro ne bio toliko neophodan.
 
Inače prijatelj koji živi u centru S. Novaka, gledao kaoko zalivaju masom oko šina ove renovirane šine i baš je iznenađen kako to ofrlje rade...

Sent from my moto g(6) play using Tapatalk
 
Sine u Starine Novaka nisu renovirane, a trebalo bi, posto su na nekoliko mesta pukle. Asfaltom je zalivano oko sina i u Starine Novaka i u Bulevaru izmedju Pravnog i Vuka, ali nije bilo nikakve opravke sina.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=674087#p674087:3tbot2vo je napisao(la):
lento » 27 Oct 2019 12:12 pm[/url]":3tbot2vo]Mora da je majstor vozio 61 km/h :lol:

Nedavno sam bio u Varsavi i nisam mogao da verujem kojom brzinom idu tramvaji duz velikih ulica.
Mislim da jedino kod nas tako mile, najviše od svega mrzim vožnju tramvajem ako moram negde na vreme da stignem jer mi samo produžava vreme putovanja. Ovde u Beču idu kao ludi, prosto mi je neverovatno da u prometnoj ulici idu toliko brzo. Jedna ulica ima profil isti kao Vojvode Stepe, ali zato ne postoji prepreka da se vozi brzo tram. Da ne pričam i o skretanju, to je potpuno nebitno koja je brzina, ide kao ludo. A još kada prolazi kroz neke uličice, ja sam oduševljen.
 
Pa i nisu nešto brzi u Beču, znam da sam se bio jednom žestoko smorio.
 
Ja se bogami vozim skoro svaki dan, i jedino je 6 spora i to samo u malom Istanbulu. Sve ostalo mi je prilično brzo, barem brže u odnosu na naše.
 
Šta reći , do lakta , prodaja imovine tate, mame + milion sati društveno korisnog rada u domu za stara lica na pranju stanara istog.

 
lento":2aqefcpc je napisao(la):
Sine u Starine Novaka nisu renovirane, a trebalo bi, posto su na nekoliko mesta pukle. Asfaltom je zalivano oko sina i u Starine Novaka i u Bulevaru izmedju Pravnog i Vuka, ali nije bilo nikakve opravke sina.
Znači ovo su samo oko šina radili?

Sent from my moto g(6) play using Tapatalk
 
Vrh