Šta je novo?

Tramvaji

Трамвај је итекако потребан за централну и урбанију зону Новог Београда, кроз Омладинских Бригада где је огромна насељеност, оптерећеност превоза 24/7 и наравно да иде до центра Земуна...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=530977#p530977:39cq1zki je napisao(la):
SRBO » Ned Apr 08, 2018 10:59 pm[/url]":39cq1zki]А да лепо среде то и ставе трамвај како план налаже????
To je predvidjao plan 'tramvajem u 21. vek' koji, kao teski :fijasko: odavno ne postoji, tj hvala bogu, napusten je.

solecar":39cq1zki je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=529548#p529548:39cq1zki je napisao(la):
Bumbarevo brdo » April 2nd, 2018, 10:26 am[/url]":39cq1zki]Svi znaju da je to bilo kad su radili stanice u nemanjinoj, slika je bajata najmanje 6 meseci. :bash:
Svi znaju da je tramvaj magično nestajao na Slaviji , baš kao što si predlagao. :)

Ja predlagao nestajanje sa slavije??? Gde je citat???
To ces ti, druze solekar, da pardoniras...

Predlagao sam ukidanje u topciderskoj dolini gde ne kaci dovoljno nijedno naselje i vise je sluzio industriji, i predlagao sam ukidanje pozeske (gde ima zilion buseva) tj spustanje u radnicku do velikog parkinga ispred ade ciganlije, sa perif terminusom za vecinu linija sa 500/800 pravca. Sudeci po stanici secerana, uvek bi bio pun.

A verovao ili ne, predlagao sam i prosirenja, pupinov bul, oml brigada i zrenjaninski put ako nekad bude postojao normalan most u produzetku mije kovacevica.
Prosirenja, razume se, jedino mogu imati korist u spoljnoj bastici tj u zajednickoj traci sa busevima.

Mirijevski tramvaj bi bio cisto turisticki jer ima OGROMNO kruzenje, a zarkovacki bi imao onaj zilion bus linija koje su i brze i bolje zahvataju naselja (posebno cerak, vidikovac i petlovo brdo).
 
То јесте - географски гледано трамвај у Миријево има више смисла тунелом са булевара, такав терен јбг - а и тај трамвај би отприлике био као 27 па није баш нешто користан - боље је онда тролејбус у Миријево (исто у ГУПу Миријева као и трамвај, али у ствари и јесте планиран тунел негде око Устаничке до Миријева, хмм)

Мада, ја не бих укинуо ово у Топчидерској долини - продужио бих 3 до Рипња, јер је лако поставити пругу у долини где је равно - пар станица у Рипњу а онда иде само пун гас до места где се сад завршава - експресни трамвај мање више, а за разлику од Миријева не би претерано кружио
 
Ако су 25П и 74 са оноликим околишањем опет препуни ка Миријеву, онда је трамвај кроз Миријевски булевар сасвим оправдан. Проблем је можда то што нема траса право кроз Деспота Стефана до Трга, или чак и кроз Тунел па на Бранков мост и право за Земун, што би било веома корисно.
 
Prepuni su jer ljudi nemaju drugog izbora kad djp 'strucnjaci' jedino umeju da naprave turisticko-obilazne linije.
Svakako su busevi DALEKO I NEUPOREDIVO brzi nego sto bi tramvaj na istoj trasi bio.

Jedini prirodni pravci za mirijevo su
1.desp stefana-mirijevski bul
2.desp stefana-partizanski put
3.bulevar-mite ruzica

Ripanj, resnik i topc dolina vec imaju te ekspres sine, samo jos da docekaju bg voz.
 
Аутобуси далеко бржи? Има таквих случајева у свету ван капитализма и социјализма у коруптивизму постсовјетских градова. У Србији, која је негде између тих светова, након реконструкције Војводе Степе трамвај више није спорији од аутобуса. Зависи од примењених техничких решења и да, када се у техничком смислу по свему осим напајања трамвај третира као аутобус, заиста је инфериоран. А у високо, или бар осредње технички развијеним друштвима, у смислу кадровске политике у јавном сектору, то није случај. Жао ми је што већина оних што коментаришу никада није села у трамвај у Паризу, Берлину...па чак ни у Будимпешти.
 
Ma kako da ne. Koristio sam prevoz kroz Vojvode Stepe godinama pre i godinama posle rekonstrukcije. I premda se stanje poboljšalo nakon rekonstrukcije, svako ko je želeo pre da stigne uvek je radije išao na autobus. Redovno se dešavalo da na stanici preskočimo tramvaj koji je na njoj i čekamo autobus koji je bio stanicu iza njega, jer smo znali da će taj autobus kasnije preteći tramvaj, i tako je obično i bilo. Da ne pričam što na skretanju kod Vitanovačke tramvaj je redovno ostajao ''zarobljen'' da čeka na semaforu jer se nalazi u traci za skretanje koja ima crveno, dok bi pored njega šišale 33ke.

Ja razumem da svi ovde imamo neke stvari koje volimo i ne volimo, i da ima ljudi kojima su železnice i/tramvaji hobi i strast. Al aj malo oladite sa tom subjektivnošću i ograničenim pogledima na sve. I ja sam nekad obožavao trolejbuse, odrastao sam pored njih. Pa nisam pričao da su najbolji, da treba da se prošire po celom gradu i da svi koji ne razumeju moje stavove rade za auto-lobi™, žive u zadrtim ubeđenjima, i slično što se ovde poteže čim neko ima drugačije viđenje.

Vidim pominješ Budimpeštu. Baš se pre nedelju dana vratih sa drugog putovanja do nje. Jes vala, mnogo lep grad s jako dobrim prevozom, koji u velikom procentu čine i tramvaji. I sve je to lepo i divno. Još samo kad bi Beograd imao pare kao Budimpešta, kad bi imao ulice ko Budimpešta, kad bi imao garniture kao Budimpešta, kad bi imao istoriju urbanizma kao Budimpešta, i kad bi bio ravan i prostran kao Budimpešta. Samo toliko. Isto važi i za Pariz i Berlin. Eto samo toliko, šta je to...

Samo gledam šta se sve piše po temama i ne verujem koliko ljudi puštaju da ih nose emocije i fantazije. Jedan vidi slike od pre 100 godina pa bi da rasprostre fijakere širom modernog Beograda. Drugi od malena voli tramvaje pa bi da prošparta grad njima. Treći se oduševio gondolom kad je bio negde na odmoru pa bi sad da razveže kabl od Avale do Fruške gore. Itd itd... Pa super, po toj logici ajd ja da predložim trolejbusku mrežu od Autokomande do Vrčina. Mislim šta, kad se već fantazira, aj i ja da se priključim. Kad mogu Rusi da imaju trolejbuske linije od po 50 km, možemo i mi, molim lepo. :D

I dokle tako? Dok svako ne ispuni svoje dečačke fantazije? Ajd da se malo spustimo na zemlju i vratimo u realnost. Nismo više deca.
 
А, сад си ти богме субјективан и помало нереалан.

Дакле, после реконструкције улице, стање трамваја у Војводе Степе је не мало, него драстично побољшано. Као неко ко га је користио интензивно од јесени 1996. године, сматрам се позваним да о томе пишем (можда мало мање од Карла, који је, заправо, из једне од околних улица). Још тада је од Аутокоманде до станицу иза војних монструм-зграда требало око 10 минута, а временом се, развојем комби-доставе и манира упалим-четири-жмигавца-одем-тетки-лек-да-однесем-боли-ме-шина-за-све путовање додатно одужило.

У последње време имао сам, међутим, вожње Славија - 4. април од 15 минута и сл. У најмање три наврата, возио сам упоредо са трамвајем од оне приватне клинике изнад Саобраћајног - не пролазећи на црвено, до мало изнад Степиног вајата нисам био испред трамваја.
Оно је сад, у поређењу са пређашњим стањем, цивилизација; захваљујући успешној примени пасивног давања предности трамвајима путем сигнализације (активна је кад се упали зелено кад наиђе трамвај) Војводе Степе данас функционише као улица европског града, а била је срамота и дивљи запад чак и у распалом Београду деведесетих.
Поузданост је немерљиво побољшана.

П. С. Иначе, занимам се ја поприлично за урбанизам. И знам да је урбанизам (тј. организована планска изградња) у Београду почела 30-так година после Пеште, а у истој деценији када и у Паризу и у Бечу.
Електрични трамвај смо добили међу првима у свету.
Почели смо ми на време, али смо нешто временом заостали. Зато и имамо трамвајску раскрсницу код бувљака, и сл.
 
Spomenuta je Budimpešta, ja bih spomenuo i Prag, koji sigurno nije prostran, i sam sam se čudio gde su ga sve provukli, pa su ipak tramvaji okosnica a i jedini u samom centru grada, pored metroa naravno. Tako da je pitanje tramvaj ili bus samo pitanje opredeljenja gradova a ne i mogućnosti jednog i drugog sistema prevoza jer svi imaju i pozitivne i negativne strane.
Inače, ovi novi Škodini tramvaji sigurno ne pripadaju prošlosti tako da baš ne razumem stav koji preovladava, da je tramvaj kao neka proštlost, i zastareo, i inferioran...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=531311#p531311:19cfu558 je napisao(la):
Gaspar18 » 11 Apr 2018 12:01 am[/url]":19cfu558]Трамвај је итекако потребан за централну и урбанију зону Новог Београда, кроз Омладинских Бригада где је огромна насељеност, оптерећеност превоза 24/7 и наравно да иде до центра Земуна...
Zato je i planiran metro, ali nećemo dočekati ni tramvaj. A pre toga smo imali i trolejbuse, ali oni su loši pa su izbačeni sa NBG i iz Zemuna jer je lepše da se truckamo u busevima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=532145#p532145:1cjhlfmc je napisao(la):
beobike » April 14th, 2018, 11:01 pm[/url]":1cjhlfmc]Inače, ovi novi Škodini tramvaji sigurno ne pripadaju prošlosti tako da baš ne razumem stav koji preovladava, da je tramvaj kao neka proštlost, i zastareo, i inferioran...
Jeste zastareo tramvaj , al' samo jedan deo voznog parka.
Jeste inferioran tramvaj , al' samo na određenim deonicama.
 
Sama ulica jeste postala bolja nakon rekonstrukcije (uprkos kriminalno loše urađenim radovima), ali po pitanju brzine tramvaja, sve je ostalo manje više isto.

A kao što napisah ranije, razumem nečiju strast prema tramvajima, ali to ne znači da ću da prihvatam sve što se o njima napiše, pogotovu ako je preuveličano ili subjektivno. U Beogradu tramvaji imaju najtvrdokornije grupe obožavatelja, a kod nekih su čak stekli i status svete krave. Iako su zapravo najmanje popularan vid prevoza među putnicima i javnošću. A možda baš u tome i leži odgovor. Vide ljudi koliko svi napadaju tramvaje pa dobiju neki poriv da ih bezuslovno brane i uzdižu. Ne bi bio ni prvi ni poslednji put.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=532170#p532170:dbb6sp9f je napisao(la):
solecar » Ned Apr 15, 2018 12:55 am[/url]":dbb6sp9f]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=532145#p532145:dbb6sp9f je napisao(la):
beobike » April 14th, 2018, 11:01 pm[/url]":dbb6sp9f]Inače, ovi novi Škodini tramvaji sigurno ne pripadaju prošlosti tako da baš ne razumem stav koji preovladava, da je tramvaj kao neka proštlost, i zastareo, i inferioran...
Jeste zastareo tramvaj , al' samo jedan deo voznog parka.
Jeste inferioran tramvaj , al' samo na određenim deonicama.

Možda nisam bio precizan, nisam mislio na vozni park već na zastarelost takvog vida orevoza. A i u belim svetu voze stariji tramvaji a izgledaju mnogo drugačije nego naši.
I naravno da tramvaj neće ići niti može svugde, ali tako ni busu nije mesto na određenim pravcima.
 
Tрамвај кад би се боље осмислио и када би му се дала предност би могао да препороди јавни превоз у Београду. По мени први проблем јесте што при приласку ужем центру града тј. кругу двојке трамвај скреће са правих праваца (Булевар Краља Александра, Булевар Ослобођења) и кривудају по Ресавској, Београдској и Немањиној.
Зато би требало наставити трамвајске шине право Булеваром и Краља Милана до Теразија, и одатле рачвање, лево Призренском на Бранкову и преко моста (7 и 9) + нови крак кроз НБГ Пупиновим булеваром до Земуна и у старом граду нови крак од Трга републике преко Булевара Деспота Стефана и Вишњичке па Миријевским булеваром до Миријева (нова линија Земун-Миријево). + још једна пруга на НБГ, дуж Омладинских бригада.
Ситуација би онда била следећа:
-линије 7 и 9 пролазе кроз строги центар града, немају кривудања до Новог Београда и иду преко Бранковог моста;
-нова линија Земун-Миријево (нпр. 1) исто иде преко Бранковог моста (веза новог БАС са строгим центром града без околишања преко Старог сајмишта и Савсог трга);
-линије 13 и 11 иду преко моста на Ади;
-стари мост се не користи више за трамвај, већ се користи за метро систем;
-кроз Ресавску остаје само линија 3 враћена на оригиналну трасу до Ташмајдана;
-6 се продужује право Булеваром до центра* (окретница на Тргу републике или Студентском тргу, можда чак и код павиљона Цвијета Зузорић), чак би се могла преименовати у ;
-могућност за још неколико нових линија:
-- Миријево-Трг републике/Студентски трг/павиљон Ц. Зузорић (нпр. )
-- Земун-Општина НБГ-Баново брдо (нпр. 4)
-- Земун-Општина НБГ-Кнежевац (нпр. 8)
-- Земун-Општина НБГ-блок 45 (овде већ нестаје бројева, али би генерално могао цео систем нумерисања свих линија да се реформише као што је већ предлагано на форуму)
-као и за неколико локалних линија само до центра, типа, (Бањица-центар*).

Овде нисам узео у обзир нпр. постојећи план о ширењу трамваја од ББ Трговачком, као ни солидну идеју чини ми се Пантографа о ширењу трамваја од Јурија Гагарина кроз др Ивана Рибара и Војвођанску до раскрснице Сурчинске, Грчке и Т6, трамвајска линија до тог дела града би значила и становницима Сурчина, Ледина, Бежанијске косе, као и посетиоцима гробља.
А пазите сад ово фантазирање, од те раскрснице продужити још трасу прво паралелно са Т6, па онда скретање десно негде код раскрцнице Т6 са Марка Челебановића (ту би и било најлогичније да се настави нова широка саобраћајница у оси Марка Челебановића да иде право на насеље Радиофар направити проширење улице Светог Саве, туда исто трасирати трамвај и онда да трамвај скрене ка аеродрому. Мало сам се занео, признајем, али мислим да је макар пола овога изводиво и да би то допринело да се продише у јавном превозу у Беогаду. :sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=532174#p532174:2c88etus je napisao(la):
Bender Rodriguez » Ned Apr 15, 2018 1:23 am[/url]":2c88etus]Sama ulica jeste postala bolja nakon rekonstrukcije (uprkos kriminalno loše urađenim radovima), ali po pitanju brzine tramvaja, sve je ostalo manje više isto.

A kao što napisah ranije, razumem nečiju strast prema tramvajima, ali to ne znači da ću da prihvatam sve što se o njima napiše, pogotovu ako je preuveličano ili subjektivno. U Beogradu tramvaji imaju najtvrdokornije grupe obožavatelja, a kod nekih su čak stekli i status svete krave. Iako su zapravo najmanje popularan vid prevoza među putnicima i javnošću. A možda baš u tome i leži odgovor. Vide ljudi koliko svi napadaju tramvaje pa dobiju neki poriv da ih bezuslovno brane i uzdižu. Ne bi bio ni prvi ni poslednji put.

Ne bih se baš složio sa tobom. Pre rekonstrukcije, od Autokomande do Voždovca, tramvijma je trebalo i po 15 minuta, a neretko i više, a nakon rekonstrukcije Bulevara Vojvode Stepe, vožnja u proseku traje oko 10 minuta. Stizao i za svega sedam osam minuta kad nema gužve. Pritom, od Franša je tramvaj u velikoj prednosti, pošto je odvojen od drumskog saobraćaja, a samo na tom potezu može uštedeti i do deset minuta u odnosu na 33-jku. Takođe, ni autobus zbog konfiguracije same ulice od rekonstrukcije, ne može više da "leti" Bulevarom Vojvode Stepe, a nivo komfora je daleko veći kod tramvaja u poređenju sa solo autobusom, tako da 33-jku nikada ne bih pre birao u odnosu na tramvaj u Vojvode Stepe.

Nažalost, ni veliki potencijal tramvaja na Novom Beogradu nije iskorišćen, i pored širokih bulevara bez krivina i uspona. Opet sam i tu pre birao tramvaj, pa presedao kod ušća pre nego da se lomim u prepunim 95-icama, linija koju inače organski ne podnosim. Nisu baš ni tramvaji prazni, ali su gospodski prevoz u poređenju sa pomenutom linijom. Ok, izgubiš možda pet deset minuta u presedanju, a i zbog toliko pominjanih raskrsnica na Novom Beogradu, ali bar me ne gazi i ne gužva "domaća kultura". Realno, ne izgubi se baš toliko vremena da je vredno dodatnog i nepotrebnog maltretiranja.

Za Banovo brdo sam već pisao. Živeo u tom naselju preko deset godina. Tramvaj nam je bio spas pre deset i više godina, a i sada je vrlo brz prevoz, jer je opet od Požeške do sajma odvojen od drumskog saobraćaja. Radnička je nešto brža sad nakon rekonstrukcije nadvožnjaka, tj nema više onog tesnog podvožnjaka prema gradu, al opet mi se čini da je tramvaj u prednosti. Bolna tačka im je Dušanova i uopšte delovi centra grada, kao i potez od Cvetka do Ustaničke. Svakako da ima mesta za poboljšanja uz ne baš mala ulaganja, ali verujem da bi itekako imala smisla. Svima je naravno važno da stignu što pre tamo gde su krenuli, ali ipak je i komfor važan, a poneki "izgubljeni" minut ne vidim kao neku veliku tragediju.
 
Да трамвај прелази Саву преко Бранковог моста и наставља право у булевар Деспота Стефана засигурно би се смањило оптерећење у линији 95.
 
Ни ја не волим 95 кад идем из тих блокова, али сам као и већина људи одатле далеко сигурнији да ћу пре и нормалније стићи од тачке А до тачке Б. Трамваје у том делу Новог Београда користи само онај ко мора. Па рецимо Аутокоманда - Делта Сити пре стигнеш комбинацијом 17 или 18 до Сава Центра па на 95, него директно 9ком.
 
То је истина, много има кружења. Зато треба истерати трамвај право, до краја Булевара и у Краља Милана до Теразија па лево Призренском у Бранкову. Деветка највише времена изгуби од Ушћа до Славије чекајући по семафорима, у гужви око Старог моста и код БАСа, и у Немањиној кад омаши зелени талас.
 
@Дошљак Čisto da budemo precizni, mala ispravka, originalna trasa trojke nijo do Tašmajdana več upravo do Omladinskog stadiona. Do Taša je skraćena devedesetih kada i mnoge druge linije iz potpuno drugih razloga.

Inače se apsulutno slažem za krak prema Zemunu
 
Хвала на исправци. Мислио сам да иде Ресавском а 12 да иде Београдском, пошто већина аутобуских линија из Раковице и завршава на Славији, па би са тројком у Ресавској били ближи центру, док аутобуси са Бановог брда завршавају углавном на Зелењаку па би њима одговарала веза са Славијом.
 
У овој ситуацији, са обзиром на ограничења у виду капацитета електромреже и токове кретања, требало би вратити 3 и 12 на старо: Кнежевац - Ташмајдан и Баново брдо - Омладински стадион. Линија 3 исти интервал, са тим што би постала поуздана, а 12 са интевалом 8 минута цео радни дан, викендом 10-11 минута. Трамвај не може сакупити критичну масу путника на Омладинском стадиону из неколико разлога, а најважнији је што све остале аутобуске линије обухватају много већа насеља. Сам Вишњички булевар има малу насељеност, насеље само са једне стране, али Вука Врачевића је важна преседачка станица, Вишњица Плаза је донела промене у токовима путника, а почетак Миријевског булевара је исто за путнике врло важна станица. Такође, за депо трамваја на том месту постоје планови и пројекти.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533521#p533521:1ptgjkzz je napisao(la):
Karlo del Ponte » Ned Apr 22, 2018 1:39 pm[/url]":1ptgjkzz]У овој ситуацији, са обзиром на ограничења у виду капацитета електромреже и токове кретања, требало би вратити 3 и 12 на старо: Кнежевац - Ташмајдан и Баново брдо - Омладински стадион.
Moram ponovo da napišem, iako možda nije od prevelikog značaja, mislim ipak da bi trebali da budemo precizniji. Stara trasa linije 3 i jeste Omladinski stadion - Kneževac. Skraćena je devedesetih kao i druge iz nekih drugih razloga. Još je imala i sreće što nije ukinuta kao pojedine. Stara trasa linije 12 je bila Tašmajdan - Banovo brdo.

Osnovni problem javnog prevoza pa i tramvaja je nesistematski pristup i lepljenje linija jednih preko drugih, promena prioriteta prema delovima grada od vlasti do vlasti, pa smo pred prošle izbore imali novu poplavu novih haotičnih linija. Ne očekujem da se ispravkom nekoliko sredi stanje.
 
Очигледно су у трамвајском систему проблеми пре свега слабост електромреже за додатна возила, затим загушења на скретницама и раскрсницама и лоша организација и синхронихација са осталим саобраћајем. Значи треба појачати електомрежу како би се додало још возила, да све катице иду у пару и сви швајцарци са приколицама.
 
Vrh