Tрамвај кад би се боље осмислио и када би му се дала предност би могао да препороди јавни превоз у Београду. По мени први проблем јесте што при приласку ужем центру града тј. кругу двојке трамвај скреће са правих праваца (Булевар Краља Александра, Булевар Ослобођења) и кривудају по Ресавској, Београдској и Немањиној.
Зато би требало наставити трамвајске шине право Булеваром и Краља Милана до Теразија, и одатле рачвање, лево Призренском на Бранкову и преко моста (7 и 9) + нови крак кроз НБГ Пупиновим булеваром до Земуна и у старом граду нови крак од Трга републике преко Булевара Деспота Стефана и Вишњичке па Миријевским булеваром до Миријева (нова линија Земун-Миријево). + још једна пруга на НБГ, дуж Омладинских бригада.
Ситуација би онда била следећа:
-линије
7 и
9 пролазе кроз строги центар града, немају кривудања до Новог Београда и иду преко Бранковог моста;
-нова линија
Земун-Миријево (нпр.
1) исто иде преко Бранковог моста (веза новог БАС са строгим центром града без околишања преко Старог сајмишта и Савсог трга);
-линије
13 и
11 иду преко моста на Ади;
-стари мост се не користи више за трамвај, већ се користи за метро систем;
-кроз Ресавску остаје само линија
3 враћена на оригиналну трасу до Ташмајдана;
-
6 се продужује право Булеваром до
центра* (окретница на Тргу републике или Студентском тргу, можда чак и код павиљона Цвијета Зузорић), чак би се могла преименовати у
7Л;
-могућност за још неколико нових линија:
--
Миријево-Трг републике/Студентски трг/павиљон Ц. Зузорић (нпр.
1Л)
--
Земун-Општина НБГ-Баново брдо (нпр.
4)
--
Земун-Општина НБГ-Кнежевац (нпр.
8)
--
Земун-Општина НБГ-блок 45 (овде већ нестаје бројева, али би генерално могао цео систем нумерисања свих линија да се реформише као што је већ предлагано на форуму)
-као и за неколико локалних линија само до центра, типа,
9Л (Бањица-центар*).
Овде нисам узео у обзир нпр. постојећи план о ширењу трамваја од ББ Трговачком, као ни солидну идеју чини ми се Пантографа о ширењу трамваја од Јурија Гагарина кроз др Ивана Рибара и Војвођанску до раскрснице Сурчинске, Грчке и Т6, трамвајска линија до тог дела града би значила и становницима Сурчина, Ледина, Бежанијске косе, као и посетиоцима гробља.
А пазите сад ово фантазирање, од те раскрснице продужити још трасу прво паралелно са Т6, па онда скретање десно негде код раскрцнице Т6 са Марка Челебановића (ту би и било најлогичније да се настави нова широка саобраћајница у оси Марка Челебановића да иде право на насеље Радиофар направити проширење улице Светог Саве, туда исто трасирати трамвај и онда да трамвај скрене ка аеродрому. Мало сам се занео, признајем, али мислим да је макар пола овога изводиво и да би то допринело да се продише у јавном превозу у Беогаду.