Šta je novo?

Tramvaji

Ма лепо нуклеарни реактор за напајање трамваја и свака композиција као воз вала. Смрт ауто-секти, трамвај екбер :lol:

У овој земљи се без претеривања ништа не уради
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=527607#p527607:1uu2u03y je napisao(la):
SRBO » 25 Mar 2018 12:22 am[/url]":1uu2u03y]Ма лепо нуклеарни реактор за напајање трамваја и свака композиција као воз вала. Смрт ауто-секти, трамвај екбер :lol:

У овој земљи се без претеривања ништа не уради
1) Слика енергетских ресурса у Србији није толико лоша, као у Мађарској и Француској да таква мера буде неопходна.
2) Постоје друге мере енергетске ефикасности.

Које су мере енергетске ефикасности?
1) Рекуперација, повратак струје у мрежу. За ефикасност ове мере је неопходан равномеран распоред произвођача (кочење, вожња низбрдо) и потрошача (убрзање, вожња узбрдо) енергије. То значи равномеран ред вожње, и минимум заустављања на семафорима. Али, за то је потребна и равномерност величине и снаге композиција.
2) Елиминисање непотребних заустављања на семафорима, и мешања аутомобила у трамвајској баштици. Чак и претрпаност трамвајских баштица аутобусима узима свој данак, али то је мали део мреже.
3) Приликом набавке трамваја, тежити ка трамвајским возовима дужине и вучних карактеристика сличних дуплој Катици. КАФ је тежи, јачи, од дупле Катице, али без ефекта због лоше вучне формуле и мањег капацитета. Већа снага КАФ остварује ефекат једино при убрзању за брзине преко 35км/с, а ту се уштеде постижу само на великим међустаничним одстојањима. Уз то, лоше се користи капацитет са таквим концептом трамваја, а да не говоримо о другим недостацима попут премалих седишта за Балканце итд.
4) Други концепт мреже линија. Стандардни интервал за целу мрежу 6 или 7 минута у шпицу, 8 или 9 ван шпица, викендима 10 или 12 минута, касно увече и рано ујутру 15 минута. Али то би значило типа, 11 и 14 укинути, 13 вратити на Калемегдан, и још нисам сигуран шта са линијама преко Моста на Ади.
 
Ja uporno ponavljam činjenicu da opština Rakovica već ima LRT jer tramvaj na celoj trasi od rakovičke livnice do Glavne ima samo dva ukrštanja u nivou. prvo kod pumpe u Topčideru gde ima prvenstvo prolaza po saobraćajnim propisima, a drugo mesto kod Topčiderske noći ima dirigovan semafor. Ostaje da se remontuje pruga kroz Topčider i eventualno ukinu neke stanice. Moj lični rekord na potezu Vareška-Slavija je 17 minuta. Kolima nikad nisam stigao toliko brzo u centar. Buseve koji se muče po raznoraznim Trošarinama, Autokomandama i Slavijama ni ne računam. Naravno, potrebna je stabilost, redovnost i urednost. I fider linije. Ja sa Miljakovca tri imam vezu sa tramvajem samo do Kneževca, iako bi najbolje bilo da ide do Vareške, tako se ne bih kretao unazad.
 
3 је због лоше инфраструктуре превише непоуздана. Плус што у граду увек губи битку са семафорима па ред вожње не постоји.
 
Trojka ce morati da saceka novi bulevar.
 
Шта је планирано са линијима које иду преко Савског трга, мислим на 2,3,7,9,12 и 13 када буду завршили трг где је у плану постављање споменика Стефану Немањи? Да ли ће оставити неку од линија или планирају да све иду преко моста на Ади?

Sent from my D6503 using Tapatalk
 
Prvo se rade šine za Most na ADI , pa se onda sve linije prebacuju da saobraćaju tuda (osim 2 , 3 i 12). Nakon toga će se raditi Novi savski most , gde je predviđen i prostor za šine. Tek kad se to završi , onda će se razmišljati o tome šta i kako , tj. šta ostaje preko Mosta na ADI , a šta se vraća na staru trasu. Ali to će biti otprilike tek za jedno 7 godina u najboljem slučaju , imajući u vidu rok od 420 dana za postavljanje šina na Most na ADI.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=527407#p527407:2nlxi28b je napisao(la):
Bender Rodriguez » 24 Mar 2018 02:08 am[/url]":2nlxi28b]Tramvajem do Preševa!

Заправо, за регионалну линију од Врања ка крајњем југу земље, до око Прешева, нисам у стању да смислим бољи систем од трамваја/воза (а познајем, чини ми се, доста крај, имам кућу у Врању, ако ништа).
То је једини начин да се воз доведе у Врање, као регионални центар дела Србије јужно од Грделичке клисуре, јер је постојећа железничка станица постављена у односу на град као да је аеродром, тј. ван града. Трамвајска пруга могла би да уђе готово у центар града, и да тиме, коначно, аутобуси "Јединства" добију конкуренцију (та аутобуска фирма и развила се до нивоа да је била занимљива израелском инвеститору, благодарећи управо описаној предности у односу на железницу, коју је обилато користила још док је, у СФРЈ, воз био солидан).

Ка северу, трамвај/воз би ишао од Врања до Лесковца, понеки и до нишког аеродрома. У Владичином Хану нпр, месту које је упућено на Врање, пруга пролази, практично, дуж главне улице, тако да бисмо добили идеалан систем за одлазак у школу/посао, да се нешто обави: из центра у центар.
 
20180325_192859.jpg


Vidim da se rasprava podigla oko tezine tramvaja pa da razrjesimo misteriju do detalja
 
Ja sam više imao na umu uspostavljanje tramvajske linije od Beograda do Preševa. Pošto vidim da su na ovom forumu tramvaji rešenje za sve.

P.S. Interesantna ova stavka pod brojem 13 na slici koju je okačio Direktor. Malo se razlikuje od tvrdnji pojedinih članova. A i realnosti.
 
A jezični izraz i figura u kome je pravo značenje reči ili prikriveno ili suprotno doslovnom značenju izraza, upotrebljenih reči se zove ironija. :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=527735#p527735:397yn6gh je napisao(la):
Bender Rodriguez » Ned Mar 25, 2018 8:01 pm[/url]":397yn6gh]Ja sam više imao na umu uspostavljanje tramvajske linije od Beograda do Preševa. Pošto vidim da su na ovom forumu tramvaji rešenje za sve.

P.S. Interesantna ova stavka pod brojem 13 na slici koju je okačio Direktor. Malo se razlikuje od tvrdnji pojedinih članova. A i realnosti.
Interesantnija pod 15. stav 3 8 osoba/m2.
 
Haha vala jes, interesantna im ta računica. Radila bi možda ako bismo svi bili kao Kejt Mos. :D
 
direktor":1sz0xwsn je napisao(la):
Tramvaj bg do preseva se zove voz
Ја предлажем трамвајску линију '08 од Београда до Приштине, пошто воз нема лепу историју на том правцу

Послато са SM-G930F уз помоћ Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=527735#p527735:1nt18z05 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 25 Mar 2018 08:01 pm[/url]":1nt18z05]Ja sam više imao na umu uspostavljanje tramvajske linije od Beograda do Preševa. Pošto vidim da su na ovom forumu tramvaji rešenje za sve.

А у стварности, ми у Србији одавно патентирасмо сличну будалаштину: путничке возове који путују с` краја на крај земље и, налик трамвају, примају путнике иза сваког ћошка. Једино их клоња, и то прљава, квалитетом одваја од трамваја.
 
Pa to stoji. Ali je to problem sasvim druge prirode nego ono čime (treba da) se bavimo na ovoj temi i ovom podforumu.
A sam taj problem s vozovima se da rešiti. Samo što jelte određene grupacije ljudi to ne dopuštaju jer im nije u interesu (ili ih baš briga).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=527563#p527563:22uex29d je napisao(la):
Karlo del Ponte » 24 Мар 2018 08:29 pm[/url]":22uex29d]Они су у стању да направе да трамвај 7 иде на 5 минута, 9 на 6 минута, оба трамваја са разлогом дуге композиције. Једна за другом обарају напон на подстаници, чиме се снижава максимална брзина за оба. Ствар је погоршана са доласком шпанских струјождера, и тада се одлучило да се укупан број трамваја на мрежи смањи. Конкретно, да се трамвајски ред вожње прореди толико да на одређеним правцима путници радије бирају аутобус да избегну дуго чекање. За трамвајску мрежу је идеално, ако рецимо, за Вождовац иду само 9 и 10 неизменично са једнаким интервалима.
Више пута је на форуму предлагана трамвајска мрежа са по две линије на сваком правцу. Више од тоге је ем непотребно ем неефикасно, а ево и технички неизводљиво.
 
Nama je pod hitno potrebno davanje prioriteta tramvajima gde god je to moguce o cemu je vec bilo reci. Karlo je svojevremeno i neke racunice pravio mislim bas za nbg trasu gde je situacija najproblematicnija. Potrebno je ubrzanja izvesti pre postavljanja pruge preko mosta na Adi kako bi voznja tamvajem imala smisla.
 
Ključna stvar za dalje proširenje mreže je da od postojeceg dela od mosta na adi, kad su šine tako vec na visini
dovesti tramvaj na Bezanisku kosu :!:

Naravno da Bezaniska kosa po sebi i jeste i nije interesanta , koliko je bitno imati limenka na toj ,,visini,,
jer odatle , daleko je lakše i sasvim izvodljivo razvesti vremenom tramvajsku mrežu dalje na pr :
ka tačkama kao sto su
- Bolnica na Bežaniskoj kosi
- Zemunsko naselje Sava Kovačević
- Altina.... itd redom ...

Visina mosta na adi slična je visini železičke stanice NBgd a to je vec savladan dobar deo visinske razlike B.Kose
te odtle ne pod vecim , vec istim nagibom kao u Beogradskoj ili V.Stepe i sl...
limeka dovesti na Bezanisku kosu.
:sesir:
 
Било је на теми о тролебусима нешто о томе, да је НБГ, Земун (има пењање на гребен али и није толико страшно) и лева обала душу дали за трамвај, а да је тролебус оптималан за брдовите делове старог града, тако да подржавам да се максимално прошири трамвај на цео београдски Срем а и Банат

На Бранков да се исто додају шине у жутој траци, не само на мост на Ади. Ако је могуће, додати шине на Пупинов, Панчевац и мост на Хуји да трамвај иде и у тај део (мада то захтева да се планови за тај део промене можда и радикално). Онај тунел испод Циганлије у будућности исто трамвај да има.
 
Akcenatovao sam B.Kosu za ključ proširenja iz jednostavnog razloga što po volji i mogucnosti svuda dr. jeste fizički moguce je širiti
a na navedene pravce nije , zbog visinske razlike i samog (starog) urbanog tkiva donjeg Zemuna

te B. Kosa su čarobna vrata čitavog gornjeg Zemuna i okolnih naselja
naravno da jedna vrata ne pokrivaju sve, te je lasno naci zamerke .... al zasad imamo samo B.Kosu i dr. ,,vrata,, nemamo.
:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=527919#p527919:3mzs1nil je napisao(la):
boca-ica » Mon Mar 26, 2018 3:56 pm[/url]":3mzs1nil]
Visina mosta na adi slična je visini železičke stanice NBgd a to je vec savladan dobar deo visinske razlike B.Kose
te odtle ne pod vecim , vec istim nagibom kao u Beogradskoj ili V.Stepe i sl...
limeka dovesti na Bezanisku kosu.
:sesir:

Cini mi se Boco da to vise nije moguce. Projektom UMP-a nije predvidjeno da tramvaj ide nadvoznjakom preko Djordja Stanojevica pa se trake UMP-a suzavaju odmah po prelasku ulica i zatvaraju mogucnost produzetka nadvoznjaka...

 
Vrh