Šta je novo?

Tramvaji

Postavljanje tramvajskih sina na most na Adi bi trebalo nuzno da dovede do kompletne reorganizacije tramvajske mreze a ne samo sminkanja par linija. Imacemo verovatno najskuplji travajski most na svetu, red je da ga vrednujemo onoliko koliko zasluzuje :)

- Kada su projektovane sadasnje linije? Koliko su se kretanja u gradu od tada promenila? Sta nam kaze BusPlus prebrojavanje putnika?

- Da li je ovo mozda prilika da se razmisli o delovima tramvajske mreze gde nema nezavisne trase ni zute trake: Resavska, Beogradska, Slavija?

- Posto tramvaj sa mosta izbija na Spanskih Boraca/Djordja Stanojevica, trebalo bi i staru trasu izmestiti iz Antifasisticke Borbe ovamo, a ne da tramvaji kruze okolo naokolo. Naravno glavni ulaz na Z. St. NBGD pomeriti u Spanskih boraca i eto prilike da se napravi novi ulaz, stanicna zgrada itd.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=398711#p398711:1c06cg4t je napisao(la):
zidar » July 24th, 2016, 11:32 am[/url]":1c06cg4t]- Da li je ovo mozda prilika da se razmisli o delovima tramvajske mreze gde nema nezavisne trase ni zute trake: Resavska, Beogradska, Slavija?
Šta si mislio pod ovim?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=398710#p398710:31nxjonz je napisao(la):
MilisaV » July 24th, 2016, 11:24 am[/url]":31nxjonz]Pa realno i ne moraju da postavljaju šine. Taj koridor je jedan od najnepotrebnijih i bačene pare. A koridoru postoje u višnjičkoj, trgovačkoj i slično čijom bi se izgradnjom odmah dobilo na iskorišćensti.


Druga stvar.


Ne znam što se ljudi plaše presedanja. A 85 kad siđeš kod buvljaka imaš 4 tramvajske linije i jednu autobusku do bloka 45. Siguran sam da ne bi čekao duže od jednog minuta za vezu.

Послато са SM-J710F уз помоћ Тапатока
Presedanje nije problem , barem u mom slučaju. Ono što je poenta je da treba iskoristiti mogućnost postavljanja šina na Most na ADI , i postaviti da tuda ide glavna linija 13 , a ostale linije poboljšati ili reorganizovati , kao što reče Zidar. Glupo bi bilo da sad za svaku stvar koja ne valja 100% , da kažemo e tu nećemo ništa da radimo dok se ne odradi kako treba ili izgradi tamo gde treba. Tom logikom ne bi smo imali maltene ništa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=398714#p398714:n4xqb06t je napisao(la):
solecar » 24 Jul 2016 10:05 am[/url]":n4xqb06t]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=398711#p398711:n4xqb06t je napisao(la):
zidar » July 24th, 2016, 11:32 am[/url]":n4xqb06t]- Da li je ovo mozda prilika da se razmisli o delovima tramvajske mreze gde nema nezavisne trase ni zute trake: Resavska, Beogradska, Slavija?
Šta si mislio pod ovim?
Tramvajska mreza uglavnom ide basticama ili zutom trakom (Pozeska), ostaje samo nekoliko uskih grla gde se tramvaj takmici sa automobilima.
(posebna prica su raskrsnice)

- Resavska bi u svakom slucaju trebala da bude iskljucivo tramvajska. Problem je kao i uvek ukidanje parking mesta za stanare i pristup garazama.

- U Beogradskoj tramvajska trasa moze da postane zuta traka (kritican je deo u Starine Novaka), ili da se reorganizacijom linija ukine.

- Slavija je tezi slucaj, haos u obliku kruznog toka.
Moja favorit varijanta je da se ukine tramvajska trasa u kruznom toku i da se tramvaj sprovede iz Nemanjine pravo u bul. JNA, dvokolosecno sa strane Klinickog centra (ukida se secenje automobilskih traka kod Karadjordjevog parka). Stanica na Slaviji bi bila ispred Meka na pesackom platou (zatvaranje Deligradske), ili u Nemanjinoj gde i sada. U tom slucaju se ukida tramvaj u Beogradskoj i sve linije idu preko Resavske (mogu da ostanu sine u Beogradskoj i u kruznom toku kao rezervna varijanta u toku radova)

- Stari savski most bi trebalo da sluzi iskljucivo za gradski prevoz, automobilisti su dobili 6 novih traka na mostu na Adi (4 ako se naprave zute), prevedno bi bilo da se zauzvrat gradskom prevozu dodele 2 trake na starom savskom mostu.
 
@solecar


Ako presedanje nije problem onda ne dirati liniju 13.

Послато са SM-J710F уз помоћ Тапатока
 
Pa realno i ne moraju da postavljaju šine. Taj koridor je jedan od najnepotrebnijih i bačene pare. A koridoru postoje u višnjičkoj, trgovačkoj i slično čijom bi se izgradnjom odmah dobilo na iskorišćensti.

Sta bi sa metro linijom preko mosta? Slazem se za Trgovacku i Visnjucku, ako im je do postavljanja sina nek ih stave tu. Most je za metro bre!
 
Most je za tramvaj bre , dok ne stigne metro. Tako su rekli gradski oci.
 
Да ли је овај мост био планиран у и једном плану метроа?
 
Pa jeste, treca linija metro-a je trebala da spoji Banovo Brdo i Zemun preko mota na Adi.
 
A да ли изградња трамвајске пруге са приступницама за мост заувек онемогућава изградњу метроа преко моста на Ади?
 
Neke stvari zato što su izgrađene ili početa njihova gradnja ne treba gurati do kraja. Metro se ne pravi da ide kilometrima preko mostova i vijadukta da nju spajao 0 stanovnika sa 0 stanovnika.

Možda je i nekom suludom studijom i predvidjena za treba linija metroa, u realnom svetu preko toga sigurno neće ići metro..



Ako se za 50-100 godina stvari promene i čekala ta oblast urbanizacije možda ćemo drugačije pričati

Послато са SM-J710F уз помоћ Тапатока
 
Bila je zamisao da se pravi laki metro, to su ovi spanci samo ne ovako modifikovani za nasu prugu. Oni imaju siri kolosek tj razmak izmedju osovina i izlazna vrata sa obe strane al eto nasao se neko pametan pa osmoosovinski tramvaj stavio na nasu prugu :D
 
Неће, људи, метро туда бар још 20 година, за то време боље да вози трамвај него ништа.
 
Slazem se sa pantografom. Mi prvo da vidimo prvu liniju pa tek onda drugu i trecu preko mosta na Adi. Mnogo ce vode proteci ispod tog mosta dok ne bude mozda neko metro vozilo proslo tuda.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=398869#p398869:3tcpm8na je napisao(la):
Дошљак » 25 Jul 2016 06:58 pm[/url]":3tcpm8na]A да ли изградња трамвајске пруге са приступницама за мост заувек онемогућава изградњу метроа преко моста на Ади?
Bojim se da je tako. Za metro je potreban veći radijus krovine. Ako pogledate vijadukt kod Hipodroma koji treba da ide od mosta ka Banovom Brdu, videt ćete da ima mali radijus krivine, koji je tramvajski. Duži vagoni karakteristični za metro ovde ne mogu da prođu. Možda bi se mogao uglaviti medium-capacity tipa Dockland Light Railway, Kelana Jaya line (Kuala Lumpur) i slično, ali metro, sumnjam.
 
Onda se postavlja pitanje zasto je toliki most uopste i pravljen? Koliko se secam price, opravdanje je bilo da ce nositi metro. Za tramvaj je mogla i cuprijica kao most Miladina Zarica. Sto se metroa tice, Sinisa Mali je vec pustio buvu da ce prva linija ici od Cukarice ka centru, tako da je i linija Cukarica /Rakovica - NBG veoma realna. A NBG je ipak poslovni centar grada, sve vise ljudi iz naselja gravitira ka tom pravcu.
 
Ma gde...ovde sve sto se napravi ''privremeno'' stoji dok se samo ne srusi.
 
Nadam se samo da ce kada puste tramvaj (jednog dana), odraditi stanicu(e) sa strane Radnicke ulice tako da moze lako da se preseda sa linije na liniju. NPR, sada postoji 94 koji ide preko mosta ka NBG i tramvaj 3 koja prolazi ispod mosta. Ali rastojanje dve najblize stanice ove dve linije je jedno 500m sto je totalni idiotizam jer otezava presedanje znacajno. Nadam se da tako nece biti i sa tramvajem. Jer, iskreno sumnjam da ce biti ista od tram linije Rakovica - NBG, nismo Mirijevo. :D Bar da moze da se preseda na neku liniju koja bude isla sa Banovog.
 
Ми Срби генерално имао фелер у јединици за логичко размишљање. Годинама се гађамо неаргументованом аргументацијом, а онда одједампут без много логике преломимо преко колена у инат неком другом. Колико сам схватио простор на мосту је довољан за било коју варијанту, воз, метро, ЛРТ, трамвај. Питање је шта мост може да издржи, тј колику масу са коликим успорењем можђе да поднесе а да не дође до деформација. Конструкција јесте атрактивна али баш због тога чини ми се да неби баш могла да издржи нагло кочење железничке композиције. То нас аутоматски опредељује за лакше варијанте. Такође би требало размислити да ли желимо једноставно решење, возило на шинама попут воза и трамваја или неко егзотичније решење као париски метро на гуменим точковима или можга неки монорејл као индијски.

Pogledajte prilog 1
За егзотику треба пара, па је најбоље определити се за нешто што већ постоји а не измишљати српску варијанту. Капацитет и фреквенца су најмањи проблем. Погледај те прилоге Братка Андреја. Софија је стартовала са једном релативно кратком линијом за коју је безмало било довољно само три гарнитуре. Како је линија била продужавана убацивани су нови капацитети. Не верујем да је ико насвету изградио одмах комплетну линију и набавио потребан број кола. За тако шта би била потребна енормна средства. Како стоје финансије наше земље морали би се определити за најјефтинију могућу варијанту, класично шинско возило. У том смеру би се требало определити за "нормалан" колосек обзиром да узани нема баш никакву предност.
Топографија такође има своју улогу те тако на Новом Београду и ниским деловима Земуна је могуће само надземно решење, за подземна решења немамо пара. На десној обали Саве и Дунава даље од приобаља би било боље ићи на укопану варијанту али због висинских разлика решење ће бити комбиновано.
Тешка или лака варијанта такође дефинишу и дубину трасе. Земљиште изнад тешке варијанте губи на вредности ако систем није дубоко укопан.
Трећа шина или пантограф,...
Има велики број варијабли које треба дефинисати и решавати их једну по једну. Нажалост наши политичари углавном нису способни да сагледају толики број промањљивих а камоли да се логички определе па можемо очекивати неко "Соломонско" решење са којиме сутра нећемо знати шта да радимо.

Наше решење : У једном смеру иде као ЛРТ а у другом као класичан метро, а на крајевима као приградска железница. :laugh:

:sesir: за онога који све прочита.
 
Vrh