[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=526746#p526746:ce0chqgo je napisao(la):
sasa901 » 21 Mar 2018 08:30 pm[/url]":ce0chqgo]mislim da sem spanaca ni jedan ne moze da ide brzo
ni svajcarci koji su godiste moje cukun babe ni katice koje su u stanju raspada
jedino da nabave nove
Аман људи, докле више поређење железнице и аутомобила! Старост електромотора не смањује брзину и снагу, а шинско возило може бити у експлоатацији и преко пола столећа! Па Катице и дан данас возе добро, преживевши изумирање млађих Саноса, МАН-ова, Икаруса и прве генерације Икарбуса!
Конструктивна брзина београдске Катице је 56 км/с, Швајцарца 70км/с, Шпанца 60км/с. Самој Катици је смањен степен преноса ради веће вучне силе на успонима. Иначе, потпуно иста катица у равничарским градовима иде 70км/с што је и конструктивна брзина те врсте трамваја. Према стандардима градње трамвајског колосека у Београду, на деоницама где је пруга у правац или са благим кривинама, а про томе у добром техничком стању, максимална брзина је 60км/с.
Једна додатна ствар која делимично гуши брзину трамваја у време интензивног саобраћаја је кадровски монопол друмске секте. Они су у стању да направе да трамвај 7 иде на 5 минута, 9 на 6 минута, оба трамваја са разлогом дуге композиције. Једна за другом обарају напон на подстаници, чиме се снижава максимална брзина за оба. Ствар је погоршана са доласком шпанских струјождера, и тада се одлучило да се укупан број трамваја на мрежи смањи. Конкретно, да се трамвајски ред вожње прореди толико да на одређеним правцима путници радије бирају аутобус да избегну дуго чекање. За трамвајску мрежу је идеално, ако рецимо, за Вождовац иду само 9 и 10 неизменично са једнаким интервалима. Читав низ трамвајских градова у којима за разлику од Београда не постоји забрана професије, функционише на стандардним интервалима типа сваких 10 минута за све линије на неком делу мреже, тако да се електромрежа равномерно оптерећује. И путницима одговара, јер на дељеној траси две линије знају да превоз имају на 5 минута, и не буде први трамвај претрпан, а одмах иза празан.