Šta je novo?

Tramvaji

1939: Beograd se modernizuje - ukida se tramvaj
2016: Beograd se dalje modernizuje - ukida se voz
 
само да знаш, у то време је бензин био јефтинији од струје. данас је у питању чист идиотлук
 
Истини за вољу, у тексту пише да ће се заменом аутобуса тролејбусима користити: "Место скупог бензина, јефтинија струја".
 
Тачно. У Краљевини је бензин био безобразно скуп, можда и најскупљи на свету.

Него, да ли је скениран и текст са дна исте стране, о градњи хиподрома на Новом Београду?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=411700#p411700:27ow2iwy je napisao(la):
Вожд » 19 Oct 2016 09:25 pm[/url]":27ow2iwy]1939.
file.php
Stara devetka, tramvajska linija sa dva "života": 15.4.1925 - 8.8.1939 i 1946 - 1959. U drugom periodu je polazila od raskršća sa Skadarskom ulicom. I kad su drugi put ukidali 9ku, opet su planirali da je zamene trolejbusom.
11.11.1935 linija je produžena do Novog groblja, plan je bio da postane kružna linija preko Bulevara i Pozorišta. Ipak, dve godine kasnije izgrađen krak do stare Karaburme i linija je razdeljena na 9 (Pozorište - Karaburma) i 9A (Novo grobllje - Karaburma).
Interesantno je kako su neke linije bile kratkog veka - brzo su postavljene, brzo su ukinute.
 
Jedna stvar mi nije jasna. Zašto su uopšte ukidali tramvajske linije , koje rade na struju , i pretvarali ih u autobuske , koje koriste benzin , sa planom da ih zamene trolebusima , koji takođe rade na struju?
 
Između dva svetska rata, posebno 30ih godina autobus se smatrao kao "bolje" prevozno sredstvo jer je bilo "autonomno", "ne ometa drugi saobraćaj" (čitaj: automobile), "imao je svoj izvor energije" :roll: Tako su mnogi gradovi u svetu ukinuli čak kompletne tramvajske mreže. I sve još pod izgovorom da treba održavati tramvajsku mrežu i šine - lakše je sve prekriti asfaltom :evil:
Konkretno, u vezi tadašnje 7ice i 9ke, kako razlog za ukidanje su bile jednokolosečne trase. 7 je prolazila kroz Makedonsku i Dečansku, koje po tadašnjim stručnjacima, nisu imale mogućnosti da se dupiraju, što je, po meni, netačno. Na liniji 9 su uvek vozili stari belgijski predratni tramvaji, te je i to bio jedan od razloga za njeno ukidanje.

Evo jedne slike linije 9 kod klanice. Levo iza se vidi most Kralja Petra II. Desno novi kolosek prema groblju i Karaburmi.
2pyxa8z.jpg
 
Старији концепт трамваја је предвиђао углавном кратка возила. Једини ко је производио зглобна возила био је Диваг, и имао је монопол на њихову производњу. Тек пар деценија касније су Чеси усвојили производњу зглобних возила.

Јако важан је био и индустријски лоби. Многе земље су брзо усвајале производњу аутобуса, аутобуси су се производили за шире тржиште од трамваја, идеја о загушењу друмског саобраћаја и аерозагађењу није постојала, шине су сметале аутомобилима, и никоме није падало на памет да је важно одвојити јавни саобраћај у жуте траке или трамвајске баштице.

Већ пре Другог светског рата у развијеном свету је постојала тежња ка укидању трамваја. Друга генерација развоја трамвајских система је остала једино у земљама Варшавског пакта, Западној Немачкој, Белгији, Холандији, Аустрији и Швајцарској, уз по неки изузетак. Трећа генерација развоја трамваја је почела да се развија тек почетком 1980-тих, а "нова трамвајска револуција" је тек сада, у 21.веку.
 
Da. Karlo i Sinisa su mnogo rekli ali da dodam jos jedan detalj.
Razvojem automobila a samim tim i autobusa, pojavilo se misljenje da su autobusi buducnost javnog saobracaja i zbog cinjenice da su mnogo fleksibilniji od tramvaja. I zaista, autobuske linije su se mogle lako uvesti na gotovo svim putnim pravcima, dok su tramvaji bili vezani za sinsku infrastrukturu. Dodatno, te rane generacije tramvaja nisu imale veliki kapacitet i zaista nisu mogle parirati autobusima ali ispostavilo se, narocito u Americi koja je u velikoj mjeri izbacila tramvaje, da je nacinjena velika greska i da su tramvaji evoluirali i naizad se poceli vracati na velika vrata u mnogim gradovima svijeta.
 
U americi ih je izbacio lobi GM postoji knjige i film o tome
 
Из те земље само зло произлази, гаде ми се.

Послато са SM-G930F уз помоћ Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=412222#p412222:372gj9a7 je napisao(la):
Somi303 » Ned Okt 23, 2016 12:02 pm[/url]":372gj9a7]Из те земље само зло произлази, гаде ми се.

Послато са SM-G930F уз помоћ Тапатока

Dok i sam koristis njihove prozivode i tehnoloska dostignuca. :roll:
 
2647+1473


2277 na 14

mislim da je 2363 na 13
 
Da li je u zivotu onaj solo tramvaj gb 1006 cini mi se secam se da sam se redovno vozio sa njim dok je radio na liniji 6 :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
GB2409

2634+1403

2617+1449

2647+1473na 11/12




unutrasnjost 1473

unutrasnjost 2647


2655+1470na liniji 7





648+1421
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=409614#p409614:1auoq3ou je napisao(la):
laki72 » 08 Oct 2016 12:18 am[/url]":1auoq3ou]Kazu da je cistoca pola zdravlja.
Sudeci po sedistima u ovom CAF-u od te polovine smo odustali.

80a1cc0a2013f36d91b06cca75787ec2.jpg


933457a027250fd03029d30d3d2597cc.jpg


79382df8f682bedf62cd055fb6f3bae1.jpg


I za kraj novo (cisto) pored starog...

d1e88f52141e68d3f1d0f14758a65b2c.jpg


Sent from my LG-D320 using Tapatalk


Evo odgovora na moju prijavu



Sad smo mi odrasli verovatno u stali pa naivno verujemo da je ovo videlo makar vlaznu krpu ??? :rant:

e pa nije gotovo, pogotovo sto u odgovoru i sami priznaju da ovo nije prva prijava. :evil:
 
hahahah pa da nije smesno bilo bi tuzno koga oni zamajavaju :evil:
 
Боље да су ставили кожна седишта не прљају се толико

А и шта људи раде бре кад усеру седиште толико боктемлатно
 
Pa recimo vracaju se sa svetkove pijace na sjediste stave kesu sa jagodama iz koje curi sok od istih .
Neciste ih uopste
 
Vrh