Šta je novo?

Tramvaji

Nije nuzno spor, narocito na otvorenoj pruzi. Evo primera:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=S_eMq_SKB5w[/youtube]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=526697#p526697:2w71jpv4 je napisao(la):
sasa901 » 21 Mar 2018 04:59 pm[/url]":2w71jpv4]nije al je daleko a tram relativno spor vise bi se uklopila neka zeleznica
 
mislim da sem spanaca ni jedan ne moze da ide brzo :) ni svajcarci koji su godiste moje cukun babe ni katice koje su u stanju raspada :) jedino da nabave nove :)
 
И ред би био нови да се набаве. И ваљало би испитати могућност прављења независних трамвајских линија до удаљенијих насеља.
 
Ti pojma nemas otramvajima i katicama uopste pogotovo ili se mozda nikad nisi vozio kad vozac malo nagazi poslednji polazak.Katice na remont nive tramvaje dok spance ne otplatimo gledati necemo.
Cujem da jedan spanac trajno zaribao greskom proizvodjaca i da su na ime toga dobili od spanaca neku masinu kao kompenzaciju
 
mozda katica moze da ide brzo al katica se sva trese a videcemo sta ce da rade dal ce da remontuju il kupe nove
 
ma ljudi sta vam je, kako samo do grocke, zar ne bi bilo lepo da i smederevo ima direktan tramvaj do beograda, al to samo privremeno, kasnije produzavanje do bukuresta :lol:
 
A da vidis malo kako tramvaji povezuju gradove sirom svijeta prelaze drzavne granice itd da se informises malo :)
 
До Смедерева има воз. Зашто је аутобус бољи за јавни превоз до удаљенијих насеља од трамваја?
 
Па ово у Базелу ће нама да продају као метро хахаха. Ево једног примера за наше трамваје, 3 када наиђе на нове шине код моста на Ади из правца Топчидера да гас и она цела почне да вибрира, или је пруга лоше одрађена или су катице лоше, швајцарски трамваји не вибрирају толико, изгледају некако стабилније.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=526780#p526780:3aw11e0k je napisao(la):
nekianonimnilik » 21 Mar 2018 11:41 pm[/url]":3aw11e0k]ma ljudi sta vam je, kako samo do grocke, zar ne bi bilo lepo da i smederevo ima direktan tramvaj do beograda, al to samo privremeno, kasnije produzavanje do bukuresta :lol:

Наравно да би било лепо. Постојање трамваја-воза до Смедерева би значило да Србија припада кругу развијених земаља, попут Немачке и Швајцарске.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=526917#p526917:2ews3uyx je napisao(la):
abrines » 22 Мар 2018, 15:17[/url]":2ews3uyx]П3 када наиђе на нове шине код моста на Ади из правца Топчидера да гас и она цела почне да вибрира, или је пруга лоше одрађена или су катице лоше, швајцарски трамваји не вибрирају толико, изгледају некако стабилније.

Швајцарац има додатну осовину испод злгоба, а и доста је тежи од Катице
 
A mene čak neki ljudi iz struke ubeđivali da je Katica zapravo teža nego Duvag (bez prikolice). J... lud zbunjenog.

Nego što se tiče tramvaja do udaljenih mesta... a šta se dešava kad pukne mreža ili nestane struje? Ili ako se nađe neka prepreka na šinama?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=527242#p527242:sngb14uy je napisao(la):
Bender Rodriguez » Fri Mar 23, 2018 4:14 pm[/url]":sngb14uy]
Nego što se tiče tramvaja do udaljenih mesta... a šta se dešava kad pukne mreža ili nestane struje? Ili ako se nađe neka prepreka na šinama?

Kad nestane struje onda se staje.

Problem sa "tramvajima do udaljenih mjesta" u BG je nepostojanje tramvajske infrastrukture. Vecina tramvaja u svijetu koji "idu do udaljenih mjesta" su tzv. tramvaj-vozovi, tj vozila koja koriste postojecu (ili napustenu) zeljeznicku infrastrukturu. Medjutim, zeljeznicki kolosjeci u Srbiji su na 1450mm (normalni kolosjek) a tramvaj na 1000mm (uski kolosjek), sto znaci da bi beogradski voz/tramvaj morao ili imati posebno izgradjene kolosjeke od 1000mm ili da se kupi posebno vozilo za normalni kolosjek pa da iskoristi recimo prugu oko Kalisa..

Na zalost ni jedna ni druga opcija u ovom trenutku nije izgledna.
 
То би било одлично, замисли да се возиш као човек у трамвају, а не да се гураш као ст*** у 305.
 
Па за напуштене шине је лако решење могу само једну страну да помере ка унутра и тако сузе колосек, са малим изменама и то је то

Ако се користи могу да ставе тређу шину за трамвај мада би се онда она заједничка брзо трошила
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=527344#p527344:291e16aa je napisao(la):
Somi303 » 23 Mar 2018 09:23 pm[/url]":291e16aa]То би било одлично, замисли да се возиш као човек у трамвају, а не да се гураш као ст*** у 305.
mislim da bi jos gore guzve bile u tramvajima nego u busu manji je postor manje mesta za sedenje
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=526746#p526746:ce0chqgo je napisao(la):
sasa901 » 21 Mar 2018 08:30 pm[/url]":ce0chqgo]mislim da sem spanaca ni jedan ne moze da ide brzo :) ni svajcarci koji su godiste moje cukun babe ni katice koje su u stanju raspada :) jedino da nabave nove :)
Аман људи, докле више поређење железнице и аутомобила! Старост електромотора не смањује брзину и снагу, а шинско возило може бити у експлоатацији и преко пола столећа! Па Катице и дан данас возе добро, преживевши изумирање млађих Саноса, МАН-ова, Икаруса и прве генерације Икарбуса!

Конструктивна брзина београдске Катице је 56 км/с, Швајцарца 70км/с, Шпанца 60км/с. Самој Катици је смањен степен преноса ради веће вучне силе на успонима. Иначе, потпуно иста катица у равничарским градовима иде 70км/с што је и конструктивна брзина те врсте трамваја. Према стандардима градње трамвајског колосека у Београду, на деоницама где је пруга у правац или са благим кривинама, а про томе у добром техничком стању, максимална брзина је 60км/с.

Једна додатна ствар која делимично гуши брзину трамваја у време интензивног саобраћаја је кадровски монопол друмске секте. Они су у стању да направе да трамвај 7 иде на 5 минута, 9 на 6 минута, оба трамваја са разлогом дуге композиције. Једна за другом обарају напон на подстаници, чиме се снижава максимална брзина за оба. Ствар је погоршана са доласком шпанских струјождера, и тада се одлучило да се укупан број трамваја на мрежи смањи. Конкретно, да се трамвајски ред вожње прореди толико да на одређеним правцима путници радије бирају аутобус да избегну дуго чекање. За трамвајску мрежу је идеално, ако рецимо, за Вождовац иду само 9 и 10 неизменично са једнаким интервалима. Читав низ трамвајских градова у којима за разлику од Београда не постоји забрана професије, функционише на стандардним интервалима типа сваких 10 минута за све линије на неком делу мреже, тако да се електромрежа равномерно оптерећује. И путницима одговара, јер на дељеној траси две линије знају да превоз имају на 5 минута, и не буде први трамвај претрпан, а одмах иза празан.
 
Vrh