Šta je novo?

Tramvaji

Šta ne čitam najpažljivije. Ukinuti sramotno zapostavljenoj Rakovici i to malo veza sa gradom koje ima, i to da bi se pojačale veze ka drugim, biolje povezanim delovima grada.

I onda se ljudi čude što sam antibeogradski nastrojen kada su u pitanju opštine.
 
Primetio sam da su danas uveli promenu na semaforu na raskrsnici Bulevara kralja Aleksandra i Gospodara Vučića, ranije su tramvaj puštali kroz raskrsnicu nakon što se zatvori g. Vučića i pre otvaranja bulevara, sad je obrnuto, otvori se čim zatvore bulevar... Plus sam primetio da rekonstruišu stajalište u smeru ka Ustaničkoj.
 
Radovi na stajalistu su poceli pre par nedelja, tacnije prvo su nesto kopali, nemam pojma za sta, pa su prosirili prilaz sporednoj ulici, a sada su izgleda nastavili i sa stajalistem, pa ga konacno podizu. A ovo za semafore, juce kad sam prolazio negde oko 1 su bili iskljuceni semafori, mislio sam da je neki kvar s obzirom da su majstori nesto radili sa kutijom. E sad, koliko je dobro nemam pojma, glavni dosadasnji problem je sto je vrlo kratko bio otvoren semafor, jedva uspe jedan tramvaj da prodje, pogotovo spanci i svajcarci i duple katice.
 
Ma znam, ja živim stanicu pre toga i taj semafor me izluđuje stalno, ume po 3-4 tramvaja da se skupi pa čekaju da prođu... Možda da su stavili i pre i posle zatvaranja bulevara da se otvori za tramvaj... Plus je na toj raskrsnici idiotski rešeno skretanje levo u Gospodara Vučića kada se ide ka gradu, fali traka samo za levo.
 
Kad smo vec kod te stanice, suludo mi je da 309 ne pusti ljude na tramvajskoj stanici u smeru ka gradu vec bude u levoj traci gde je nenormalna guzva, pa jos tramvaji dok prodju, redovno ode po par minuta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=435726#p435726:1jgt5d92 je napisao(la):
tragac » Sub Feb 25, 2017 12:16 am[/url]":1jgt5d92]Šta ne čitam najpažljivije. Ukinuti sramotno zapostavljenoj Rakovici i to malo veza sa gradom koje ima, i to da bi se pojačale veze ka drugim, biolje povezanim delovima grada.

I onda se ljudi čude što sam antibeogradski nastrojen kada su u pitanju opštine.
Aaa ti si iz rakovice, sad mi je jasniji kom.
U pravu si potpuno, rakovica ima sramotno malo veza, moj kom se odnosio na samu trasu trojke gde je dovoljan solo autobus na 15 min, za to se ne isplati obnova pruge koja je i inace ostatak nekadasnje mreze kada je tramvaj bio primarni oblik, a kasnije opstao zbog industrije.
Rakovica i miljakovac (borska, pilota petr) su mnogo pogodniji za troleJbus, i obavezno vracanje bg voza za resnik-ripanj-mladenovac-barajevo-lazarevac.
 
Pogrešno.

Topčiderski koridor je neiskorišćeni potencijal za povezivanje Rakovice ali i mnogo šireg broja naselja sa Beogradom.

Razmisli zašto su još pre 150 godina odlučili da pruga za Niš ide baš tim pravcem a ne recimo Mokroluškim potokom, ili preko Voždovca, Bulbuldera...

Trolejbus je apsolutna katastrofa, bar kod nas, svaki dan kad odem do grada zateknem kako neki crknuti trolejbus blokira i usporava ostali saobraćaj.
 
Topciderska dolina je prirodna oaza, sto i treba da ostane, a tramvaj kao visokokapacitetni podsistem treba da pokriva gusto naseljene delove i da povezuje prigradske terminale sa centrom, a sve to na trasi trojke ne postoji.
Zel koridor nema nikakve veze sa tim, ta trasa je izabrana zbog konfiguracije terena, a postoji i vrcinski krak za nis koji u perspektivi moze da se spoji sa bgd-centrom upravo tim mokroluskim pravcem cime se dobija prigradsko-regionalni pravac za vml, kaluđericu, vrcin, smed, pozarevac...
Komentar vezan za troleJbuse je, ocigledno, odraz trolofobije i nema nikakve veze sa istinom.
 
Priznajem trolofobiju, ali što se tiče postojećeg tramvaja kroz Topčider, on u Rakovici treba da ima drugu funkciju, funkciju LRTa. Za to je potrebno bolje povezivanje sa lokalnim linijama u Rakovici i delovima Voćdovca i Čukarice. To je nepto što se može uraditi odnah, praktično do nove školske godine.
 
Dakle, dogodilo se i to da se Tragač i ja složimo.
Ja živim na Kanarevom, i iako imam solidne bus veze sa celim gradom, neretko koristim trojku, a naravno da ću koristiti i BG voz kad bude puštena druga linija, mada nije u planu da ide do Vuka, već samo do Prokopa. :bash:
 
Nikakvo ukidanje tramvaja od Topčidera do Kneževca. Kao što reče Tragač , a predlagao je i Karlo , napraviti lokalni saobraćaj uz mogućnost povezivanja i postojećih linija sa budućom linijom BG: voza i tramvajem , uz izgradnju terminusa u blizini ŽS Rakovica. A što se tiče same druge linije , iako neki misle da gledam da samo meni bude bolje , nikad neću podržati da se ona okreće kod mene (Prokop) , već da ide preko Vuka do Ovče , zato što to smatram mnogo boljim i svrsishodnijim rešenjem od presedanja na Prokopu da bi se stiglo do Vuka , Pančevca ...
 
Ako se dobro sećam, komentar je bio da voz iz Rakovice ne može da stane na Prokop ako produži u vračarski tunel. Kad sav železnički saobraćaj već bude izmešten na Prokop, neka naprave kombo-varijantu, dotle nema razloga da voz ne ide do Pančevca, pa možda čak i Ovče.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=435811#p435811:1wkki2sr je napisao(la):
DzonTravolta » February 25th, 2017, 7:06 pm[/url]":1wkki2sr]Ako se dobro sećam, komentar je bio da voz iz Rakovice ne može da stane na Prokop ako produži u vračarski tunel.
A što bi svraćao uopšte do Prokopa.
 
Теоретски, може у Прокопу да промени правац и од њега настави ка Врачарском тунелу.
 
Мислим да би са техничке тачке гледишта, воз морао да изађе из станице ка мосту, онда да се промени смер вожње и онда уђе поново у станицу али на колосеке који иду ка Вуку.
 
B92, 26.02.2017.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1234371

BG: Tramvaji više neće stajati "na crveno"

Neiskorišćenost tramvajskog kapaciteta, naročito na Novom Beogradu biće prošlost za šest meseci.

Posle dobijenih rezultata nakon brojanja putnika koji su pokazali da žitelji glavnog grada najviše putuju autobusima, dok je iskorišćenost tramvaja tek 17 odsto, nadležni su odlučili da "ubrzaju" tramvaje, pišu Večernje novosti.

Prema rečima Uglješe Mitrovića, sekretara za javni prevoz, rešenje je u pametnim semaforima.

“Istina je da postoji velika neiskorišćenost tramvaja, pogotovo onih koji saobraćaju na Novom Beogradu. Za razliku od autobusa oni su spori jer staju na svakom semaforu, stajalištima, a potrebno je i vreme da putnici uđu i izađu iz vozila. Zato se sugrađani odlučuju za autobuse”, kaže Mitrović.

“Rešenje za ubrzanje tramvaja je postavljanje senzora, kao kod Veterinarskog fakulteta. U pregovorima smo sa Sekretarijatom za saobraćaj, a ideja je da se na svim saobraćajnicama gde saobraćaju tramavaji postave semafori sa senzorima, koji bi se otvarali pri nailasku tramvaja”, objašnjava on.

U Sekreatrijatu za javni prevoz dodaju da će do jeseni senzori biti ugrađeni na semaforima duž Jurija Gagarina.

A od jeseni, kada se očekuje da će proći javna nabavka, u planu je postavljanje senzora na semaforima duž svih saobraćajnica kojima voze tramvaji.

Studija brojanja putnika pokazala je da je od deset linija koje dnevno prevezu najviše putnika, samo jedna tramvajska. I to "sedmica" koja saobraća od Novog Beograda do Ustaničke ulice. Dužina tramvajske pruge u Beogradu je 55 kilometara, a od toga je rekonstruisano oko 60 odsto. Predstoji uređenje šina u Ruzveltovoj, Karađorđevoj, Cara Dušana, Džordža Vašingtona, Kraljice Marije, na Trgu Slavija, kao i u Bulevaru oslobođenja do Veterinarskog fakulteta, Bulevaru kralja Aleksandra - od Gospodara Vučića do okretnice u Ustaničkoj.

GSP "Beograd" u dnevnom saobraćaju ima 125 linija na kojima saobraćaju autobusi, sedam na kojima voze trolejbusi i 10 tramvajskih linija. Osim što tramvaji pokrivaju više linija nego trolejbusi, imaju i širu mrežu. Dužina trolejbuskih linija je 55,8 kilometara, dok je tramvajskih duplo duža - 114,2 kilometra.
 
Sjajno je kada nadležni shvate da je krajnje vreme za neke elementarne stvari o kojima se godinama ovde drvi na forumu.
 
Dobro su se sjetili ako se uradi na cjeloj trasi 7 onda ce biti brza za skoro 20 min katica naravno
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=435780#p435780:6buqar7y je napisao(la):
tragac » Sub Feb 25, 2017 1:33 pm[/url]":6buqar7y]Baš zato što pokriva prostor izmedju Vuka i NBG. A metro na našoj opštini nije ni u planu, sa tramvajem i BGvozom nam nikad neće ni trebati metro.
Opet ostaje cinjenica da sama trasa trojke generise toliko putnika dovoljnih za solo autobus na 15 min, jer ne zalazi dovoljno ni u jedno naselje, miljakovac i kanarevo imaju borsku, rakovica ima pilota petrovica. A ako linija za centar nikada nije narocito popunjena, onda ni eventualna druga linija za nbg takođe ne bi bila.
Trasa savski trg-rakovica svakako treba da postoji, ali tramvaj tu nije ni malo racionalno resenje. Niko nije sporio trasu, vec njen potencijalni kapacitet. A vracanjem bg voza on samo moze da se smanji.
 
Vrh