RioBL
Advanced
- Učlanjen(a)
- 22.03.2015.
- Poruke
- 3.035
- Pohvaljen
- 1.725
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=398971#p398971:2ijix11p je napisao(la):Čika Brana » Tue Jul 26, 2016 3:03 pm[/url]":2ijix11p] Колико сам схватио простор на мосту је довољан за било коју варијанту, воз, метро, ЛРТ, трамвај. Питање је шта мост може да издржи, тј колику масу са коликим успорењем можђе да поднесе а да не дође до деформација.
На то питање је давно одговрено.
Наиме, кад се приступило пројектовању моста пошло се од услова који су били одређени пројектним задатком. Тај пројектни задатак је дефинисао, између осталог, саобраћајницу и структуру саобраћаја који ће се користити мостом. Свако саобраћајно средство, аутомобил, камион, трамвај или метро воз има своје статичке и динамичке карактеристике које након креирања пројектног задатка улазе у прорачун сила на мосту, односно оређују посљедично карактеристике моста и његов коначан изглед.
Проблем је што ми овде на форуму (не)знамо за шта је то мост пројектован а још горе не знамо јасно шта је разлика између појмова трамвај, ЛРТ, метро и слично тако да кад би нам неко и рекао за шта је пројектован, велике су шансе да би поново дошло до неспоразума
Оно што је нама лаицима видљиво је да су приступне рампе за шински саобраћај под малим радијусом кривине, да су нагиби доста велики а изграђене платформе на мосту "одређене дужине". Све то сугерише да је мост пројектован (и изграђен) за шинска возила малог капацитета, малог радијуса кривина. отприлике слична данашњим ЦАФ трамвајима у Београду.
Можда ће једног дана туда ићи и нека већа и бржа шинска возила, али у том случају биће потребна - РЕКОНСТРУКЦИЈА.